2026-09-17, 12:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Grattis. Nu får du kanske MP, Centern och Vänsterpartiets invandringspolitik istället. Men det är ju samma sak som Tindöregeringens tror du.
Ja, som de sista fyra åren visat så är det verkligen närmast egalt huruvida högern eller vänstern styr.
Citera
2026-09-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Hur tänkte du där, ett enormt självmål. Nu blir det ju ännu värre med vänstern begriper du inte det.
Afs kommer aldrig få någon makt i Sverige att skicka ut någon.
Citera
2026-09-17, 13:01
Medlem
Citat:
Tidö är ett skämt. De formar sig efter Aftonbladets artiklarn. Hade de slängt ut 1 miljon invandrare samt 0 medborgarskap hade SD växt och de hade vunnit valet.
De var aldrig ditsatta för att göra detta. SD var ditsatta som kontrollerad opposition.
Citera
2026-09-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Tidö fällde sig själva när de släppte in en halv miljon 'nysvenskar' under sin mandatperiod
Moderaterna framförallt har sabbat det rejält sedan Reinfeldts tid med tanke på den migrationspolitik som fördes endast för att blockera SD och jävlas med SD väljare. Det verkar ha gått upp för Moderaterna nu att över 70% av utomeuropeiska invandrare röstar V,S,MP.

Själv tycker jag det är väldigt märkvärdigt att partier som Nyans inte lyckades mobilisera muslimer och invandrare i förorterna, vilket hade uppnått samma splittrande effekt för vänstern som ÖP gjorde för högern.

Nyans väljare blev ju instruerade i moskéerna att rösta på V.
Citera
2026-09-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
För att jag inte ville tvingas välja mellan pest och kolera. Samt att jag (med flera) som stått upp för SD i många år fått ta skit för deras skull och förlorat både vänner och familjemedlemmar i vår tro på att de skulle göra skillnad. De hade ett guldläge. Istället vek de ner sig och sålde sig till Israel för egen vinnings skull, så nu straffar vi dom. 🥳

Vad är det för ruttna vänner och familjemedlemmar som säger upp kontakten för att du röstat på SD. Inte mycket att ha om dom gör det.
Citera
2026-09-17, 13:38
Avstängd
Största anledningen till att jag röstade på Örebropartiet i riksdagsvalet är hur överjävligt Örebro kommun med S och M betett sig mot Elsas familj (googla Elsas rätt eller Kalibers dokumentär), och hur de behandlat Malin som var med i Uppdrag granskning och fick sin bebis tagen från sig pga en barnmorska hittat på en massa diagnoser i hennes journal som hon inte har, vilket snabbt kom fram, och ändå revs inte beslutet upp.
John Svensson (S) har mage att säga att han vägrar samarbeta med Örebropartiet pga deras "människosyn" när det är Marcus Allard som tagit ställning för samhällets mest utsatta, nämligen barn som misshandlats för livet av framförallt Socialdemokraterna i Örebro, samt kvinnor, barnens mammor som utsatts för ett enormt trauma som aldrig kommer läka.
Ett sånt hemskt maktmissbruk på nivå av Sovjet eller Pinochet.
Vilkan jävla människosyn har du John Svensson, eller Camilla Toro Hartmann som ligger bakom dessa fruktansvärda barnkidnappningar och raserande av familjer och deras framtida psykiska hälsa?

Jag bor inte ens i Sverige, jag hade kunnat skita i att rösta. Min plan är att bli medborgare helt och hållet i det land jag bor i och släppa Sverige. Min fru vill flytta till Sverige men jag vägrar, har bland annat använt just fallen med Elsa och Leo som tyngsta argument. Min fru har en idealiserad bild av Sverige och älskar naturen, skogen och små röda hus med vita knutar. Men hon fattar vilket skitland Sverige är när hon satte sig in i hur Örebro agerat mot barn och familjer.
Jag är kvinna så jag röstar med hjärtat som alla säger. Jag står för rättvisa, för att skydda samhällets mest utsatta. Står för sunt förnuft också.
Och jag röstade inte på rasistiska Vänsterpartiet med Hitler-hyllande och massaker-firande politiker.
Jag röstade inte på korrupta Moderaterna. Jag röstade inte på SD som jag misstror har en positiv vision för Sverige.
Jag röstade bara av en anledning faktiskt.
Citera
2026-09-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Jag var del av den väljarström som gick från SD till AfS mellan detta och föregående val. Det var ett par orsaker till detta, en del var att Kasselstrand genuint brinner för sina principer och för frågan om återvandring. En del var att invandringsfrågan, som är den absolut viktigaste frågan, inte togs tillräckligt seriöst av regeringen (med stöd av SD, vilket också är ett hån mot mig som röstade på SD). Invandringsfrågan hamnade på sniskan och mellan stolarna, uppenbarligen - 200 000 nya medborgarskap under denna mandatperiod - medan folk runtomkring mig, bland vänner och kollegor, tror att siffran rör sig runt ett par hundratal. Vet inte var desinformationen smugit sig in ifrån, men det är samma gamla naiva svensk, samma gamla naiva samhälle, samma gamla förrädiska ledare. Inget som förvånar längre, jag har varit desillusionerad av mina landsmän (ursprungssvenskar) sedan 2018 då jag (naivt) trodde SD skulle bli största parti och få inflytande.

Jag vill öppna ögonen för så många av de svenskar som blundar, och Kasselstrand är det bästa alternativet för det - anser jag.

Kasselstrand är ju tyvär vänligt inställd till Ryssland och Iran. Det går inte att lita på en sådan människa.

Både SD och Afs har ju gjort bort sig.

Jag känner att det är hopplöst att få ordning på en befolkning som begår ett långsamt kollektivt självmord.
Citera
2026-09-17, 13:45
Medlem
Citat:
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?

Röstade på AfS för att de faktiskt står för det jag tror på. Ut ur NATO. Ut ur EU. Stoppa folkutbytet.

Bland de sittande partierna i riksdagen så spelar det ingen roll vilken sida som vinner. Alla fortsätter folkutbytet och kämpar för att hålla oss kvar i NATO och EU. Då spelar det ingen roll vem som "vinner" och då är det enkelt att rösta utanför riksdagen.
Citera
2026-09-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nyans väljare blev ju instruerade i moskéerna att rösta på V.

Nyans är ett riktigt parti till skillnad från V som är kontrollerade. De styrande vill inte tillåta Nyans att ta sig någonstans. Därför blir det så.

Nyans erkänner ju t.ex. att etniska svenskar existerar. Det hör inte hemma i Sveriges politik.

Samma sak gäller AfS som motarbetas överallt. Men det stoppar iallafall inte mig från att rösta på dem.
Citera
2026-09-17, 13:59
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Du glömde mig som stannade hemma.

Jag har röstat SD i de senaste 4-5 valen.

Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett sionistparti.

This.

Alltid röstat SD, men av liknande anledningar gick jag till AfS.
Citera
2026-09-17, 14:29
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Vad är det för ruttna vänner och familjemedlemmar som säger upp kontakten för att du röstat på SD. Inte mycket att ha om dom gör det.
Drevet gick hårt för 10-15 år sedan. Det gör det förövrigt fortfarande om man går utanför åsiktskorridoren vad gäller det mesta även idag. Därför själcensurerar många.
Citera
2026-09-17, 14:37
Medlem
LadySwedens avatar
Jag röstade inte för att fälla Tidö. Vänstern är minst lika illa.

Jag röstade mot massinvandring, vilket det blir både med vänstern och borgligheten (där Sd numera frivilligt ingått).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in