Igår, 01:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, jag skriver att vi inte SKA behöva göra någon skillnad därimellan eftersom islam inte gör det. Vi ska inte spela efter andra regler än de gör. Om en muslim säger att haditherna inte är auktoritativa så säger vi: "bra då får ni inte be fem gånger om dagen i Sverige!".

"Vi SKA inte göra någon skillnad mellan islamister och övriga muslimer, ALLA muslimer är islamister, ÄVEN DE SOM FLYR FRÅN ISLAMISTISKA DIKTATURER är islamister, och vill EGENTLIGEN LEVA I ETT KALIFAT MED DE ISLAMISTER DE FLYR IFRÅN!"

?

Citat:
Det spelar ingen roll vad de gjorde, de förlorade och de har grinat varje dag sen dess.

"Det spelar ingen roll att muslimerna ville olika saker, muslimerna i Sverige vill ändå alla samma sak!"
...
"Eller, de kanske vill göra olika saker, men de FÅR inte göra olika saker! Alla muslimer MÅSTE låta islamiseringen ha sin gång, så därför kommer ALLA muslimer i Sverige vara för förvandlingen av Sverige till en islamistisk diktatur, PRECIS som ALLA muslimer i Iran var för förvandlingen av Iran till en islamistisk diktatur, och därför inte blev ETT DUGG osams eller började motarbeta varandra under revolutionen i Iran!"
....
Eller, de kanske blev lite osams, och alla muslimer kanske inte var för förvandlingen av Iran till en islamistisk diktatur, men då FÅR inte vara emot den! De kanske VAR emot den, men det FÅR de inte!"

?

Citat:
Försök att fatta vad jag skriver: jag påstår inte att alla muslimer aktivt jobbar för en islamisering, jag skriver att de inte får MOTSÄTTA sig en islamisering.

Om muslimer inte får motsätta sig en islamisering, varför var det massa muslimer som motsatte sig islamiseringen under revolutionen i Iran?

Citat:
Du kanske är muslim men inte är speciellt troende och rätt som det är dyker det upp en skäggtomte i din moské som säger att du ska döda din dotter för att hon är en slampa. Om du är en god muslim så ska du lyda.

Lol. Ja. Alla landets en miljon muslimer skulle lyda en skäggtomte och döda sin dotter. För alla muslimer vet att "en god muslim dödar sin dotter om en skäggtomte i moskéen säger åt honom att göra det". Var i koranen står det?

"Sharia forbids the father to discipline his child to the point of harming him/her, and this act is considered a major sin if it led to the death of the child."

"Islam has always condemned infanticide.
Female infanticide was common in pre-Islamic Arabia. However, by the time of Muhammad, and the revelation of the Qur'an female infanticide was strictly forbidden, and regarded as seriously as adult murder." https://www.bbc.co.uk/ethics/abortion/medical/infanticide_1.shtml

Citat:
Nu är det inte lika roligt att vara västerländsk längre för de vet var du bor.

Vilka då? Muslimerna?

Citat:
Ja, det är skitsamma vad muslimer vill, det enda som räknas är att när de blir en majoritet så tar islamisterna över. Det är ett matematiskt faktum.

Även om en miljon muslimer inte vill rösta på islamisternas parti såå....vill de det ändå....?
?
?
Senast redigerad av Traumprinzz Igår kl. 01:50.
Citera
Igår, 01:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Egentligen inte, Afghanistan har ett krav på att tro som inte får ifrågasättas.

Och Sverige bör införa ett krav på icketro som inte får ifrågasättas? Är det ditt förslag?

Citat:
Men det behöver inte gå mot yttrandefriheten att förbjuda islam

Att förbjuda någon att säga "jag tror på Allah", eller förbjuda någon att sätta sig och be mot Mecka, är definitionen av inskränkt yttrandefrihet, ja.

Citat:
om man har rätt att kritisera det.

Man har rätt att kritisera religioner i Sverige ja. Att kritisera något har inget med förbud att göra.

Citat:
Men demokrati är inte så enkelt som man kan tro. Om en majoritet röstar för att förbjuda islam, är det ett demokratiskt beslut. Ska man gå mot demokratin då?

"Demokrati" innebär fler saker än bara majoritetsstyre. FN har definierat demokrati som:

-Respect for human rights and fundamental freedoms
-Freedom of association
-Freedom of expression and opinion
-Access to power and its exercise in accordance with the rule of law
-The holding of periodic free and fair elections by universal suffrage and by secret ballot as the expression of the will of the people
-A pluralistic system of political parties and organizations
-The separation of powers
-The independence of the judiciary
-Transparency and accountability in public administration
-Free, independent and pluralistic media

Du kan absolut rösta fram ett parti som vill ta bort hälften (eller fler) av dessa rättigheter och ingredienser. Men då är inte ditt land längre än demokrati, snarare en elektoral (framröstad) diktatur/autokrati/emirat/något annat än demokrati.

