2026-09-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta var så jävla skitnödig. Det finns bara Dar al Salam och Dar al Harb och Dar al Salam är för muslimer och inte några kuffar. Alla muslimer vet det och om någon sagt något annat för dig så var det Taquiya.

En så enkel sak som att leverera en text tycks vara väldigt svår, även för en islamologi-king som du.
Citera
2026-09-01, 20:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traumprinzz
En så enkel sak som att leverera en text tycks vara väldigt svår, även för en islamologi-king som du.

Det är från:

https://quran.com/at-tawbah/4?translations=20

Och

https://sunnah.com/bukhari:2700
https://sunnah.com/abudawud:2766
https://sunnah.com/bukhari:3176
Citera
2026-09-01, 20:32
Medlem
Melange5738s avatar
Mossab Hasan Yousef säger det i klarspråk: https://www.youtube.com/watch?v=Cql8WO8q7-4
Citera
2026-09-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Är det ens nån poäng att rösta ?
Nej. Det är teater. I USA brukar de säga att höger och vänster är vingar som tillhör en och samma fågel. Likadant med Sverige och alla andra länder som lyder under en och samma härskare.
Citera
2026-09-01, 22:12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Jag svartmålar dig inte. Jag påstår att du studerat många svenska muslimska familjer på nära håll. För det är väl så du har tagit reda på vad de vill och hur de resonerar?

Jag är inte sosse.

Jag är inte muslim. Vad gör du Pitschka? Svartmålar du? Lol.

"Argumentet att vinna sin sak via andra människors blod och död"?

Va?

Vilket "argument" är det menar du?

Det stämmer.
Genom egna erfarenheter som lett till studier i ämnet.

Och det är mer än vad de flesta som gärna vill göra sin uppfattning hörd om detta kan säga.
Citera
2026-09-02, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Nej. Det är teater. I USA brukar de säga att höger och vänster är vingar som tillhör en och samma fågel. Likadant med Sverige och alla andra länder som lyder under en och samma härskare.

Skolan hjärntvättade mig att rösta är nånting heligt och att islam bara är en ofarlig religion.
Citera
2026-09-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför skulle jag göra det, jag är inte för det.

Vad är du för?

Citat:
Det går emot yttrande och åsiktsfriheten.

Nej. Det finns inget i svensk lag som heter åsiktsfrihet, och att förbjuda någon att tro på en religion inskränker religionsfriheten, inte yttrandefriheten. Men om du verkligen skulle vilja stoppa islam i Sverige skulle du ju inte bara behöva begränsa religionsfriheten, utan även friheten att tala konfessionalistiskt om islam, dvs yttrandefriheten.

Citat:
Nu lägger du åsikter på mig, att jag skulle vilja det.

Jag har inte påstått att du skulle vilja starta ett sådant parti. Jag sa att du får göra det om du vill. Vill du berätta att det är möjligt att starta ett sådant parti? Det har jag väl inte förnekat?

Citat:
Demokrati har inget med mänskliga rättigheter att göra, men kan leda till det. Som jag sa, hade man demokratier före FN.

Man har haft majoritetsstyre länge ja.

Citat:
Eller menar du att de inte var demokratier? Det är något som FN lagt till. Alltså kan man vara demokrati utan det tillägget.
Man kan förstås lägga till vad man vill och säga att det är demokrati.

Det här menar jag:

Demokrati innebär styre av folket och för folket. Majoriteten är inte folket. Majoritetsstyre är inte folkstyre. För att folket ska kunna styra måste vissa villkor vara uppfyllda. Minoriteter måste inkluderas i begreppet ”folket”, och lagen måste därför ge dem möjlighet att tillvarata sina intressen. Om en majoritet röstar igenom att kvinnor, judar, och pensionärer inte ska få rösta, så slutar landet vara ett folkstyre, eftersom det inte längre styrs av folket.

Citat:
Googla.

