2026-08-31, 22:04
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
I Lund var det precis samma händelse, en kopia. Skillnaden att offret ej dog.

Vid vissa brott behöver man bara läsa en trådrubrik för att förstå att GM är invällare. Inga andra än muslimska flyktingar som begår vissa sorters brott.

Ex våldta pensionärer systematiskt eller tafsa på en flicka och sedan slå sönder hennes föräldrar.
Var har jag påstått att gärningsmännen inte skulle kunna vara invandrare? Det känns som ditt engagemang här hänger på att det måste vara två invandrare från MENA eller Sub Sahara?

Personligen vill jag veta om det är någon form av fylleslagsmål eller om en tjej faktiskt blivit antastad och hennes pappa sedan blivit misshandlad till döds för att han markerade mot GM.
Citera
2026-08-31, 22:05
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vi får se, och vi kommer ju att få veta, men jag tippar på att det finns klara likheter med fallet gällande den tjänstlediga polisen som dog i Köpenhamn i somras efter att ha blivit nedslagen.

Dvs några personer med varierande grad av berusning råkar i handgemäng oaktat orsak, BO får en smäll som tar så illa att han åker ned i backen och slår ihjäl sig. MGM grips på plats, vilket tyder på att de inte dragit därifrån.

MGM invandrare eller svenskt WT (givet att det är Karlstad och någon sorts rockfestival)? Spelar nog mindre roll för dottern skulle jag tro. Om det nu stämmer att hon var vittne till händelsen, vilket för övrigt inte heller är styrkt.
Nu kan ju brottsrubriceringen ändras, men de är misstänkta för dråp, så då har de ändå haft avsikt att döda.
Citera
2026-08-31, 22:10
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Nu kan ju brottsrubriceringen ändras, men de är misstänkta för dråp, så då har de ändå haft avsikt att döda.

Kan vara, det sagt så drar åklagaren oftast till med det tyngsta initialt av procedurella skäl, man vill inte ha problem med TR när det gäller möjligheten att häkta om det drar ut på tiden.
Citera
2026-08-31, 22:27
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housemannen
"UPPDATERING OM DÖDSMISSHANDELN I KARLSTAD

Har under kvällen varit i kontakt med källa som är vän till en nära vän till den drabbade familjen.
Följande är vad jag fått till mig:

Familjen den aktuella kvällen bestod förutom den mördade pappan även av 1 dotter, dotterns mamma, samt dotterns mormor.
Misshandeln startade efter att 3 män tafsade på dottern. Pappan markerade direkt och väldigt skarpt mot männen(oklart hur skarpt) för att skydda sin dotter, vilket ledde till slag i ansiktet som sänkte pappan till golvet. Därefter började männen stampa, sparka och hoppa på pappans bröstkorg och huvud, vilket resulterade i kraftiga inre blödningar. Väldigt lite blod utvärtes, men på insidan var skadorna så förödande att hans liv inte gick att räddas.

Polisen grep initialt 2 personer, men en 3e misstänkt gärningsmann har kunnat gripas under dagen.

Många har undrat och spekulerat över etnicitet på de misstänkta, och enligt de uppgifter jag fått ska det röra sig om män med utländsk härkomst.

Jag uppmanar alla i Karlstad som kan att besöka brottsplatsen och hedra pappan med en blomma eller ljus."

https://x.com/PlainviewLegacy/status/2094491064715403483?s=20

Män med utländsk härkomst, jo det stämmer.

Som många i tråden redan kunde räkna ut med lilltån!

Är inte Sverige helt jävla fantastiskt?

Nepp. Vet ni vad, ut med skiten en gång för alla!
Citera
2026-08-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopHansBrask
Det där resonemanget är faktiskt synnerligen intressant, och det synes vara lätt att man underskattar hur väl er gärningsmannaprofil redan synes vara representerad i tråden.

Om den presumtive gärningsmannen nu skall sökas bland missnöjda och lättretliga personer med svag slutledningsförmåga och en närmast reflexmässig benägenhet att lägga livets elände på andra, så blir det ju nästan besvärande när man betänker vilka som i denna tråd redan hunnit utse ”svartskallar” till gärningsmän utan att veta ett dugg om saken.

Biskopen vill naturligtvis icke dra några förhastade slutsatser. Men med den metod som här föreslås riskerar gärningsmannaprofilen att bli så självuppfyllande att halva tråden får infinna sig till förhör.

PS. Har konsumerat Aftonbladets artikelserie, beträffande de lågbegåvade i Bergslagen som för övrigt inte ligger alltför långt ifrån Karlstad. Möjligen en halv dag till häst. DS.

Peder Kadhammar, journalisten på Aftonbladet som skrev om "lågbegåvade" i Filipstad är själv från Säffle. Antar att det gör honom "lågbegåvad" också då..? Säffle ligger ju närmare Karlstad än Filipstad..
I övrigt verkar du ha "konsumerat" mer än en artikel..
Citera
2026-08-31, 22:54
Medlem
Fleavmoes avatar
Så, Marléne Lund Kopparklint (SD) har skrivit om händelsen på Facebook. Tydligen bekant med BO.
Citera
2026-08-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jag ska inte ifrågasätta uppgifter som sprids av en människa som skriver som hen är funktionsnedsatt? Du tycker vi ska lita på allt som skrivs i tråden, eller?

