2026-08-18, 21:03
Medlem
solstrålars avatar
SD:s bussreklam tas ner
Västtrafik tar ner Sverigedemokraternas valreklam från sina bussar. Det sker efter att busschaufförer i Skaraborg vägrat köra i protest mot SD:s valaffischer, rapporterar flera medier.

Budskapet ”Saknar du Mogadishu? Återvandringsbidraget hjälper dig hem” syntes på reklamen i kollektivtrafiken.

Ett 20-tal chaufförer, som ursprungligen kommer från Somalia, har sjukskrivit sig i protest, rapporterar P4 Skaraborg.

– Det är en risk för arbetsmiljön och för skadegörelse, säger Maria Björner Brauer, verksamhetschef för marknad och kommunikation på Västtrafik, till radion.

Rätt eller fel att hörsäga somalierna som kör våra bussar? DISKUTERA!

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/vasttrafik-tar-ner-valreklam-fran-sd-i-skaraborg
Senast redigerad av solstrålar 2026-08-18 kl. 21:13.
Citera
2026-08-18, 21:05
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
SD:s bussreklam tas ner
Västtrafik tar ner Sverigedemokraternas valreklam från sina bussar. Det sker efter att busschaufförer i Skaraborg vägrat köra i protest mot SD:s valaffischer, rapporterar flera medier.

Budskapet ”Saknar du Mogadishu? Återvandringsbidraget hjälper dig hem” syntes på reklamen i kollektivtrafiken.

Ett 20-tal chaufförer, som ursprungligen kommer från Somalia, har sjukskrivit sig i protest, rapporterar P4 Skaraborg.

– Det är en risk för arbetsmiljön och för skadegörelse, säger Maria Björner Brauer, verksamhetschef för marknad och kommunikation på Västtrafik, till radion.

Rätt eller fel att hörsäga somalierna som kör våra bussar? DISKUTERA!

Citeringen är från? Vems åsikt ska vi diskutera?
Citera
2026-08-18, 21:06
Avslutad
De är helt enkelt tuffare än svenskar och vet att så länge man gapar och skriker tillräckligt mycket, så avdemonterar svenskarna sin egen demokrati i ren rädsla.

Sverige är förgånget.
Citera
2026-08-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
De är helt enkelt tuffare än svenskar och vet att så länge man gapar och skriker tillräckligt mycket, så avdemonterar svenskarna sin egen demokrati i ren rädsla.

Sverige är förgånget.
Hade du kört en buss med texten ”gapa svennejävel”?
Citera
2026-08-18, 21:17
Medlem
VoktorDodkas avatar
Så dom sjukskriver sig för att dom är kränkta? Är inte det någon typ av bedrägeri? Man ska väl vara sjuk för att sjukskriva sig.
Citera
2026-08-18, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Hade du kört en buss med texten ”gapa svennejävel”?

Det hade säkert passat i mellanöstern, nu är vi i Sverige, i svensk demokrati. SD är ett av Svergies största partier och 20 negrer från mellanöstern kan tysta dem genom att gråta.

Är det normalt?
Citera
2026-08-18, 21:24
Medlem
Sverige i ett nötskal att ge efter där man skiter fulständigt i vår demokrati och yttrandefrihet. Där man kan som invandrare arbetsvägra utan konsekvenser. Man vet att dessa inte är sjuk och istället för att sparka dom så ger man efter deras krav.
Citera
2026-08-18, 21:25
Medlem
Lite ironiskt att Västtrafiks somaliska busschaufförer inte känner sig trygga, när jag som resenär oftast inte känner mig trygg på Västtrafiks bussar eftersom de kryllar av somalier.
Senast redigerad av hejdson 2026-08-18 kl. 21:30.
Citera
2026-08-18, 21:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Varför skulle somalier köra en buss som marknadsför deras återgång till Somalia.

För att dom får betalt för att köpa en buss.

Hoppas bussbolaget och försäkringskassan inte ger dom ett öre för deras illegala sjukfrånvaro. Samt att denna vandel kommer hjälpa dem hem.
Citera
2026-08-18, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hejdson
Lite ironiskt att Västtrafiks somaliska busschaufförer inte känner sig trygga, när jag som resenär oftast inte känner mig trygg på Västtrafiks bussar eftersom de kryllar av somalier.

Och som de kör sen.
Citera
2026-08-18, 21:33
Medlem
henrikos avatar
Man skulle vilja hört samtalet till chefen på morgonen.

- Du jag kommer inte idag. Jag är sjuk. Jag har fått demokratistressymtom.
Citera
2026-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För att dom får betalt för att köpa en buss.

Hoppas bussbolaget och försäkringskassan inte ger dom ett öre för deras illegala sjukfrånvaro. Samt att denna vandel kommer hjälpa dem hem.
Bra att vi har karensdag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in