Låt oss: https://letmegooglethat.com/?q=demokratiska+principer

Vad hittar vi här: https://www.levandehistoria.se/fakta/demokrati/definition-av-demokrati

"Demokratiska principer
Demokrati är både ett styrelseskick och ett sätt att organisera samhället. Däremot finns det en ganska stor enighet om vad som är viktiga principer eller byggstenar i en demokrati"

Vad sägs om riksdagen: https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/vad-ar-demokrati/

"Demokrati betyder folkstyre
Ordet demokrati kommer från grekiskan och betyder ungefär "folkstyre" på svenska. En grundtanke med demokrati är att den som är medborgare eller bor i ett land ska ha möjlighet att vara med och tycka till om hur landet ska styras"

Demokratier kan fungera på olika sätt, men har vissa gemensamma kännetecken. Här är några av de viktigaste.

-Fria val
-Flera partier att välja mellan
-Respekt och likhet inför lagen
-Politiska rättigheter
-Rättssäkerhet och likhet inför lagen
-Respekt för de mänskliga rättigheterna
-En statsförvaltning som fungerar"

Citat:
Förnekelse av förintelsen.

Förnekelse är ett yttrande. Inte en åsikt. Du är fri att hysa de åsikter du vill.

Citat:
Man ska få heila med inte driva hets mot grupper.

Att heila är att göra en hälsning som hyllar ett parti som systematiskt mördade judar i koncentrationsläger. Att offentligt hylla detta parti är att hetsa mot judar.

Citat:
Det går faktiskt mot grundlagen att göra det straffbart.

Hur då?

Citat:
Men genom att använda prejudikat i HMF, kan man gå förbi det,

Prejudikat går inte "emot lagtext".

Citat:
fast det inte står någonstans att man inte får heila.

Det står inte i lagboken att man inte får säga "alla judar borde skjutas ihjäl" heller. Ändå utgör det HMF.

Vill du ha en lagbok med en lista på alla repliker man inte får säga? Tjock bok.

Citat:
Man gör sådana här prejudikat för att komma runt grundlagen.

Vilken grundlag?

Citat:
Om MR är ett krav för demokrati, har vi det. Om det är olagligt att prata nedsättande om vissa grupper, har vi det.

Att staten du bor i respekterar MR innebär inte att du måste ha vissa åsikter. Att du inte får göra vissa uttalanden hindrar dig inte från att ha åsikten att du hatar vissa minoritetsgrupper och tycker de borde avrättas. Ingen kommer att tvinga dig att sluta tycka så.

Citat:
Satans vilket sönderhackande av det jag säger. Är det bara för det ska bli svårare att svara?

Pepprar du dina inlägg med tusen olika påståenden hit och dit så måste jag ju bemöta dem ett och ett i ordning, annars blir samtalet bara en jävla röra.

Citat:
Jag tycker att alla ska var lika inför lagen, som grundlagen säger. Tycker inte du det?

Beror på vad du menar med "lika inför lagen". Jag har lagstadgad rätt att rösta. Min kusin som är 17 har det inte. Är vi inte lika inför lagen då?

Jag är vit svensk, ska en ickevit få säga "horsvenne" till mig?
Jag är vit, ska jag få säga "negerjävel" till en svart?

Citat:
Så om lagen står över demokratin och grundlagen, är det väl helt ointressant om man förbjuder islam. Då är det lagen.

Lagen står inte över grundlagen.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al7K57/transman-kallades-mamma-anmalde-forlossning

Anmälde ja. Det är många som anmäler olika saker. Men blev det några påföljder? I så fall vad?

Citat:
SD tidigare.

Det är ingen rättighet att hyra vilken lokal man vill. Och om man kan peka på att det skett en orimlig diskriminering så kan man ju alltid driva detta rättsligt. Eller bara hitta en annan lokal. Finns det inga rimliga grunder för nekandet så ska man kunna driva det rättsligt. Vilket man kan.

Citat:
Inte om man säger att det är därför. Det är olagligt. Sen kan man förstås säga nåt annat. Den passade inte eller liknande. Men här är du nog felunderrättad. Det är diskriminering.

