2026-08-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det vore vad jag också tror. Då gynnar det indirekt (SD) och kommer alltså inte uppmärksammas av (S)VT.

Kanske fast just nu stöttar ju inte SD Mohamsson vad jag sett, Åkesson sa till och med att det inte var deras ansvar att rädda Liberalerna. Men visst. Anledningen till att SVT osv inte uppmärksämmar hotet och hatet mot Mohamsson är att de är antisemiter och rasbiologer och tycker att Mohamsson är en "rasförrädare" som inte får vara svensk med yttrandefrihet, egna åsikter. De är även antisemiter så de tiger av den anledningen, inte pga SD.
Citera
2026-08-21, 09:24
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hon är nog den sista som jag skulle identifiera som folk. Jag vill absolut inte tillhöra hennes "vi". Ju längre bort från henne desto sundare skalle och leverne har man.

Det var väl hon som kletade DNA över hela Åkesson tidigare i år?
Citera
2026-08-21, 09:26
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Kanske fast just nu stöttar ju inte SD Mohamsson vad jag sett, Åkesson sa till och med att det inte var deras ansvar att rädda Liberalerna.

Åkesson sa även att SD inte är ett borgerligt parti, något deras väljare verkar tro.

Hej då alla föredetta moderatväljare som SD har lockat till sig.

Är detta början till slutet för SD? Valresultatet ser ut att bli det sämsta på många år.
Citera
2026-08-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
"må du hängas från kranar så som de gör i Iran, din skabbiga hund"

Gå och tolka det nu.

Om du tolkar det som annat än att jag vill bjuda dig på glass och lite dans så överdriver du grovt.

Jag undrar om det är så att man måste exemplifiera det så hårt för att såna tröga samhällsbromsare som du ska fatta någonting öht, bara lite.

Du behöver inte förtydliga hur du tolkar saken. Att du brer på lite extra ändrar inte min tolkning av situationen.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-08-21 kl. 09:32.
Citera
2026-08-21, 09:32
Medlem
Citat:
Kanske fast just nu stöttar ju inte SD Mohamsson vad jag sett, Åkesson sa till och med att det inte var deras ansvar att rädda Liberalerna. Men visst. Anledningen till att SVT osv inte uppmärksämmar hotet och hatet mot Mohamsson är att de är antisemiter och rasbiologer och tycker att Mohamsson är en "rasförrädare" som inte får vara svensk med yttrandefrihet, egna åsikter. De är även antisemiter så de tiger av den anledningen, inte pga SD.

Eller att de tycker att din tolkning är tramsig och oseriös.

Tror du på riktigt att det är ett seriöst dödshot så är det din plikt att anmäla brottet. Anledningen till att du sitter och skriver här istället för till polisen är anledningen till varför svt inte startar drev om saken.
Citera
2026-08-21, 09:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns mycket jag ogillar med judarna. Det där att de ser sig som det utvalda folket. Att nästan alla judebarn går i särskilda skolor där de får lära sig detta, att de är finare än svenskar och inte ska beblanda sig för mycket. (Och att VI betalar för dessa skolor över skatten är en skam.) Att man som icke-jude aldrig får komma in i deras inre cirkel av vänner, i den får bara judar vara. Det är ett tydligt skrank emellan. (Ja jag haft judiska vänner när jag var ung.)

Att de så ofta inte arbetar på riktigt, utan bara tjänar pengar på pengar. Det är osannolikt ofta så än idag. Att de hjälper varandra på alla möjliga sätt, även olagliga. Att de tycker att de inte behöver följa normala regler i moderna västländer, som att man inte skär bort delar av sina hjälplösa bebisars kroppar - här respekterar vi ju barnets autonomi - och att man inte slaktar djur som är vid medvetande och upplever smärtan och hur livet rinner ur kroppen. Det är barbariskt och primitivt, och det är dessutom respektlöst mot OSS att de inte följer våra regler om de nu ska bo här. Och att vi jamsar med och tillåter detta (nej kosherslakt är inte tillåtet, men det är tillåtet att importera sådant kött hit så djur plågas lika mycket ändå för "våra" judars skull) är äckligt.

