2026-09-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Spännande diskussion ni hade om detta. Men nej jag kommer inte ragga på kvinnan på ICA. Men jag måste ju böra göra det någon annanstas. I en miljö där det är tänkt att man ska ragga.

Jag bryr mig inte så mycket om längden på tjejen, jag är öppen för alternativ. Det svåra är fortfarande nu VART jag ska flirta med tjejer. Det är det svåraste i min ålder. Sedan ska dom vara singlar också. Och vilja ändra på det. Vägen är lång.

Jag har tänkt på detta hela mitt vuxna liv i princip. Jag kollade igenom ett gammalt FB-konto jag hade från 2007 och jag har inte kommit någonstans sedan dess. Trots att jag på den tiden hade många krogbesök, volontärarbete och alla möjliga sätt att träffa tjejer så blev det inget.

Modigt att du vågar skriva om det. Det positiva är ju att du har en stor del av livet kvar och att du redan har det i dig för att träffa någon. Det gäller att "skaffa" den kunskapen du behöver för att få detta att blomstra. Det finns många vägar och välj dem som passar dig. Kompisar, böcker, terapi, nätet osv.
Att du inte hittat lösningarna inom dig själv är inga konstigheter . Det är inte alltid man gör det.
Citera
2026-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det ”blev” ju inget eftersom att du aldrig har försökt på riktigt.

Om du lär dig att prata med ALLA människor, i alla situationer, så inser du snart att du faktiskt träffar flera potentiella dejter v.a.r.j.e dag.
Sen betyder ju inte det heller att du måste bjuda ut varenda människa du möter.

Men om du lyssnar på jjujju så har du bara en weekend på dig, och det är när du väl bokar en helg i Polen.
Jag vet inte riktigt varför nån tror att det skulle gå så mkt enklare just den helgen än annars, då det inte är det som är ditt problem.

Vilket alternativ låter bäst tycker du?
Hm jo det har jag, men ja för få gånger. Men du har rätt i att jag inte varit jätteintresserad av andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Modigt att du vågar skriva om det. Det positiva är ju att du har en stor del av livet kvar och att du redan har det i dig för att träffa någon. Det gäller att "skaffa" den kunskapen du behöver för att få detta att blomstra. Det finns många vägar och välj dem som passar dig. Kompisar, böcker, terapi, nätet osv.
Att du inte hittat lösningarna inom dig själv är inga konstigheter . Det är inte alltid man gör det.
Ja jag vågar skriva om det, men jag tror inte jag skulle klara av att prata om detta öga mot öga med någon. Det är jobbigt som fan. Problemet är att de "bästa" åren av dejting är borta. Tjejer i min ålder eller lite yngre och är singlar vill vara singlar. Skrivit i andra kvinnodominerade forum och enligt dom är det för sent nu. För dom kvinnor i min ålder är frivilligt singlar och kan få ligga någon gång ibland iallafall. Så jag vet inte ens vilka som vill träffa någon om det ens finns någon och hur långt ner i åldern jag måste gå och som är möjligt. Ja jag är jävligt bitter och ser inte särskilt ljust på detta.
Citera
2026-09-09, 15:49
Medlem
Citat:
Hm jo det har jag, men ja för få gånger. Men du har rätt i att jag inte varit jätteintresserad av andra människor.

Ja jag vågar skriva om det, men jag tror inte jag skulle klara av att prata om detta öga mot öga med någon. Det är jobbigt som fan. Problemet är att de "bästa" åren av dejting är borta. Tjejer i min ålder eller lite yngre och är singlar vill vara singlar. Skrivit i andra kvinnodominerade forum och enligt dom är det för sent nu. För dom kvinnor i min ålder är frivilligt singlar och kan få ligga någon gång ibland iallafall. Så jag vet inte ens vilka som vill träffa någon om det ens finns någon och hur långt ner i åldern jag måste gå och som är möjligt. Ja jag är jävligt bitter och ser inte särskilt ljust på detta.

