2026-08-31, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. Kristendomen är inte ett politiskt system, tvärtom så sa Jesus bokstavligen att det inte skulle vara det.

Kristendomen är normativ. Islam är normativ. Berätta gärna för mig om Det svenska islampartiet som vill stänga riksdagen och avskaffa rösträtten. Hur många röster fick de senaste valet?

Citat:
Det är inte det som vi diskuterar här. Enligt islam är demokrati en synd på exakt samma nivå som att rita Muhammed.

Då får väl alla demokratihatande mussar som flytt hit rösta på ett parti som vill avskaffa rösträtten för kvinnor, förbjuda sekulära partier i riksdagen, och införa enpartistat då, dvs rösta för att få det som i landet de lämnade.

Har du blivit misshandlad av en muslim en gång när du gick till din vallokal eller? Sa han "GE FAN I Å UTÖVA DEMOKRATI OTROGNE SVENNE" och gjorde kaos med dig och ditt röstkort?

Citat:
Har du testat att rita Muhammed någon gång och se vad som händer?

Man riskerar att bli svärdshuggen av nån kille som blivit radikaliserad av ISIS-content online, ja. Det är ett problem med radikaliserade personer som vill svärdshugga folk, ja. Vad är din poäng?

Citat:
Hädelselagarna kring Koranbränningarna.

Brott mot trosfrid har funnits i i nordiska länder i hundratals år. I Finland avskaffades det aldrig. Ingen tillåts därmed bränna koraner med polisskydd där. Stackars Finland. Vilket skitland det är. Shariasamhälle. Lmfao.

Återkom när sossarna röstar ja för slöjtvång i skolan, Nooshi ställer sig och pratar om att en man borde ha få minst fem fruar, eller MP lägger fram att börja riva kyrkor.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-08-31 kl. 13:35.
Citera
2026-08-31, 13:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
En totalitär stat där man förbjuder människor att tro på vad de vill, dvs en stat utan religion- och yttrandefrihet. Jupp, en sådan stat kan man ha. Afghanistan har ett liknande upplägg.
Egentligen inte, Afghanistan har ett krav på att tro som inte får ifrågasättas. Men det behöver inte gå mot yttrandefriheten att förbjuda islam, om man har rätt att kritisera det. Nu är jag inte för det, men det är faktiskt en skillnad. Men demokrati är inte så enkelt som man kan tro. Om en majoritet röstar för att förbjuda islam, är det ett demokratiskt beslut. Ska man gå mot demokratin då?

Vi har lagar här i samma anda som att det är olagligt att förneka förintelsen, eller att man infört ett förbud mot vissa symboler genom att kalla de HMF. HMF som egentligen är en sjuk lag, men som jag sagt tidigare, leder multikulturella länder till mer restriktiva lagar för att hålla ihop dem. Diktatur eller sönderfall brukar bli resultatet. Vi har även lagar som begränsar hur man får utöva sin religion.

Citat:
Lol, "de som är emot invandringen" har ett parti som har var femte invånares stöd i riksdagen. Att folk som röstar på parti X är sura på folk som röstar på parti Y är bara vanligt politiskt spel. Det finns folk som hatar SD, och "angriper dem hatiskt", och det finns folk som hatar V, och angriper de hatiskt. Det har du förmodligen märkt vi det här laget.

Det fina med Sverige är att vi har yttrandefrihet, och organisationsfrihet, så de får båda starta och driva sina partier ändå, och yttra sin mening.

Dessutom har vi tryckfrihet, Exakt 23, Nya tider, och Epoch Times är alla publikationer som för mediestöd av SVENSK STATEN. Och sist jag var inne och läste så var detta inte vad man kan kalla för "invaringspositiva" tidskrifter.
Ja men då menar du att det är ok att bete sig likadant mot muslimer, utifrån åsikterna. Eller menar du att man inte får det? Det var min poäng. Krävs ett svar här. Inte bluddra om annat.

