2026-09-06, 16:24
Medlem
Kolla om du möjligen har lägre testosteron än optimalt. Det kan leda till både det utseende du säger dig ha, din röst, samt svår depression och initiativlöshet.

Gå till husläkaren om att få ta ett blodprov eller gör det på Werlabs. Fråga ChatGPT om exakt vilka symptom du har så att du kan förbereda dig för att övertala läkaren om gedigna tester.

Vi stöttar dig här på Flashback och känner med dig!
Kram

Citat:
Ursprungligen postat av Grodde

Alltså det är svårt att säga. Jag har ju ingen konstig ansiktsform eller något. Men jag är ganska tanig och kortare än typ alla i min generation. Hade jag varit längre så tror jag inte jag hade varit i denna situation. Jag själv skulle nog beskriva det som att jag utstrålar noll testosteron eller manlighet. Jag ser fortfarande ut som en bebis, och jag har blivit kallad för bebis av andra. För jag ser ut som det. När jag spelat spel online så har andra sagt till mig att jag låter som 12-13 på rösten. Något fel är det.

Citera
2026-09-06, 16:26
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Lågt av dig att skamma en person som är deprimerad och söker stöd i känslorna/måendet.

Nej, inte alls.

Däremot är det jävligt fittigt att spamma trådar om vilken självömkande och patetisk fjant man är.

Kontakta en psykolog om du vill gråta ut.
Citera
2026-09-06, 16:28
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Har du någon gång testat ett råd du fått i någon av dina tidigare trådar?

Det är fullt förståeligt att du inte mår bra eftersom människan är en social varelse. Ensamhet är onaturligt. MEN det är lönlöst för dig att försöka träffa en kvinna när du mår så pass dåligt som du gör. Du behöver göra saker i rätt ordning.

1) Ta tag i ditt mentala mående: Skaffa hund, gå med i en förening, börja på någon hobby, gå på gruppträning, skaffa vänner. Fokusera på att må bra! Gå på massage eller för all del åk utomlands och köp sex för att få det fysiska. Du behöver göra allt detta och bygga upp ett liv där du mår bra INNAN du försöker träffa en partner.

2) När du mår bra och har ett liv du trivs med - då kan du börja dejta och då kommer det inte att vara så svårt för dig att göra det heller.

Hahaha, huvudet på spiken.

Hundratals gnälltrådar, samma råd tuggas om och om igen, och så blir det ännu en tråd på samma problem

Dessa autistiska satans fittor...
Citera
2026-09-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Förmodligen skulle en tjej sabba hela hans mående på ett eller annat sett om han lyckades må bra och sedan träffa en tjej.

Varför skulle hon det? Då förutsätter du att han träffar fel tjej eller att han pga sin relationella oerfarenhet inte skulle kunna få relationen att funka?

Min personliga uppfattning är att TS ska leta tjej utomlands. Men det har han ju bestämt sig för att han inte vill.
Citera
2026-09-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Hahaha, huvudet på spiken.

Hundratals gnälltrådar, samma råd tuggas om och om igen, och så blir det ännu en tråd på samma problem

Dessa autistiska satans fittor...

TS verkar befinna sig i något slags moment22. Det är hans tankemönster som är problemet, men pga hans tankemönster klarar han inte av att se det eller göra något åt det.
Citera
2026-09-06, 16:33
Medlem
dirtysouths avatar
Istället för att bli fet och få diabetes av godiset varför åker du inte till Thailand?

Om du aldrig varit utanför Europa tidigare så kommer du för första gången i ditt liv känna livsglädje och uppskatta det

Även om du bara har råd med någon vecka där så kommer du komma hem med erfarenhet, glädje och MOTIVATION att styra upp ditt liv och nästa gång åker du dubbelt så lång tid... Livet utanför europa är ett liv någon som du inte skulle kunna föreställa dig om du är van att inte bli sedd där hemma, jag lovar dig. SÅ istället för att gå ner dig börja göra dig redo för nästa kapitel i ditt liv, du kommer tacka mig!!

Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
Citera
2026-09-06, 16:34
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
TS verkar befinna sig i något slags moment22. Det är hans tankemönster som är problemet, men pga hans tankemönster klarar han inte av att se det eller göra något åt det.

Tror han är mer intresserad av att få gnälla av sig än att ta till sig av råd och göra en ansträngning för att få till en förändring.

