2026-09-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag har inte påstått att du är rysk men med tanke på din enfaldiga argumentation (som för övrigt är väldigt lik Kremlpropagandan) så kan man misstänka att du är en liten Putin-bitch som inte kommit ut ur garderoben ännu

Återigen, visa konkreta exempel och källhänvisning på att den heeelt oskyldiga stackars ryssen har kritiserat Putin.
Du får misstänka vad du vill om mig. Jag vet att oavsett dina åsikter om whatever så är du en idiot som inte klarar av kritiskt tänkande. Du är typen av människa som ser en krock och på sekunden bestämmer dig för vems fel det var - utan att ha information om förarnas alkoholhalt i blodet, bilarnas funktioner eller malfunktioner, om förarna känner varann etc etc. Du ”vet” minsann - och ytterligare information kan aldrig rubba dig på din bergfasta övertygelse för du klarar inte av att ha haft fel.

Nog om dig, du är patetisk. Ang din fråga - det har framkommit i tråden att SD-motståndare som tittat ordentligt på EXPOs uppgifter finner att hennes politiska uttalanden om att väst är orättvisa mot Ryssland är från 2015. Gamla. SD har uttalat sig om hon har lagt upp flera Putin-kritiska inlägg på sociala medier efter Ukraina. Du kan säkert hitta både inlägg i tråden och SD-uttalandet om du verkligen är intresserad av mer info. Om du kan hitta hennes inlägg vet jag inte, har ingen aning om hon har öppna medier eller ej.

Om du inte är intresserad av ytterligare information eftersom du har bestämt för vad du tycker och du ”vet” - vilket är i linje med hur du verkats operera - så säger vi adjö här. Du får fortsätta springa runt med huvet i röven och ”veta”.
Citera
2026-09-05, 12:56
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Det får man inte göra i sk demokrati då?

Jo, ingen vill förbjuda SD att vara proryska. Vill vill bara inte rösta på ryskimperialister.
Citera
2026-09-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Varför är.det så jävla kontroversiellt att det finns folk som har en annan uppfattning ang Ryssland?
Självklart kommer olika människor ha olika åsikter om olika länder och därtill olika krig.

Om alla skulle tycka likadant så skulle en demokrati falla på sin egen orimlighet.

Jävla clowner som gör detta till.en sån stor sak.
Vänstern älskar åsiktskorridoren och cancelkultur. Att tänka fritt är ett brott för vänstern. Det ska straffas, om inte i domstol så genom att folk hudflängs i medier och förlorar sina jobb. Vänstern är emot all frihet. Folk ska betala skatt och hålla käften. Öppnar de truten ska det komma ut en vänsteråsikt, annars jävlar. Det är vad det handlar om.
Citera
2026-09-05, 13:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Vilket erbarmligt försök till skademinimering. Artikeln ligger helt öppen för alla: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Sug kuk, hora. Prövade med vpn och fick samma skit, varsågod skärmdump:

https://imgur.com/a/QX2gCXx

Men jag har väl photoshoppat den?
Citera
2026-09-05, 13:13
Medlem
Tantradyss avatar
Detta var droppen för mig. Jag vill inte att det ska föreligga minsta risk för en konsensus mellan ett parti jag röstar på och Ryssland. Tack och hej, leverpastej!
Citera
2026-09-05, 13:13
Medlem
stentoffels avatar
Vad exakt är det som är proryskt? Jag letar och letar och jag hittar ingenting. Läste på AB att det var något delat facebookinlägg från 2015, men det är ju 11 år sen. Trodde det var något uttalande eller spionage eller något riktigt som hade hänt typ nyss?

Vi panikar väl inte för ett 11 år gammalt inlägg på fejsboken?
Citera
2026-09-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Vi panikar väl inte för ett 11 år gammalt inlägg på fejsboken?
Nej, men du har tydligen missat att hon även närmre i tiden deltagit i bl.a. kulturevenemang arrangerade av organisationer med band till den ryska staten. Jag rekommenderar att du läser granskningen så slipper du fråga mer.
Citera
2026-09-05, 13:23
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireSABOT
Nej, meb du har tydligen missat att hon även närmre i yiden deltagit i bl.a. kulturevenemang arrangerade av organisationer med band till den ryska staten. Jag rekommenderar att du läser granskningen så slipper du fråga mer.

Jag betalar inte för expo och det är därför jag frågar. Och dessutom så ser det inte ut som att det finns några belägg annat än just att expo skriver att "det är så här".

Så jag frågar igen, vad exakt är det som har hänt? Finns det videos,mailkonversationer, något ALLS av värde? Eller är det bara att en minitidning har skrivit att det är aja baja?
Citera
2026-09-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ganska många personer. Jag visste inte att alla ser ut att gjort sig skyldiga till det, men du har nog bättre koll.