Citat:
Vi har lagar här i samma anda som att det är olagligt att förneka förintelsen, eller att man infört ett förbud mot vissa symboler genom att kalla de HMF.

Okej...Så, det finns lagar i Sverige i stiftade i en anda du tycker är dålig och "sjuk", men som du tycker vi skulle kunna införa fler av...?

Citat:
HMF som egentligen är en sjuk lag

Ja, många på flashback gillar att säga det. Vad är det som är "sjukt" menar du?

Citat:
men som jag sagt tidigare, leder multikulturella länder till mer restriktiva lagar för att hålla ihop dem.

Och du tycker vi borde ha fler av dessa restriktiva lagar? Vill du ta bort HMF, så att man äntligenfår stå och heila på torget, eller skrika "bränn alla muslimer" på ICA, men samtidigt inför lite "restriktiva lagar" som gör att man inte får säga att man tror på Allah, eller fira muslimska högtider i landet? Eller vad ser du framför dig? Beskriv gärna.

Citat:
Vi har även lagar som begränsar hur man får utöva sin religion.

Vilka lagar tänker du på då?

Citat:
Ja men då menar du att det är ok att bete sig likadant mot muslimer, utifrån åsikterna. Eller menar du att man inte får det? Det var min poäng. Krävs ett svar här. Inte bluddra om annat.

Va? Det är "ok att bete sig likadant mot muslimerna"? Likadant som mot vem? Som med "de som var emot ivandringen"? Du menar att det är okej att kalla muslimer dumma, kalla de "rasister", ta bort de som vän på facebook, och säga att man inte tycker om dem?

Det är helt okej, ja? Det är ett fritt land. Vad är din poäng?

Citat:
Fria tider har aldrig fått mediastöd, man har aldrig ens ansökt om det. Så du är helt borta där.

Fria tider? Jag har aldrig sagt något om Fria Tider. Läs igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
/.../Nya tider, och Epoch Times är alla publikationer som för mediestöd av SVENSK STATEN. Och sist jag var inne och läste så var detta inte vad man kan kalla för "invaringspositiva" tidskrifter.

Citat:
Man ändrade kraven för det för ett tag sedan så bara MSM skulle få det. Även proletären och andra blev av med det.

-Nya tider 2.7 miljoner kronor i stöd beviljat av svenska staten: https://mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/2026/beviljat-per-stodform-2026---mediestod.pdf

-Insikt 24, 500 tkr i stöd av svenska staten: https://mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/2026/beviljat-per-stodform-2026---mediestod.pdf

-Epoch times, 2.2 miljoner kronor i stöd av staten: https://mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/2026/beviljat-per-stodform-2026---mediestod.pdf

Citat:
Vad det nu har med det jag sa att göra alls.

Det var det här du var inne på med att alla som är "emot invandring" blir motarbetade och cancellerade av Sverige. Ändå ger svenska staten av någon anledning pengar till tidsskrifter som bevisligen är ganska så "emot invandring". Man har heller inget problem med att intervjua ex.vis Markus Allard, och låta honom sitta och prata om "kaosbabbar" hit och dit. Ej heller utesluts SD från några formella, lagstiftande sammanhang, bara för att man hävdar sig vara "emot invandring".

Citat:
Har aldrig nämnt SD.

Nej visst nej, du har bara pratat om:

Citat:
de som var mot invandringen och angripa dem hatiskt. Marginalisera och förminska dem. Cancellera. Sluta se dem som människor och sprida hat och förakt mot dem.

Du menade inte att "de som var emot ivandringen" tillhör gruppen som nu röstar på SD? Ok. Så SD kanske är en grupp av människor som var FÖR invandringen menar du?

Hursomhelst, vad vill du ha sagt om dessa "de som var för invandringen" egentligen? Att man borde behandla muslimer i Sverige som vissa behandlat "de som var emot invandringen", och vara sur på dem, och säga att de är dumma och ha fel åsikter, precis som de dumma rasisterna?

Ja, det får man göra om man vill, ja? Eller vad var din poäng?

Citat:
Nu säger förstås sossarna samma sak som dem, men ingen kallar dem rasister och nazister.

