2026-08-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Skulle du bli lika glad om alla som röstar S sjukskriver sig när de förlorar valet?

Klart arbetsvägran och bör vara uppsägning direkt.

Missade du att Västtrafik tog busschaufförernas parti och skrotade hela grejen . Antar man måste vara rasse om man inte förstår. Men jag älskar ju att retas med nassar och rassar. Varför skulle jag skriva här annars? Flashbackare; ni är såååå gulliga (och totalt ofarliga). =)
Citera
2026-08-19, 18:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kampanjen slog lite fel om man säger så
Måste ju fatta att somalier kör buss
Tror det är fler i Stockholm i och för sig har inte sett många somaliska förare här i södra Sverige
Men att Skaraborg hade så många somalier är förvånande
Börjar faktiskt komma fler svenskar bakom ratten på senare tid här
Har vi haft rätt länge här. Inget fel på dem, inte som jag har märkt men åker inte buss så ofta. Mer för några år sedan.
Citera
2026-08-19, 18:18
Medlem
mjolnirrs avatar
Vad är det ens att bli kränkt över? Om jag bodde i norra Sverige och läste en annons där vart det stod "Saknar du södra Sverige? Återvandringsbidraget hjälper dig hem", inte fan skulle jag bli kränkt, skulle jag fundera över att flytta till södra Sverige, hade jag väl tackat och tagit emot, skulle jag inte vilja flytta så skulle jag bara ryckt på axlarna. Sjukt hur lättkränkta människor är nu för tiden.
Citera
2026-08-19, 18:20
Medlem
Spotlifes avatar
Negrerna måste ha rätt att störa de demokratiska valkampanjerna i Sverige.

Texten är dessutom helsvart i reklamen vilket kan tolkas som en svartmålning av Niggers.
Citera
2026-08-19, 18:30
Medlem
Bajjamannen87s avatar
"Somalier i strejk" - vilken oxymoron
Citera
2026-08-19, 18:36
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Rätt eller fel att hörsäga somalierna som kör våra bussar? DISKUTERA!

Deras agerande strider mot svensk arbetslagstiftning så här finns det ett tydligt svar:
- chaufförerna gjorde fel och borde utifrån arbetsvägran blivit uppsagda med omedelbar verkan.
- västtrafik gjorde fel eftersom de plockade ned fullt lagliga valaffischer.

Människor bör betrakta detta extremt alarmerande beteende utifrån den turkiska muslimen Mikail Yüksels glasögon. Mikail Yüksel är partiledare för det muslimska partiet Nyans och så här skrev han på Facebook:

”Det räckte med tjugo bussförare för att stoppa Sverigedemokraternas rasistiska valreklam.
Föreställ er vad som är möjligt om omkring en miljon människor med muslimsk bakgrund enas och använder sin demokratiska kraft…”

Det finns 57 länder på jorden med muslimskt styre, för 1400 år sedan var det 0. Alla dessa länder har en efter en kuvats under successivt muslimskt övertagande. När troende muslimer väl fått fotfäste så ger dem sig ALDRIG eftersom islam står över precis allt annat. Sverige är inte vaccinerat.
Citera
2026-08-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Så vi kan ersätta med tatuerade Liam och Kevin som busschaufförer? Eller vilka arbetslösa svenskar vill ta det jobbet idag? Säger du på krogen eller på en dejtingapp att du är busschaufför så lär du få vara jävligt snygg om du ska träffa en vettig kvinna.

Är inte för fri invandring men ibland kanske man måste tänka efter hur vissa saker ska lösas innan man skickar hem folk. Det står inte direkt svenskar på rad för låglöneyrken.

Jag vill minnas att det gick bussar även på den tiden Sverige var ett normalt land.
Citera
2026-08-19, 19:23
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag vill minnas att det gick bussar även på den tiden Sverige var ett normalt land.

En tid när det inte var fult att vara en vanlig arbetare och alla inte ville bli miljonärer på tiktok.
Citera
2026-08-19, 19:30
Medlem
Citat:
En tid när det inte var fult att vara en vanlig arbetare och alla inte ville bli miljonärer på tiktok.

Ja, det var bättre på många sätt. Nästan alla.

Tänk om Sverige hade hållit sig utanför EU, fortsatt vara neutrala, fortsatt med folkhemspolitiken - och samtidigt skippat massinvandringen. (Juggarna hade kunnat komma. De arbetade och integrerade sig väl. Och det var rätt att hjälpa dem när det blev krig där. Men somalier och afghaner borde givetvis inte ha släppts in en enda.)
Citera
2026-08-19, 19:38
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ja, det var bättre på många sätt. Nästan alla.

Tänk om Sverige hade hållit sig utanför EU, fortsatt vara neutrala, fortsatt med folkhemspolitiken - och samtidigt skippat massinvandringen. (Juggarna hade kunnat komma. De arbetade och integrerade sig väl. Och det var rätt att hjälpa dem när det blev krig där. Men somalier och afghaner borde givetvis inte ha släppts in en enda.)

Det jag menade var att den tiden inte ginns längre, inga svenskar kommer vilja ha skityrkena mer. Långtidsarbetslöse Kevin från Grängesberg kommer inte flytta till storstan och bli busschaffis.

Som jag skrev fri invandring kommer aldrig fungera men många tror att Sveriges problem löses med att kasta ut alla inklusive integrerade utan att ha en lösning på hur man ersätter de som faktiskt jobbar.

Det är lite som att ersätta kärnreaktorn med vindsnurror utan att ha en lösning när det inte blåser.
Citera
2026-08-19, 20:11
Medlem
Citat:
Det jag menade var att den tiden inte ginns längre, inga svenskar kommer vilja ha skityrkena mer. Långtidsarbetslöse Kevin från Grängesberg kommer inte flytta till storstan och bli busschaffis.

Som jag skrev fri invandring kommer aldrig fungera men många tror att Sveriges problem löses med att kasta ut alla inklusive integrerade utan att ha en lösning på hur man ersätter de som faktiskt jobbar.

Det är lite som att ersätta kärnreaktorn med vindsnurror utan att ha en lösning när det inte blåser.

Nja, självklart finns det massor av svenskar som skulle kunna arbeta som busschaufförer.

Och nej, vi bör inte kasta ut alla invandrare. Det finns många som bidrar till samhället på ett positivt sätt. Däremot gruppen somalier kan väl alla vara överens om att de inte integrerats särskilt väl här i Sverige. Därav reklamen på bussen.
Citera
2026-08-19, 20:28
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Nja, självklart finns det massor av svenskar som skulle kunna arbeta som busschaufförer.

Och nej, vi bör inte kasta ut alla invandrare. Det finns många som bidrar till samhället på ett positivt sätt. Däremot gruppen somalier kan väl alla vara överens om att de inte integrerats särskilt väl här i Sverige. Därav reklamen på bussen.

Skulle gissa att folket som jobbade på bussarna kanske hade något att invända mot den tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in