2026-08-22, 03:00
Avstängd
Skattebrotts avatar
Jamie be like "jag måste lägga tusen spänn på att pierca mig eftersom jag måste ha den här grejen i näsan, men jag tänker inte sminka mig eller skaffa linser, eftersom utseende är inte viktigt".
Citera
2026-08-22, 03:03
Medlem
HBTKuks avatar
Vilket fynd. Absolut komediguld.

Citat:
I augusti 2025 fick jag jobb på Willys. Jag hade 32 timmar från början. Men jag kände efter ett tag att det blev för mycket stress.

Jag vet massor av folk som jobbar heltid i butik. Det kanske är mer en fråga om inställning till arbete över lag för damen i fråga. Verkar oerhört skör. Säkert skitjobbig att ha att göra med för en arbetsgivare också. Vabbar katten tre dagar i veckan, blir utbränd av en deltidstjänst och så vidare.
Citera
2026-08-22, 03:13
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Hur i helvete kan man sjukskrivas för ekonomisk stress? Å börja knapra antidepp?
Det är inte fel på jobbet, det är fel på henne, hon klarar inte av det jobbet. Punkt. Ingen arbetsgivare vill anställa någon som är återkommande sjuk och borta i parti å minut.
Att sedan se ut som nåt katten har släpat in, borde för fan vara hur avskräckande som helst.
Ska vi skramla ihop till en spegel åt henne så hon blir medveten om det?
Det är fel på samhället, i synnerhet identitetspolitiken.
Citera
2026-08-22, 03:14
Avstängd
Merwinnas avatar
Alltså, detta med den ständiga jakten på arbetspass och svårigheten - nästan omöjligheten - i att få en fast anställning i butik, är ett stort problem för många unga idag. Men så IDIOTISKT att ta en sådan individ som exempel! Här är det ju uppenbart att varelsen har sig själv att skylla. Vem skulle tycka att det var trovärdigt, om denne/denna skulle rekommendera en vara? Jag menar om man var kund i butiken.

På H & M i min stad hade de under några år en tjej med massor av smaklösa tatueringar, skrot i ansiktet och dreadlocks. Jag tänkte alltid när jag såg henne, att "jag undrar hur mycket hon skadade den butikens rykte och därmed hela kedjans rykte". Hur skulle en sådan tjej kunna förstå något av stil och mode och vad som passar ihop, och kunne ge råd till andra, liksom? Hon skulle behöva en minder som cleanade upp henne själv i stället.
Citera
2026-08-22, 03:27
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är fel på samhället, i synnerhet identitetspolitiken.

Är det samhällets fel att hon ser ut som en skräckinjagande hyena som blivit överkörd av en långtradare?
Citera
2026-08-22, 03:37
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är det samhällets fel att hon ser ut som en skräckinjagande hyena som blivit överkörd av en långtradare?
Ja, faktiskt. Allas lika värde, alla ska med, ingen får kritiseras, kränkas eller diskrimineras. Utan moral och sociala regler förfaller samhället. Moralkärringar är något man föraktar. Så, varsågod, här är resultatet.

Passande låt: https://www.youtube.com/watch?v=6GXjcjUD6ns
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-08-22 kl. 04:03.
Citera
2026-08-22, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag vet massor av folk som jobbar heltid i butik. Det kanske är mer en fråga om inställning till arbete över lag för damen i fråga. Verkar oerhört skör. Säkert skitjobbig att ha att göra med för en arbetsgivare också. Vabbar katten tre dagar i veckan, blir utbränd av en deltidstjänst och så vidare.

Hon är arbetsskygg. Typiskt för den sortens människor att andra ska slita för att hon ska få sina bidrag.
Hon sitter nog glatt hemma och "gosar" med katten, virkar och spelar TV spel istället för att ha en vanliga lugn 8-timmarsdag.
"fritidspolitiker för Vänsterpartiet" är också en giveaway.
Citera
2026-08-22, 03:43
Medlem
BerraByggers avatar
Ta mig fan det värsta jag sett, hur den ena fick ett jobb, med ett självmords relaterat skämt (?) på armen . Lås in !
Citera
2026-08-22, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.
Jag har haft två timanställda i Sverige som har eller hade liknande, och fler, piercingar och näsringar privat men aldrig i tjänsten.

Tror inte Jamie har haft sin näsring varje sig på intervjuer eller till jobbet. Sådant ser man sällan.
Citera
2026-08-22, 05:12
Avstängd
StoreSvartes avatar
Hon får ta ut den där näsringen och använda långärmat. Lite får man anpassa sig.
Citera
2026-08-22, 05:17
Medlem
Herregud,finns väl ingen ordning med något längre i landet Sverige.Jobbar själv i vården tycker det är snyggt med lite längre naglar,målade kanske.Förbjudet så klart,bara att gilla
läget.Vissa tror "jag har rätt att göra som jag vill".Helt galet!
Citera
2026-08-22, 06:12
Medlem
Det sociala spelet, och har man inte koll på det så går det som det går.

Exempel på saker som påverkar en negativt i arbetslivet:
Lägga av världens största brakare konstant i fikarummet, prata djupa personliga detaljer om ens extrema sexliv, prata om döden o olyckor konstant, ha en fetaste piercing-ring i näsan på jobbet, ha en tshirt på jobbet där det står "beer builds this body" på, och så vidare, och så vidare.

Inget av dem direkt förbjudna, men förstår man inte vad som är socialt ok, eller kanske vill utmana det för mycket så får man vara beredd på att det blir en hel del konsekvenser också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in