2026-08-19, 15:26
Bannlyst
Det är sällan att somalier har möjlighet att strejka eftersom så få har ett arbete. Reklamen är nog riktat mot alla de somalier som inte jobbar. Men detta är inte något "svensk" media vill berätta om.
Citera
2026-08-19, 15:28
Medlem
Det är ju helt klart tydligt att vi i sverige har för generösa karensavdrag som leder till fusk med sjukskrivandet.
Citera
2026-08-19, 15:32
Medlem
folkgemenskaps avatar
Billig teater.

Det handlar inte om yttrandefrihet, utan om en ren avsaknad av ryggrad.
Det krävs noll politiskt mod att trycka upp formuleringar som inte hör hemma i möblerade rum, sitta och vänta på reaktionen, och sedan kuta direkt till medierna för att gråta ut om hur "synd" det är om en och spela kränkta. Det är ett ängsligt och fegt beteende.

Det blir dessutom alltmer skrattretande när de har suttit vid makten med Tidöavtalet i fyra år. Om "censuren" och yttrandefriheten faktiskt hade varit ett reellt problem och inte bara en bekväm teaterscen, hade de haft alla möjligheter i världen att göra något åt det.

Att ständigt spela offer är ingen politisk vision, det är bara en sköld för att dölja sina egna karaktärsbrister. De använder en patetisk "tyck-synd-om-oss"-attityd som krycka för att slippa försvara sin faktiska politik och för att lura sina väljare att de gör något revolutionerande. Det är dags att syna bluffen, kasta den där slitna offerkoftan i soptunnan.
Citera
2026-08-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Man skulle vilja hört samtalet till chefen på morgonen.

- Du jag kommer inte idag. Jag är sjuk. Jag har fått demokratistressymtom.

Att inte känna sig trygg på sin arbetsplats är en fullt adekvat anledning för stress och sjukskrivning.
Det är ju SD-väljare som känner sig kränkta jämt och ständigt.
Jag skulle heller inte vilja köra buss om den var affischerad med budskap som direkt, eller indirekt, önskar att jag lämnar landet.

Förstår inte hur man kan tycka att det är okej.
Citera
2026-08-19, 16:00
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag skulle heller inte vilja köra buss om den var affischerad med budskap som direkt, eller indirekt, önskar att jag lämnar landet.

Det borde vara lika ok att säga till invällare som att säga till hälare. Båda borde ha förstått att dealen var för bra för att vara sann. Både borde förstått att det fanns en annan ägare innan, oavsett om det handlar om en sparkcykel eller ett helt land.
Citera
2026-08-19, 16:14
Avslutad
Ärligt talat har jag en förståelse för deras reaktion. Är ju ändå schysst att de kör buss liksom.
Citera
2026-08-19, 16:24
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Att inte känna sig trygg på sin arbetsplats är en fullt adekvat anledning för stress och sjukskrivning.
Det är ju SD-väljare som känner sig kränkta jämt och ständigt.

Precis. Har fått utstå hot och extremt svåra situationer på tidigare arbetsplatser och det finns inget värre för kroppen att behöva gå tillbaka till arbetsplatsen dagen efter som om inget hade hänt.
Citera
2026-08-19, 16:26
Medlem
Aktivistiska Västtrafik tar chansen att motarbeta SD när den dyker upp.
Citera
2026-08-19, 16:40
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Om jag skulle sjukskriva mig varje gång ett företag missgynnar vita män (t.ex. genom antivit reklam) så skulle jag ha svårt att hitta ett arbete där jag kan jobba som vanligt.

Somaliska män visar vägen. Låt oss alla sjukskriva oss i protest mot de antivita reklamfilmerna! Tydligen är det tillåtet att sjukskriva sig av politiska skäl, detta blev ju ett prejudikat.
Citera
2026-08-19, 16:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Västtraffik godkände ju till och med det hela.
Det är det som är det konstiga. Om nu Västtrafik ser det som en arbetsmiljörisk etc., varför fick SD annonsera från början då?
Citera
2026-08-19, 16:58
Avstängd
Outlaw&Folkhems avatar
Hur svårt är det? Man vill inte se negers/sandnegers varje dag. Jävligt less. Skulle direkt trycka om "förinta ALLA muslimer"-knappen fanns.

Deras skitliv inkräktar på oss.

Stick tbax så får du knulla kusiner oavbrutet.

Ge fan i oss - Vi slaktar bort er som så många gånger förr!
Citera
2026-08-19, 16:59
Medlem
aquaman1s avatar
SD är det mest avskydda partiet i svensk historia. Det blir också deras sätt att fiska röster, publicitet.

Gör något sjukt - folk protesterar - media skriver om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in