Det är inte olagligt av mig att "kräva att någon inte får ett jobb", nej. Det är däremot ej tillåtet att inte ge den bäst lämpade kandidaten ett jobb pga kön/hudfärg/religion etc. nej. Men det var inte det du talade om, du talade om att "föra drev mot dem och kräva att man inte anställer dem."
Jag kan "kräva" en jävla massa saker, men att jag som privatperson kräver att min chef inte anställer muslimer för att jag hatar muslimer är inte samma sak som att min chef faktiskt diskriminerar muslimer.

Citat:
När de anställda strejkade på en restaurang för att slippa servera SD som bokat bord.

Så de fick inte varorna de köpt av restaurangen? Eller blev det bara någon annan som gav dem maten?
Att inte få vad man betalat för är ett avtalsbrott. Lätt fixat, köpt är köpt. Att en servitör vägrar jobba är ett problem för chefen. Har man personal som vägrar göra sitt jobb brukar man oftast sparka personalen. Ser inte riktigt problemet. En servitör har rätt att vägra, men den får då ta konsekvenserna: utebliven lön, kontraktsbrott, uppsägning, m.m. Gör man inte sitt jobb brukar man inte bli långvarig. Men vi har inga slavar i det här landet, så vad ska de göra? Slå dem tills de serverar SD ändå? Vill de inte så vill de inte, då får väl någon annan leverera maten SD:aren köpt.

Citat:
Jag kräver att man inte anställer muslimer och judar och sätter press på företagare som gör det. HMF kanske.

Snarare bara klassisk rättshaverist. Att telefontrakassera ICA och säga "anställ inga muslimer" utgör inte HMF.

Citat:
Uppförandekod, ja, Bestämma vilka åsikter man får ha, nej.

Du får ha vilka åsikter du vill. Men om dina åsikter gör att du måste säga "jag hatar muslimer" varje dag i lunchrummet, eller vägra servera folk från SD, riskerar du nog att få sparken rätt fort ja, eftersom arbetsgivare helst vill ha anställda som inte är jobbiga.

Citat:
Kommunisten Våg.

Wåg dömdes inte för förtal för att ha kallat någon nazist, nej: https://www.journalisten.se/nyheter/hovratten-forsvarligt-att-kalla-namngiven-person-nazist/

Citat:
Det följer lagen. Ska man dömas för man kallar en neger neger.

Ordet neger har sin bakgrund i kolonialism, slaveri, och rasprofilering. Med tanke på att det för bara ett par hundra år sedan fanns vita i USA som ägde svarta människor som slavar, och kallade dem för niggers, så är ordet intrinsikalt förolämpande mellan vita och svarta. Dessutom är ordet inte unikt användbart på något sätt, eftersom du kan hänvisa till en svart person från Afrika mkt enkelt utan att behöva använda ordet "neger". Därmed inskränks heller inte din möjlighet att förmedla specifik och viktig information av att du inte får säga "neger".

Om din kompis vill att du ska kalla honom "neger" så anser jag att det ska vara tillåtet när det bara är ni två som umgås, eftersom det då finns samtycke. Lite som att du kan kalla din tjej för en "äcklig hora" när ni ligger med varandra, om hon bett dig om det. Men att pga detta tycka att du även bör få kalla busschauffören för äcklig hora om hon kör bussen långsamt är mest bara ett debilt upplägg.

Jag anser ej att det ska vara straffbart att kalla någon för nazist, eftersom nazism är en vedertagen politisk ideologi. Jag är inte kommunist, och ändå kallas folk kommunister hela jävla tiden. Detta bör inte heller vara otillåtet, oavsett hur många som satts i fångläger av någon som också kallade sig "kommunist", eftersom dessa benämningar främst handlar om bejakande av en viss politik.

Att däremot skrika till någon att hon är "en ful och äcklig liten nazisthora" bör ej vara tillåtet, eftersom det då inte handlar om att enbart hävda att någon tillhör en viss ideologi.
Senast redigerad av Traumprinzz 2026-09-02 kl. 02:29.
Citera
2026-09-02, 06:11
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Att säga "glad Eid" gör man för att vinna röster. Du inser att S/V bara behöver vara liite mer omtyckta av muslimer än vad Tidö är, för att automatiskt vinna ca 1 miljon röster gratis? Klart som fan de tackar ja till gratis röster.

