2026-09-08, 15:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vi svenska kvinnor är självständiga för att skattesystemet och våldsmonopolet tillåter oss att vara det. Men vi klarar oss naturligtvis inte utan män annat än på konstgjord basis.

Men i övrigt håller jag med. TS borde söka sig en kvinna utomlands!
Jag känner inte att skattesystemet gör mig självständig. Jag jobbar och tar hand om mig själv och vet vad jag kan få. Det räcker väl för att man inte ska sänka sina krav och gå med på något halvdant.

Sedan angående TS så är jag en av dem kvinnorna som hade tyckt att det hade varit pinsamt att vara tillsammans med en man som är 163 cm. Jag hade inte orkat med alla åsikter heller, varför valde du honom? ”Du kan få så mycket bättre” bla bla bla. Nej det låter som bäddat för ett jobbigt liv. Men det är ju inte bara det, han kommer ju heller inte må bra av att dejta en kvinna som är längre än honom. Nu kommer det rulla in folk som kommer skriva ”du är osäker, varför bryr du dig om vad andra tycker” osv. Men det gör jag inte, det är väl mest att man vill leva ett lugnt fridfullt liv utan drama eller skumma blickar. Jag hade inte orkat. Bättre att man dejtar i sin liga bara. Eller som kvinna, över sin liga.
Citera
2026-09-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag känner inte att skattesystemet gör mig självständig. Jag jobbar och tar hand om mig själv och vet vad jag kan få. Det räcker väl för att man inte ska sänka sina krav och gå med på något halvdant.

Sedan angående TS så är jag en av dem kvinnorna som hade tyckt att det hade varit pinsamt att vara tillsammans med en man som är 163 cm. Jag hade inte orkat med alla åsikter heller, varför valde du honom? ”Du kan få så mycket bättre” bla bla bla. Nej det låter som bäddat för ett jobbigt liv. Men det är ju inte bara det, han kommer ju heller inte må bra av att dejta en kvinna som är längre än honom. Nu kommer det rulla in folk som kommer skriva ”du är osäker, varför bryr du dig om vad andra tycker” osv. Men det gör jag inte, det är väl mest att man vill leva ett lugnt fridfullt liv utan drama eller skumma blickar. Jag hade inte orkat. Bättre att man dejtar i sin liga bara. Eller som kvinna, över sin liga.

Du kan jobba och ta hand om dig själv för att många män ser till att samhället fungerar. Kvinnor ser i högre utsträckning till att vård och omsorg fungerar. Män och kvinnor behöver varandra. Jag argumenterar inte för att du ska sänka dina krav. Jag hade inte heller attraherats av en man på 163cm. TS längd gör det svårare för honom helt klart, det vore att ljuga att säga något annat. Men det är hans inställning som är det verkliga problemet. Många andra länder har betydligt lägre medellängd än Sverige så hans längd är definitivt inte ett problem överallt.
Citera
2026-09-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Överallt där tjejer håller till. Krogen, internet (det här va före tinder så några appar fanns inte), kassan på ICA och alla andra sorters personal som du träffar ute, exempelvis butikspersonal, Random tjej på stan som du möter på gatan, ja du fattar nog egentligen att varje möte du har under en dag är en potentiell dejt.
Jag går knappt på krogen längre, förutom utomlands då. Jag gjorde det en hel del i 20-25 års åldern. Internet höll jag också på med innan dejtingapparna men det gick inte så bra förutom att jag fick ligga en gång. Att börja prata med en tjej i kassan på ICA är svårt, att bara rakt ut fråga efter nummer ännu svårare. Då måste man vara en master i pickup.

Det blir verkligen svårare med åldern när man inte har dessa platser längre. Och det gick inte så bra när jag hade det innan heller.

Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ja, självklart var det något fel med algoritmen. Men du har ju bestämt dig för att thailändskor inte duger för dig så då är det ju ingen mening att du åker dit igen.
Man kan fortfarande ha semester.

Citat:
TS kommer som du skrivit ha svårt att hitta en svensk kvinna. Bättre att han söker efter henne i Europa!
Vilket land från Europa tänker du på? Något förslag?
Citera
2026-09-08, 15:30
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag går knappt på krogen längre, förutom utomlands då. Jag gjorde det en hel del i 20-25 års åldern. Internet höll jag också på med innan dejtingapparna men det gick inte så bra förutom att jag fick ligga en gång. Att börja prata med en tjej i kassan på ICA är svårt, att bara rakt ut fråga efter nummer ännu svårare. Då måste man vara en master i pickup.

Det blir verkligen svårare med åldern när man inte har dessa platser längre. Och det gick inte så bra när jag hade det innan heller.

Ett land som är likt Sverige. En polsk kvinna kanske? Dem är vackra och intelligenta.
Citera
2026-09-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ett land som är likt Sverige. En polsk kvinna kanske? Dem är vackra och intelligenta.
Skulle kanske gå. Vill en polsk kvinna ha en man som mig? Polska män är ju ganska maskulina och då kanske polska kvinnor gillar sånt?
Citera
2026-09-08, 15:33
Medlem
Citat:

Jag menar inte att du ska stöta på alla du möter, men du borde verkligen prata med alla du möter, träna på det här och om det känns rätt någon gång (det kommer alltid kännas jobbigt) så fråga efter ett nummer, eller ta en fika ihop.

