Citat:
Ursprungligen postat av
aconitumwolfsbane
Jag ska vara brutalt ärlig. Du är 40, jag är några år äldre. Av det jag sett, upplevt och känt bland min omgivning. Kvinnor i denna ålder som inte har partner är till 99 % frivilliga singlar. Samma går in på kvinnor utan barn, 99% frivilligt barnfria.
Många kvinnor kommer dessutom ha problem med att du knappt haft något förhållande. Jag tycker helt ärligt, att du ska söka hjälp hos vården för ditt mående. Du kommer inte klara av vara i sociala sammanhang när du mår så dåligt psykiskt. Sedan kan du successivt ta reda på vad ni har för events och aktiviteter i den kommun du bor. Till hösten kan det vara mycket konserter, teater etc. Pub kvällar osv. Det är där du träffar någon.
Ja tyvärr är det ju så att kvinnor runt min ålder eller ens 30+ verkar vara lyckliga singlar. Och ja att jag aldrig haft någon kommer skrämma iväg kvinnor. Därför jag är deprimerad över min situation.
Jag bor i Stockholm så här finns det en del att göra. Problemet är att man ska passa in dit man ska också. Och hitta något som passar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Det är skillnad på att träffa folk på jobbet och i andra sammanhang och att ha nära vänner som verkligen betyder något. Finns din familj där för dig när du behöver dem? Du säger ju själv att du är ensam hemma i din lägenhet efter jobbet. Det är inte naturligt att leva så.
Har du testat massage, eller någon typ av närhetsterapi? Har för mig att jag läste om någon som sålde närhet som inte var sexuell.
Jag tror du behöver tänka såhär: Du behöver uppfylla vissa grundläggande behov för att må bra. Alla människor behöver bra mat, sömn, träning, dagsljus, nära vänner, jobb/studier som känns meningsfullt för att må bra. Män verkar i högre grad än kvinnor också behöva sexuell fysisk närhet. För att må bra behöver du försöka ticka alla dessa boxar. Du verkar sakna nära vänner så fokusera på det. Om du nu har gett upp om kvinnor så kan du gå på massage, nån typ av närhetsterapi eller köpa närhet eller sex för att även ticka den boxen.
Ja dom finns där ibland iallafall. Vi har inte världens bästa kontakt men vi ses ibland.
Jag går på massage ibland och det är ju ganska skönt men det löser ju inte min problematik. Det är inte så lätt att skaffa vänner i min ålder heller. De flesta har sitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Vet du vad du borde göra (som du aldrig kommer göra, men ändå)?
Du borde gå upp en morgon, lägga din loser-mentalitet bakom dig, träna upp ett leende framför spegeln och gå ut med en inställning att idag äger jag världen. Du är glad och trevlig, ler mot alla (alla, inte bara tjejer), hälsar och är trevlig, småprata med alla.
Jag lovar dig att din attityd kommer smitta av sig flera ggr under en dag. Folk kommer le och skratta och vara trevliga mot dig, mer än vad du är van vid.
Redan här hade du fattat att hjärnspöket som du byggt upp, där du är en loser som ingen vill ha, den stämmer enbart för att du själv projicerar den på världen.
Sen fattar ju jag att vissa kommer nobba dig för att du är kort, men det handlar inte om din längd, utan det är en ursäkt som allt annat bara. Det gäller alla människor, ingen passar för alla av andra könet.
När du projicerar ”ingen vill ha mig” till allt och alla, så är det oxå det som du får tillbaka.
Det är det jag gör varje dag jag går till jobbet. Även dom gånger jag hittar på saker själv utanför jobbet. Men när jag väl kommer hem kommer alla känslor tillbaka igen att jag är värdelös och ingen tycker om mig. Även när jag hade en positiv inställning varje dag och aktiverade mig jämt och ständigt så träffade jag ingen då heller. Det spelar ju liksom ingen roll vilket liv jag lever för det leder aldrig till något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturarbetaren
Kolla om du möjligen har lägre testosteron än optimalt. Det kan leda till både det utseende du säger dig ha, din röst, samt svår depression och initiativlöshet.
Kram
Det gjorde jag när jag var typ 25 som jag skrev tidigare. Hos tre olika läkare. Under min barndom minns jag att det var en massa sjukhusbesök gällande min tillväxtkurva och utredning om tillväxthormoner vilket jag inte fick. Jag hatar verkligen vården för det, man ser på mig att något är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
dirtysouth
Istället för att bli fet och få diabetes av godiset varför åker du inte till Thailand?
Om du aldrig varit utanför Europa tidigare så kommer du för första gången i ditt liv känna livsglädje och uppskatta det
Även om du bara har råd med någon vecka där så kommer du komma hem med erfarenhet, glädje och MOTIVATION att styra upp ditt liv och nästa gång åker du dubbelt så lång tid... Livet utanför europa är ett liv någon som du inte skulle kunna föreställa dig om du är van att inte bli sedd där hemma, jag lovar dig. SÅ istället för att gå ner dig börja göra dig redo för nästa kapitel i ditt liv, du kommer tacka mig!!
Jag har redan varit i Thailand och andra länder i Asien. Det var härligt med semester ja och snart åker jag igen, oklart vart i Asien är bara. Jag blev inte sedd annorlunda där än här förutom av ladyboysen i Bangla road.