Och?

Vad hände med Sveriges konstitution? Vilka lagar ändrade Maggan när hon sa "glad Eid" på insta? Införde hon dödsstraff på kristna? Rev hon en kyrka? Införde hon slöjtvång?

Eller stod hon i en kackig video och fiskade röster?
Va?

Klart som fan att ett fjäskande för muslimer leder till att sharialagar är ett steg närmare.
Citera
2026-09-02, 13:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad är du för?
Demokrati och yttrandefrihet. Men demokrati är inte så enkelt som man tror. Man kan rösta bort den eller begränsa den med lagar, vilket man gör.

Citat:
Man har haft majoritetsstyre länge ja.
Va? Du kritiserade det när jag sa det tidigare.

Citat:
Det här menar jag:

Demokrati innebär styre av folket och för folket. Majoriteten är inte folket. Majoritetsstyre är inte folkstyre. För att folket ska kunna styra måste vissa villkor vara uppfyllda. Minoriteter måste inkluderas i begreppet ”folket”, och lagen måste därför ge dem möjlighet att tillvarata sina intressen. Om en majoritet röstar igenom att kvinnor, judar, och pensionärer inte ska få rösta, så slutar landet vara ett folkstyre, eftersom det inte längre styrs av folket.
Va? Det betyder folkstyre. Att folket styr. Minoriteter och slavar behöver inte alls vara inräknade. Bara de som är medborgare. Folk är olika etniska och kulturella grupper. I dag har vi flera folkgrupper i landet. Vilket folk ska då bestämma nu och i framtiden? Det är medborgare som gäller i dagens och tidigare, i antikens demokratier. Bara atenare eller bara romare.

Citat:
Låt oss: https://letmegooglethat.com/?q=demokratiska+principer

Vad hittar vi här: https://www.levandehistoria.se/fakta/demokrati/definition-av-demokrati

"Demokratiska principer
Demokrati är både ett styrelseskick och ett sätt att organisera samhället. Däremot finns det en ganska stor enighet om vad som är viktiga principer eller byggstenar i en demokrati"

Vad sägs om riksdagen: https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/vad-ar-demokrati/

"Demokrati betyder folkstyre
Ordet demokrati kommer från grekiskan och betyder ungefär "folkstyre" på svenska. En grundtanke med demokrati är att den som är medborgare eller bor i ett land ska ha möjlighet att vara med och tycka till om hur landet ska styras"

Demokratier kan fungera på olika sätt, men har vissa gemensamma kännetecken. Här är några av de viktigaste.

-Fria val
-Flera partier att välja mellan
-Respekt och likhet inför lagen
-Politiska rättigheter
-Rättssäkerhet och likhet inför lagen
-Respekt för de mänskliga rättigheterna
-En statsförvaltning som fungerar"

De demokratiska principerna är punkterna i slutet, utom respekt för de mänskliga rättigheterna. Statsförvaltningen är även det tveksamt om det ska vara med.
Var är åsiktsfrihet och yttrandefrihet?
Vars är pressfrihet, tryckfrihet. De demokratiska principerna handlar om friheter.

Citat:
Förnekelse är ett yttrande. Inte en åsikt. Du är fri att hysa de åsikter du vill.
Inte om jag blir straffad om jag framför min åsikt.

Citat:
Att heila är att göra en hälsning som hyllar ett parti som systematiskt mördade judar i koncentrationsläger. Att offentligt hylla detta parti är att hetsa mot judar.
Nej, det är bara i överförd betydelse. Man får hylla alla andra massmördare. Ska vi inte förbjuda det då. Stalin, Mao, Pol pot. Mohammed som även han mördade judar och mycket mer. Ska vi inte vara lika inför lagen?

Citat:
Hur då?
Prejudikat går inte "emot lagtext".
Det står inte i lagboken att man inte får säga "alla judar borde skjutas ihjäl" heller. Ändå utgör det HMF.
Det finns inget i lagtexten om att man inte får heila. Då borde det väl stå det. Däremot finns det förstås skydd för politisk åsikt, både i grundlagen och de mänskliga rättigheterna. Genom heila framför de en politisk åsikt vilket man straffar dem för.