Nej du har rätt, det är ett problem att judarna överhuvudtaget existerar på planeten...

Är, som jag förstår det, bara i Stockholm det ens finns judiska skolor.
Citera
2026-08-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Eller att de tycker att din tolkning är tramsig och oseriös.

Tror du på riktigt att det är ett seriöst dödshot så är det din plikt att anmäla brottet. Anledningen till att du sitter och skriver här istället för till polisen är anledningen till varför svt inte startar drev om saken.

Håll käften, du bestämmer inte vad som är min plikt eller Simonas plikt. Hon HAR redan polisanmält brottet och det är under utredning. Det är allvarligare att hota en riksdagspolitiker än en privatperson, ger högre straff, så vi får se hur det går.

Att du inte ens svarar på mina argument utan kommer personangrepp istället som "du är tramsig och oseriös" visar att du pratar om dig själv. Du kan ju inte ens argumentera.

Jag säger det igen. Simona är svensk, hon identifierar sig som svensk, västgöte och europé, VI i Sverige är hennes folk.
Ta din jävla rasbiologi och dra åt helvete. (Så säger man utan att börja hota, dra åt helvete, inte "Må du brännas!")
Citera
2026-08-21, 09:41
Medlem
Citat:
Hm... Jag hade tänkt rösta på Örebropartiet, men helt klart. Jag är i grunden liberal men har känt att det inte finns något liberalt parti att rösta på, har sett Liberalerna som auktoritära och C som enbart nyliberala. Men det Mohamsson gjorde nu var väldigt modigt och HELT och hållet socialliberalt.

Du är rasist och nazist. Syns i dina övriga inlägg som jag bland annat citerat nedan. Det är talande att det just är rasister som hoppat av SD för att de är besvikna att SD inte är nynazister som stöttar Valley Ghanem.
Ditt rasbiologiska tänkande passar inte in i ett modernt och demokratiskt land. Simona är för helvete SVENSK. Hon identifierar sig som SVENSK, västgöte och europé. Hon är inte Palestinsk av "ras", Palestinier är inte hennes folk, VI är hennes folk.
Du som nazist tänker ju precis som vänsterpartister, socialdemokrater och islamister i form av "blod och jord", ni attackerar ALLTID svenskar med invandrarpåbrå om de inte är lydiga och bara upprepar som papegojor det ni bestämt att icke-vita ska tycka och tänka i Sverige, och alltid kommer det

Du är inte ensam om detta. Förutom Valley Ghanem så har tex nättrollet Annika Strandhäll (S) uttryckt samma sak.
Du är ju öppet nazist men Valley och Annika låtsas att de är antirasister, trots att de liksom du går in på rasbiologi och menar att Simona inte kan vara svensk pga sin "ras", trots att det är så hon själv känner och lever.
Hon är uppväxt här, talar flytande svenska, har liberala värderingar, är fullt integrerad osv. Klart att hon är SVENSK och inte Palestinier. Hon har bara biologiska rötter där. Många svenskar har rötter i åtminstone delvis andra länder.
Det är bara du och nazistpacket som snackar om "100% svensk", "den ariska rasen" osv.

Absolut. Fick lära mig när jag växte upp att vänstern var den goda och toleranta sidan.

Som sagt, ultrarasisten Merwinna som lämnat SD för att de inte är rasistiska nog stöttar Valley Ghanem och är Pro-Palestinier.

Nu är det så att judar i Sverige (liksom araber i Sverige som VILL vara det) är svenskar.
Och Simona uttryckte modigt empati och solidaritet med judar i Sverige. Samt med det judiska folket som idag är lika förföljda som på medeltiden och under andra världskriget.

