• 1
  • 2
2025-05-28, 05:30
Medlem
En ny rapport varnar för att Sverige infiltrerats av Muslimska brödraskapet. Att brödraskapet har inflytande här har varit känt länge. Rapporten nämner specifikt Sverige som ett land där Muslimska brödraskapet har starkt fotfäste. Det förklaras med ”den stora politiska toleransen för mångkultur i Sverige och de goda relationerna med det svenska socialdemokratiska partiet.

Att Sverige har en särställning i det Muslimska Brödraskapets verksamhet är välkänt. Arabiskspråkiga medier i Jordanien och Egypten har länge rapporterat om hur Muslimska Brödraskapet tidvis umgåtts med planer på att flytta hela sin ledningsstruktur till Sverige. Svenska Dagbladet har beskrivit Socialdemokraternas samarbete med Muslimska Brödraskapet varit aktivt sedan 1990-talet med målet är att få muslimska röster i Sverige.

Muslimska brödraskapet räknas som en extrem organisation med mottot: ”Allah är vårt mål; Profeten är vår ledare; Koranen är vår lag; jihad är vår väg; och döden för Allahs ära är vår högsta strävan”.

https://www.gp.se/ledare/muslimska-b...a-64661f56a427

Är det ok att socialdemokraterna lierar sig med denna typ av organisationer för att få fler röster?
Citera
2025-05-28, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Ja det är okej. Demokrati innebär att majoriteten styr och framtidens största religion är Islam. Rösta för ett fascistiskt parti om du inte vill att världen ska styras av majoriteten.

Framtiden tillhör getknullare. Acceptera det.
Jag uttrycker det väl inte på samma sätt som du. Det finns dock en acceptans inom den svenska socialdemokratin att samverka med moraliskt tveksamma och politiskt extrema organisationer om det kan gynna partiet i nästa val. Så har det varit i många decennier.

En relevant fråga är, eftersom socialdemokraterna har bjudit in muslimska brödraskapet att etablera sig i det svenska samhället och gett dem en bas för sin islamistiska agenda, har då också (S) ett ansvar för "händelser" som brödraskapet ligger bakom nu och i framtiden?
Citera
2025-05-28, 07:38
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
En ny rapport varnar för att Sverige infiltrerats av Muslimska brödraskapet. Att brödraskapet har inflytande här har varit känt länge. Rapporten nämner specifikt Sverige som ett land där Muslimska brödraskapet har starkt fotfäste. Det förklaras med ”den stora politiska toleransen för mångkultur i Sverige och de goda relationerna med det svenska socialdemokratiska partiet.

Att Sverige har en särställning i det Muslimska Brödraskapets verksamhet är välkänt. Arabiskspråkiga medier i Jordanien och Egypten har länge rapporterat om hur Muslimska Brödraskapet tidvis umgåtts med planer på att flytta hela sin ledningsstruktur till Sverige. Svenska Dagbladet har beskrivit Socialdemokraternas samarbete med Muslimska Brödraskapet varit aktivt sedan 1990-talet med målet är att få muslimska röster i Sverige.

Muslimska brödraskapet räknas som en extrem organisation med mottot: ”Allah är vårt mål; Profeten är vår ledare; Koranen är vår lag; jihad är vår väg; och döden för Allahs ära är vår högsta strävan”.

https://www.gp.se/ledare/muslimska-b...a-64661f56a427

Är det ok att socialdemokraterna lierar sig med denna typ av organisationer för att få fler röster?
S(ekten)ocialdemokraterna är förmodligen Sveriges smutsigaste parti. "Makten före allt annat".

Men dessa idioter verkar inte förstå att historien upprepar sig. Vad kommer hända när dessa är i majoritet? Kommer nog bli som Iran å Libyen när dom blir majoritet å dom får mer fäste. Det fortsätts ju släppas in folk som Sverige egentligen inte har en aning om vilka dom är.
Citera
2025-05-28, 09:49
Medlem
kalkryggars avatar
Bara här på Flashback har jag säkert belyst tusen gånger att Socialdemokraterna har nära samarbete med islamistiska Muslimska Brödraskapet.

