2026-09-06, 16:49
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde

Jag har redan varit i Thailand och andra länder i Asien. Det var härligt med semester ja och snart åker jag igen, oklart vart i Asien är bara. Jag blev inte sedd annorlunda där än här förutom av ladyboysen i Bangla road.

Ok mycket bra
Då vet du redan lite av vad som finns utanför murarna i Europa
Vill du göra en större och bestående förändring så rekommenderar jag dig då att ta steget att prova på sydamerika, fördelen där jämfört med thailand är att du kommer inte känna dig lika främmande eftersom de är också kristna länder, tjejerna kommer gå efter dig enbart pga du är vit, du kommer hitta genuina tjejer som vill veta om dig och lära känna dig, inte som i thailand och asien där de ser dollartecken när du kommer gående.
Det är en stor investering men det låter som att du är på botten så om jag vore i dina skor hade jag tagit mig en allvarlig funderare om det inte är bättre att förbereda dig inför en stor positiv förändring istället för att gå ner dig mer... om du är 40 år så kan du ha 20 år av god action kvar i ditt liv om du tar hand om dig för att sen ytterliggare 20 lugna år efter det
Citera
2026-09-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Nädå jag vet inte, själv har jag nog bara träffat idioter till tjejer. Sen har man en bild av att dom ska va bättre, mer moraliska etc än män. Men i själva verket tar dom varje chans dom får att förgöra dig.

förmodligen har TS råkat ut för just en sån här tjej, därför han är totalt fucked up i huvet och helt ensam.

TS har aldrig "råkat ut för en tjej". Det är just det som är hans problematik, han har aldrig haft någon.

Jag beklagar att du bara har träffat idioter till tjejer, men det betyder inte att alla är det.
Citera
2026-09-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
TS har aldrig "råkat ut för en tjej". Det är just det som är hans problematik, han har aldrig haft någon.

Jag beklagar att du bara har träffat idioter till tjejer, men det betyder inte att alla är det.

han kanske gjorde det när han var yngre och har förträngt det, eller så tar han inte upp det.. Det kan ha satt djupa spår i honom.

Tack.
Citera
2026-09-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ja tyvärr är det ju så att kvinnor runt min ålder eller ens 30+ verkar vara lyckliga singlar. Och ja att jag aldrig haft någon kommer skrämma iväg kvinnor. Därför jag är deprimerad över min situation.

Jag bor i Stockholm så här finns det en del att göra. Problemet är att man ska passa in dit man ska också. Och hitta något som passar mig.

Ja dom finns där ibland iallafall. Vi har inte världens bästa kontakt men vi ses ibland.

Jag går på massage ibland och det är ju ganska skönt men det löser ju inte min problematik. Det är inte så lätt att skaffa vänner i min ålder heller. De flesta har sitt.

Det är det jag gör varje dag jag går till jobbet. Även dom gånger jag hittar på saker själv utanför jobbet. Men när jag väl kommer hem kommer alla känslor tillbaka igen att jag är värdelös och ingen tycker om mig. Även när jag hade en positiv inställning varje dag och aktiverade mig jämt och ständigt så träffade jag ingen då heller. Det spelar ju liksom ingen roll vilket liv jag lever för det leder aldrig till något.

Det gjorde jag när jag var typ 25 som jag skrev tidigare. Hos tre olika läkare. Under min barndom minns jag att det var en massa sjukhusbesök gällande min tillväxtkurva och utredning om tillväxthormoner vilket jag inte fick. Jag hatar verkligen vården för det, man ser på mig att något är fel.

Jag har redan varit i Thailand och andra länder i Asien. Det var härligt med semester ja och snart åker jag igen, oklart vart i Asien är bara. Jag blev inte sedd annorlunda där än här förutom av ladyboysen i Bangla road.

När du får bra kontakt med någon som uppriktigt verka är ha trevligt i ditt sällskap, då behöver du ta nästa steg. Det är det som du inte gör.

Som sagt, varenda inlägg du gör är ett bevis på att jag (och många andra i tråden) har rätt gällande din självkänsla och ditt självförtroende.
Om du ska ta ”nästa steg” så behöver du träna på det, misslyckas för att träna igen, och igen, och igen, tills du lyckas.

Sen tar du nästa steg. Sen nästa.
Nånstans därinne i huvudet så vet du att jag har rätt.

Testa att läsa The Game, och sen några andra böcker i ämnet.
Du kommer känna igen din egen karaktär direkt.
Citera
2026-09-06, 17:09
Medlem
Citat:
han kanske gjorde det när han var yngre och har förträngt det, eller så tar han inte upp det.. Det kan ha satt djupa spår i honom.

Tack.

