2026-09-13, 20:39
Medlem
Nu är det förvisso "bara" baserat på VALU men de backar mest av alla partier i detta valet. De blir av med platsen som andra största parti till M trots att det i huvudsak är M som stått för stödrösterna till Liberalerna.

Vad beror SD:s nedgång på? Varför misslyckades de i den här valrörelsen? Vilka beslut som partiet tagit under mandatperioden har varit till partiets nackdel?

Och vilken väg ska partiet välja nu framöver när partiet hamnar i opposition igen?
Citera
2026-09-13, 20:40
Medlem
Koprofilias avatar
Rösterna från Thailand är inte räknade
Citera
2026-09-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Nu är det förvisso "bara" baserat på VALU men de backar mest av alla partier i detta valet. De blir av med platsen som andra största parti till M trots att det i huvudsak är M som stått för stödrösterna till Liberalerna.

Vad beror SD:s nedgång på? Varför misslyckades de i den här valrörelsen? Vilka beslut som partiet tagit under mandatperioden har varit till partiets nackdel?

Och vilken väg ska partiet välja nu framöver när partiet hamnar i opposition igen?

Deras retorik mot invandrare har hårdnat detta i kompilation med att de kräver ministerposter skrämde väljare. En sak att missnöjesrösta och en att att rösta in dem i en regering. Sedan tillkommer försämringar man varit med och genomfört i t ex A-kassa
Citera
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Jag tror det beror på att Jimmie (som är hela SD), han skiter att gå till jobbet och har bara 6 % närvaro, han vet ju att deras korrupta regler ger honom hela lönen ändå, över 2 miljoner varje år.

Det är en av anledningarna att jag aldrig skulle rösta på SD detta valet, Israelrövslickeri och att de tillsammans med Moderaterna infört en polisstat.
Citera
Medlem
Kanske för att de inte har minskat massinvandringen överhuvudtaget de senaste 4 åren, så alla går över till mer seriösa alternativ som AfS istället. Jag och de flesta jag känner röstade på AfS.
Citera
2026-09-13, 20:45
Medlem
De är genomskådade.
Citera
2026-09-13, 20:45
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Den fete fan
Citera
2026-09-13, 20:46
Medlem
Jadu, 83% av röstberättigade inser vilka clowner SD är.
Citera
2026-09-13, 20:47
Medlem
Loikkaris avatar
För att de valde enbart stödja M / Ulf. De skulle ha krävt ministerposter redan för 4 år sedan. Mycket prat men ingen verksamhet.
Citera
Medlem
SD har inte levererat, fokuserat för mycket på Israel och för lite på Sverige/Svenskarna ...
Citera
Medlem
För att de är ett skitparti som alla andra. Israel var den viktigaste frågan. Och ja, vi ser ju vart de lutar. Inga partier representerar det svenska folkets vilja. Att deltaga i valet är för mig omöjligt. Skiter i vilket.
Låt sämsta parti vinna.
Citera
2026-09-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
SD har inte levererat, fokuserat för mycket på Israel och för lite på Sverige/Svenskarna ...
Öh, typ vi skrev samma samtidigt. Jag instämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in