Fria tider har aldrig fått mediastöd, man har aldrig ens ansökt om det. Så du är helt borta där. Man ändrade kraven för det för ett tag sedan så bara MSM skulle få det. Även proletären och andra blev av med det. Mycket för fusket som förekom när det gäller antalet läsare. Mest från vänster faktiskt. Vad det nu har med det jag sa att göra alls. Frågan är om du anser att man kan behandla muslimer på det sättet utifrån deras åsikter?

Citat:
Nu börjar du återigen föreläsa om att "folk är dumma mot SD". Och? Vi har yttrandefrihet, man får säga en hel del i det här landet. Titta på Allard, som sitter i DN-intervju och skriker "KAOSBABBE BLATTE BATIKKÄRRING" som en discordgalning. Vem sätter honom i finkan? Vem hindrar honom från att kandidera till riksdagen? Vem tar ifrån honom hans politikerlön på 67 tkr i månaden?

Det är ett jävla ömkande och ett skitsnack, och helt irrelevant att börja gagga om att "folk är dumma mot folk som inte gillar invandring." Allard och resten av Tidö är dumma mot de som GILLAR invandring. Och så håller det på fram och tillbaka. Det är så det funkar i västerländska demokratier med YTTRANDEFRIHET och ORGANISATIONSFRIHET och RELIGIONSFRIHET, dvs sådana som TS uppenbarligen har ett problem med.
Har aldrig nämnt SD. Nu säger förstås sossarna samma sak som dem, men ingen kallar dem rasister och nazister. Tiderna ändras förstås. Nu är det terroristkramarna i V som drabbas. Men som jag sagt tidigare i olika sammanhang, att en dag kommer åsikterna att ändras och då får de som drabbas säga: "Så här betedde vi oss mot andra, då är det rätt att andra behandlar oss likadant!".

Citat:
Jag stödjer (till skillnad från TS) yttrandefrihet, organisationsfrihet, och religionsfrihet, ja.

Absolut. Varför skulle vi inte göra det? Var har jag föreslagit att vi inte ska göra det?

"Debatten" började här med att du citerade ett svar jag skrivit till någon annan än dig och skrev följande:

Svaret är nej, jag menar inte att "man inte ska få kritisera andra alls", och har eller inte påstått detta någonstans i tråden.

Citera gärna var i tråden jag "ser olika" på människor för samma åsikt.

Du har inte visat på något hyckleri:

Var har jag sagt "multikultur är bra"? Citera gärna.

//
Och så en fråga från mitt förra inlägg som du inte besvarade:

Beror på vad du menar med "tvinga" och exakt vilken "kultur" du tänker dig ska påtvingas.
Det om att du ser olika har jag redan förklarat. Någon som vill kasta ut muslimer är hycklare anser du, men inte muslimer som vill kasta ut andra trosriktningar.
Citera
2026-08-31, 14:21
Medlem
socialdemokraterna har totalt köpt invandrare med valfläsk och att sälja ut svenska intressen i förmån för bidrag och öppen invandring

#SD2026
Citera
2026-08-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDSguy
socialdemokraterna har totalt köpt invandrare med valfläsk och att sälja ut svenska intressen i förmån för bidrag och öppen invandring

#SD2026

En teori.
Skulle sossarna kunna använda sig av muslimska terrorister för att tysta ner oppositionen ?
Eller har SÄPO allt under kontroll ?
Citera
2026-08-31, 17:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kristendomen är normativ. Islam är normativ. Berätta gärna för mig om Det svenska islampartiet som vill stänga riksdagen och avskaffa rösträtten. Hur många röster fick de senaste valet?

Det är irrelevant, som muslim får du inte motsätta dig islamism. Det behövs alltså inte många islamister, det behövs 51% vanliga alkoholdrickande, baconätande muslimer och ett par stycken islamister.

Det var inte en majoritet islamister som tog över iran, det var en liten minoritet.
Citera
2026-08-31, 17:18
Medlem
Citat:
Det är irrelevant, som muslim får du inte motsätta dig islamism. Det behövs alltså inte många islamister, det behövs 51% vanliga alkoholdrickande, baconätande muslimer och ett par stycken islamister.

Det var inte en majoritet islamister som tog över iran, det var en liten minoritet.

