2026-09-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det där tror jag verkligen inte på. Som om hon ens skulle kunna dejta mig om jag gav henne en reaktion som hon ville ha?

Sedan har jag ju haft en tjej som kallade mig kortis men hon gjorde det ju på skoj och då tog jag inte åt mig.

Ja jag har gett upp och det är vad som gör mig så deprimerad. Men jag har också insett att jag har dom usla förutsättningarna jag har. Och kvinnor i Sverige är extremt kräsna också. En kräsen kommer aldrig vilja vara tillsammans med mig.

Just när det kommer till relationer önskar jag verkligen att jag var kvinna.

Du ”tror” inte?
Kan du försöka ta in det en gång till. Du tror inte på det?
Du vet väl själv hur du betedde dig med kompisar när du var liten, skämtade och hade kul?
Det har alla varit med om i livet, även du.

Det finns liknande trådar här på fb där tjejen aldrig får till det.

Jag har även träffat på nån enstaka tjej som varit så framfusig att jag har backat, och jag kände inte att jag missade nåt. (då hade jag alltså varit singel i 35år).
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-20 kl. 02:23.
Citera
2026-09-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du ”tror” inte?
Kan du försöka ta in det en gång till. Du tror inte på det?
Du vet väl själv hur du betedde dig med kompisar när du var liten, skämtade och hade kul?
Det har alla varit med om i livet, även du.

Det finns liknande trådar här på fb där tjejen aldrig får till det.

Jag har även träffat på nån enstaka tjej som varit så framfusig att jag har backat, och jag kände inte att jag missade nåt. (då hade jag alltså varit singel i 35år).
Såklart vi skämtade med varandra. Men t.ex en sak som jag råkat ut för när jag var 22 var att en tjej kom fram till mig och sa "Hur kom du in här? Det är ju 18-års gräns" på krogen för att jag såg ung ut. Om jag hade tagit det lite skämtaktigt och skojat och frågade ut henne på dejt så hade hon sagt ja? Det låter ju helt knas. Hur man skojar med kompisar är en annan sak.
Citera
2026-09-20, 20:11
Medlem
Citat:
Såklart vi skämtade med varandra. Men t.ex en sak som jag råkat ut för när jag var 22 var att en tjej kom fram till mig och sa "Hur kom du in här? Det är ju 18-års gräns" på krogen för att jag såg ung ut. Om jag hade tagit det lite skämtaktigt och skojat och frågade ut henne på dejt så hade hon sagt ja? Det låter ju helt knas. Hur man skojar med kompisar är en annan sak.

Nej.

Det krävs ju att man vet vad man håller på med först, vilket du hade förstått om du hade tagit till dig vad folk skriver.
Det räcker liksom inte med att du drar ett skämt och sen är det klart.

Jag vill inte va elak på något sätt, men det låter mer som att du helt enkelt inte vill detta.
Citera
2026-09-20, 20:24
Medlem
Citat:
Nej.

Det krävs ju att man vet vad man håller på med först, vilket du hade förstått om du hade tagit till dig vad folk skriver.
Det räcker liksom inte med att du drar ett skämt och sen är det klart.

Jag vill inte va elak på något sätt, men det låter mer som att du helt enkelt inte vill detta.
Det är för att jag faktiskt inte tror ett dugg på vad du skriver.

För att gå vidare så vet vi alla att det finns ideal på män och kvinnor och ungefär vad det är. Jag är VÄLDIGT långt ifrån idealet på man. Nästan så långt som möjligt. Min mamma som är väldigt ärlig av sig har också sagt att jag inte är ful utan det är för att jag är "liten" som jag inte hittat någon.
Citera
2026-09-20, 20:35
Medlem
Citat:
Det är för att jag faktiskt inte tror ett dugg på vad du skriver.

För att gå vidare så vet vi alla att det finns ideal på män och kvinnor och ungefär vad det är. Jag är VÄLDIGT långt ifrån idealet på man. Nästan så långt som möjligt. Min mamma som är väldigt ärlig av sig har också sagt att jag inte är ful utan det är för att jag är "liten" som jag inte hittat någon.

Så varför har då kortare killar (kortare än dig), dvärgar och cp-skadade killar ändå flickvänner?

Nej precis, din mamma är inte helt ute och cyklar men nästan, för det är ingen skillnad mot att säga att du är fattig, och tjejer vill inte ha fattiga killar, och sen går du och tror det hela livet sen.

Du fattar ju egentligen att det finns riktiga troll som får flickvänner, så innerst inne så vet du att det finns 1-2 på 10 tjejer som vägrar ha en kort kille, medans övriga kommer ha överseende med det,, om det är rätt kille.

