2026-09-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoltSvenskFascist
För att inget vänsterparti vill samarbeta med SD eller minska migrationen. Vad har SD då för val om de vill få genom något av sin politik förutom att samarbete med högern? Det är ju den svenska vänstern och framförallt S som tvingat SD till höger istället för att få genom vänsterpolitik tillsammans med SD.

Notera att jag inte röstade SD av andra anledningar men detta tycker jag är skev kritik
Sd hade inte behövt köpa hela Moderaternas ekonomiska politik utan hade kunnat stå emot ex försämringen av a-kassan (som ju faktiskt var ett vallöfte från Åkesson) . När Sd debatterar ekonomisk politik låter de numera som ett eko av Timbro och det är helt ett eget val
Citera
2026-09-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Naivitet inför hotet från ryssland. Folk fattar att ryssland förklarat krig mot väst och Nato. Det fattar inte SD.
Egentligen är det ju faktiskt tvärtom i verkligheten
Citera
2026-09-15, 20:32
Medlem
KalleXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ser nu att i ValU så är de ämnen som halkat mest ner på listan över viktiga frågor 2022 versus 2026:
Energi och kärnkraft,
Lag och ordning,
Flyktingar/invandring.
Klassiska Tidöfrågor och i synnerhet SD kan man tycka.
Delvis ur fas med tiden med andra ord.
Snarare så att folk i allmänhet ser dessa frågor som faktiskt lösta.
-Kärnkraften ska byggas nytt.
-Hårdare straff har implementerats och gängvåldet är nästan utraderat.
-Invandringen är i botten (folk i allmänhet vet inte om antalet uppehållstillstånd)

Alla dessa, inklusive ekonomin, var i kraftiga krislägen vid valet 2022, men TIDÖ har effektivt löst alla dessa. Så nu är det ingen kris längre och andra mer mjukare frågor kan ta plats.
Citera
2026-09-15, 20:51
Medlem
baron-brazils avatar
SD har sänkt sig på många punkter.

Det fortsätter att välla in blattar under deras indirekta styre.

Dom fjäskar för världens värsta ondska, d.v.s judarna.

Titta bara på ledamöterna, det har blivit som en ungdomsgård för översittare till brats.

Den ena efter andra skandalen avlöser varandra.
Partiet har blivit vad dom en gång kritiserade.

Jag röstade på SD i mina 3 första val, även när dom låg utanför riksdagen.
Men har de två senare valen röstat på AFS.
Något jag fortsatt kommer att göra.
Citera
2026-09-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Egentligen är det ju faktiskt tvärtom i verkligheten

Nej absolut inte. Förklara Åkess*ns "svårighet" att välja mellan putin och Biden ... förklara
Gellerbr*nd och M*l*rberg. Förklara R*ger Ritch*ff, P*vel G*mov, *lexander Edbom, Dick *brahamnsson, Mik*el V*ltersson, D*vid Bergqvist, Mik*el J*nsson, N*ls Sjöqv*st *xelsson, Leon*d Kuzm*n, H*rry Lindv*ll, Pi* Sterner, B*rb*r* Åberg, Tini v*n der Poll *ndersson, J*n *ndersson, Jo*kim Virt*nen ... alla är de SD:are som uttryckt hyllningar till putin, ifrågasatt Ukrainastöd med mera.

Och framförallt förklara Eg*r Putil*v, en av de största illegalistskandalerna i Sveriges historia - förklara den Naiva till 100% så är det
Citera
2026-09-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Det är precis tvärtom.
SD har alltid prioriterat en politik med starkt försvar. Och det är för att hotet från Ryssland upplevs som starkare än ett eventuellt möjligt militärt bidrag från NATO/EU.
När sossar och moderater rustade ned och avvecklade försvarsmakten så har SD envetet drivit en politik för ett starkt och oberoende försvar.
Moderaterna under Reinfeldt och sossar under Göran Persson avvecklade det svenska invasionsförsvaret. Det var inte SD, som drev den politiken.

Anledningen till att vänsterextrema Expo och traditionell media hänger ut SD som ett parti med naiv inställning till Ryssland är för att man ( SÄPO / media osv ) döljer att det finns anhängare inom vänstern, med en betydligt mer stringent Rysslandvänlig inställning. Och dessa kommer man inte åt.

