2026-08-20, 14:44
Medlem
Jag är SD:are men kommer att rösta på L, för hela valet hänger på att de klarar sig. Rösta smart.

Utan Liberalerna, som för närvarande uppskattas få 2.5-3.0%, d.v.s under riksdagsspärren på 4%, så faller hela högerregeringen oavsett om SD skulle få 19 eller 23%. Liberalerna behövs och de ligger risigt till.

Jubelidioter stödröstade på MP under valet 2018 när de låg farligt nära riksdagsspärren och de klarade sig, så låt dem smaka på sin egen medicin den här gången. Rösta på liberalerna så slipper vi mardömsscenariot med att S, V och MP kör Sverige rakt ner i avgrunden. Vi har inte råd med det.
Senast redigerad av teren 2026-08-20 kl. 14:57.
Citera
2026-08-20, 14:46
Medlem
Styrkelyftares avatar
Aldrig i livet. Den dagen Liberalerna åker ut ur riksdagen kommer jag fira ordentligt.
Citera
2026-08-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag är SD:are men kommer att rösta på L, för hela valet hänger på att de klarar sig. Rösta smart.

Utan Liberalerna, som för närvarande uppskattas få 2.5-3.0%, d.v.s under riksdagsspärren på 4%, så faller hela högerregeringen oavsett om SD skulle få 19 eller 23%. Liberalerna behövs och de ligger risigt till.

Jubelidioter röstade på MP under valet 2018 när de låg farligt nära riksdagsspärren och de klarade sig, så låt dem smaka på sin egen medicin den här gången. Rösta på liberalerna så slipper vi mardömsscenariot med att S, V och MP kör Sverige rakt ner i avgrunden. Vi har inte råd med det.
Du har rätt men jag kommer inte att rösta på Moamsson what so ever.
Citera
2026-08-20, 14:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Trådar finns redan:

(FB) Stödrösta på L i valet 2026 - något för en sverigedemokrat?

(FB) Stödrösta på KD och L.

(FB) Novus: 20% kan tänka sig att stödrösta i riksdagsvalet (2026-01-29)
Citera
2026-08-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Du har rätt men jag kommer inte att rösta på Moamsson what so ever.

Använd huvudet då, om jag har rätt. Annars ger du i princip vänstersidan din röst.
Citera
2026-08-20, 14:59
Medlem
Citat:
Använd huvudet då, om jag har rätt. Annars ger du i princip vänstersidan din röst.
Det har alltid varit vänsterns taktik att stödrösta.Jag röstar på dem jag gillar,så är det bara.
Citera
2026-08-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Det har alltid varit vänsterns taktik att stödrösta.Jag röstar på dem jag gillar,så är det bara.

Okej, var mer stolt och dum än smart då, så kommer du se vänstersidan ta hem valet.
Citera
2026-08-20, 15:01
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Skulle aldrig rösta på L, låt dem åka ur riksdagen!
Citera
2026-08-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Skulle aldrig rösta på L, låt dem åka ur riksdagen!

Vad röstar du på?
Citera
2026-08-20, 15:02
Medlem
Citat:

Varför inte KD då? Vinner Tidö valet är det underbart.
Förlorar Tidö valet kan KD bromsa radikala vänsterförslag eftersom de kan samarbeta med C och S.
En röst på L har stor risk att hamna hos de rödgröna genom bortkastade högerröster.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-20 kl. 15:07.
Citera
2026-08-20, 15:04
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Vad röstar du på?

Det står mellan två partier och inget jag diskuterar med dig!
Citera
2026-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Varför inte KD då? Vinner Tidö valet är det underbart.
Förlorar Tidö valet kan KD bromsa radikala vänsterförslag eftersom de kan samarbeta med C och S. En röst på L har stor risk att hamna hos de rödgröna genom bortkastade högerröster som endast gynnar sosseriet.

Av anledningen jag skrev. Får Liberalerna 3.5% så är det inte värt något. Får de 4% eller mer så är det värt 4%+.

Om folk som röstar SD lägger sin röst på KD så ökar KD och SD minskar. Det är poänglöst. Poängen handlar om att rädda högersidan i sin helhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in