Egentligen behöver du inte berätta för någon annan att du haft svårt att träffa en tjej. För det som du beskriver är mer en konsekvens. Jag tror mer på att du behöver känna efter vilka saker du vill utveckla hos dig själv. Kanske några saker som ger mer självförtroende eller att du växer som person i dina egna ögon? Då kommer vi in på olika ämnen som man kan prata med andra människor om. Tänk på andra som är med om helt galna saker i sina liv som är fruktansvärda och ändå tar de sig ur dem och får ett bra liv. Ingen kan någonsin tala om för dig att det du vill uppnå är omöjligt. Jag känner en man där frun dog. Han träffade en ny efter några år och då var han 75. =)
Tänk lite på vad du själv vill se hos en tjej. Tänk att en tjej som du passar ihop med tänker ungefär likadant. Då kanske du hittar på något du kan utveckla hos dig själv?

Du får tänka på att det finns hur många tjejer som helst befinner sig i en liknande situation som dig. Min bonusdotter är 31 år. Både snygg och högutbildad. Men hon får inte heller ihop relationer. Jättetråkigt tycker vi för hon är både rolig och smart.
Citera
2026-09-09, 16:38
Medlem
Citat:

Problemet är ju att du skjuter ut dig själv (omedvetet men ändå).
Hade du vetat hur du tar dig från att prata med nån, till att skapa någon slags connection, till att få hennes nr, till att gå på en dejt, till att så småningom lyckas landa ett förhållande, ja du hade du aldrig behövt skriva den här tråden.

Ditt problem är att du redan vet att du kommer misslyckas, eftersom ”insert valfritt inlägg från dig där du ältar om och om igen om att du är för gammal, för kort, för blablabla”

Så när du säger ”jag har ju försökt”, så har du försökt, samtidigt som att du förmedlar ”jag är en loser” undermedvetet.

Det känner ju alla av som träffar dig. Det är därför som de springer åt andra hållet.

Tänk om du hade ägnat 5minuter åt att börja läsa en bok i ämnet, eller göra något aktivt för att bygga självförtroendet, istället för att fortsätta att älta i den här tråden.

Vill du ha ett förhållande ens?
Citera
2026-09-09, 16:43
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Jeeeedrar! Grodde!
Har du prövat något av tipsen i tråden då? Hur gick det?

Du föll väl inte ned i den formsvackan du talade om i börjar eller?
Citera
2026-09-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Egentligen behöver du inte berätta för någon annan att du haft svårt att träffa en tjej. För det som du beskriver är mer en konsekvens. Jag tror mer på att du behöver känna efter vilka saker du vill utveckla hos dig själv. Kanske några saker som ger mer självförtroende eller att du växer som person i dina egna ögon? Då kommer vi in på olika ämnen som man kan prata med andra människor om. Tänk på andra som är med om helt galna saker i sina liv som är fruktansvärda och ändå tar de sig ur dem och får ett bra liv. Ingen kan någonsin tala om för dig att det du vill uppnå är omöjligt. Jag känner en man där frun dog. Han träffade en ny efter några år och då var han 75. =)
Tänk lite på vad du själv vill se hos en tjej. Tänk att en tjej som du passar ihop med tänker ungefär likadant. Då kanske du hittar på något du kan utveckla hos dig själv?

Du får tänka på att det finns hur många tjejer som helst befinner sig i en liknande situation som dig. Min bonusdotter är 31 år. Både snygg och högutbildad. Men hon får inte heller ihop relationer. Jättetråkigt tycker vi för hon är både rolig och smart.
Jag tror folk förstår det när jag aldrig haft en flickvän. Men jag svarar att jag vill leva singel efter att jag sett hur deras relationer gått åt skogen. Jag tycker jag har växt en hel del som person efter att ha rest runt lite överallt i världen ensam. Men ja mitt självförtroende när det kommer till kvinnor är obefintligt. Kvinnor tycker inte om när jag flirtar med dom helt enkelt. Eller ens visar intresse som något mer än en vän. Men denna 75-åring hade ju redan haft någon innan, då är det enklare. Jag har aldrig haft någon det är lite som att ingen vill anställa någon som varit arbetslös i 20 år.