Skönare att stanna kvar i sin självvalda identitet som offer.
Citera
2026-09-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Jag ska vara brutalt ärlig. Du är 40, jag är några år äldre. Av det jag sett, upplevt och känt bland min omgivning. Kvinnor i denna ålder som inte har partner är till 99 % frivilliga singlar. Samma går in på kvinnor utan barn, 99% frivilligt barnfria.

Om du dessutom ser dom ute i samhället göra saker på egen hand själva. Då är det garanterat den typen av kvinna som klarar sig på egen hand, utan en man. Sannolikheten att du stöter på en kvinna som letar relation eller någon när hon är ute på promenad själv. Är nästintill obefintlig. Dom som faktiskt söker någon, brukar oftast söka sig till större grupper och sammanhang. Events, fester, krog, middagar hos vänner etc. Dom lever inte i skymundan.

Många kvinnor kommer dessutom ha problem med att du knappt haft något förhållande. Jag tycker helt ärligt, att du ska söka hjälp hos vården för ditt mående. Du kommer inte klara av vara i sociala sammanhang när du mår så dåligt psykiskt. Sedan kan du successivt ta reda på vad ni har för events och aktiviteter i den kommun du bor. Till hösten kan det vara mycket konserter, teater etc. Pub kvällar osv. Det är där du träffar någon.

Ja, mycket troligt kommer det vara svårt för TS att träffa en barnfri kvinna i Sverige i lämplig ålder som söker familj. Skulle han åka utomlands skulle han däremot ha mycket goda möjligheter, men han har dumt nog bestämt sig för att han inte vill det.
Citera
2026-09-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Tror han är mer intresserad av att få gnälla av sig än att ta till sig av råd och göra en ansträngning för att få till en förändring.

Skönare att stanna kvar i sin självvalda identitet som offer.

Hans trådar är tecken på desperation och att han inte mår bra. Han vill diskutera sitt problem, men saknar förmågan och drivkraften att lösa dem. Det är det som är det sorgliga. Men det är fullt möjligt att fortfarande ha empati för TS. Psykisk ohälsa är en tuff nöt att knäcka på egen hand, utan stöd och professionell hjälp.
Citera
2026-09-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Jag ska vara brutalt ärlig. Du är 40, jag är några år äldre. Av det jag sett, upplevt och känt bland min omgivning. Kvinnor i denna ålder som inte har partner är till 99 % frivilliga singlar. Samma går in på kvinnor utan barn, 99% frivilligt barnfria.

Många kvinnor kommer dessutom ha problem med att du knappt haft något förhållande. Jag tycker helt ärligt, att du ska söka hjälp hos vården för ditt mående. Du kommer inte klara av vara i sociala sammanhang när du mår så dåligt psykiskt. Sedan kan du successivt ta reda på vad ni har för events och aktiviteter i den kommun du bor. Till hösten kan det vara mycket konserter, teater etc. Pub kvällar osv. Det är där du träffar någon.
Ja tyvärr är det ju så att kvinnor runt min ålder eller ens 30+ verkar vara lyckliga singlar. Och ja att jag aldrig haft någon kommer skrämma iväg kvinnor. Därför jag är deprimerad över min situation.

Jag bor i Stockholm så här finns det en del att göra. Problemet är att man ska passa in dit man ska också. Och hitta något som passar mig.

Citat:
Det är skillnad på att träffa folk på jobbet och i andra sammanhang och att ha nära vänner som verkligen betyder något. Finns din familj där för dig när du behöver dem? Du säger ju själv att du är ensam hemma i din lägenhet efter jobbet. Det är inte naturligt att leva så.

Har du testat massage, eller någon typ av närhetsterapi? Har för mig att jag läste om någon som sålde närhet som inte var sexuell.

Jag tror du behöver tänka såhär: Du behöver uppfylla vissa grundläggande behov för att må bra. Alla människor behöver bra mat, sömn, träning, dagsljus, nära vänner, jobb/studier som känns meningsfullt för att må bra. Män verkar i högre grad än kvinnor också behöva sexuell fysisk närhet. För att må bra behöver du försöka ticka alla dessa boxar. Du verkar sakna nära vänner så fokusera på det. Om du nu har gett upp om kvinnor så kan du gå på massage, nån typ av närhetsterapi eller köpa närhet eller sex för att även ticka den boxen.
Ja dom finns där ibland iallafall. Vi har inte världens bästa kontakt men vi ses ibland.

