2026-09-16, 22:50
Medlem
Morgonrodnads avatar
Jag skulle förstås gärna rösta på Tidö om de hade gjort ett seriöst försök att stoppa invandringen och skicka hem stora delar av våra ointegrerbara invandrare. Men de vill ju ingendera av detta så det fick bli ett av småpartierna istället.

Skattesatser är helt ointressanta i ett samhälle som inte kan uppräthålla lag och ordning. Därför spelar det absolut ingen roll om vänsterns eller högerns skattepolitik råder de närmaste fyra åren.
Citera
2026-09-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Självklart gör jag det. Mitt land är renrasig och jag sköter mig och betalar skatt. Det går däremot inte säga om de hundratusentals från MENA i Sverige.
I vilket land bor du?
Citera
2026-09-16, 23:00
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Självklart gör jag det. Mitt land är renrasig och jag sköter mig och betalar skatt. Det går däremot inte säga om de hundratusentals från MENA i Sverige.
Är du av samma ras som landet du invandrat i?
Citera
2026-09-16, 23:07
Medlem
Citat:
Det här är en tråd till alla oss som röstade på småpartier som ledde till Tidös undergång. Bara ~30000 vann vänstern med. Här kan vi motivera varför vi gjorde det.

Personligen röstade jag Kasselstrand för att jag vill ha ut minst 1 miljon invandrare från det här landet, Nato-utträde och avstånd från all form av kontrollerande globalism. Tidö delade ut 200 000 medborgarskap på fyra år. Det duger inte för mig, dessa människor måste ut. Åttaklövern är samma sak för mig, vänster som höger är ingen skillnad.

Varför fällde ni Tidö?
Vi fällde inte Tidö.
SD fällde tidö genom att skita i sina väljare.
Citera
2026-09-16, 23:09
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Valet 2026

Strix/Mod
Citera
2026-09-16, 23:10
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Nu är ras inget begrepp som jag brukar använda, utom möjligen när det gäller hundar, men eftersom du gör det så vill jag påpeka att det inte finns något "renrasigt" land i världen.
Senast redigerad av Stenballe 2026-09-16 kl. 23:12.
Citera
2026-09-16, 23:12
Medlem
Citat:
Tidö är ett skämt. De formar sig efter Aftonbladets artiklarn. Hade de slängt ut 1 miljon invandrare samt 0 medborgarskap hade SD växt och de hade vunnit valet.

Det var faktiskt jävligt klantigt att dela ut medborgaskap på gamla grunder, men tänk också såhär: Hade de gjort det denna gången? Hade dessa saker som de säkert vet blev dåliga hänt igen? Jag vet att ni är svåra att övertyga men tänk om ni hade röstat för ett Tidöparti en tredjedel av er som röstade på övriga partier.

Hur hade denna mandatperioden sett ut då för Tidö? Ett flertal SD ministrar, med migrationsposten, det är givet.

Hur hade vi haft det nu då? De hade kunnat strypa invandringen direkt och stoppat utdelningar av medborgaskap, de hade även kunnat börja skriva nya grundlagar och kunna ta ifrån medborgaskap från folk retroaktivt som begått brott, vilket blir en jävla del människor.

80 % av muslimer t.ex. röstar på S och V. Finns en del kriminella människor där som man hade kunnat dra medborgskap för och utvisat.

Även Operation SAKS hade kommit denna mandatperioden. Alla gängkriminella fängslade på obestämd framtid eller utvisade.

Jag tror den här mandatperioden hade blivit bra utifrån ovanstånde saker. Nu blir det ännu svårare att vinna valet nästa gång än det var innan och Sverige förlorar allt hopp om att överleva ytterligare tills vi är ett islamskt land med Sharia.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-16 kl. 23:14.
Citera
2026-09-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vi på vänstra planhalvan tackar för er dumhet, men är inte förvånade över den.

Vi kan inte rösta på något som är rent bedrägeri, något som säger sig stå för något man inte gör och som driver en politik som i princip är helt motsatt den man utlovat. Bättre då att sådana som du då får förstöra allt till den gräns att vi när en punkt likt den i Tyskland i slutet av 1920- och början av 1930-talet eller som Gyllene Gryning i Grekland under början av 2010-talet. Om det nuvarande systemet inte är starkt nog att hålla emot är segern till slut ett faktum. Lägg exempelvis märke till hur människor nu talar öppet och fritt i sociala medier och hur extremvänstern är som bortblåsta. Den mediala makten och censuren är borta. "Inga rasister på våra gator" hörs inte längre. Det är den viktigaste vinsten, sanhällsutvecklingen. Sakta men säkert, ni kommer falla.
Citera
2026-09-16, 23:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Tidö korsade för många röda linjer för mig.

- Massövervakning av medborgarna
- DCA-avtalet
- Hetsen mot Ryssland, varningar om stundande krig, och massöverföringar till Ukraina
- Likgiltigheten inför svensk etnicitet
- Vurmandet för Israel
- mm.
Citera
2026-09-16, 23:36
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Fan vad överens vi är!
Det enda som skiljer är att jag röstat på dem i de tre senaste valen. Men resten är mitt i prick. Stannade stolt hemma jag med.
Ok.. nu kommer vi att bli kallade muslimkuksugare men det får vi leva med.

Knappast det värsta som kan ske om kommande generationer får leva med sharia lagar och bli slavar åt mussarna om vi inte konverterar. Dags att ta upp kampen mot denna piss ideologi/religion.
Citera
2026-09-16, 23:45
Medlem
ReiseReises avatar
Tidö fällde sig själva när de släppte in en halv miljon 'nysvenskar' under sin mandatperiod
Moderaterna framförallt har sabbat det rejält sedan Reinfeldts tid med tanke på den migrationspolitik som fördes endast för att blockera SD och jävlas med SD väljare. Det verkar ha gått upp för Moderaterna nu att över 70% av utomeuropeiska invandrare röstar V,S,MP.

Själv tycker jag det är väldigt märkvärdigt att partier som Nyans inte lyckades mobilisera muslimer och invandrare i förorterna, vilket hade uppnått samma splittrande effekt för vänstern som ÖP gjorde för högern.
Citera
2026-09-16, 23:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Tidö fällde sig själva när de släppte in en halv miljon 'nysvenskar' under sin mandatperiod
Moderaterna framförallt har sabbat det rejält sedan Reinfeldts tid med tanke på den migrationspolitik som fördes endast för att blockera SD och jävlas med SD väljare. Det verkar ha gått upp för Moderaterna nu att över 70% av utomeuropeiska invandrare röstar V,S,MP.

Själv tycker jag det är väldigt märkvärdigt att partier som Nyans inte lyckades mobilisera muslimer och invandrare i förorterna, vilket hade uppnått samma splittrande effekt för vänstern som ÖP gjorde för högern.

Varenda val så väntar jag med spänning på att alla muslimer i Sverige ska organisera sig och rösta på ett renodlat muslimparti. Men nej, de klarar inte av det. Men jag hoppas fortfarande att den dagen kommer! Då blir det kul i riksdagen och de etniska svenskarna får vad de förtjänar på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in