En man med ett maskingevär kan hålla minst 100 män i schack, så det krävs inte många islamister, nej.
Citera
2026-08-31, 17:27
Avstängd
Citat:

Citat:
Det finns ingen skillnad mellan islam och islamism

Islamister? Finns ingen skillnad mellan islamism och islam, har du ju själv påstått.

Du menar således att det var en liten minoritet muslimer som tog över Iran.

Och vad gjorde majoriteten? Satt och trodde på Jesus?
Citera
2026-08-31, 19:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Islamister? Finns ingen skillnad mellan islamism och islam, har du ju själv påstått.

Du menar således att det var en liten minoritet muslimer som tog över Iran.

Och vad gjorde majoriteten? Satt och trodde på Jesus?

Jag skrev att det inte är någon skillnad mellan islamister och muslimer enligt ISLAM. Är du trög? Ta in vad jag skriver: du får inte motsätta dig islamism om du är muslim. Det betyder att du bara behöver en majoritet muslimer, inte en majoritet islamister. Du behöver bara ett par stycken, huvudsaken är att du har en majoritet muslimer som du kan hota med våld om de inte lyder.
Citera
2026-09-01, 00:04
Avstängd
Citat:
Jag skrev att det inte är någon skillnad mellan islamister och muslimer enligt ISLAM. Är du trög?

Det var precis vad du skrev ja. Och vad vill du ha sagt med det? Att det inte är någon skillnad mellan islamister och muslimer enligt islam, men att det är skillnad på islamister och muslimer enligt dig? Eller vad är din poäng?

Om det inte är någon skillnad på islam och islamism, och alla muslimer därmed är islamister, vad gjorde alla de andra "islamisterna" när "en liten minoritet islamister" tog över landet?

Om alla muslimer (dvs islamister) i Iran ville ha samma typ av islamistiska diktatur, eftersom muslimer (islamister) inte får motsätta sig islamism, varför utbröt väpnade konflikter mellan olika grupper där alla var muslimer? Varför ville de olika saker? Varför förföljdes vissa muslimer av andra muslimer och var tvungna att fly landet? De "får ju inte gå emot islam"? Alla muslimer vill ju bara en sak: att leva i ett islamistiskt kalifat. Så varför stannade inte alla muslimer i Iran, och gjorde det, eftersom muslimer inte får, och heller inte kommer, motsätta sig en islamist som vill skapa kalifatet i just det land de för stunden bor i?

Citat:
Det betyder att du bara behöver en majoritet muslimer, inte en majoritet islamister. Du behöver bara ett par stycken, huvudsaken är att du har en majoritet muslimer som du kan hota med våld om de inte lyder.

Vi har redan "ett par stycken" islamister i Sverige, lol. Och vi har ca 1 miljon muslimer. Varför har inte islamisternas parti fått en miljon röster i valet?
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-09-01 kl. 00:09.
Citera
2026-09-01, 00:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det var precis vad du skrev ja. Och vad vill du ha sagt med det? Att det inte är någon skillnad mellan islamister och muslimer enligt islam, men att det är skillnad på islamister och muslimer enligt dig? Eller vad är din poäng?

Men varför ska VI göra skillnad på islam och islamister när ISLAM inte gör det?

Citat:
Om det inte är någon skillnad på islam och islamism, och alla muslimer därmed är islamister, vad gjorde alla de andra "islamisterna" när en liten minoritet islamister tog över landet?

Vad menar du? Islamisterna tog ju över landet via den lilla minoriteten islamister.

Citat:
Om alla muslimer (dvs islamister) i Iran ville ha samma typ av islamistiska diktatur, eftersom muslimer (islamister) inte får motsätta sig islamism, varför utbröt väpnade konflikter mellan olika grupper där alla var muslimer?

För att folk har självbevarelsedrift. Jag skriver inte att alla muslimer vill ha islamism, jag skriver att du inte får motsätta dig islamism enligt islam. När de kommer och hotar dig och din familj så är du inte lika uppkäftig om dina önskemål längre.