Citat:
Pepprar du dina inlägg med tusen olika påståenden hit och dit så måste jag ju bemöta dem ett och ett i ordning, annars blir samtalet bara en jävla röra.
Nej för varje sak jag säger, ställer du en fråga och för varje svar på det ställer du en ny fråga, så det förgrenar sig och växer och blir en enda röra. Du klarar inte att hålla ihop det och hålla dig till frågan som jag ställde till dig.

Citat:
Jag är vit svensk, ska en ickevit få säga "horsvenne" till mig?
Jag är vit, ska jag få säga "negerjävel" till en svart?
Enligt blattarna kultur är svenska kvinnor definitionsmässigt svennehoror. Så då är det väl ok.

Citat:
Lagen står inte över grundlagen.
Eftersom EU lagar står över grundlagen och vi lyder under dem, så har du fel. Man kan även stifta lagar som bryter mot grundlagen.

Citat:
Anmälde ja. Det är många som anmäler olika saker. Men blev det några påföljder? I så fall vad?
Böter och förmodligen en tillsägelse till sköterskan att hon inte får kalla en mamma för mamma.

Citat:
Det är ingen rättighet att hyra vilken lokal man vill. Och om man kan peka på att det skett en orimlig diskriminering så kan man ju alltid driva detta rättsligt. Eller bara hitta en annan lokal. Finns det inga rimliga grunder för nekandet så ska man kunna driva det rättsligt. Vilket man kan.
Inom kommuner finns det regler, men man kan kringgå dem med "värdegrunden". Det är faktiskt ett sätt att runda diskrimineringslagen och skulle vara förbjudet.

Citat:
Så de fick inte varorna de köpt av restaurangen? Eller blev det bara någon annan som gav dem maten?
Att inte få vad man betalat för är ett avtalsbrott. Lätt fixat, köpt är köpt. Att en servitör vägrar jobba är ett problem för chefen. Har man personal som vägrar göra sitt jobb brukar man oftast sparka personalen. Ser inte riktigt problemet. En servitör har rätt att vägra, men den får då ta konsekvenserna: utebliven lön, kontraktsbrott, uppsägning, m.m. Gör man inte sitt jobb brukar man inte bli långvarig. Men vi har inga slavar i det här landet, så vad ska de göra? Slå dem tills de serverar SD ändå? Vill de inte så vill de inte, då får väl någon annan leverera maten SD:aren köpt.

Snarare bara klassisk rättshaverist. Att telefontrakassera ICA och säga "anställ inga muslimer" utgör inte HMF.

Du får ha vilka åsikter du vill. Men om dina åsikter gör att du måste säga "jag hatar muslimer" varje dag i lunchrummet, eller vägra servera folk från SD, riskerar du nog att få sparken rätt fort ja, eftersom arbetsgivare helst vill ha anställda som inte är jobbiga.
Att säga att man hatar SD varje dag och vägra arbeta tillsammans med dem, är väl vanligare. Har faktiskt varit med om det, till slut sa han upp sig när de mobbat honom tillräckligt.

Nu börjar jag bli less på det här. Jag ställde en fråga till dig som du smitit undan länge nog. Skit i vad lagen säger, utan svara på om du menar att du skulle tycka att det var rätt om man betedde sig likadant mot muslimer? Allt handlar om ett samhällsklimat som man kan skapa mot muslimer, på samma sätt som tidigare mot SD och bete sig likadant. Skulle du tycka att det var ok?

Citat:
Wåg dömdes inte för förtal för att ha kallat någon nazist, nej: https://www.journalisten.se/nyheter/hovratten-forsvarligt-att-kalla-namngiven-person-nazist/

Ordet neger har sin bakgrund i kolonialism, slaveri, och rasprofilering. Med tanke på att det för bara ett par hundra år sedan fanns vita i USA som ägde svarta människor som slavar, och kallade dem för niggers, så är ordet intrinsikalt förolämpande mellan vita och svarta. Dessutom är ordet inte unikt användbart på något sätt, eftersom du kan hänvisa till en svart person från Afrika mkt enkelt utan att behöva använda ordet "neger". Därmed inskränks heller inte din möjlighet att förmedla specifik och viktig information av att du inte får säga "neger".