Det är ”rätt kille” du behöver bli, så att du iallafall ger dig själv en chans i livet.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-20 kl. 20:42.
Citera
2026-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Så varför har då kortare killar (kortare än dig), dvärgar och cp-skadade killar ändå flickvänner?

Nej precis, din mamma är inte helt ute och cyklar men nästan, för det är ingen skillnad mot att säga att du är fattig, och tjejer vill inte ha fattiga killar, och sen får du och tror det hela livet sen.

Du fattar ju egentligen att det finns riktiga troll som får flickvänner, så innerst inne så vet du att det finns 1-2 på 10 tjejer som vägrar ha en kort kille, medans övriga kommer ha överseende med det,, om det är rätt kille.

Det är ”rätt kille” du behöver bli, så att du iallafall ger dig själv en chans i livet.
Det är något jag också funderar över faktiskt. När jag tänker på det känner jag mig bara ännu mer värdelös. Totalt värdelös dessutom. Men visst det get mig ett MINIMALT hopp också. Någon tjej i Sverige borde väl kunna gilla mig?

Jag tror snarare 1 av 10 kan tänkas dejta mig. Men det är ju ändå några tjejer. Hur blir jag den rätta killen. Att läsa "The game" eller "Alla får ligga" igen? Sedan ska man ju träffa singeltjejer också. Som också vill ha en pojkvän. Det är det svårt, man träffar ju inte så många sådana tjejer längre. Det var annorlunda när man var yngre.
Citera
2026-09-20, 23:33
Medlem
Citat:
Det är något jag också funderar över faktiskt. När jag tänker på det känner jag mig bara ännu mer värdelös. Totalt värdelös dessutom. Men visst det get mig ett MINIMALT hopp också. Någon tjej i Sverige borde väl kunna gilla mig?

Jag tror snarare 1 av 10 kan tänkas dejta mig. Men det är ju ändå några tjejer. Hur blir jag den rätta killen. Att läsa "The game" eller "Alla får ligga" igen? Sedan ska man ju träffa singeltjejer också. Som också vill ha en pojkvän. Det är det svårt, man träffar ju inte så många sådana tjejer längre. Det var annorlunda när man var yngre.

Det räcker inte att läsa en bok, utan du måste ändra ditt beteende, du måste träna på det du är dålig på för annars kommer du ingenstans. En bok där du inte tar till sig informationenen och utvecklas, så blir det ju bara en bok bland alla andra du läst.

I mitt fall så läste jag ganska många böcker, jag läste väl 2-3 böcker liknande The Game. Jag läste böcker om allt möjligt som handlade om personlig utveckling, och saker som snuddade personlig utveckling.
Hur kvinnor fungerar.
Böcker om kroppspråk (mkt viktigare än du tror och den absolut viktigaste punkten för 1a intrycket).
Jag läste Conversations with God (3böcker), jag läste Tisdagarna med Morrie.
Vet inte hur många tips du vill ha (du har fått väldigt många som du bara förkastat i tråden redan), men The Power of Now, med Eckart Tolle är en mkt bra bok.

Det finns så jävla mkt böcker som du kan läsa, lära dig något av, utvecklas och komma framåt.

Om du tänker dig att du befinner dig på startlinjen i ett maratonlopp (som utspelar sig över några års tid) idag, sen startar du, och tar ett steg i taget framåt. Det är så du måste göra.
Du utvecklas ju hela tiden, sålänge du anstränger dig.

Tar du alla råd i tråden, så kommer du oxå jävligt mkt längre än om du bara lyssnar på mig. Du har fått mängder med bra tips, men du måste ju liksom börja och ta ett steg oxå, sen är det dsn bara att fortsätta så, en fot framför den andra. Och efter 1-2-3-4-5år när du tittar tillbaks på alla stegen så kommer du inte känna igen dig själv som människa.

Ta blåa&röda pilllren från Matrix.

Det blåa pillret är vad du har tagit hela tiden. Du vaknar upp varje dag i din illusion, allt är sig likt.

Det du behöver är det röda pillret, det är fan ingen lätt väg att gå men det är där verkligheten ligger.
Citera
2026-09-21, 23:19
Medlem
dirtysouths avatar
Om du har kommit fram till att ditt största "handikapp" på dejtingmarknaden är din längd varför åker du inte dit där människorna är mycket kortare? Istället för att hoppas ha extremt med tur en dag och hitta någon i Sverige varför inte kika på asien eller latam?

Citat:

Citera
Igår, 00:07
Medlem
void-exes avatar
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
Ja det är sant. Men samtidigt utan närhet under väldigt lång tid Så försvinner behovet. Det liksom existerar inte längre.
Citera
Igår, 07:05
Medlem
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Förstår precis hur du känner, har liknande problem själv antar att du redan testat dejtingsajter som badoo match tinder osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in