2026-09-08, 18:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du läst mina inlägg?
Allt som du skrivit har oxå flertalet andra oxå skrivit.

Jag har redan upprepat mig så många ggr i tråden att jag snart skiter i det.

Om man är usel på det här (ts har ändå gjort en tråd om det) och faktiskt vill ha ett förhållande, så behöver man bli bättre på det.
Och ”bättre på det” blir man genom att träna på det, samtidigt som man tar hand om sig själv (bygger upp sitt självförtroende och sin självkänsla, man tar hand om sig själv så att man är sina bästa möjliga 163cm)

Man behöver inte bli världsbäst men man behöver bli tillräckligt bekväm med det, så att när man en solig höstmorgon kliver in på sitt nyöppnade lokala Café, och man vänder upp blicken och ser henne (i kassan, eller i kön, eller vid ett bord), någon som potentiellt skulle kunna passa som ens blivande fru, då ska man inte frysa till is och gå hem och gråtrunka, utan man ska va såpass trevlig och prata, att när man sen frågar om hennes nr så ska det inte vara en stor grej för henne heller, oavsett om hon redan är upptagen, eller inte vill, eller om faktiskt kan tänk sig att gå ut på en dejt så småningom.

Förstår du?

Man behöver inte vara en 180cm lång Brad Pitt (det hade hjälpt till iofs), utan man får gräva där man står.
Om du bor i en storstad så ser du dagligen människor som är inte alls är några 10poängare, eller ens 4poängare. De är för korta, feta, fula men de har ändå löst ekvationen.
Nej jag har inte läst alla dina inlägg bara det jag blir citerad på.

Okej förstår hur du tänker och min kommentar på det är: fan vad jobbigt. Tror du att TS pallar hålla på så dag ut dag in? Låter verkligen som ett heltidsjobb. Tror det är bättre om han hittar någon tjej som är kort och blyg och snäll bara. Han är inte ute efter att dejta 50 stycken, han vill ha en partner att leva med och då är väl inte hela den där nya personligheten du beskriver nödvändig? Dina tips är väl bättre för någon som ska dejta kreti och pleti var 5:e dag?
Citera
2026-09-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Nej jag har inte läst alla dina inlägg bara det jag blir citerad på.

Okej förstår hur du tänker och min kommentar på det är: fan vad jobbigt. Tror du att TS pallar hålla på så dag ut dag in? Låter verkligen som ett heltidsjobb. Tror det är bättre om han hittar någon tjej som är kort och blyg och snäll bara. Han är inte ute efter att dejta 50 stycken, han vill ha en partner att leva med och då är väl inte hela den där nya personligheten du beskriver nödvändig? Dina tips är väl bättre för någon som ska dejta kreti och pleti var 5:e dag?

Om man väljer att jobba på sig själv (man kan ju göra det samtidigt som man åker till Polen) så kommer man ju till slut att inse att det inte var en Golddigger från Warszawa som var svaret på frågan om lycklig livslång kärlek.

Skulle han inte jobba på sig själv, så kan det ju lika gärna sluta med att hon sticker med halva förmögenheten och han står på noll igen, oförmögen att göra något åt saken om han inte vill åka tillbaka till Polen och prova lyckan igen.

Eller så är det värt det, vad vet jag? Jag sitter inte på alla svar.
Det mesta i livet som är värt nåt är ju jobbigt att lära sig. Jag ser inte riktigt varför man skulle se det här på något annat sätt?
Citera
2026-09-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Det var ju du som sa kvinnor borde bli ensamföderskor? Ett barn växer upp utan fader oavsett.

Frågar man en svensk man hans åsikter kring familjeliv/barnuppfostran och könsroller har han fort rätt traditionella/konservativa åsikter kring det.

Frågar man en svensk kvinna så blir man kölhalad för man föddes med en pung. Det är svenska kvinnor som drivit långt åt vänster medans männen bara vill det ska vara på sättet som satt 12 miljarder människor på jorden och en hanfull på månen. Ni är extremisterna, inte vi.

Blanda inte ihop mig med en av alla dom här jävla vekpittade simpsens på fb, jag behöver ingen kvinna för att berättiga min existens och jag behöver absolut ingen sneögd hottentott från andra sidan jorden.

Det är väl inte konstigt att ni lever ensamma och är bittra när ni beter er så här? Att allt fler svenska kvinnor väljer att leva som singlar och skaffar barn på egen hand handlar inte om något "hat mot män". Det handlar om att kvinnor i Sverige har ekonomisk frihet, trygghet och laglig rätt att forma sina egna liv. Om valet står mellan att bygga ett tryggt hem själv eller att leva med någon som har den här typen av kvinnosyn, är det ett ganska enkelt val för många...
Citera
2026-09-08, 18:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Om man väljer att jobba på sig själv (man kan ju göra det samtidigt som man åker till Polen) så kommer man ju till slut att inse att det inte var en Golddigger från Warszawa som var svaret på frågan om lycklig livslång kärlek.