Din bonusdotter kanske vill vara singel? Många kvinnor vill det även högutbildade. Och högutbildade kvinnor har väldigt höga krav. Tjejer kan ju få dejter ganska enkelt iallafall jämfört med oss män. Bara skaffa Tinder så kan hon gå på en dejt om dagen utan att ens se bra ut.

Citat:
Problemet är ju att du skjuter ut dig själv (omedvetet men ändå).
Hade du vetat hur du tar dig från att prata med nån, till att skapa någon slags connection, till att få hennes nr, till att gå på en dejt, till att så småningom lyckas landa ett förhållande, ja du hade du aldrig behövt skriva den här tråden.

Ditt problem är att du redan vet att du kommer misslyckas, eftersom ”insert valfritt inlägg från dig där du ältar om och om igen om att du är för gammal, för kort, för blablabla”

Så när du säger ”jag har ju försökt”, så har du försökt, samtidigt som att du förmedlar ”jag är en loser” undermedvetet.

Det känner ju alla av som träffar dig. Det är därför som de springer åt andra hållet.

Tänk om du hade ägnat 5minuter åt att börja läsa en bok i ämnet, eller göra något aktivt för att bygga självförtroendet, istället för att fortsätta att älta i den här tråden.

Vill du ha ett förhållande ens?
Ja det har du rätt i att jag inte vet hur man gör som du beskriver, jag har kört min egna stil. Men jag tycker ändå du försöker få det att låta så enkelt att alla kan träffa någon. Utseendet spelar roll som jag skrivit tidigare. Den medfödda charmen spelar roll. Även fysiska egenskaper under kläderna spelar roll av egen erfarenhet. Ett trauma jag var med om för länge sedan.

Ja jag vill ha ett förhållande men jag ser inte hur det ska gå till. Ja jag är pessimistisk men det hade du också varit i min situation efter det jag har varit med om. Och säg inte att du har varit i samma situation för du är inte jag. Vi är olika människor. Olika utseende.
Citera
2026-09-09, 18:47
Medlem
GeneralKloss avatar
Kan till viss del förstå muren du byggt för dig själv ts med ditt negativa tankesätt kring dig själv,

Själv haft bristande självförtroende i yngre dagar och inte vågat försöka ta kontakten med tjejer men hade turen att några valde mig och var övertydliga så tom jag fattade hinten Man undrade hur polare kunde få tjejer på löpandeband (kändes så för mig) men de var ju för att man inte initierade nått själv och dom ggr tjejer gjorde det blev man nog så ställd så de var över direkt

Sen har man ju fått jobba med saker och vissa gånger bara bestämt sig att idag ska jag köra utan några andra förhoppningar än att träffa och prata med nya människor, Det utvecklades till att jag tillslut från att anse mig vara socialt handikappad förstod att hur man för sig och ter sig är A och O. Kommer man in på krogen och är rädd för människor så kommer dom sociala interaktionerna att lysa med sin frånvaro i dom allra flesta fall,

Självförtroende syns på människor och från hur det var för mig i 20års åldern jämfört med nu några år yngre än dig är det som natt och dag, Märker att både män och kvinnor dras till en på ett nästan märkligt sätt jämfört i yngre dagar, Nu idag är det väldigt sällan jag är ute på krogen men trivs och frodas av bara den sociala interaktionen med andra sen vars det tar vägen är inte det viktiga,

Men du har fått många sunda tips i tråden många som verkligen lagt manken till och försökt tipsa och hjälpa dig framåt

Cooltrayne och jjujju tips är guld värda båda från olika olika vinklar manliga och kvinnliga perspektivet,

Ta fasta på dessa och utmana dig själv för att utvecklas, Ett steg i min utveckling var definitivt att börja träna och bli mer nöjd för mig själv med min kropp, Aldrig varit tanig utan mer lite för fet har alltid varit grovt byggd så trimma bort fettet och även bygga mer muskler även om de inte var det primära har ju gjort susen
Citera
2026-09-09, 19:10
Medlem
Citat:
Jag tror folk förstår det när jag aldrig haft en flickvän. Men jag svarar att jag vill leva singel efter att jag sett hur deras relationer gått åt skogen. Jag tycker jag har växt en hel del som person efter att ha rest runt lite överallt i världen ensam. Men ja mitt självförtroende när det kommer till kvinnor är obefintligt. Kvinnor tycker inte om när jag flirtar med dom helt enkelt. Eller ens visar intresse som något mer än en vän. Men denna 75-åring hade ju redan haft någon innan, då är det enklare. Jag har aldrig haft någon det är lite som att ingen vill anställa någon som varit arbetslös i 20 år.

