2026-09-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Senaste 20 åren har vi haft en högerbudget även om det inte råkar passa ditt narrativ.
Jo visst, "högerbudget" som S och MP drev igenom med majoritetsmandat tack vare decemberöverenskommelsen, januariavtalet och konstant stöd från V.

Men som sagt, du är väl en av dom som tror att alla som inte tror på lika tok vänsterideologi som MP är "extremhöger". Du vet inte vad höger betyder. Det finns bara ett höger parti (två om man är generös) i Sverige. Och partiet som jag syftar på är center-höger, inte det extremhögra spöket som ni i vänstern yrar om hela tiden.
Citera
2026-09-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Visst här har du den. https://web.archive.org/web/20260903102702/https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Läste igenom dessa flummiga beskyllningar om vilka hon träffat eller haft kontakt med, bl.a. folk som varit uppsatta på EUs sanktionslistor.

Begriper till 100% den kinesiska lagstiftningen som gör det straffbart för alla i Kina, att lyda eller rätta sig efter utländska sanktioner!
Citera
2026-09-11, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Läste igenom dessa flummiga beskyllningar om vilka hon träffat eller haft kontakt med, bl.a. folk som varit uppsatta på EUs sanktionslistor.

Begriper till 100% den kinesiska lagstiftningen som gör det straffbart för alla i Kina, att lyda eller rätta sig efter utländska sanktioner!

Jag förstår att du inte vet om att Sverige är medlem av EU
Citera
2026-09-11, 09:25
Medlem
SD:s husorgan Samnytt har publicerat en låååååång artikel till försvar av Polin* M*l*rberg och Gellerbr*ndt.

Kort och gott går artikeln ut på att det faktiskt är ok att hylla putin för vi har ju yttrandefrihet i Sverige med mera. Det svingas vilt och i stort sett hela myndighetssverige och säkerhetsexperters kompetens ifrågasätts. Även Försvarsmakten och SÄPO ifrågasätts på grund av fallet med spionbröderna Kia. Naturligtvis finns en hel del försök till billiga politiska poäng osv. osv. men kort sagt ALLA som tycker att denna rysslandskoppling är märklig har fel, enligt Samnytt.

Dock missar man helt poängen med M*l*rbergs ryska koppling och det faktum att hennes mamma och syster bor i ryssland (ni vet diktaturen som säger sig vara i krig med väst och Sverige). Har man familj i en diktatur är man sårbar då familjemedlemmarna kan utsättas för trakasserier, slängas i fängelse med mera. Således är man en säkerhetsrisk. Det är inte svårare än så Samma sak gäller också om man har barn med en säkerhetsrisk

När ska SD:s naivitet avseende ryssland sluta?
Citera
2026-09-11, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
SD:s husorgan Samnytt har publicerat en låååååång artikel till försvar av Polin* M*l*rberg och Gellerbr*ndt.

Kort och gott går artikeln ut på att det faktiskt är ok att hylla putin för vi har ju yttrandefrihet i Sverige med mera. Det svingas vilt och i stort sett hela myndighetssverige och säkerhetsexperters kompetens ifrågasätts. Även Försvarsmakten och SÄPO ifrågasätts på grund av fallet med spionbröderna Kia. Naturligtvis finns en hel del försök till billiga politiska poäng osv. osv. men kort sagt ALLA som tycker att denna rysslandskoppling är märklig har fel, enligt Samnytt.

Dock missar man helt poängen med M*l*rbergs ryska koppling och det faktum att hennes mamma och syster bor i ryssland (ni vet diktaturen som säger sig vara i krig med väst och Sverige). Har man familj i en diktatur är man sårbar då familjemedlemmarna kan utsättas för trakasserier, slängas i fängelse med mera. Således är man en säkerhetsrisk. Det är inte svårare än så Samma sak gäller också om man har barn med en säkerhetsrisk

När ska SD:s naivitet avseende ryssland sluta?

Polina är eller har varit aktiv i Sv Freds också. Vad det nu har för betydelse?
Citera
2026-09-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Polina är eller har varit aktiv i Sv Freds också. Vad det nu har för betydelse?

Se där. Varifrån kommer det och varför skriver du om det? Du har ju ifrågasatt allt som EXPO har skrivit om detta?
Citera
2026-09-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasNordholm1968
Har mejlat både Martin Kinnunen och Magnus Olsson i SD:s medlemsutskott torsdag 10 september. Att de i medlemsutskottet får be Säpo om utlåtande om Sverigedemokraternas riksdagsledamot som sålt underrättelse till främmande makt. Att antingen lämnar Säpo informationen till SD. Eftersom inte Säpo har något att lämna till SD så får Säpo förhöra mig. Då får Säpo underlag att lämna till SD. Det var mitt förslag. Det drabbar inte valet utan görs efter valet. Hör jag inte av någon så struntar antingen Säpo i det eller SD:s medlemsutskott i att kontakta Säpo. Då driver jag frågan på annat vis. För fram ska det.