Socialdemokraterna har hjälpt till att överföra hundratals miljoner till Muslimska Brödraskapet i olika bidrag till dem.

Det finns en bok som alla borde läsa som beskriver ingående hur kopplingen ser ut mellan Socialdemokraterna och Muslimska Brödraskapet:
Sameh Egyptson: Erövringen - Muslimska Brödraskapets infiltration av Sverige

Sen kan man fundera på varför den svenska arbetaren röstar på Socialdemokraterna?

Citat:

Givetvis är det inte ok att liera sig med någon som helst form av religiös organisation. Värst är det dock när det är en som arbetar för att ta över hela världen och upprätta den efter principerna i islam. Som faktiskt innebär att avskaffa demokratin för att ersätta med Sharia.
Citera
2025-05-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Bara här på Flashback har jag säkert belyst tusen gånger att Socialdemokraterna har nära samarbete med islamistiska Muslimska Brödraskapet.

Socialdemokraterna har hjälpt till att överföra hundratals miljoner till Muslimska Brödraskapet i olika bidrag till dem.

Det finns en bok som alla borde läsa som beskriver ingående hur kopplingen ser ut mellan Socialdemokraterna och Muslimska Brödraskapet:
Sameh Egyptson: Erövringen - Muslimska Brödraskapets infiltration av Sverige

Sen kan man fundera på varför den svenska arbetaren röstar på Socialdemokraterna?

Givetvis är det inte ok att liera sig med någon som helst form av religiös organisation. Värst är det dock när det är en som arbetar för att ta över hela världen och upprätta den efter principerna i islam. Som faktiskt innebär att avskaffa demokratin för att ersätta med Sharia.
Jag är också mycket skeptisk till den här typen av samarbeten mellan svenska riksdagspartier och islamistiska, odemokratiska organisationer.

Tack för boktips, ska läsa.
Citera
2025-05-28, 14:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag är också mycket skeptisk till den här typen av samarbeten mellan svenska riksdagspartier och islamistiska, odemokratiska organisationer.

Tack för boktips, ska läsa.

Det här är också en bok jag starkt rekommenderar:
https://www.adlibris.com/se/bok/isla...-9789198488876
Citera
2025-05-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här är också en bok jag starkt rekommenderar:
https://www.adlibris.com/se/bok/isla...-9789198488876
Ok, ska kolla den också.
Citera
2025-05-29, 01:03
Medlem
Nä det är inte okej. Det är ju i högsta grad landsförräderi. Att ge islamister som tex Jamal el-haj framträdande positioner för att köpa muslimers röster är så vidrigt så man inte kan tro det är sant. Sveriges största parti allierar sig med en organisation som är terrorklassad i många länder. Detta har pågått under en lång tid. Kolla min signatur för mer info.
Citera
2025-05-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nä det är inte okej. Det är ju i högsta grad landsförräderi. Att ge islamister som tex Jamal el-haj framträdande positioner för att köpa muslimers röster är så vidrigt så man inte kan tro det är sant. Sveriges största parti allierar sig med en organisation som är terrorklassad i många länder. Detta har pågått under en lång tid. Kolla min signatur för mer info.

Din YouTube länk fungerar inte
Citera
2025-05-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Din YouTube länk fungerar inte
Det var som tusan, någon som inte ville att det skulle ligga uppe på yt. Hittade dock en annan. I vilket fall som helst är det expressenlänken som ts handlar om.
Senast redigerad av Afrikanos 2025-05-30 kl. 09:25.
Citera
2025-05-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det var som tusan, någon som inte ville att det skulle ligga uppe på yt. Hittade dock en annan. I vilket fall som helst är det expressenlänken som ts handlar om.

Mm jag förstod det, orkade inte dra iväg ett PM. Om jag ens nu kan göra det?
Citera
2025-05-30, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Mm jag förstod det, orkade inte dra iväg ett PM. Om jag ens nu kan göra det?
Det är bra att du uppmärksamma det eftersom det är viktig information för allmänheten. Tackar! Du har gjort en samhällsinsats. PM kan du nog skicka till alla utom nyblivna medlemmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in