Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Det är något jag också funderar över faktiskt. När jag tänker på det känner jag mig bara ännu mer värdelös. Totalt värdelös dessutom. Men visst det get mig ett MINIMALT hopp också. Någon tjej i Sverige borde väl kunna gilla mig?
Jag tror snarare 1 av 10 kan tänkas dejta mig. Men det är ju ändå några tjejer. Hur blir jag den rätta killen. Att läsa "The game" eller "Alla får ligga" igen? Sedan ska man ju träffa singeltjejer också. Som också vill ha en pojkvän. Det är det svårt, man träffar ju inte så många sådana tjejer längre. Det var annorlunda när man var yngre.
Det räcker inte att läsa en bok, utan du måste ändra ditt beteende, du måste träna på det du är dålig på för annars kommer du ingenstans. En bok där du inte tar till sig informationenen och utvecklas, så blir det ju bara en bok bland alla andra du läst.
I mitt fall så läste jag ganska många böcker, jag läste väl 2-3 böcker liknande The Game. Jag läste böcker om allt möjligt som handlade om personlig utveckling, och saker som snuddade personlig utveckling.
Hur kvinnor fungerar.
Böcker om kroppspråk (mkt viktigare än du tror och den absolut viktigaste punkten för 1a intrycket).
Jag läste Conversations with God (3böcker), jag läste Tisdagarna med Morrie.
Vet inte hur många tips du vill ha (du har fått väldigt många som du bara förkastat i tråden redan), men The Power of Now, med Eckart Tolle är en mkt bra bok.
Det finns så jävla mkt böcker som du kan läsa, lära dig något av, utvecklas och komma framåt.
Om du tänker dig att du befinner dig på startlinjen i ett maratonlopp (som utspelar sig över några års tid) idag, sen startar du, och tar ett steg i taget framåt. Det är så du måste göra.
Du utvecklas ju hela tiden, sålänge du anstränger dig.
Tar du alla råd i tråden, så kommer du oxå jävligt mkt längre än om du bara lyssnar på mig. Du har fått mängder med bra tips, men du måste ju liksom börja och ta ett steg oxå, sen är det dsn bara att fortsätta så, en fot framför den andra. Och efter 1-2-3-4-5år när du tittar tillbaks på alla stegen så kommer du inte känna igen dig själv som människa.
Ta blåa&röda pilllren från Matrix.
Det blåa pillret är vad du har tagit hela tiden. Du vaknar upp varje dag i din illusion, allt är sig likt.
Det du behöver är det röda pillret, det är fan ingen lätt väg att gå men det är där verkligheten ligger.