Din bonusdotter kanske vill vara singel? Många kvinnor vill det även högutbildade. Och högutbildade kvinnor har väldigt höga krav. Tjejer kan ju få dejter ganska enkelt iallafall jämfört med oss män. Bara skaffa Tinder så kan hon gå på en dejt om dagen utan att ens se bra ut.

Ja det har du rätt i att jag inte vet hur man gör som du beskriver, jag har kört min egna stil. Men jag tycker ändå du försöker få det att låta så enkelt att alla kan träffa någon. Utseendet spelar roll som jag skrivit tidigare. Den medfödda charmen spelar roll. Även fysiska egenskaper under kläderna spelar roll av egen erfarenhet. Ett trauma jag var med om för länge sedan.

Ja jag vill ha ett förhållande men jag ser inte hur det ska gå till. Ja jag är pessimistisk men det hade du också varit i min situation efter det jag har varit med om. Och säg inte att du har varit i samma situation för du är inte jag. Vi är olika människor. Olika utseende.

Idag:
Gå ut och handla, va extra trevlig mot hon i kassan, eller han om den är en kille. Ingen raggning, inget creepy, inget försök. Bara trevligt prat.
Om du normalt sett pratar i 10sekunder, öka till 30sekunder, sen (imorgon) försök prata i 1minut.

Det är ETT steg, som inte kräver något speciellt av dig, mer än att du anstränger dig lite.

Oxå idag:

Ladda ner en app, Storytel, Nextory, valfri. (Finns alltid gratis i 30dgr på nån av dom).
Leta fram The Game, sen scrollar du ner till ”liknande titlar” och väljer nån bok i ämnet och börjar läsa/lyssna. Det kvittar vad du väljer men det är viktigt ATT du väljer och börjar på någon.

Nu låtsas vi att klockan är 22 ikväll:
Har du gjort de två ovanstående sakerna, eller en av dom?

Var det jobbigt?

Du har nu tagit dig ett eller två steg närmare ditt mål.
Det kommer krävas 10.000stsg till men du måste börja göra NÅGONTING för att ta dig från där du är idag, till ditt mål.

Förstår du mig?

Om du sitter och fortfarande ältar skiten i tråden, inte göra något för att ta dig ur din situation, så kommer du ju ingenstans alls.
Det är därför som du inte ska nöja dig med att boka en resa till Polen, (ett steg vore dock att boka resan), utan börja med att ta ETT steg framåt, varje dag, så många det krävs för att du ska nå ditt mål.

Det är inte ditt utseende som är problemet, det är din inställning till förändring som helt saknas.
Citera
2026-09-09, 19:48
Medlem
Citat:
Idag:
Gå ut och handla, va extra trevlig mot hon i kassan, eller han om den är en kille. Ingen raggning, inget creepy, inget försök. Bara trevligt prat.
Om du normalt sett pratar i 10sekunder, öka till 30sekunder, sen (imorgon) försök prata i 1minut.

Det är ETT steg, som inte kräver något speciellt av dig, mer än att du anstränger dig lite.

Oxå idag:

Ladda ner en app, Storytel, Nextory, valfri. (Finns alltid gratis i 30dgr på nån av dom).
Leta fram The Game, sen scrollar du ner till ”liknande titlar” och väljer nån bok i ämnet och börjar läsa/lyssna. Det kvittar vad du väljer men det är viktigt ATT du väljer och börjar på någon.

Nu låtsas vi att klockan är 22 ikväll:
Har du gjort de två ovanstående sakerna, eller en av dom?

Var det jobbigt?

Du har nu tagit dig ett eller två steg närmare ditt mål.
Det kommer krävas 10.000stsg till men du måste börja göra NÅGONTING för att ta dig från där du är idag, till ditt mål.

Förstår du mig?