Han har sagt i många trådar nu att alla tjejer lagt benen på ryggen så fort han visat intresse. Så nej, enligt honom själv har han aldrig haft någon. Men jag kan såklart inte veta.
Citera
2026-09-06, 17:12
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Nädå jag vet inte, själv har jag nog bara träffat idioter till tjejer. Sen har man en bild av att dom ska va bättre, mer moraliska etc än män. Men i själva verket tar dom varje chans dom får att förgöra dig.

förmodligen har TS råkat ut för just en sån här tjej, därför han är totalt fucked up i huvet och helt ensam.
Är det inte större risk att det är som TS skriver än att det är helt annorlunda och exakt som du upplevt och att TS bara förträngt det?
Citera
2026-09-06, 17:16
Medlem
Är i liknande sits med skillnaden att jag hade ett par längre förhållanden tidigare i livet men det är mer än tio år sedan nu. Numera småfet och socialt isolerad.

Lyckligtvis har suget efter det hela avtagit och det finns ju faktiskt mängder med nackdelar när det kommer till ett förhållande, skulle aldrig orka ha någon så tätt inpå igen. Men visst finns stunder där jag önskar att saker vore annorlunda och ålderdomen riskerar nog att bli väldigt ensam.

Finns ju alltid pall och rep, inte så att min eller din existens är något direkt världsomvälvande. Tänk på alla människor som dött i krig, svält eller varför inte för egen hand genom historien.

Snart är du en del av dessa och de allra flesta är bortglömda lika fort som de uppstod. Kanske låter deprimerande men för mig är det ett sätt att hantera det hela, ett förhållande spelar egentligen inte så stor roll. Så länge vardagen är någorlunda uthärdlig med lite glädjeämnen så ser jag anledning att fortsätta existera.
Senast redigerad av Periodic 2026-09-06 kl. 17:21.
Citera
2026-09-06, 17:19
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ja tyvärr är det ju så att kvinnor runt min ålder eller ens 30+ verkar vara lyckliga singlar. Och ja att jag aldrig haft någon kommer skrämma iväg kvinnor. Därför jag är deprimerad över min situation.

Jag bor i Stockholm så här finns det en del att göra. Problemet är att man ska passa in dit man ska också. Och hitta något som passar mig.

Ja dom finns där ibland iallafall. Vi har inte världens bästa kontakt men vi ses ibland.

Jag går på massage ibland och det är ju ganska skönt men det löser ju inte min problematik. Det är inte så lätt att skaffa vänner i min ålder heller. De flesta har sitt.

Det är det jag gör varje dag jag går till jobbet. Även dom gånger jag hittar på saker själv utanför jobbet. Men när jag väl kommer hem kommer alla känslor tillbaka igen att jag är värdelös och ingen tycker om mig. Även när jag hade en positiv inställning varje dag och aktiverade mig jämt och ständigt så träffade jag ingen då heller. Det spelar ju liksom ingen roll vilket liv jag lever för det leder aldrig till något.

Det gjorde jag när jag var typ 25 som jag skrev tidigare. Hos tre olika läkare. Under min barndom minns jag att det var en massa sjukhusbesök gällande min tillväxtkurva och utredning om tillväxthormoner vilket jag inte fick. Jag hatar verkligen vården för det, man ser på mig att något är fel.

Skönt att du har varit i Asien (Thailand) och sett vilket fake-ad helvete det är! Det mentalsjuka i sagan är att du som västerlänning får söka fixxa i bastu-värmen som håller på året runt! fyfan säger jag bara. (inte värt skitet)
Säger inte Swedenistan är äkta eller att folk är mycket bättre här än där!
Varför kan inte våra svenska tjejer vara som tjejerna/ladyboyen i Thailand bara vinka in pojkarna eller männen till evig kärlek? varför...

Ibland undrar jag om inte behövs ett världskrig där Sverige måste delta i ty vi är Nato-medlem så blir vi tvungna. Vilket skulle öka gemenskapet i samhället och kanske möjligen minska hatet i samhället.
Vid krig så föds det mera barn också, vilket leder till att man kanske hittar någon!

Inbördeskrig är inte att föredra det leder bara till mera hat i samhället!
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-06 kl. 17:32.
Citera
2026-09-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Är det inte större risk att det är som TS skriver än att det är helt annorlunda och exakt som du upplevt och att TS bara förträngt det?

Haha jo 🤣
Citera
2026-09-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Han har sagt i många trådar nu att alla tjejer lagt benen på ryggen så fort han visat intresse. Så nej, enligt honom själv har han aldrig haft någon. Men jag kan såklart inte veta.

Det låter ju fruktansvärt. Ännu ett tecken på att dom inte bryr sig över huvud taget om mannens känslor.
Citera
2026-09-06, 17:28
Medlem
Citat:
Det låter ju fruktansvärt. Ännu ett tecken på att dom inte bryr sig över huvud taget om mannens känslor.

Som ung kvinna är det lätt hänt att bete sig okänsligt, skulle gissa på att det är relativt vanligt. Jag tycker man ska behandla andra med respekt, men man har aldrig någon skyldighet att bli tillsammans med någon för att den inte har lyckats träffa en kvinna.
Citera
2026-09-06, 17:40
Medlem
patriss avatar
Jävla larv och självömkande. Vill du ha ett förhållande får du jobba för det!

Ut på apparna, bjud lite på dig själv. Börja träna och bry dig om ditt utseende. Sänk dina krav.

Många eviga singlar tror att dom ska få någon supermodell. Det FINNS hur många tjejer som helst därute som söker efter partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in