Rasister finns det fortfarande folk som kallar S här och där ibland: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/afrosvenskar-anklagar-socialdemokraterna-for-diskriminering

"Nazister" har SD ibland blivit kallade av sina motståndare, främst för att partier växte fram ur nynazistiska rörelser, och hade en tidigare SS-officer som en av grundarna till partiet. Men det betyder ju inte att SD driver en nazistisk politik idag. Det är väl lite som att vissa kallar vänsterpartister för "kommunister", för att de en gång var det. Och så vill man fortsätta att kalla dem det, för att det låter antidemokratiskt. Samma skit.

Man får kalla vem man vill rasist i det här landet. Kalla en muslim rasist om du vill. Kalla en islamofob rasist om du vill. Fullt tillåtet.

Citat:
Men som jag sagt tidigare i olika sammanhang, att en dag kommer åsikterna att ändras och då får de som drabbas säga: "Så här betedde vi oss mot andra, då är det rätt att andra behandlar oss likadant!".

Åsikter ändras, ja. Och vi har åsiktsfrihet i Sverige. Du får tycka (och säga) att SD är rasister, du får tycka (och säga) att islam är en religion som inte borde finnas i Sverige, och du får tycka (och säga) att islam är en bra religion som bör få existera i Sverige. Vad är din poöng?

Citat:
Det om att du ser olika har jag redan förklarat. Någon som vill kasta ut muslimer är hycklare anser du, men inte muslimer som vill kasta ut andra trosriktningar.

Jag tror inte man sitter i Afghanistan och säger "den svenska liberala demokratin är dålig, men jag vill ÄNDÅ införa yttrandefrihet och religionsfrihet, precis som de har där borta".

TS budskap blir dock "muslimska länder som Afghanistan är dåliga, men jag vill ÄNDÅ införa förbud mot religioner jag inte gillar, och inskränka yttrandefriheten, precis som de gör där borta".
Senast redigerad av Traumprinzz Igår kl. 01:48.
Citera
Igår, 02:02
Medlem
Citat:
Det är irrelevant, som muslim får du inte motsätta dig islamism. Det behövs alltså inte många islamister, det behövs 51% vanliga alkoholdrickande, baconätande muslimer och ett par stycken islamister.

Vad menar du med att en muslim inte får motsätta sig islamism? Förstår du att Islam är en världsreligion, medans islamism är en politisk ideologi? En muslim behöver inte vara islamist. Den absoluta majoriteten av muslimer i Sverige är individer som utövar religionen, och är inte individer som vill att statsskicket ska utgöras av islamiska lagar (sharia).
Citera
Igår, 02:50
Medlem
Citat:
Varför skulle du vilja använda samma modell som islamistiska länder, om du är emot modellen hos islamistiska länder?

Nej. Att säga sig vara emot något, och sedan visa sig vara för det, är definitionen av hyckleri.

"Jag hatar kvinnor och jag tycker kvinnor ska fråntas rösträtt!"

"Varför då?"

"För att jag träffade en kvinna en gång som sa att hon hatar män och vill frånta dem rösträtten! Jag hatar folk som vill diskriminera ett kön och inte tillåta allmän rösträtt, de måste straffas"

"Men...du vill ju diskriminera efter kön och inte tillåta allmän rösträtt?"

"Ja, men det är ju för att jag är konsekvent i hur jag ser på det!"

Lol

Om man anser att islamistiska stater är dåliga för att de inte tillåter folk att tillhöra den religion man vill, sätter kristna i fängelse, och är allmänt emot frihet, så kan man inte anse det som "bra" att själv införa exakt samma ofriheter och förbud i sitt eget land.

Titta på det här landet.

Land 1: Land 1 vill förbjuda alla som tillhör religion X att utöva den religionen. Varför? För att Land 1 hatar religion X. Religion X ska alltså vara strängt förbjuden, och de som ändå sysslar med den offentligt ska hindras från att göra detta. Religion Y är däremot helt okej, dessa anhängare är fria att vara troende och visa detta.

Land 1 är alltså ett land med precis den samhällsordning som TS förespråkar. Ett land där vissa är fria att tro, och be, och visa sin tro etc. Och andra förbjuds att göra just det.

Land 1 är också ett exempel på Afghanistan, en islamistisk stat där exakt denna ordning råder.

Under tråden har det tydligt framgått att TS ogillar islamistiska länder som Afghanistan (med samma ordning som Land 1) samtidigt som han FÖRESPRÅKAR att Sverige ska bli som Land 1.