Jag går på massage ibland och det är ju ganska skönt men det löser ju inte min problematik. Det är inte så lätt att skaffa vänner i min ålder heller. De flesta har sitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vet du vad du borde göra (som du aldrig kommer göra, men ändå)?

Du borde gå upp en morgon, lägga din loser-mentalitet bakom dig, träna upp ett leende framför spegeln och gå ut med en inställning att idag äger jag världen. Du är glad och trevlig, ler mot alla (alla, inte bara tjejer), hälsar och är trevlig, småprata med alla.

Jag lovar dig att din attityd kommer smitta av sig flera ggr under en dag. Folk kommer le och skratta och vara trevliga mot dig, mer än vad du är van vid.

Redan här hade du fattat att hjärnspöket som du byggt upp, där du är en loser som ingen vill ha, den stämmer enbart för att du själv projicerar den på världen.

Sen fattar ju jag att vissa kommer nobba dig för att du är kort, men det handlar inte om din längd, utan det är en ursäkt som allt annat bara. Det gäller alla människor, ingen passar för alla av andra könet.
När du projicerar ”ingen vill ha mig” till allt och alla, så är det oxå det som du får tillbaka.
Det är det jag gör varje dag jag går till jobbet. Även dom gånger jag hittar på saker själv utanför jobbet. Men när jag väl kommer hem kommer alla känslor tillbaka igen att jag är värdelös och ingen tycker om mig. Även när jag hade en positiv inställning varje dag och aktiverade mig jämt och ständigt så träffade jag ingen då heller. Det spelar ju liksom ingen roll vilket liv jag lever för det leder aldrig till något.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarbetaren
Kolla om du möjligen har lägre testosteron än optimalt. Det kan leda till både det utseende du säger dig ha, din röst, samt svår depression och initiativlöshet.
Kram
Det gjorde jag när jag var typ 25 som jag skrev tidigare. Hos tre olika läkare. Under min barndom minns jag att det var en massa sjukhusbesök gällande min tillväxtkurva och utredning om tillväxthormoner vilket jag inte fick. Jag hatar verkligen vården för det, man ser på mig att något är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Istället för att bli fet och få diabetes av godiset varför åker du inte till Thailand?

Om du aldrig varit utanför Europa tidigare så kommer du för första gången i ditt liv känna livsglädje och uppskatta det

Även om du bara har råd med någon vecka där så kommer du komma hem med erfarenhet, glädje och MOTIVATION att styra upp ditt liv och nästa gång åker du dubbelt så lång tid... Livet utanför europa är ett liv någon som du inte skulle kunna föreställa dig om du är van att inte bli sedd där hemma, jag lovar dig. SÅ istället för att gå ner dig börja göra dig redo för nästa kapitel i ditt liv, du kommer tacka mig!!
Jag har redan varit i Thailand och andra länder i Asien. Det var härligt med semester ja och snart åker jag igen, oklart vart i Asien är bara. Jag blev inte sedd annorlunda där än här förutom av ladyboysen i Bangla road.
Citera
2026-09-06, 16:39
Medlem
Citat:
Varför skulle hon det? Då förutsätter du att han träffar fel tjej eller att han pga sin relationella oerfarenhet inte skulle kunna få relationen att funka?

Min personliga uppfattning är att TS ska leta tjej utomlands. Men det har han ju bestämt sig för att han inte vill.

Nädå jag vet inte, själv har jag nog bara träffat idioter till tjejer. Sen har man en bild av att dom ska va bättre, mer moraliska etc än män. Men i själva verket tar dom varje chans dom får att förgöra dig.

förmodligen har TS råkat ut för just en sån här tjej, därför han är totalt fucked up i huvet och helt ensam.
Citera
2026-09-06, 16:43
Medlem
logicss avatar
Citat:

Alltså det är svårt att säga. Jag har ju ingen konstig ansiktsform eller något. Men jag är ganska tanig och kortare än typ alla i min generation. Hade jag varit längre så tror jag inte jag hade varit i denna situation. Jag själv skulle nog beskriva det som att jag utstrålar noll testosteron eller manlighet. Jag ser fortfarande ut som en bebis, och jag har blivit kallad för bebis av andra. För jag ser ut som det. När jag spelat spel online så har andra sagt till mig att jag låter som 12-13 på rösten. Något fel är det.
Lider med dig, din situation är mycket svår, förmodligen så har du hypogonadism, försök att få tag på testosteron eller testa dig hos rewell först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in