Att det ”inte gick så bra” förut, har alltid berott på din inställning till dig själv, om DU känner att du inte duger, så känner hon du pratar med samma sak. Det är ju det du subtilt kommunicerar utan att säga orden.

Du måste ta dig ifrån det stadiet.
Citera
2026-09-08, 15:38
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Skulle kanske gå. Vill en polsk kvinna ha en man som mig? Polska män är ju ganska maskulina och då kanske polska kvinnor gillar sånt?
Men dem är ”fattiga”. Du har ett stort försprång här. Ett ENORMT försprång.

Hon kommer älska dig!
Citera
2026-09-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag menar inte att du ska stöta på alla du möter, men du borde verkligen prata med alla du möter, träna på det här och om det känns rätt någon gång (det kommer alltid kännas jobbigt) så fråga efter ett nummer, eller ta en fika ihop.

Att det ”inte gick så bra” förut, har alltid berott på din inställning till dig själv, om DU känner att du inte duger, så känner hon du pratar med samma sak. Det är ju det du subtilt kommunicerar utan att säga orden.

Du måste ta dig ifrån det stadiet.
Ja det har du nog rätt i. Jag är faktiskt mycket bättre på det när jag är utomlands fast då pratar jag med andra turister. Bott många gånger på vandrarhem lite överallt. Men på hemmaplan är jag dålig på det om det inte är en naturlig plats där man SKA prata med folk. När jag varit utomlands så har ju även andra börjat prata med mig helt slumpvis, även kvinnor. Vi har hittat på saker för dagen men inte blivit mer än så.

Men jag har inte alltid haft dessa tankar att jag inte duger. Särskilt inte i tidiga 20-års åldern. Det kom med åratal av misslyckande.

Citat:
Men dem är ”fattiga”. Du har ett stort försprång här. Ett ENORMT försprång.

Hon kommer älska dig!
Visst är de fattigare än oss, men inte alls lika stora skillnader som på 90-talet och tidigare. Jag känner nog ingen som träffat en östeuropeisk kvinna sista 20 åren. Man hörde ju om att dessa var vanliga förr i tiden?
Citera
2026-09-08, 15:43
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Att börja prata med en tjej i kassan på ICA är svårt, att bara rakt ut fråga efter nummer ännu svårare. Då måste man vara en master i pickup.

Du ska absolut inte ragga på kvinnan i kassan på ICA. Det är taskigt. Hon är på sitt jobb och måste vara trevlig. Tänk hur många som håller på så hela dagarna mot henne? Det är synd.
Citera
2026-09-08, 15:46
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ja det har du nog rätt i. Jag är faktiskt mycket bättre på det när jag är utomlands fast då pratar jag med andra turister. Bott många gånger på vandrarhem lite överallt. Men på hemmaplan är jag dålig på det om det inte är en naturlig plats där man SKA prata med folk. När jag varit utomlands så har ju även andra börjat prata med mig helt slumpvis, även kvinnor. Vi har hittat på saker för dagen men inte blivit mer än så.

Men jag har inte alltid haft dessa tankar att jag inte duger. Särskilt inte i tidiga 20-års åldern. Det kom med åratal av misslyckande.

Visst är de fattigare än oss, men inte alls lika stora skillnader som på 90-talet och tidigare. Jag känner nog ingen som träffat en östeuropeisk kvinna sista 20 åren. Man hörde ju om att dessa var vanliga förr i tiden?
Det spelar väl ingen roll vad någon annan har gjort. Se nu till att fixa en flickvän och välj en kort så att ni inte har onödiga problem. Hon kan vara 160 eller lika lång som dig. Det löser sig men försök att inte vara negativ och visa aldrig den där ”jag duger inte-personligheten”.
Citera
2026-09-08, 15:51
Medlem
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
Vi finns Av EN anLedning
Du är inte ensam
Citera
2026-09-08, 16:12
Medlem
Citat:

Om du läser igenom hela våran konversation några ggr så kommer du se mönstret. När du var yngre så var du skraj för att bli nobbad, även om det såg annorlunda ut.

När du var yngre:
Du försökte men misslyckades och byggde tillslut upp den här personan som du har idag av att du inte duger.

När nån som ”lyckats” var yngre:
Han försökte precis som du, med samma taskiga självförtroende, men lyckades göra rätt saker och lyckades hångla/få med henne hem/skaffa en relation, vilket byggde hans persona att vara bra på det här. Det är ju den killen som får alla tjejer på krogen, men ni började från samma tafatta punkt och som du säkert har sett genom åren, så finns det även skolskjutare som även ser bra ut. Den har alltså haft en betydligt enklare väg än dig men ändå misslyckats. Det handlar inte om ditt utseende, längd, plånbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in