Det socialliberala mediakonglomeratet i Sverige inbillar sig att det finns en Rysskonspiration inom högern, och den verkar man inte riktigt ha hittat nu vid 2026 års val.

SÄPO är ett kling-och-klang-skämt med dagens mått, och den identiteten verkar man inte riktigt kunna ta sig ur.
Man har gjort bort sig big time.

Du borde skämmas å ditt användarnamns namme. Försvara det mest ryssnaiva partiet
Citera
2026-09-15, 21:14
Medlem
Tantradyss avatar
Rysskopplingarna som förekommit har gjort det helt omöjligt för mig att rösta på dem. Jag får känslan av att det finns en dold agenda.
Citera
2026-09-15, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
SD har sänkt sig på många punkter.

Det fortsätter att välla in blattar under deras indirekta styre.

Dom fjäskar för världens värsta ondska, d.v.s judarna.

Titta bara på ledamöterna, det har blivit som en ungdomsgård för översittare till brats.

Den ena efter andra skandalen avlöser varandra.
Partiet har blivit vad dom en gång kritiserade.

Jag röstade på SD i mina 3 första val, även när dom låg utanför riksdagen.
Men har de två senare valen röstat på AFS.
Något jag fortsatt kommer att göra.

Rörelsen har ruttnat inifrån.

Partiet har förvandlats till just den typ av etablissemang man en gång startade för att bekämpa, fyllt av brats och översittare.

De lycksökare som nu väller in i partiet saknar helt ideologiska intressen och drivs enbart av rent egenintresse. De fungerar som parasiter i ett träd; de äter sig in i strukturerna för personlig vinning, och det är exakt så trädet skadas och partiet går under. Jimmie blev så duperad av den liberala charmoffensiven i regeringskorridorerna att han lät detta förfall ske inifrån medan han slet för att rädda L.

Angående makten under huven har du delvis rätt men det är inte judarna som styr utan det är jiddisch maffian som gör det och de är egentligen inte judar utan anger sig bara vara det för att dölja sitt globala inflytande och att Jimmie kröp för dem och gav bort statsministerposten och lät sig styras av borgerligheten ledde raka vägen till 17 procentsfiasket i det senaste valet. Det unika maktläget slösades bort och kommer aldrig tillbaka.
Citera
2026-09-15, 21:27
Avstängd
Jimmie är ärligt talat en sämre förhandlare än självaste Trump som åtminstone förstår värdet av en bra deal. Jimmie gav bort statsministerposten trots att han satt med de absolut bästa korten på hand.

Han lät sig i stället fullständigt duperas av Liberalernas charmoffensiv i regeringskorridorerna. Samtidigt som han slet ihjäl sig för att agera livboj åt L och sålde han ut sina egna kärnväljare till borgerligheten.

Resultatet talar för sig själv: en total kollaps ner till 17 procent i det senaste valet och ett förlorat maktläge som aldrig kommer tillbaka.

Jimmie bytte bort chansen till ett historiskt systemskifte bara för att få sola sig i regeringsglansen.

Avgå Jimmie!
Citera
2026-09-15, 21:27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Även om jag ogillar den mängd medborgarskap som delats ut och Jimmies svammel om Öppet svenskhet, muslimsk statsminister m.m så kan det inte förklara tappet på 3 % för de väljarna skulle ha gått till AFS då.

Varför har då inte AFS 3 % eller mer utan står och stampar på samma fläck?
Citera
2026-09-15, 21:30
Avstängd
Jimmie blev helt bortkollrad av den liberala doften och viskningarna under kramkalaset med en troslös Simona.

Avgå!
Citera
2026-09-15, 21:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jaha var det därför som Jimmie såg så obekväm ut vid kramen?
Det skulle förklara en del iofs.

Ja den där kramen ledde till att Jimmie till slut slet betydligt hårdare för att rädda L än för sitt eget parti.

Han blev så totalt duperad av Liberalernas charmoffensiv i regeringskorridorerna och viskningarna om att hon var helt troslös att han tappade allt politiskt omdöme.

I stället for att utnyttja sitt unika maktläge och kräva ett äkta systemskifte förvandlades han till borgerlighetens mest lojala knähund.

Avgå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in