Nej för det gick ju bra för Salman Rushdie, Charlie Hebdo och Lars Vilks när de fått dessa reaktioner...

Ditt resonemang är så jävla rasistiskt. Det är en mänsklig rättighet att vara jude och inte bli attackerad. Det är en mänsklig rättighet att uttrycka solidaritet och empati med judar genom att bära deras symbol.
PUNKT.
Du ska inte sitta och spekulera i om det ska vara tillåtet eller inte beroende på "motiv", poängen är att det är för jävligt att en politiker som gör det direkt blir utsatt för det mest sjuka näthat och dödshot!
DET handlar detta om..!
Får man gissa att du röstar på Socialdemokraterna?
Jag undrar ifall Mossad hade börjat klippa demonstranter i Palestinarörelsen här i Sverige. Gäller samma sak där att, ja men är de så dumma att de demonstrerar så får de skylla sig själva om något händer dem. Och att media tyst håller med genom att helt enkelt inte skriva något om det.
Citera
2026-08-21, 09:41
Medlem
Citat:
Håll käften, du bestämmer inte vad som är min plikt eller Simonas plikt. Hon HAR redan polisanmält brottet och det är under utredning. Det är allvarligare att hota en riksdagspolitiker än en privatperson, ger högre straff, så vi får se hur det går.

Att du inte ens svarar på mina argument utan kommer personangrepp istället som "du är tramsig och oseriös" visar att du pratar om dig själv. Du kan ju inte ens argumentera.

Jag säger det igen. Simona är svensk, hon identifierar sig som svensk, västgöte och europé, VI i Sverige är hennes folk.
Ta din jävla rasbiologi och dra åt helvete. (Så säger man utan att börja hota, dra åt helvete, inte "Må du brännas!")

Klart det är din plikt som svensk att anmäla om du bevittnar vad du tror är ett grovt brott.

Ok då får vi vänta och se.
Citera
2026-08-21, 09:51
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:

Ditt resonemang är så jävla rasistiskt. Det är en mänsklig rättighet att vara jude och inte bli attackerad. Det är en mänsklig rättighet att uttrycka solidaritet och empati med judar genom att bära deras symbol.
PUNKT.
Du ska inte sitta och spekulera i om det ska vara tillåtet eller inte beroende på "motiv", poängen är att det är för jävligt att en politiker som gör det direkt blir utsatt för det mest sjuka näthat och dödshot!
DET handlar detta om..!
Får man gissa att du röstar på Socialdemokraterna?

Ber om ursäkt om det är så jag fått fram det, blev missförstådd tidigare så kopierar in det jag försökte förmedla.

Det jag försökte resonera kring (kanske inte blev så tydligt) handlade mer om att försöka förstå hennes perspektiv på det hela. Det jag menade var att om en människa blir utsatt för X så är det inte så konstigt om människan reagerar med Y, dvs agerar mänskligt. Att agera mänskligt behöver inte automatiskt betyda att den agerat "rätt".

Jag tycker att det är viktigt att kunna diskutera hur andra tänker, vad tycker du?

Ska göra mitt yttersta för att hålla mig saklig (håller med om att tidigare inlägg blev lite färgat). Nej jag röstar inte på Socialdemokraterna. Är faktiskt ganska osäker på hur jag ska rösta i detta val.

Ber förövrigt om ursäkt om detta kanske blir hoppigt. Belys gärna om det är något jag tidigare skrivit som jag missade i detta inlägg.
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-08-21 kl. 09:53.
Citera
2026-08-21, 09:59
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Må du brännas!🔥 Ja må du brännas uti hundrade år…

Hoppsan uttryckte mig lite klumpigt, sorry.

Digitala fotspår is a bitch, better keep feelings in schack så att säga. Särskilt om man är en offentlig person
Citera
2026-08-21, 10:00
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Bör man hugga huvudet av de otrogna?

Nej, det låter ju sjukt. Vem tycker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in