Det vill ju samtliga åtta riksdagspartier samt småpartier till höger och vänster utanför riksdagen. Så det finns med det stödet ingen anledning att släppa frågan.

Spännande. Har du kontaktat någon media för att få ut detta utvi ljuset?

Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
Jo visst, "högerbudget" som S och MP drev igenom med majoritetsmandat tack vare decemberöverenskommelsen, januariavtalet och konstant stöd från V.

Men som sagt, du är väl en av dom som tror att alla som inte tror på lika tok vänsterideologi som MP är "extremhöger". Du vet inte vad höger betyder. Det finns bara ett höger parti (två om man är generös) i Sverige. Och partiet som jag syftar på är center-höger, inte det extremhögra spöket som ni i vänstern yrar om hela tiden.

Du förstår verkligen inte hur riksdagen fungerar med mandat osv.
Återigen LÄS PÅ!
Även om regeringen varit rödgrön så har högersidan haft majoritet i riksdagen och stoppat många rödgröna lahförslag, budgetförslg m.m. Så varför Svea rike har det som vi har det just nu beror till stor del pga de högerpartier som haft majoritet i riksdagen. Bara kolla här på forumet. En massa folk som gått skola under de åren och som ändå inte kan stava trots rättstavningsprogram på mobiler och datorer. De kan inte bygga meningar och knappt räkna. Inte konstigt alls att våra resultat för skolan i pisa-undersökningar sjunker som en sten.
Sen som lök på laxen så tror majoriteten här inne på att en simnesslö skåning är en ny messias. Usch och huvva....
Senast redigerad av Plattmask 2026-09-11 kl. 09:59.
Citera
2026-09-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Se där. Varifrån kommer det och varför skriver du om det? Du har ju ifrågasatt allt som EXPO har skrivit om detta?

Öhhh, hur tänker du nu?
Citera
2026-09-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plattmask
Du förstår verkligen inte hur riksdagen fungerar med mandat osv.
Återigen LÄS PÅ!
Även om regeringen varit rödgrön så har högersidan haft majoritet i riksdagen och stoppat många rödgröna lahförslag, budgetförslg m.m. Så varför Svea rike har det som vi har det just nu beror till stor del pga de högerpartier som haft majoritet i riksdagen. Bara kolla här på forumet. En massa folk som gått skola under de åren och som ändå inte kan stava trots rättstavningsprogram på mobiler och datorer. De kan inte bygga meningar och knappt räkna. Inte konstigt alls att våra resultat för skolan i pisa-undersökningar sjunker som en sten.
Sen som lök på laxen så tror majoriteten här inne på att en simnesslö skåning är en ny messias. Usch och huvva....
SD har aldrig haft majoritet i riksdagen, eller tror du på allvar att "Öppna era hjärtan"-Moderaterna var höger? Du kan ju inte ens grundläggande politisk ideologi. Nuvarande regering har inte majoritet heller, läs på hur politiska överenskommelser fungerar. S har fått sina budgetförslag igenom i princip varenda gång, och även om "högern" (vilket det inte är, det är vänster) hade bestämt budget så är det fortfarande S och övriga vänsterparti som har förstört det här landet med deras politik.

Vänstern har styrt det här landet oavbrutet i 100 år men på nåt sätt lyckas ni skylla allt det dåliga på högern när er lågintelligenta och kortsynta politik går dåligt. Vänstern har tagit miljontals bidragsberoende analfabeter, nedrustat försvaret, avvecklat kärnkraften, har låtit Sverige bli ett kriminalparadis, förstört äldreomsorgen, etc. Och istället för att ta ansvar så skyller ni allt på högern som inte har haft ett dugg inflytande i svensk politik tills Tidö.

Det är ironiskt hur det är alltid folk från vänstersidan som tror att dom är så jävla intelligenta och att högern är dumma. Det kallas psykologisk projektion. Vänstern har alltid varit sidan för de lågintelligenta, kortsynta, och avundsjuka människor som i ett samhälle med sunt förnuft inte skulle ha rösträtt. Det är vänstern som har förstört det här landet.
Senast redigerad av Dbt24 2026-09-11 kl. 11:12.
Citera
2026-09-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbt24
SD har aldrig haft majoritet i riksdagen, eller tror du på allvar att "Öppna era hjärtan"-Moderaterna var höger? Du kan ju inte ens grundläggande politisk ideologi. Nuvarande regering har inte majoritet heller, läs på hur politiska överenskommelser fungerar. S har fått sina budgetförslag igenom i princip varenda gång, och även om "högern" (vilket det inte är, det är vänster) hade bestämt budget så är det fortfarande S och övriga vänsterparti som har förstört det här landet med deras politik.