Men Sverige vill inte vara som Land 1. För vi har yttrandefrihet och religionsfrihet. Om TS vill begränsa dessa både friheter kan han rösta på ett parti som vill göra Sverige till Land 1, eller så kan han flytta till Land 1, ex.vis Afghanistan.

Du argumenterar logiskt. Felet är att du missar att den du diskuterar med tar med en till dimension i tanken: ras. Han vill överhuvudtaget inte ha rasfrämlingar i Sverige alls. En diktatur bestående av helt skilda folkslag såsom afghaner (och allehanda minoriteter som finns där) blir en helt annan diktatur än en bestående av vita européer.

Det är smått omöjligt för någon som tror på skillnader i ras att argumentera med någon som tror på att naturligt urval har haft 0 inverkan på homo sapiens.
Citera
Igår, 05:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
"Vi SKA inte göra någon skillnad mellan islamister och övriga muslimer, ALLA muslimer är islamister, ÄVEN DE SOM FLYR FRÅN ISLAMISTISKA DIKTATURER är islamister, och vill EGENTLIGEN LEVA I ETT KALIFAT MED DE ISLAMISTER DE FLYR IFRÅN!"

Om du citerar mig ska du citera mig ordagrannt eller så låter du bli, begriper du?

Citat:
Om muslimer inte får motsätta sig en islamisering, varför var det massa muslimer som motsatte sig islamiseringen under revolutionen i Iran?

Frågeställningen är väl snarare vad som hände med de muslimer som motsatte sig islamiseringen?

Citat:
Lol. Ja. Alla landets en miljon muslimer skulle lyda en skäggtomte och döda sin dotter. För alla muslimer vet att "en god muslim dödar sin dotter om en skäggtomte i moskéen säger åt honom att göra det". Var i koranen står det?

Du menar att eftersom det inte står att man ska be fem gånger i Koranen så gäller det inte?

Citat:
Vilka då? Muslimerna?

Har du inte fattat vad som händer när muslimerna börjar trakassera dig? Det slutar med att du får skaffa livvakter.

Citat:
Även om en miljon muslimer inte vill rösta på islamisternas parti såå....vill de det ändå....?

De tvingas att göra det med hot om våld.
Citera
Igår, 05:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vad menar du med att en muslim inte får motsätta sig islamism? Förstår du att Islam är en världsreligion, medans islamism är en politisk ideologi? En muslim behöver inte vara islamist. Den absoluta majoriteten av muslimer i Sverige är individer som utövar religionen, och är inte individer som vill att statsskicket ska utgöras av islamiska lagar (sharia).

Nej så är det inte. Enligt islam är det ingen skillnad på islam och islamism. Det finns bara politisk islam, det finns ingen skiljelinje mellan religion och politik inom islam. Om du är muslim får du inte motsätta dig islamism, om du gör det finns risken att de kommer döda dig, för en god muslim förväntas kunna mörda för islam. Budordet att du inte ska dräpa gäller inte muslimer.
Citera
Igår, 09:05
Medlem
Citat:
Nej så är det inte. Enligt islam är det ingen skillnad på islam och islamism. Det finns bara politisk islam, det finns ingen skiljelinje mellan religion och politik inom islam. Om du är muslim får du inte motsätta dig islamism, om du gör det finns risken att de kommer döda dig, för en god muslim förväntas kunna mörda för islam. Budordet att du inte ska dräpa gäller inte muslimer.

En muslim får inte döda en muslim, står det i Koranen.
Citera
Igår, 09:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
En muslim får inte döda en muslim, står det i Koranen.

Jo, muslimer får döda muslimer som inte lever som muslimer.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Fann detta klipp i Facebook reels.

En forskare jag aldrig sett förr som heter Samer Egyptson berättar om hur sossarna fifflar tillsammans med muslimsk/a organisation/er.

Det finns otaliga trådar om sossarnas / de rödgrönas flörtande och regelrätta samarbete med islamska krafter.

