Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Ja det har du nog rätt i. Jag är faktiskt mycket bättre på det när jag är utomlands fast då pratar jag med andra turister. Bott många gånger på vandrarhem lite överallt. Men på hemmaplan är jag dålig på det om det inte är en naturlig plats där man SKA prata med folk. När jag varit utomlands så har ju även andra börjat prata med mig helt slumpvis, även kvinnor. Vi har hittat på saker för dagen men inte blivit mer än så.
Men jag har inte alltid haft dessa tankar att jag inte duger. Särskilt inte i tidiga 20-års åldern. Det kom med åratal av misslyckande.
Visst är de fattigare än oss, men inte alls lika stora skillnader som på 90-talet och tidigare. Jag känner nog ingen som träffat en östeuropeisk kvinna sista 20 åren. Man hörde ju om att dessa var vanliga förr i tiden?
Om du läser igenom hela våran konversation några ggr så kommer du se mönstret. När du var yngre så var du skraj för att bli nobbad, även om det såg annorlunda ut.
När du var yngre:
Du försökte men misslyckades och byggde tillslut upp den här personan som du har idag av att du inte duger.
När nån som ”lyckats” var yngre:
Han försökte precis som du, med samma taskiga självförtroende, men lyckades göra rätt saker och lyckades hångla/få med henne hem/skaffa en relation, vilket byggde hans persona att vara bra på det här. Det är ju den killen som får alla tjejer på krogen, men ni började från samma tafatta punkt och som du säkert har sett genom åren, så finns det även skolskjutare som även ser bra ut. Den har alltså haft en betydligt enklare väg än dig men ändå misslyckats. Det handlar inte om ditt utseende, längd, plånbok.