Vänstern har styrt det här landet oavbrutet i 100 år men på nåt sätt lyckas ni skylla allt det dåliga på högern när er lågintelligenta och kortsynta politik går dåligt. Vänstern har tagit miljontals bidragsberoende analfabeter, nedrustat försvaret, avvecklat kärnkraften, har låtit Sverige bli ett kriminalparadis, förstört äldreomsorgen, etc. Och istället för att ta ansvar så skyller ni allt på högern som inte har haft ett dugg inflytande i svensk politik tills Tidö.

Det är ironiskt hur det är alltid folk från vänstersidan som tror att dom är så jävla intelligenta och att högern är dumma. Det kallas psykologisk projektion. Vänstern har alltid varit sidan för de lågintelligenta, kortsynta, och avundsjuka människor som i ett samhälle med sunt förnuft inte skulle ha rösträtt. Det är vänstern som har förstört det här landet.

Du blir inte intelligentare för att du höjer tonläget. Jag har inte skrivit att SD har haft majoriteten i riksdagen dock att högerpartier har haft det senaste 25 åren. Återigen LÄS PÅ!!!!. Pröva använd Google eller AI tjänster så de får förklara skillnader mellan styrande regering och att ha övervägande mandat i riksdag....
Nu har jag viktigare saker för mig än att lära småbarn läsa.
Citera
2026-09-11, 13:46
Medlem
[quote=Plattmask|95907606]
Spännande. Har du kontaktat någon media för att få ut detta utvi ljuset?

Ja, jag har kontaktat i stort sett alla stora media som är oberoende, till höger, till vänster och alternativa. Alla kräver att få bevismaterialet och riksdagsledamoten och ambassaden utpekad, annars publicerar de inte. Samtidigt gäller inte meddelarfriheten vid sådana säkerhetsfrågor och när annat land berörs. Så jag kan enbart lämna bevismaterialet till Säpo som inte vill kalla mig utan få det per mejl och sedan händer inget. Jag kräver att Säpo kallar mig. Annars får riksdagsledamoten i SD sitta i fyra år till. Jag kräver att media publicerar vilka åtgärder fyra personer i riksdagen vidtagit. Annars får riksdagsledamoten i SD sitta fyra år till. Jag kräver att alla åtta riksdagspartier som vill ha saken utredd ser till att få saken utredd. Annars får riksdagsledamoten i SD sitta fyra år till. En kallelse från Säpo till förhör med mig så är saken löst.

Lagen säger att förtroendet för Säpo får inte undergrävas. Jag hoppas att alla ser att det är Säpo själv som förhalat detta till att inte få bli en fråga i valrörelsen 2026. Jag har mejlbevis och SMS från riksdagen redan från 6 augusti 2026 om hur Säpo kontaktades från riksdagen och fick mina uppgifter samt vad som hänt. Därefter hände inget och riksdagsledamoten är jättenöjd med Säpos förhalande. Själv anser jag att väljarna luras totalt. Säpo ska inte vara en politisk myndighet även om den lyder under regeringskansliet. Och det här ärendet borde ha publicerats av media redan 6 augusti när media informerades. Den här nyheten borde ha kommit en månad innan Expos publicering om de två tjänstemännen i SD. I stället enbart Expos publicering om SD-tjänstemännen och inget om riksdagsledamoten i SD som sålt underrättelseinformation till främmande makts ambassad. Är inte det att lura väljarna?

Ge mig fem minuter i direktsända tevenyheter med soctanten som fortbildat sig till generaldirektör för Säpo, så lovar jag att hon inte går vinnande ur debatten om hur ärendet skötts.
Senast redigerad av ThomasNordholm1968 2026-09-11 kl. 14:03.
Citera
2026-09-11, 14:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasNordholm1968
Har mejlat både Martin Kinnunen och Magnus Olsson i SD:s medlemsutskott torsdag 10 september. Att de i medlemsutskottet får be Säpo om utlåtande om Sverigedemokraternas riksdagsledamot som sålt underrättelse till främmande makt. Att antingen lämnar Säpo informationen till SD. Eftersom inte Säpo har något att lämna till SD så får Säpo förhöra mig. Då får Säpo underlag att lämna till SD. Det var mitt förslag. Det drabbar inte valet utan görs efter valet. Hör jag inte av någon så struntar antingen Säpo i det eller SD:s medlemsutskott i att kontakta Säpo. Då driver jag frågan på annat vis. För fram ska det.

Det vill ju samtliga åtta riksdagspartier samt småpartier till höger och vänster utanför riksdagen. Så det finns med det stödet ingen anledning att släppa frågan.
Varför tror du att Säpo skulle lämna utlåtande till SD?

Vill du bli förhörd får du väl knata upp på Säpo och be om att få lämna uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in