Nej, det hade jag inte, men i det här skedet känns det som vi borde veta ifall sexuellt ofredande är föranledningen.

Ska jag lita på den här slumpmässiga X-användaren också?
https://x.com/UschEbba/status/2094513864167588140
Dottern var runt 20.
Citera
2026-08-31, 23:06
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Så, Marléne Lund Kopparklint (SD) har skrivit om händelsen på Facebook. Tydligen bekant med BO.

Citat:
Nu ikväll lade jag rosor för Mathias🌹
Det känns så ofattbart.
På Östra Torggatan, mitt i Karlstad, ligger nu blommor och brinnande ljus för en människa som inte längre finns. Som brutalt slogs ihjäl framför ögonen på sin dotter.
Mathias kände jag när vi var barn. Det är den bilden jag har kvar av honom. Hans storasyster är en av mina barndomskamrater, och när något sådant här händer kommer plötsligt gamla minnen och människor från en annan tid i livet väldigt nära igen.
Bakom rubrikerna finns en människa. Ett liv. En lillebror. En pappa. En familjemedlem och en vän som människor har älskat och som nu saknas.
Det finns egentligen inga ord som kan göra en sådan förlust mindre.
Mina varmaste tankar går till hans familj och alla som stod Mathias nära.
Vila i frid, Mathias🕯️❤️

Detta borde vi nog ta som bekräftelse att dottern var närvarande och möjligtvis utsattes för ofredande innan misshandeln.
Citera
2026-08-31, 23:16
Medlem
BiskopHansBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Peder Kadhammar, journalisten på Aftonbladet som skrev om "lågbegåvade" i Filipstad är själv från Säffle. Antar att det gör honom "lågbegåvad" också då..? Säffle ligger ju närmare Karlstad än Filipstad..
I övrigt verkar du ha "konsumerat" mer än en artikel..

Ni synes ha missat poängen på ett sätt som nästan förtjänar pedagogisk fotnot. Det var icke Biskopen som lanserade teorin om de lågbegåvade, utan en annan skribent som ironiskt föreslog den som parallell till den rasprofilering som redan pågick. Biskopen gjorde blott det tämligen enkla att föra resonemanget till dess logiska ytterlighet.

Att ni sedan börjar utreda Kadhammars intellektuella förmåga utifrån hans födelseort visar snarast hur fullständigt ni missat övningen. Det är ungefär som att läsa en saga och därefter ringa brandkåren eftersom djuren i berättelsen inte har tillstånd att köra bil.

Poängen var att visa hur godtycklig metoden blir när man börjar konstruera gärningsmannaprofiler av geografiska och sociala associationer. Med eder slutledningskonst är vi snart framme vid att hela Värmland skall topsas.

Biskopen rekommenderar därför en stilla omläsning innan ytterligare slutsatser drages. Ibland är det icke resonemanget som är för komplicerat, det är läsningen som ännu icke hunnit fram till resonemanget.
Senast redigerad av BiskopHansBrask 2026-08-31 kl. 23:23.
Citera
2026-08-31, 23:32
Avslutad
En tjejkompis på SVT sa att de känner till nyheten men att de inte kommer publicera något djupare om händelsen då det skulle spela för stor roll i valet och blir fel fokus. Tydligen ska en av de som var med och misshandlade också ha ett utvisningsbeslut på sig sedan tidigare
Citera
2026-08-31, 23:39
Avslutad
3 utländska män som slår och stampar på pappans huvud när han ligger ner. Varför? För att han inte tillät männen tafsa och kleta på sin dotter.

Detta är svenskars framtid. MENA män har 0 respekt för svenskar. Demografin är redan spikad och vi kommer bli minoritet, detta kommer hända dagligen. Dock kommer det tystas ner av de infiltrerade Rödgröna regeringar som aktivt stödjer folkmordet på oss.

En röst på rött är en röst på ditt eget folkmord som vit svensk.

Vi är slut som folk.
Citera
2026-09-01, 00:02
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det här var mannens eget fel. Den generationen måste lära sig att hålla snattran och inte blrja mucka med folk på stan, även om de ser eller tycker att något är fel eller olagligt. Att ”ta ungdomarna i örat” fungerar inte längre. Då slutar det allt som oftast med att Bror Duktig själv hamnar på akuten eller på bårhuset. Detta är inte första gången. Det börjar bli rätt många nu.

Vet inte om du är ute efter att provocera eller om du är helt jävla dum i huvudet. Tyvärr lutar det väl åt det sistnämnda. Dock ska man aldrig diskutera med folk av den typen mannen ifråga råkade ut för. Ett ordentligt slag i solarplexus eller en vänsterkrok mot levern är mycket effektivare än att tillrättavisa fanskapen med prat. Prat begriper de sig inte på utan ser det bara som tecken på svaghet. Men ser de den tuffaste i gänget falla är de i nio fall av tio så jävla fega att de övriga viker ner sig. De fungerar som en vargflock som triggas av "framgångar" men tappar lusten att attackera om det går dem emot.

Men visst ja om man på allvar försvarar sin familj eller andra medmänniskor så straffas man helt säkert betydligt värre än vilken hänsynslös mördare som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in