2026-09-22, 20:56
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Är det några som är bra på att skylla saker på andra är det vänstern, större hycklaras finns ej. Att ni utrotade ett par 100 mille av era egna är bara ett plus i kanten.

Va snackar du om,??
Citera
2026-09-23, 12:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det kan vara en massa variabler som förklarar varför väljarna övergav SD.

M, KD och L ökade sitt väljarstöd medan SD backade, så det är inte Tidöpolitiken som väljarna vänder sig mot

Om SD inte förmår göra en nykter analys kommer väljarstödet fortsätta neråt för Sverigevännerna.
Citera
2026-09-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Vill inte längre va' pappas dotter, jag vill smaka testosteron
För du vet att jag rymmer i mörkret så snabbt
Och du kan inte säga nej, säga nej
För jag ska bli kvinna inatt

Jag vill att du tar av mig byxan min
Jag har en oskuld att förlora
Så plocka fram stora yxan din för att du kan
Jag vill att du tar av mig byxan min
Kläm på tuttarna mina är så stora
Så att drömmen som jag har nu kan bli sann
Jag ska bli kvinna inatt

Tror många själar dog efter det fruktansvärda pedofila uppträdande som SD skyltade med.

Ja och att Jimmie dessutom hade personer som Rubbestad och Örn (dömd för sexualbrott mot barn) med sig i sitt dansband på valturnén förbättrade inte direkt saken.
Citera
2026-09-23, 19:19
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearkarinsouth
Ja och att Jimmie dessutom hade personer som Rubbestad och Örn (dömd för sexualbrott mot barn) med sig i sitt dansband på valturnén förbättrade inte direkt saken.

Nej. För en frisk person är det ju ingen överraskning precis att det inte gick lika bra.. Tror övergrepp och pedofiler är en större förklaring än att en massa blattar blivit mutade att rösta på sossarna.
Citera
2026-09-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Nej. För en frisk person är det ju ingen överraskning precis att det inte gick lika bra.. Tror övergrepp och pedofiler är en större förklaring än att en massa blattar blivit mutade att rösta på sossarna.

Jag tror SD är bra korkade om de tror att människor som SD vill utvisa rösta på SD. Väljarna är ju inte direkt smarta som går på allt JimmY säger.
Citera
2026-09-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Folk har insett att en röst på SD är en röst på högerpolitik. Många som röstar SD vill egentligen ha klassisk socialdemokrati men vill se en striktare migrationspolitik och hårdare tag när det kommer till lag och ordning.

SD har inget med socialdemokrati att göra. Det har det med tydliga bevis visat den här mandatperioden, där de varit med att göra medicinerna mycket dyrare, straffat a-kassan, sänkt skatterna enormt för de med över 63 000 kr/månad. Vad är Socialdemokrati i det?
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
SD har inget med socialdemokrati att göra. Det har det med tydliga bevis visat den här mandatperioden, där de varit med att göra medicinerna mycket dyrare, straffat a-kassan, sänkt skatterna enormt för de med över 63 000 kr/månad. Vad är Socialdemokrati i det?

Det är precis min poäng. Människor röstade på en politik som efter 4 år visade sig inte gynna dom över huvudet taget bara för att dom ville "kasta ut packet" och låsa in alla kriminella. Dom har nu vaknat upp ur sin dvala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in