2026-08-21, 21:02
Avslutad
Näsringar och töjda öronsnibbar, som hon går och pillar och vrider på, passar verkligen inte in i en livsmedelsbutik.
Jag får uppstötningar när jag tänker på hur mycket bakterier hon sprider.
SNUSK OCH ÄCKELVARNING på denna brud
Senast redigerad av Chablisnoir 2026-08-21 kl. 21:07.
Citera
2026-08-21, 21:05
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Men handla i en annan butik då ditt mongo? Är du så känslig att du blir kränkt av en jävla näspiercing så är det mycket synd om dig.
Mongo klassar du själv in att vara alldeles utmärkt. Jag förväntar mig någon som ser normal ut och inte politiskt utspökad när jag handlar. Dock har du alldeles rätt i att jag skulle välja att handla annorstädes då jag inte gillar Palestinavurmare eller blattekramare och jag kan glädsamt upplysa dig om att jag inte är ensam om den saken.
Citera
2026-08-21, 21:06
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Märkligaste i artikeln är ...

Sätter en tusing på att det inte är en vem-som-helst-pojkvän. Gissar på en transa, en könsbytare eller någon som har fast plats på dårhus.
Citera
2026-08-21, 21:17
Medlem
Hon får väl söka sig till samhall då
Citera
2026-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ingen som är frisk ser ut så där.

Hur ser en frisk person ut enligt dig?

Den anställde tar upp problem om stress med chefen och blir informerad om att antingen sjukskriva sig eller bli behovsanställd.
Chefen får inte beordra en anställd till sjukskrivning om personen inte bedöms vara för sjuk att arbeta. Därefter gör vården eller försäkringskassan den riktiga bedömningen. Men det är inget arbetsgivaren får fatta beslut om.

Chefens roll är att leda och fördela arbetet.
Vilka åtgärder har gjorts innan man beordrade den anställde att sjukskriva sig eller att gå ner till en behovsanställning?
En chef får inte tvinga en anställd att gå från fast deltidsanställning på 32h till en behovsanställning/timanställning.
Citera
2026-08-21, 21:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Men handla i en annan butik då ditt mongo? Är du så känslig att du blir kränkt av en jävla näspiercing så är det mycket synd om dig.

Det måste vara kul att vara så bitter gubbe eller tant att man får ut något av att klaga på någons utseende. "Uwuwuwu det var bättre på min tid". Så less på sådant.
Citera
2026-08-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Näsringar och töjda öronsnibbar, som hon går och pillar och vrider på, passar verkligen inte in i en livsmedelsbutik.
Jag får uppstötningar när jag tänker på hur mycket bakterier hon sprider.
SNUSK OCH ÄCKELVARNING på denna brud

Personen ansvarade för mejeriavdelningen.
Vid charken, frukt och grönt eller andra avdelningar där det hanteras oförpackade livsmedel ska man självklart inte tumma på hygienen.

Vi vet inte om personen plockade ur sina piercings och uttöjningar under arbetstid. Där finns lagstadgade krav för livsmedelssäkerhet gällande hygien och arbetsmiljö. Och då särskilt vid oförpackade livsmedel.

Diskrimineringslagen.
Man får inte missgynna någon pga kön, religion, etnisk tillhörighet eller funktionsnedsättning.
Där finns inga generella förbud mot personligt utseende som tatueringar, hårfärg, smink etc. om det inte påverkar hygien eller bemötandet av kunder på ett skadligt sätt.
Citera
2026-08-21, 21:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Hon ska fan inte ha jobb eller något jävla bidrag. Sjukt tragisk människa. Hon borde skämmas. Jag skulle aldrig handla i en affär där en sån jävla sopa jobbar.

Varför ska inte människan ha ett jobb eller bidrag?
Hon/han gillar att virka. Så en sy- eller garnbutik hade varit på sin plats. Ingen stress alls minns jag när jag besökte sådan med min farmor som barn.
Citera
2026-08-21, 21:39
Medlem
Ganonitos avatar
Man kan inte se ut hur som helst i ett serviceyrke. Fattar hon inte det?
Citera
2026-08-21, 21:42
Medlem
Airwave92s avatar
Visste inte att man kunde vara så ful
Citera
2026-08-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Denna artikel i tidningen Arbetet är verkligen hur kul som helst. https://arbetet.se/2026/08/20/jamie-27-far-inga-arbetspass-katten-ger-mig-anledning-att-ga-upp-pa-morgonen/ Jaimie älskar att jobba i butik. Jaha-jaså säger jag, ser man ut så och har utspökat sig på det viset så kan jag mycket väl fatta att det är extremt svårt att få ett butiksjobb eller säljjobb där man möter kund öga mot öga.

Visst bryr jag mig inte jättemycket om hur folk ser ut, men jag vill fan inte bli betjänad av någon som i sitt rena utseende bara skriker vänster och politiska ställningstaganden.

Helt otroligt nog fick hon ett jobb på Willys med 80%, men hon "orkade" inte och chefen sa att hon i så fall kan bli behovsanställd, vilket hon gick med på, men hon har inte fått ett enda pass sen dess. Ja, hur kommer det sig

Så, vad anser ni, kan man spöka ut sig hur som helst och tro att man kan få ett butiksjobb? Knappast säger jag.
Nu vill inte jag vara en sån.. Men det där såg inte så bra ut.

Dom hittade väl nån annan som tacksamt tog detta 80% jobbet. Klart dom inte hör av sig till en som bytte ner sig till att vara behovsanställd.

Nä jag tycker att det borde finnas en gräns för hur man spökar ut sig.
Citera
2026-08-21, 21:43
Medlem
Eadric.Streonas avatar
Emma Jamie Internethia Ymer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in