2026-09-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FireSABOT
Nej, men du har tydligen missat att hon även närmre i tiden deltagit i bl.a. kulturevenemang arrangerade av organisationer med band till den ryska staten. Jag rekommenderar att du läser granskningen så slipper du fråga mer.

Oj vilken chock. Ryska staten sponsrar ryska kulturevenemang i utlandet? Stoppa pressarna! Ryssland intar Sverige vilken sekund som helst nu! De har ju lyckats så bra i Ukraina!
Citera
2026-09-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Jag betalar inte för expo och det är därför jag frågar. Och dessutom så ser det inte ut som att det finns några belägg annat än just att expo skriver att "det är så här".

Så jag frågar igen, vad exakt är det som har hänt? Finns det videos,mailkonversationer, något ALLS av värde? Eller är det bara att en minitidning har skrivit att det är aja baja?
Jag har ingen prenumeration hos Expo heller men fann hela granskningen copy-pasted på /r/svepol. Pröva söka där.
Citera
2026-09-05, 13:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Jo, ingen vill förbjuda SD att vara proryska. Vill vill bara inte rösta på ryskimperialister.
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.

https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Citera
2026-09-05, 13:44
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Sug kuk, hora. Prövade med vpn och fick samma skit, varsågod skärmdump:

https://imgur.com/a/QX2gCXx

Men jag har väl photoshoppat den?

Får samma, går inte alls att läsa mer än något slags förord. Vilket inte säger mycket alls.

Bara katastroftänk och domedagsteorier för att en ryss har koppling till..ja,Ryssland. Säger ingenting alls, egentligen.
Citera
2026-09-05, 13:45
Medlem
Solnyshkos avatar
Snacka om att detta är att göra en höna av en fjäder. Extremt pinsamt och finns knappt något att gå på förutom ett facebook inlägg från 2015 och en emoji.

Eftersom hon har varit på kulturevenemang för sitt hemland så är hon en spion? Russofobin har inga gränser i Sverige..

Hur är det med alla andra invandrare i Sverige som är aktiv inom kultur och föreningsverksamhet med kopplingar till deras hemland? Är de också spioner? Ska det bara vara "pursvenskar" som ska jobba inom myndigheter och i politiken?
Citera
2026-09-05, 13:48
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireSABOT
Jag har ingen prenumeration hos Expo heller men fann hela granskningen copy-pasted på /r/svepol. Pröva söka där.

Nä, det orkar jag inte. Du kan väl bara länka den isåfall, vad sitter det i?

Är väl själva fan, man ber om något konkret och ingen kan leverera något som vanligt. "Leta där tror jag, där står det balla grejer, källa: trust me bro'.

Varför håller ni på så här, och sprider eran substanslösa skrämselpropaganda?
Citera
2026-09-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Får samma, går inte alls att läsa mer än något slags förord. Vilket inte säger mycket alls.

Bara katastroftänk och domedagsteorier för att en ryss har koppling till..ja,Ryssland. Säger ingenting alls, egentligen.

Själv skulle jag inte alls skriva det du gör, det är ok att du gör det, men jag skriver liksom inte under på det. Jag har inte ens kunnat bedöma materialet pga betalvägg, och bara det får en idiot här att insinuera damage control från ryssvän.

Jag tycker inte speciellt bra om Ryssland av historiska skäl.
Citera
2026-09-05, 13:49
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.

https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet

Vad vill du säga med din länk? Att det är ok för SDare att stödja ryskimperialism och anfallskrig mot Ukraina pga hur de röstat i EU-parlamentet?

Ett pro-svenskt parti hade förstås kastat ut rysstrollet så att ni partilämlar hade kunnat svara med en länk om att det redan var gjort. Men SD är för upptagna med att sparka ut invandringskritiker för att ta sig tid att agera mot rysk infiltration.
Citera
2026-09-05, 13:51
Medlem
KonungHonungs avatar
Om Ryssland tar Sverige så kanske folkutbytet avbryts iallafall.
Citera
2026-09-05, 13:54
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Att uppgifter finns öppet på sociala medier betyder inte att partiledningen automatiskt känner till dem, eller att de medvetet väljer att ignorera dem..

Oktober 2025...
..Malaberg gick så långt att hon i kommentarsfältet hävdade att det pågår ett ”folkmord mot de slaviska folken överlag” och liknade kritiken mot Ryssland vid ”mörka mönster i Europas historia”.
Hennes proryska delningar har inte gått partikamrater förbi. Budskapet om ett folkmord mot de slaviska folken gillades av partiveteranen och riksdagsledamoten Mattias Karlsson."
Citera
2026-09-05, 13:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Studio Expo diskuterar sin artikel om Polina Malaberg, @malaberg på X:

https://expo.se/podcasts/avslojandet-av-sds-proryska-riksdagstjansteman/

Denna verkar vara fritt tillgänglig, jag hade uppskattat om någon med tillgång till artikeln skärmdumpade, för jag hamnar på en betalvägg hur jag än gör med proxies, vpn osv.
Denna alltså: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/
Att Expo låst artikeln och vi inte serveras detaljerna har nog en förklaring. SVT har dessutom fulklippt om man jämför med TV4 Nyheternas rapportering.

Nån vänsterradikal skrev här på fb att hon ska ha hjärtkramat och emojsat Putin 2015. Så det ligger nog på den nivån.

Betyder det här att svenskar med utländskt ursprung bör förbjudas att bli politiker eller jobba i Riksdagen eller kansliet eller för olika partier? För vi har ju bland andra en hord med iranier som tydligen sympatiserar starkt med terrormullorna och en del av dessa terrorkramare är politiker.
Citera
2026-09-05, 13:57
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Om Ryssland tar Sverige så kanske folkutbytet avbryts iallafall.
Ja världens största mångkultur Ryssland som invaderar andra länder med hjälp av islamister, kommunister och negrer ska befria oss från multikulti..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in