Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Ditt resonemang är så jävla rasistiskt. Det är en mänsklig rättighet att vara jude och inte bli attackerad. Det är en mänsklig rättighet att uttrycka solidaritet och empati med judar genom att bära deras symbol.
PUNKT.
Du ska inte sitta och spekulera i om det ska vara tillåtet eller inte beroende på "motiv", poängen är att det är för jävligt att en politiker som gör det direkt blir utsatt för det mest sjuka näthat och dödshot!
DET handlar detta om..!
Får man gissa att du röstar på Socialdemokraterna?
Ber om ursäkt om det är så jag fått fram det, blev missförstådd tidigare så kopierar in det jag försökte förmedla.
Det jag försökte resonera kring (kanske inte blev så tydligt) handlade mer om att försöka förstå hennes perspektiv på det hela. Det jag menade var att om en människa blir utsatt för X så är det inte så konstigt om människan reagerar med Y, dvs agerar mänskligt. Att agera mänskligt behöver inte automatiskt betyda att den agerat "rätt".
Jag tycker att det är viktigt att kunna diskutera hur andra tänker, vad tycker du?
Ska göra mitt yttersta för att hålla mig saklig (håller med om att tidigare inlägg blev lite färgat). Nej jag röstar inte på Socialdemokraterna. Är faktiskt ganska osäker på hur jag ska rösta i detta val.
Ber förövrigt om ursäkt om detta kanske blir hoppigt. Belys gärna om det är något jag tidigare skrivit som jag missade i detta inlägg.