Om din kompis vill att du ska kalla honom "neger" så anser jag att det ska vara tillåtet när det bara är ni två som umgås, eftersom det då finns samtycke. Lite som att du kan kalla din tjej för en "äcklig hora" när ni ligger med varandra, om hon bett dig om det. Men att pga detta tycka att du även bör få kalla busschauffören för äcklig hora om hon kör bussen långsamt är mest bara ett debilt upplägg.

Jag anser ej att det ska vara straffbart att kalla någon för nazist, eftersom nazism är en vedertagen politisk ideologi. Jag är inte kommunist, och ändå kallas folk kommunister hela jävla tiden. Detta bör inte heller vara otillåtet, oavsett hur många som satts i fångläger av någon som också kallade sig "kommunist", eftersom dessa benämningar främst handlar om bejakande av en viss politik.

Att däremot skrika till någon att hon är "en ful och äcklig liten nazisthora" bör ej vara tillåtet, eftersom det då inte handlar om att enbart hävda att någon tillhör en viss ideologi.
Det om ordet neger har du fel om. Har egentligen inget med slaveriet att göra, utan att de är svarta, vilket ordet betyder. Även om ni är för dumma för att fatta det. Men då borde de bli straffbart att kalla dem svarta på svenska. Det här är något påhittat av vänsterideologier. Inte något som negrerna har stridit för. Man har stigmatiserat ett ord och då kan man skrika rasist och känna sig som bättre. Det jag tycker är lustigast här, är att i Sverige har man därmed mer eller mindre censurerat dr. M.L. Kings tal "I had a dream", där han säger "Negro" hela tiden. Så jävla dumt, men vänstern är förstås totala idioter och många själv rasister.

Många av vänstern inom Woke är till och med rena rasister mot vita och för hatretorik mot dem och anser att de bör utrotas, faktiskt med samma argument som nazisterna hade mot judarna. Det har även drivits på högskolor som "vithetsstudier" med "marxistiska maktanalyser". Rena rasteorier. Dagens judehat bland dem är även intressant. Men alla deras åsikter är förstås totalt inkonsekventa.
Citera
2026-09-06, 13:02
Medlem
Citat:
Jag tror det är dags för dig att välja.

Vill du ha en stat som tillåter dig att tro på, eller inte tro på vad du vill, eller vill du ha en regering som säger åt dig vad du får och inte får tro på, och sätter dig i fängelse om du utövar fel religion?

Vill du ha det tidigare är du för frihet. och kan stanna i landet och rösta på partier som vill bibehålla denna frihet. Föredrar du det senare är du inte för frihet, och kan flytta till Afghanistan.

Du kan inte ha både och.

Precis. Antingen har man frihet, eller så har man islam/kommunism.
Citera
2026-09-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Skolan hjärntvättade mig att rösta är nånting heligt och att islam bara är en ofarlig religion.
Ja, du ser. Nu i veckan hörde jag två äldre kvinnor sitta och prata med varann (en av dem hade en Kristdemokraterna-märke på väskan sin). Den andra kvinnan sa till henne att det var så mycket pladder och att alltihop är likadant så man vet inte vad man ska rösta på. Tror att många känner så. De har tutat i oss att vi måste rösta men de har förtigit om att allihop tjänar samma herre.
Citera
2026-09-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, du ser. Nu i veckan hörde jag två äldre kvinnor sitta och prata med varann (en av dem hade en Kristdemokraterna-märke på väskan sin). Den andra kvinnan sa till henne att det var så mycket pladder och att alltihop är likadant så man vet inte vad man ska rösta på. Tror att många känner så. De har tutat i oss att vi måste rösta men de har förtigit om att allihop tjänar samma herre.

Ja, och att korruption bara existerar i utlandet är nog den allra värsta hjärntvätten man tvingats genomgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in