(FB) Är Socialdemokraterna på väg att bli Islamdemokraterna?
(FB) Muslimer = (s) valboskap
(FB) Skamlösa S signalerar till sitt valboskap - Ett parti för invandrare och islamister
(FB) Bevis för S-samarbete med islamister
(FB) Importerade (S) verkligen med berått mod sin väljarbas från bla muslimska länder?
(FB) Socialdemokraterna har infiltrerats av islamister
(FB) Socialdemokraterna har hemligt AVTAL med Islamister
(FB) AVSLÖJANDE: Socialdemokraternas samarbete med Islamistiska Brödraskapet och Hamas
(FB) Valboskapsimporten
(FB) Varför är Vänsterpartiet och Socialdemokraterna populära bland muslimer?
(FB) Socialdemokraterna - Sveriges muslimers parti
(FB) Inte längre bara MP, SSU (Socialdemokraterna) infiltrerat av islamister.
(FB) Socialdemokraterna och kopplingen till islam
(FB) Skamlösa S signalerar till sitt valboskap - Ett parti för invandrare och islamister
(FB) Om S blir ett muslimsk parti!
(FB) Socialdemokraterna det Islamistiska partiet.
(FB) (S) ger miljonbelopp till islamism och koranstudier
(FB) Avslöjande i expressen. Sossarnas samarbete med muslimska rådet.
(FB) Socialdemokratins kärlek till Islamism/Antisemitism/Hitler och rasbiologi
(FB) Varför sviker Socialdemokraterna hederligt folk och kramar islamistsvin? förklara!
(FB) Carina Hägg (S): "Islamismen har smält samman med Socialdemokratiska partiet"
(FB) Växande andel av de som röstar (s) är muslimer - när blir (s) officiellt muslimskt?
(FB) Sossarna mutar muslimerna
(FB) Slöserichock med skattepengar : Korrupt S Politiker vräker pengar på Islamisk fest.
(FB) Någon mer som märkt hur Sossarna valkampanjar för fulllt ute i muslimghettona?
(FB) S-riksdagskandidat: Islams regler är viktigare än svenska
(FB) Nya skrämmande bevis på hur S myglar in islamska krafter.
(FB) Cynismen (S) möjliggjort röstboskap muslimska antisemiter att få fäste i Sverige?
(FB) Rapport: De svenska socialdemokraternas nära samarbete med muslimska brödraskapet
(FB) Socialdemokraterna: Därför röstar muslimer rött
Senast redigerad av Ördög Igår kl. 09:16.
Citera
Igår, 09:42
Medlem
Citat:
Jo, muslimer får döda muslimer som inte lever som muslimer.

Jo men då räknar inte muslimerna dom som äkta muslimer längre.
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det finns otaliga trådar om sossarnas / de rödgrönas flörtande och regelrätta samarbete med islamska krafter.

(FB) Är Socialdemokraterna på väg att bli Islamdemokraterna?
(FB) Muslimer = (s) valboskap
(FB) Bevis för S-samarbete med islamister
(FB) Importerade (S) verkligen med berått mod sin väljarbas från bla muslimska länder?
(FB) Socialdemokraterna har infiltrerats av islamister
(FB) Socialdemokraterna har hemligt AVTAL med Islamister
(FB) AVSLÖJANDE: Socialdemokraternas samarbete med Islamistiska Brödraskapet och Hamas
(FB) Valboskapsimporten
(FB) Varför är Vänsterpartiet och Socialdemokraterna populära bland muslimer?
(FB) Socialdemokraterna - Sveriges muslimers parti
(FB) Inte längre bara MP, SSU (Socialdemokraterna) infiltrerat av islamister.
(FB) Socialdemokraterna och kopplingen till islam
(FB) Om S blir ett muslimsk parti!
(FB) Socialdemokraterna det Islamistiska partiet.
(FB) (S) ger miljonbelopp till islamism och koranstudier
(FB) Avslöjande i expressen. Sossarnas samarbete med muslimska rådet.
(FB) Socialdemokratins kärlek till Islamism/Antisemitism/Hitler och rasbiologi
(FB) Varför sviker Socialdemokraterna hederligt folk och kramar islamistsvin? förklara!
(FB) Carina Hägg (S): "Islamismen har smält samman med Socialdemokratiska partiet"
(FB) Växande andel av de som röstar (s) är muslimer - när blir (s) officiellt muslimskt?
(FB) Sossarna mutar muslimerna
(FB) Slöserichock med skattepengar : Korrupt S Politiker vräker pengar på Islamisk fest.
(FB) Någon mer som märkt hur Sossarna valkampanjar för fulllt ute i muslimghettona?
(FB) S-riksdagskandidat: Islams regler är viktigare än svenska
(FB) Nya skrämmande bevis på hur S myglar in islamska krafter.
(FB) Cynismen (S) möjliggjort röstboskap muslimska antisemiter att få fäste i Sverige?
(FB) Rapport: De svenska socialdemokraternas nära samarbete med muslimska brödraskapet
(FB) Socialdemokraterna: Därför röstar muslimer rött

Dags att kicka ut S ur politiken, kanske ?
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jo men då räknar inte muslimerna dom som äkta muslimer längre.

Så vad är din poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in