Citat:
Varför ville de olika saker? Alla muslimer vill ju bara en sak: att leva i ett islamistiskt kalifat. Så varför stannade inte alla muslimer i Iran, och gjorde det, eftersom muslimer inte får, och heller inte kommer, motsätta sig en islamist som vill skapa kalifatet i just det land de för stunden bor i?

Det finns bara två sorters iranier i Sverige: de som flydde från islam och de som är här för att islamisera Sverige.

Citat:
Vi har redan "ett par stycken" islamister i Sverige, lol. Och vi har ca 1 miljon muslimer. Varför har inte islamisternas parti fått en miljon röster i valet?

För att de spelar det långa spelet. Titta hur det ser ut i UK och USA.
Senast redigerad av Melange5738 2026-09-01 kl. 00:10.
Citera
2026-09-01, 00:16
Avstängd
Citat:
Men varför ska VI göra skillnad på islam och islamister när ISLAM inte gör det?

Du gör ingen skillnad på islam och islamister, eftersom du hävdar att för alla som är anhängare av islam finns ingen skillnad mellan islamism och islam.

Så om det inte är någon skillnad på islam och islamism, och alla muslimer därmed är islamister, vad gjorde alla de andra "islamisterna" när "en liten minoritet islamister" tog över landet?

Varför hjälpte inte alla muslimer (islamister) till? Varför blev det konflikter mellan olika grupper av muslimer (islamister) om alla muslimer (jag menar islamister) vill exakt samma sak, dvs leva i kalifatet?

Citat:
För att folk har självbevarelsedrift. Jag skriver inte att alla muslimer vill ha islamism, jag skriver att du inte får motsätta dig islamism enligt islam.

Om man "inte får" motsätta sig islam, och därmed jobba för ett samhälle som inte är ett kalifat, så är det väl skitsamma vad muslimer vill?

Eller menar du att muslimer har fria viljor, och kommer att vilja göra olika saker, och därmed vilja rösta på olika partier? Nääää, det FÅR de ju inte, enligt islam!

Citat:
När de kommer och hotar dig och din familj så är du inte lika uppkäftig om dina önskemål längre.

"Uppkäftig om mina önskemål"....? Va?

Vilka "önskemål" har jag lagt fram menar du?

Citat:
Det finns bara två sorters iranier i Sverige: de som flydde från islam och de som är här för att islamisera Sverige.

Och båda är muslimer, eller förlåt: islamister, lol.
Citera
2026-09-01, 00:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du gör ingen skillnad på islam och islamister, eftersom du hävdar att för alla som är anhängare av islam finns ingen skillnad mellan islamism och islam.

Nej, jag skriver att vi inte SKA behöva göra någon skillnad därimellan eftersom islam inte gör det. Vi ska inte spela efter andra regler än de gör. Om en muslim säger att haditherna inte är auktoritativa så säger vi: "bra då får ni inte be fem gånger om dagen i Sverige!".

Citat:
Så om det inte är någon skillnad på islam och islamism, och alla muslimer därmed är islamister, vad gjorde alla de andra "islamisterna" när "en liten minoritet islamister" tog över landet?

Det spelar ingen roll vad de gjorde, de förlorade och de har grinat varje dag sen dess.

Citat:
Varför hjälpte inte alla muslimer (islamister) till? Varför blev det konflikter mellan olika grupper av muslimer (islamister) om alla muslimer (jag menar islamister) vill exakt samma sak, dvs leva i kalifatet?

Försök att fatta vad jag skriver: jag påstår inte att alla muslimer aktivt jobbar för en islamisering, jag skriver att de inte får MOTSÄTTA sig en islamisering. Du kanske är muslim men inte är speciellt troende och rätt som det är dyker det upp en skäggtomte i din moské som säger att du ska döda din dotter för att hon är en slampa. Om du är en god muslim så ska du lyda. Nu är det inte lika roligt att vara västerländsk längre för de vet var du bor.

Citat:
Om man "inte får" motsätta sig islam, och därmed jobba för ett samhälle som inte är ett kalifat, så är det väl skitsamma vad muslimer vill?

Ja, det är skitsamma vad muslimer vill, det enda som räknas är att när de blir en majoritet så tar islamisterna över. Det är ett matematiskt faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in