Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag tror folk förstår det när jag aldrig haft en flickvän. Men jag svarar att jag vill leva singel efter att jag sett hur deras relationer gått åt skogen. Jag tycker jag har växt en hel del som person efter att ha rest runt lite överallt i världen ensam. Men ja mitt självförtroende när det kommer till kvinnor är obefintligt. Kvinnor tycker inte om när jag flirtar med dom helt enkelt. Eller ens visar intresse som något mer än en vän. Men denna 75-åring hade ju redan haft någon innan, då är det enklare. Jag har aldrig haft någon det är lite som att ingen vill anställa någon som varit arbetslös i 20 år.
Din bonusdotter kanske vill vara singel? Många kvinnor vill det även högutbildade. Och högutbildade kvinnor har väldigt höga krav. Tjejer kan ju få dejter ganska enkelt iallafall jämfört med oss män. Bara skaffa Tinder så kan hon gå på en dejt om dagen utan att ens se bra ut.
Ja det har du rätt i att jag inte vet hur man gör som du beskriver, jag har kört min egna stil. Men jag tycker ändå du försöker få det att låta så enkelt att alla kan träffa någon. Utseendet spelar roll som jag skrivit tidigare. Den medfödda charmen spelar roll. Även fysiska egenskaper under kläderna spelar roll av egen erfarenhet. Ett trauma jag var med om för länge sedan.
Ja jag vill ha ett förhållande men jag ser inte hur det ska gå till. Ja jag är pessimistisk men det hade du också varit i min situation efter det jag har varit med om. Och säg inte att du har varit i samma situation för du är inte jag. Vi är olika människor. Olika utseende.
Idag:
Gå ut och handla, va extra trevlig mot hon i kassan, eller han om den är en kille. Ingen raggning, inget creepy, inget försök. Bara trevligt prat.
Om du normalt sett pratar i 10sekunder, öka till 30sekunder, sen (imorgon) försök prata i 1minut.
Det är ETT steg, som inte kräver något speciellt av dig, mer än att du anstränger dig lite.
Oxå idag:
Ladda ner en app, Storytel, Nextory, valfri. (Finns alltid gratis i 30dgr på nån av dom).
Leta fram The Game, sen scrollar du ner till ”liknande titlar” och väljer nån bok i ämnet och börjar läsa/lyssna. Det kvittar vad du väljer men det är viktigt ATT du väljer och börjar på någon.
Nu låtsas vi att klockan är 22 ikväll:
Har du gjort de två ovanstående sakerna, eller en av dom?
Var det jobbigt?
Du har nu tagit dig ett eller två steg närmare ditt mål.
Det kommer krävas 10.000stsg till men du måste börja göra NÅGONTING för att ta dig från där du är idag, till ditt mål.
Förstår du mig?
Om du sitter och fortfarande ältar skiten i tråden, inte göra något för att ta dig ur din situation, så kommer du ju ingenstans alls.
Det är därför som du inte ska nöja dig med att boka en resa till Polen, (ett steg vore dock att boka resan), utan börja med att ta ETT steg framåt, varje dag, så många det krävs för att du ska nå ditt mål.
Det är inte ditt utseende som är problemet, det är din inställning till förändring som helt saknas.