Skulle han inte jobba på sig själv, så kan det ju lika gärna sluta med att hon sticker med halva förmögenheten och han står på noll igen, oförmögen att göra något åt saken om han inte vill åka tillbaka till Polen och prova lyckan igen.

Eller så är det värt det, vad vet jag? Jag sitter inte på alla svar.
Det mesta i livet som är värt nåt är ju jobbigt att lära sig. Jag ser inte riktigt varför man skulle se det här på något annat sätt?
Fast man är ju inte golddigger för att man gillar män som kan saker och är bra på det. Men det är väl klart att det är ett stort plus om han kan köpa ett fint hus man kan bo i tillsammans? Det är liksom det enda vi vill. Bo mysigt i ett fint hus med en trygg man och skaffa 2-3 barn. Sen är vi nöjda. Det är väl det mannen är till för? Eller har jag missat någonting?

Vi måste vara lite realistiska nu. Ingen mår bra av att få ett svårt liv och det blir svårare med sämre ekonomi. Kvinnor känner sig trygga om ekonomin är bra. Vad tycker din tjej? Hade hon mått bra om ni levde på socialbidrag? Bo i lägenhet resten av livet istället för att bo i en villa och ha en trädgård att ta hand om? Vad ska man göra sen.. när man är gammal? Gud vad tråkigt.
Citera
2026-09-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är väl inte konstigt att ni lever ensamma och är bittra när ni beter er så här? Att allt fler svenska kvinnor väljer att leva som singlar och skaffar barn på egen hand handlar inte om något "hat mot män". Det handlar om att kvinnor i Sverige har ekonomisk frihet, trygghet och laglig rätt att forma sina egna liv. Om valet står mellan att bygga ett tryggt hem själv eller att leva med någon som har den här typen av kvinnosyn, är det ett ganska enkelt val för många...
Vilken kvinnosyn? Jag säger bara det undersökningarna säger, kvinnor har blivit extremvänster och radikalfeminister medans männen står kvar i samma åsikter deras farfar hade och bara vill kunna försörja en familj utan massa galna misandriska lagar som kväver alla hans möjligheter att göra det. Skjut inte budbäraren lilla gumman.
Citera
2026-09-08, 19:42
Medlem
Citat:
Fast man är ju inte golddigger för att man gillar män som kan saker och är bra på det. Men det är väl klart att det är ett stort plus om han kan köpa ett fint hus man kan bo i tillsammans? Det är liksom det enda vi vill. Bo mysigt i ett fint hus med en trygg man och skaffa 2-3 barn. Sen är vi nöjda. Det är väl det mannen är till för? Eller har jag missat någonting?

Vi måste vara lite realistiska nu. Ingen mår bra av att få ett svårt liv och det blir svårare med sämre ekonomi. Kvinnor känner sig trygga om ekonomin är bra. Vad tycker din tjej? Hade hon mått bra om ni levde på socialbidrag? Bo i lägenhet resten av livet istället för att bo i en villa och ha en trädgård att ta hand om? Vad ska man göra sen.. när man är gammal? Gud vad tråkigt.

Hade det varit så enkelt, så hade ju någon som tänker som dig, dejtat ts, eller?
Det har ju uppenbart inte hänt än.
Citera
2026-09-08, 19:45
Medlem
Citat:
Vilken kvinnosyn? Jag säger bara det undersökningarna säger, kvinnor har blivit extremvänster och radikalfeminister medans männen står kvar i samma åsikter deras farfar hade och bara vill kunna försörja en familj utan massa galna misandriska lagar som kväver alla hans möjligheter att göra det. Skjut inte budbäraren lilla gumman.

