2026-08-20, 14:54
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja de är så snälla i SD som bara vill invandrarna väl. Såklart inget att uppröras över.

Folk som kommit till Sverige och inte trivs, inte vill integreras, inte lyckats hitta en egen försörjning - mår naturligtvis inte bra.
Inte heller Sverige mår bra av att de inte blir en skattebetalande del av samhället utan lever uteslutande på bidrag och lever i utanförskapsområden utan kontaktytor med andra än sina forna landsmän.
Sannolikt längtar många tillbaka till sina hemländer.

Att öppna upp en helt frivillig möjlighet att få ett stort uppstartarbidrag på ett fem-siffrigt belopp kan ju ge en sådan person en möjlighet som denne inte hade haft annars.
Samtidigt mår det svenska samhället bättre av att befolkas av folk som vill bo här, vill och kan jobba här och vill integreas.

Detta är en möjlighet och kan kanske hjälpa folk att må bättre. Och samhället att må bättre och lägga pengar där de behövs på lång sikt.

HUR kan detta vara kränkande???
Citera
2026-08-20, 14:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Men ett uppmanande är det. Det förstår man om man inte är autist eller bara fånar sig.

Du menar att invandrare inte respekterar det som sägs utav autister?

Typ låt mig va. Släpp. Sluta bråka. Det är nog dags att åka hem... eller kanske Nej?
Citera
2026-08-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Är detta något att bli kränkt över? Det är ett erbjudande om att få ett stort bidrag om du vill återvandra. Det är inget tvång, inte ens ett uppmanande.
Det kan finnas två anledningar till ditt svar:
1) Antingen är du så autistisk att du inte kan sätta dig in i hur andra än du själv uppfattar ett budskap, eller
2) Du vet exakt vad SD vill förmedla för budskap med affischerna och du gillar det.

Vilket är det?
Citera
2026-08-20, 15:02
Medlem
Citat:
Näääee, de har det så obeskrivligt jobbigt mot hur de hade det INNAN de kom hit!

De har bara fått:
Bidrag, bostad, utbildning, körkort, jobb!

Och allt har DU betalat, så jag hoppas att de tackar dig varje dag för detta!
Jättejobbigt att få ett erbjudande om en kvarts miljon! Sååå, jättejobbigt verkligen.

Ja, de borde vara tacksamma att skattebetalarna hjälper till och betalar om de vill flytta hem.

Problemet är ju dock det som du är inne på i ditt inlägg - de vet att de kommer att få mycket mer av skattebetalarnas pengar om de väljer att stanna kvar i Sverige. Därför stannar de trots att de egentligen inte trivs här.

Får se vad regeringen kan utforma för politiska lösningar på detta framöver.
Citera
2026-08-20, 15:04
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Tvång är det inte, även om det definitivt hade varit ett tvång om SD hade egen majoritet i riksdagen, och då utan bidrag.

Men ett uppmanande är det. Det förstår man om man inte är autist eller bara fånar sig.

”Du borde åka hem till Norrland” är en uppmaning.

”Saknar du Norrland? Återvandringsbidraget hjälper dig hem” är information om att det finns ett bidrag att söka för den som längtar hem och vill flytta tillbaka.

Dvs inget tvång, ingen uppmaning. Endast information.
Men överanalysera går ju alltid, särskilt om man har iq som en somalier.
Ungefär lika tröttsamt som att 20 st somalier blir ”sjuka” av en affisch. Hade de gjort likadant i sina hemländer skulle de blivit av med jobbet samtidigt med en stor portion stryk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad som är kränkande är upp till den som blir kränkt. Varken du eller jag kan nog sätta sig in i att vara invandrare och stöta på såna som inte vill ha en här och som tycker att man ska åka hem.

Så du tycker att ett fungerande samhälle är att så fort man känner sig kränkt ska man inte gå till jobbet, hur hade det sett ut? Och som jag skrev tidigare kan man inte anpassa sig till något får man ju söka sig till en plats där man inte känner så. Det är inget konstigt med det, man måste ju förfan vara realistisk! Varken du eller jag kan ju bestämma vad man ska tycka och tänka heller, det här är en ganska viktig fråga att ta upp och faktiskt ett problem, hela Sverige kan ju inte vika sig för att någon blir ledsen för att få medhåll det fungerar inte det tror jag du också förstår, sen vet jag inte vart det står vi vill inte ha dig här. Så vänd inte på det på det sättet det fungerar inte heller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du menar att invandrare inte respekterar det som sägs utav autister?

Typ låt mig va. Släpp. Sluta bråka. Det är nog dags att åka hem... eller kanske Nej?
Nej, det var inte det jag menade. Det jag menar är att det är uppenbart att det här inte är neutral information om ett välvilligt bidrag, utan snarare ett jävligt tydligt "Ni är inte välkomna här"
Citera
2026-08-20, 15:06
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det kan finnas två anledningar till ditt svar:
1) Antingen är du så autistisk att du inte kan sätta dig in i hur andra än du själv uppfattar ett budskap, eller
2) Du vet exakt vad SD vill förmedla för budskap med affischerna och du gillar det.

Vilket är det?

Det är:
3. Information om att det finns ett bidrag att söka för den som längtar hem.

Är du analfabet?
Citera
2026-08-20, 15:08
Avstängd
Citat:
Nej, det var inte det jag menade. Det jag menar är att det är uppenbart att det här inte är neutral information om ett välvilligt bidrag, utan snarare ett jävligt tydligt "Ni är inte välkomna här"

Men du sa ju att den som skrev det kanske var autist ju? Menar du att man kan sjukanmäla sig för vad någon autist ens säger?
Citera
2026-08-20, 15:08
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Så du tycker att ett fungerande samhälle är att så fort man känner sig kränkt ska man inte gå till jobbet, hur hade det sett ut? Och som jag skrev tidigare kan man inte anpassa sig till något får man ju söka sig till en plats där man inte känner så. Det är inget konstigt med det, man måste ju förfan vara realistisk! Varken du eller jag kan ju bestämma vad man ska tycka och tänka heller, det här är en ganska viktig fråga att ta upp och faktiskt ett problem, hela Sverige kan ju inte vika sig för att någon blir ledsen för att få medhåll det fungerar inte det tror jag du också förstår, sen vet jag inte vart det står vi vill inte ha dig här. Så vänd inte på det på det sättet det fungerar inte heller

Ja, herregud! Lycka till att integrera dessa…
Citera
2026-08-20, 15:09
Medlem
Citat:
”Du borde åka hem till Norrland” är en uppmaning.

”Saknar du Norrland? Återvandringsbidraget hjälper dig hem” är information om att det finns ett bidrag att söka för den som längtar hem och vill flytta tillbaka.

Dvs inget tvång, ingen uppmaning. Endast information.
Men överanalysera går ju alltid, särskilt om man har iq som en somalier.
Ungefär lika tröttsamt som att 20 st somalier blir ”sjuka” av en affisch. Hade de gjort likadant i sina hemländer skulle de blivit av med jobbet samtidigt med en stor portion stryk.
Som sagt, autism på hög nivå. Du verkar ha väldigt svårt att förstå att exakt samma mening kan betyda helt olika saker beroende på vem som säger den, till vem den sägs och i vilken kontext den sägs.
Citera
2026-08-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Men du sa ju att den som skrev det kanske var autist ju? Menar du att man kan sjukanmäla sig för vad någon autist ens säger?
De som skrev det, dvs SD:s marknadsföringsansvariga, är fullt medvetna om att det de skrev i princip betyder "Stick hem jävla blatte"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in