2026-08-19, 20:38
Medlem
Citat:
Efter att Västtrafik stoppat Sverigedemokraternas bussreklam i Skaraborg svarar partiet med ett nytt budskap.

"Budskapet censurerat av Västtrafik", står det på den nya annonsen, som Tobias Andersson (SD) nu visar upp.

Mycket bra.

För övrigt bör arbetsgivaren givetvis inte betala ut någon sjuklön till personer som sjukskriver sig utan att vara sjuka.
Citera
2026-08-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ärligt talat har jag en förståelse för deras reaktion. Är ju ändå schysst att de kör buss liksom.
Schysst att de(några av många) gör något för sitt uppehälle??
Citera
2026-08-19, 20:56
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
SD sköt sig i foten. Osmaklig reklam för ett bidrag som inte funkar.
Citera
2026-08-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Ja jag håller med, det är väl självaste fan att arbetsgivaren skall bestämma vad jag skall göra.
Jag är ju NEGER och då behöver jag inte göra ett endaste jävla PISS..
Svensson upp med röven och ge mig pengar för jag är NEGER!!!

Kanske kanske att det snart är slut med det :-) :-)
Och dessa jävla helvetes palestinademostrationer, kan vi inte bara skicka ut skiten...

Shit holes countries dessa människor kan hålla sig i sina skithålsländer, här skall de FAN INTE VARA!!!

Med lite lite flyt så kommer Sverige kunna bli fint vackert och härligt igen!!!

Arbetsuppgiften är att köra buss, men inte acceptera att bussen affischeras med kränkande budskap mot dig som busschaufför.
Fullt rimligt att då protestera. Det hade jag också gjort.
Hade tvärtom varit omänskligt om man inte protesterar.
Citera
2026-08-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nja, självklart finns det massor av svenskar som skulle kunna arbeta som busschaufförer.

Och nej, vi bör inte kasta ut alla invandrare. Det finns många som bidrar till samhället på ett positivt sätt. Däremot gruppen somalier kan väl alla vara överens om att de inte integrerats särskilt väl här i Sverige. Därav reklamen på bussen.
Varför jobbar inte dessa svenskar redan som busschaufförer och vad gör de istället (ps det finns redan idag svenskar som jobbar som busschaufförer så den karriärsvägen verkar inte stängd).

Uppenbarligen uppfattade inte de somaliska busschaufförerna som protesterade mot reklamen att de var välkomna trots att de bidrar till samhället på ett positivt sätt. När ska folk fatta att sd och resten av Tidö skiter i om invandrare bidrar. De vill ha ut dem oavsett.
Citera
2026-08-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
SD sköt sig i foten. Osmaklig reklam för ett bidrag som inte funkar.
De får inte nya röster pga detta. De som tycker detta är acceptabelt röstar redan på dem och de som inte vill rösta på sd fick just ytterligare en anledning.
Citera
2026-08-19, 21:05
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Ett tjugotal förare, säger ni?

Västtrafik råkar (via sina diverse halvseriösa partnerföretag) ha flera tusen förare. 20 förare som strejkar vilt motsvarar väl en marginellt höjd sjukfrånvaro. Helt löjligt att tro att det i sig skulle föranleda Västtrafik att ta bort reklamen. Allt var koordinerat i förväg. Men det fattar ni alla, givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
De är helt enkelt tuffare än svenskar och vet att så länge man gapar och skriker tillräckligt mycket, så avdemonterar svenskarna sin egen demokrati i ren rädsla.

Okej, här har vi tydligen någon som inte fattat.
Somalierna är vänsterns nickedockor, ditt mongo. Hade de inte dansat efter vänsterns pipa hade de åkt ut med sina svarta fötter före. Tror du detta är första gången Göteborgs Stad behövt hantera missnöje hos sin personal eller? Göteborgs Stad är världsmästare i att både orsaka, och hantera, missnöje hos sin personal. Göteborgs Stad käkar såna här missnöjesyttringar till frukost. Varje dag.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-08-19 kl. 21:11.
Citera
2026-08-19, 21:06
Medlem
Insamlingskontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
De får inte nya röster pga detta. De som tycker detta är acceptabelt röstar redan på dem och de som inte vill rösta på sd fick just ytterligare en anledning.
Har SD nått taket?
Citera
2026-08-19, 21:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Tycker att SD är så osmidiga ibland. Dom vet ju att deras budskap synas in i minsta detalj. Lite finess skulle inte skada.
Citera
2026-08-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför jobbar inte dessa svenskar redan som busschaufförer och vad gör de istället (ps det finns redan idag svenskar som jobbar som busschaufförer så den karriärsvägen verkar inte stängd).

Uppenbarligen uppfattade inte de somaliska busschaufförerna som protesterade mot reklamen att de var välkomna trots att de bidrar till samhället på ett positivt sätt. När ska folk fatta att sd och resten av Tidö skiter i om invandrare bidrar. De vill ha ut dem oavsett.

Ja, det finns många svenskar som arbetar som busschaufförer och det finns många som inte gör det som skulle kunna göra det. Jag förstår inte varför du tror att det skulle vara svårt att ersätta de somaliska busschaufförerna. Det skulle det inte.

Bara för att de kör buss ibland så behöver det inte betyda att somalierna i fråga bidrar till samhället. Vad gör frugan? Går hemma och drar? Vad gör alla barnen? Är ett eller flera kriminellt?
Väger man intäkter mot utgifter så är det ganska självklart att det handlar om stora förlustaffärer för det svenska samhället.
Citera
2026-08-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, det finns många svenskar som arbetar som busschaufförer och det finns många som inte gör det som skulle kunna göra det. Jag förstår inte varför du tror att det skulle vara svårt att ersätta de somaliska busschaufförerna. Det skulle det inte.

Jag bara undrade vad alla dessa svenskar som skulle kunna köra buss men inte gör det, gör istället?
Citera
2026-08-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insamlingskontroll
Trump, Orban mfl har nog gjort extremhögern en otjänst. Tror de mindre demokratiskt intresserade partierna får fiska i nya vatten. Du kan inte lura hur många som helst med sänkt bensinpris, billigt snus och återvandingsbidrag. Finns inte hur många arbetslösa förlorare som helst.

Orban har knappast skadat högern. Han förde en vettig politik och satt ovanligt länge för att vara europeisk statschef. Förr eller senare blir alla bortröstade i en demokrati, men efterträdaren verkar ju vara någorlunda på samma linje som Orban politiskt även om det tycks ha funnits personliga motsättningar.

Trump däremot... där håller jag med dig. En gång i tiden bidrog han nog till att stärka en högerpopulistisk rörelse som "säger som det är" och hånar etablissemanget. Men numera är han enbart ett enda stort sänke. En otrevlig, galen krigsförbrytare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in