Presidium
Jimmie Åkesson, Sölvesborg (Partiordförande)
Henrik Vinge, Stockholm (Vice partiordförande)
Linda Lindberg, Helsingborg (andre vice partiordförande)

Ledamöter
Mattias Bäckström Johansson, Oskarshamn (Partisekreterare)
Fredrik Lindahl, Vallentuna (Biträdande partisekreterare)
Bo Broman, Eslöv (Partikassör)
Mattias Karlsson, Uppvidinge (Internationell sekreterare)
Andrea Kronvall, Norrtälje
Aron Emilsson, Söderköping
Dennis Dioukarev, Göteborg
Hanna Nilsson, Hässleholm
Julia Kronlid, Täby
Kristian Silbvers, Borås
Magnus Olsson, Malmö
Martin Kinnunen, Botkyrka
Oscar Sjöstedt, Skinnskatteberg
Richard Jomshof, Karlskrona
Roger Hedlund, Gävle
Tobias Andersson, Skövde

Suppleanter
Leonid Yurkovskiy, Nacka
Louise Skaarnes, Munkedal
Robin Lennartsson, Karlstad
Adam Marttinen, Eskilstuna
Andreas Ahlqvist, Halmstad
Elin Jensen, Hallsberg
Eric Westroth, Gnosjö
Zandra Pettersson, Alingsås
Joas Funck, Luleå
Victoria Tiblom, Staffanstorp
Ja dom uttalanden som dom systematiskt kväker ur sig om medmänniskor är att betecknas som förtal. SDare brukar svänga sig med generaliseringar så jag gjorde det med. Men nu var det plötsligt petnoga. Nej jag känner Inte till alla dom du rabblar upp så ok jag kan inte säga att alla dom har förtalat andra men många har det. Är det ok så? Ha en fin dag!
Citera
2026-09-05, 13:29
Avstängd
Studio Expo diskuterar sin artikel om Polina Malaberg, @malaberg på X:

https://expo.se/podcasts/avslojandet-av-sds-proryska-riksdagstjansteman/

Denna verkar vara fritt tillgänglig, jag hade uppskattat om någon med tillgång till artikeln skärmdumpade, för jag hamnar på en betalvägg hur jag än gör med proxies, vpn osv.
Denna alltså: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/
Citera
2026-09-05, 13:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

Jag blir mer irriterad på SvT faktiskt.

Det är ju ändå fint att SVT verkar ha lyckats höja sig en aning från den rena bottennivå de höll tidigare. Program som Agenda går faktiskt att se nuförtiden utan att man får en rejäl hjärnblödning, och för det ska de väl ha en liten klapp på axeln.

Men låt oss inte för den skull låtsas som att SVT plötsligt har blivit någon förebild för oberoende och balanserad journalistik. Obalansen i hur de väljer sina granskningar, vilka metoder de använder och vilka politiska miljöer som får stå under lupp är fortfarande påfallande.

Ta den senaste granskningen, som du diskuterar, med koppling till Expo och uppgifterna om personer med proryska sympatier. När en enskild tjänsteman pekas ut för att ha delat proryska budskap kan det snabbt bli stora nyheter, och partitoppar ställs till svars.

När det gäller högerkanten verkar det dessutom finnas en betydligt större vilja att använda mer långtgående journalistiska metoder: dolda kameror, infiltration och andra former av granskande arbete för att komma åt enskilda personer

Frågan är varför samma energi och metodik inte alltid verkar användas när vänstersidan granskas.

Där blir det alltför ofta betydligt mer försiktigt: några artiga frågor om organisationer, ekonomi eller politiska kopplingar,  medan man tycks vara betydligt mindre intresserad av att på djupet undersöka de ideologiska miljöer, nätverk och extrema uttryck som faktiskt GARANTERAT finns även där.

Det är inte ett argument för att högern ska granskas mindre. Tvärtom. Poängen är att samma måttstock måste gälla åt båda håll.

Om SVT vill kunna hävda att man bedriver oberoende public service-journalistik måste granskningen vara konsekvent. Samma nyfikenhet, samma envishet och samma journalistiska verktyg måste användas oavsett om den som granskas befinner sig till höger eller vänster.

Annars blir problemet inte att SVT granskar högern.

Problemet blir att man inte granskar alla politiska miljöer med samma intensitet.

Jag anser att SvT är rökta och bör granskas på djupet. Kanske något för EXPO :-D
Citera
2026-09-05, 13:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireSABOT
Nej, men du har tydligen missat att hon även närmre i tiden deltagit i bl.a. kulturevenemang arrangerade av organisationer med band till den ryska staten. Jag rekommenderar att du läser granskningen så slipper du fråga mer.

Så en person med rötterna i Ryssland har gått på ett kulturevenemang. Jag gissar att man kan hitta "band" till Ryssland på alla evenemang i Sverige som har Ryssland i fokus.

Det är så jävla vagt allting.

Kan du citera något intressant från artikeln, tex vad hon skrivit som är proryskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in