Om du sitter och fortfarande ältar skiten i tråden, inte göra något för att ta dig ur din situation, så kommer du ju ingenstans alls.
Det är därför som du inte ska nöja dig med att boka en resa till Polen, (ett steg vore dock att boka resan), utan börja med att ta ETT steg framåt, varje dag, så många det krävs för att du ska nå ditt mål.

Det är inte ditt utseende som är problemet, det är din inställning till förändring som helt saknas.
Det där första ska jag verkligen försöka med. Vara extra trevlig hela tiden. Det är relativt enkelt.

Alltså jag har i ärlighetens namn läst The game när den var helt ny. Men jag kommer inte ihåg så många detaljer. Såg även det amerikanska TV-programmet "The pick-up artist" med Mystery. Det tyckte jag var intressant faktiskt. En del säger att det var uppgjort och andra inte, vad vet jag.

Jag har redan en bokad resa i vinter till Asien så vi får se vad som händer då, kan tänka mig att träffa en turist på en resa. Men jo mitt utseende är ett problem, särskilt här i Sverige. Men sedan förstår även jag att det inte är fullständigt omöjligt. Det finns faktiskt många troll som har en flickvän.
Citera
2026-09-09, 23:30
Medlem
Citat:
Det där första ska jag verkligen försöka med. Vara extra trevlig hela tiden. Det är relativt enkelt.

Alltså jag har i ärlighetens namn läst The game när den var helt ny. Men jag kommer inte ihåg så många detaljer. Såg även det amerikanska TV-programmet "The pick-up artist" med Mystery. Det tyckte jag var intressant faktiskt. En del säger att det var uppgjort och andra inte, vad vet jag.

Jag har redan en bokad resa i vinter till Asien så vi får se vad som händer då, kan tänka mig att träffa en turist på en resa. Men jo mitt utseende är ett problem, särskilt här i Sverige. Men sedan förstår även jag att det inte är fullständigt omöjligt. Det finns faktiskt många troll som har en flickvän.

Även Mystery har skrivit en bok om ämnet, men det finns många andra oxå. Sen finns det ju öven många andra böcker i många andra ämnen som handlar om skälvutveckling. Ta nån av dom oxå.

Jag förstår inte riktigt vad det är som gör att du inte vill läsa en bok? Du har ju stampat på samma ställe i 40år, vill du inte komma framåt?

Sen ska du försöka att hålla igång samtalet, inte enbart vara extra trevlig även om det oxå är ett fall framåt.

Har du gjort nån av punkterna idag, och varför inte då?
(Ursäkter undanbedes).
Citera
2026-09-10, 16:43
Avstängd
Citat:

Jag har alltid tagit tag i mitt liv. Flyttade hemifrån först, skaffade fast jobb först. Utbildat mig. Äter bra mat, aldrig haft hål i tänderna. Har ett normalt BMI-värde. Rest jorden runt.

Jag har många kollegor som inte gör annat än och sitter hemma och spelar datorspel och dom har fru och ibland barn. Vad jag känner till gör dom aldrig något utanför jobbet.

Min poäng var, vad har du att erbjuda en relation och en tjej? Om du ser från en tjejs perspektiv, vad har du?
Citera
2026-09-10, 18:47
Medlem
Citat:

Jag går ju inte runt och säger mina hemligheter. De flesta människor är ganska självupptagna. Så du behöver inte säga något om det.

Jag förstår hur du känner och problematiken. Det kommer lösa sig om du fortsätter utvecklas. Det handlar alltid om att man måste vara behövd hos en annan människa. Har man inte det ena så kompenserar man upp det med något annat. Du kommer känna samma sak för den tjejen du i framtiden kommer bli ihop med.

Jag undanhöll information om min bonusdotter. Hon har haft förhållanden sedan hon var 18 men hon är i ett dåligt förhållande just nu och har två bakom sig. Så bara för att någon är i ett förhållande så innebär det inte att den personen har det som du saknar. Så jag tycker att du inte ska jämföra dig med andra. Se livet för vad det är. Du har fått gåvor vid födseln och du själv kan använda dem precis som du vill men ingen kan göra det åt dig. Men vi kan lära och stötta varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in