Låt bli att leta dejter bland Palestinaaktivisterna så kommer det lösa sig.
De flesta kvinnor i Sverige är varken extremvänster eller radikala feminister.
Citera
2026-09-08, 19:46
Medlem
Citat:

Det du kallar "extremvänster" är i praktiken helt vanliga krav på ekonomisk självständighet, delat föräldraansvar och ömsesidig respekt. Varken lagen eller samfundet stoppar dig från att bilda familj, men svenska kvinnor har friheten att välja bort relationer där de bemöts med nedlåtande tilltal och förlegade krav.. Det är uppenbart att detta får många män att ilskna till när de inte längre kan ha kontrollen som förr och det är exakt varför de ofta istället väljer kvinnor från fattiga länder där maktbalansen ser annorlunda ut. Så vill ni ha förhållanden måste ni antingen börja accpetera att kvinnor är mer självständiga idag eller så får ni se er efter en underordnad kvinna från de länder som fortfarande har den kulturen.
Citera
2026-09-08, 20:16
Medlem
Citat:
Du ska absolut inte ragga på kvinnan i kassan på ICA. Det är taskigt. Hon är på sitt jobb och måste vara trevlig. Tänk hur många som håller på så hela dagarna mot henne? Det är synd.
Spännande diskussion ni hade om detta. Men nej jag kommer inte ragga på kvinnan på ICA. Men jag måste ju böra göra det någon annanstas. I en miljö där det är tänkt att man ska ragga.

Citat:
Det spelar väl ingen roll vad någon annan har gjort. Se nu till att fixa en flickvän och välj en kort så att ni inte har onödiga problem. Hon kan vara 160 eller lika lång som dig. Det löser sig men försök att inte vara negativ och visa aldrig den där ”jag duger inte-personligheten”.
Jag bryr mig inte så mycket om längden på tjejen, jag är öppen för alternativ. Det svåra är fortfarande nu VART jag ska flirta med tjejer. Det är det svåraste i min ålder. Sedan ska dom vara singlar också. Och vilja ändra på det. Vägen är lång.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Hur mycket har du tänkt på denna frågan? Vad har varit viktigt i livet och har detta förändrats upplever du genom åren?
Jag har tänkt på detta hela mitt vuxna liv i princip. Jag kollade igenom ett gammalt FB-konto jag hade från 2007 och jag har inte kommit någonstans sedan dess. Trots att jag på den tiden hade många krogbesök, volontärarbete och alla möjliga sätt att träffa tjejer så blev det inget.
Citera
2026-09-08, 21:20
Medlem
Citat:
Låt bli att leta dejter bland Palestinaaktivisterna så kommer det lösa sig.
De flesta kvinnor i Sverige är varken extremvänster eller radikala feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det du kallar "extremvänster" är i praktiken helt vanliga krav på ekonomisk självständighet, delat föräldraansvar och ömsesidig respekt. Varken lagen eller samfundet stoppar dig från att bilda familj, men svenska kvinnor har friheten att välja bort relationer där de bemöts med nedlåtande tilltal och förlegade krav.. Det är uppenbart att detta får många män att ilskna till när de inte längre kan ha kontrollen som förr och det är exakt varför de ofta istället väljer kvinnor från fattiga länder där maktbalansen ser annorlunda ut. Så vill ni ha förhållanden måste ni antingen börja accpetera att kvinnor är mer självständiga idag eller så får ni se er efter en underordnad kvinna från de länder som fortfarande har den kulturen.

Ni är både gamla och naiva hör jag, ingen bra combo.
Citera
2026-09-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Spännande diskussion ni hade om detta. Men nej jag kommer inte ragga på kvinnan på ICA. Men jag måste ju böra göra det någon annanstas. I en miljö där det är tänkt att man ska ragga.

Jag bryr mig inte så mycket om längden på tjejen, jag är öppen för alternativ. Det svåra är fortfarande nu VART jag ska flirta med tjejer. Det är det svåraste i min ålder. Sedan ska dom vara singlar också. Och vilja ändra på det. Vägen är lång.

Jag har tänkt på detta hela mitt vuxna liv i princip. Jag kollade igenom ett gammalt FB-konto jag hade från 2007 och jag har inte kommit någonstans sedan dess. Trots att jag på den tiden hade många krogbesök, volontärarbete och alla möjliga sätt att träffa tjejer så blev det inget.

Det ”blev” ju inget eftersom att du aldrig har försökt på riktigt.

Om du lär dig att prata med ALLA människor, i alla situationer, så inser du snart att du faktiskt träffar flera potentiella dejter v.a.r.j.e dag.
Sen betyder ju inte det heller att du måste bjuda ut varenda människa du möter.

Men om du lyssnar på jjujju så har du bara en weekend på dig, och det är när du väl bokar en helg i Polen.
Jag vet inte riktigt varför nån tror att det skulle gå så mkt enklare just den helgen än annars, då det inte är det som är ditt problem.

Vilket alternativ låter bäst tycker du?
Citera
2026-09-08, 23:34
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Här får du varje fall en kram av mig.

Ta lite nya vägar och val i livet så kanske saker sakta men säkert börjar göra skillnad.

Vi kämpar alla på vårt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in