2026-08-22, 12:37
Medlem
Jag blir nästan kränkt av att läsa om dessa vänster fnask som blir utbrända av att jobba några timmar i veckan, samtidigt som dem har tid att tycka till om allt mellan himmel och jord. Utbränd av 32 timmar i veckan? Testa 60 timmar era lata flator
Citera
2026-08-22, 13:21
Medlem
Hon blir stressad och mår dåligt av att arbeta så hon går hemma på socialbidrag istället.

Hon har kraft och energi att engagera sig i fackligt arbete hos Handels och att vara lokalpolitiker för Vänsterpartiet.

Det hon tycker är kul har hon inga problem med att lägga tid och engagemang på.

Vad ska man ens säga? Nä, att jobba är inte nödvändigtvis kul.
Citera
2026-08-22, 13:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eadric.Streona
Emma Jamie Internethia Ymer

Absurdia!
Citera
2026-08-22, 13:32
Medlem
Hon kan ju jobba som en trafikkon.
Eller som försökskanin för nya oprövade läkemedel.

Eller föreläsa på högstadieskolor "ser ni ut som mig så får ni inga jobb"

Hon är ju faktiskt inte gett jävla värdelös åtminstone.
Citera
2026-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag tror fortfarande att de garvar bakom rygg.

Hon var kandidat som revisors-suppleant på kongressen, hade tackat ja men blev inte vald.
Men hon är säkert en nyttig idiot man kan skicka ut på gatorna och demonstrera.
Revisor ? Gissar att det hade gett henne ångest och stress 😂.
Citera
2026-08-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej, nej, du har missuppfattat mitt inlägg. Rent objektivt sett är det inte en frisk person.
Mer subjektivt kan det inte bli, din sjuka jävel.
Min personliga åsikt.
Citera
2026-08-22, 14:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Mer subjektivt kan det inte bli, din sjuka jävel.
Min personliga åsikt.
Ja, enligt din subjektiva åsikt. Men i verkligheten, rent objektivt sett, är en frisk människa inte överviktig, lider av könsdysfori och har tatuerat hela kroppen och ansiktet. Då är man inte frisk och behöver hjälp.
Citera
2026-08-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, enligt din subjektiva åsikt. Men i verkligheten, rent objektivt sett, är en frisk människa inte överviktig, lider av könsdysfori och har tatuerat hela kroppen och ansiktet. Då är man inte frisk och behöver hjälp.
Ska du inte ha en signal när backar så snabbt?

Först skrev du att man inte var frisk om man hade en massa tatueringar. Nu måste man ha hela kroppen och ansiktet tatuerat (vilket är en jävla tautologi) för att klassas som sjuk.

Bestäm dig. Jag har bestämt att du är en sjuk idiot. Tror många håller med mig.
Citera
2026-08-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.
Huvaligen jävlar vilket åkerspöke!🤣🤣🤣 Henne skulle jag aldrig anställa!
Citera
2026-08-22, 19:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
”Intressen: Virka, spela tv-spel, paddla kanot, fritidspolitiker för Vänsterpartiet.”

Jag kunde ge mig fan på att hon är miljöpartist men ack så fel jag hade
Ha ha, ja hur kunde du gissa så fel. Nä, skämt åsido, samma skit i olika paket bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, detta med den ständiga jakten på arbetspass och svårigheten - nästan omöjligheten - i att få en fast anställning i butik, är ett stort problem för många unga idag. Men så IDIOTISKT att ta en sådan individ som exempel! Här är det ju uppenbart att varelsen har sig själv att skylla. Vem skulle tycka att det var trovärdigt, om denne/denna skulle rekommendera en vara? Jag menar om man var kund i butiken.

På H & M i min stad hade de under några år en tjej med massor av smaklösa tatueringar, skrot i ansiktet och dreadlocks. Jag tänkte alltid när jag såg henne, att "jag undrar hur mycket hon skadade den butikens rykte och därmed hela kedjans rykte". Hur skulle en sådan tjej kunna förstå något av stil och mode och vad som passar ihop, och kunne ge råd till andra, liksom? Hon skulle behöva en minder som cleanade upp henne själv i stället.
Det är verkligen ett problem att hon gör sig oanställningsbar på så många vis, dels ser ut som ett miffo, för jobbar man i butik, med försäljning osv så är man en representant för företaget. Sen att hon som ung inte "orkar" jobba heltid, jo tjena vad förvånad jag blir att hon är kommunist.

Jag jobbar själv huvudsakligen med forskning men även med inköp av specialprodukter inom röntgenvärlden, skull jag träffa en säljare som såg ut så så skulle jag verkligen ta mig en funderare på om jag skulle vilja handla prylar för miljontals kronor av det företaget.
Citera
2026-08-22, 20:01
Avstängd
KonungHonungs avatar
Frågan är väl varför kvinnor ska jobba överhuvudtaget. Är det inte bättre att de satsar på barnafödande så att vi fortfarande existerar om 100 år?

Vilket slöseri att tjejerna ska hålla på att plugga & ligga runt när de är som mest fertila, samtidigt som Europa står inför en demografisk kollaps.

Här måste en Mulle Meck träda fram och hitta en lösning.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-08-22 kl. 20:10.
Citera
2026-08-22, 20:11
Medlem
Ett av hennes förnamn är Internethia. Rätt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in