2026-08-22, 00:29
Medlem
Hehe, högern förnekar sig inte i sin gaslightning. En statsvetare som är muslim skrev alltså något styggt angående Mohamsson. Nu blir detta sprängstoff för högern. Har ni sett kommentarsfälten och vad som skrivs om politiker, politiska debattörer osv på vänstersidan?

Om vi stannar upp och reflekterar och problematiserar över hur Davidsstjärnan finns på Israels flagga, på IDFs uniformer. Samma IDF som nu alltså dödat nära 100 000. Det är svårt att inte få ont i hjärtat av alla barn som strukit med precis som det var svårt att inte få ont i hjärtat vid Hamas terrorattack.

Tyvärr saknar alldeles för många förmågan att fördöma vidrigheter "egna" sidan gör. Lite som en ishockeymatch, man skriker på utvisning på motståndarna men egna spelarna gör sällan fel.

Israels försvarare får gärna försvara bombandet med alla sina argument, terrorism, självförsvar etc. Men det kan inte vara kontroversiellt att ifrågasätta Israel för den död och destruktion de orsakar, även om man gärna speglar över det på Hamas. För Palestinier som lever under förtryck , bombningar, har blivit amputerade fått familjen utplånad så är davidsstjärnans innebörd fruktansvärd som syns på uniformer och på staten som orsakat lidandet genom sitt val att fälla bomber.

Väl värt att reflektera över innan man gör det till ett politiskt slagträ i en valdebatt. Men provokation var självklart målet. Det bästa man kan göra är att inte bry sig. Det behöver vänstern lära sig, annars utnyttjas man som valarbetare åt högern.

Det är inte riktigt bra att en symbol för en religion nu blir associerad med en stat som uppvisar sådan indifferens för andras mänskliga liv. De eskalering är enda vägen fram, hatet kommer dröja sig kvar.
Senast redigerad av Lagomjante 2026-08-22 kl. 00:32.
Citera
2026-08-22, 02:58
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Tror de flesta tolkar det som "må hon brinna i helvetet" och Japp, jag ser distinktionen men nej, jag tror inte det blir nån skandal.

Men isåfall skulle han ju sagt det! Det handlar ju ändå om en hög Malmö-politiker, då kan man väl inte utgå från att personen menar något snällare än vad den faktiskt säger!

Om en svensk säger "muslimerna borde utplånas" och sedan säger "vad jag egentligen menade var att islam borde utplånas" så går inte personen fri.

Det här med att statliga tjänstemän kommer uttala sig om vilka som behöver brännas, är nog en utveckling vi kommer se betydligt mer av i en nära framtid, i takt med att islamiseringen fortsätter.
Senast redigerad av Skattebrott 2026-08-22 kl. 03:06.
Citera
2026-08-22, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Men isåfall skulle han ju sagt det! Det handlar ju ändå om en hög Malmö-politiker, då kan man väl inte utgå från att personen menar något snällare än vad den faktiskt säger!

Om en svensk säger "muslimerna borde utplånas" och sedan säger "vad jag egentligen menade var att islam borde utplånas" så går inte personen fri.

Det här med att statliga tjänstemän kommer uttala sig om vilka som behöver brännas, är nog en utveckling vi kommer se betydligt mer av i en nära framtid, i takt med att islamiseringen fortsätter.

Det är nån statsvetare, inte politiker men oavsett så tror jag det var nåt som skrevs i affekt och inte ett seriöst dödshot. Hade tänkt samma om det har Jimmie som skrev det om nån politiker.

Du kan tolka det hur du vill men jag tror inte det var ett ärligt dödshot. Idiotiskt var det däremot och jag förstår att hon får skit för det men att tolka det så som nötterna här inne gör är bara skenheligt trams enligt mig.

Vidrig profilbild du har btw. Fy fan.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-08-22 kl. 03:49.
Citera
2026-08-22, 03:56
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Det är nån statsvetare, inte politiker men oavsett så tror jag det var nåt som skrevs i affekt och inte ett seriöst dödshot. Hade tänkt samma om det har Jimmie som skrev det om nån politiker.

Du kan tolka det hur du vill men jag tror inte det var ett ärligt dödshot.

"Inte seriöst"? Nähä, men i juridisk mening är det ett dödshot om det har potential att uppfattas som ett. Förberedelse till mord behöver sålunda inte föreligga för att mordhot ska kunna föreligga.

Citat:

Ja jag var sjuk den dagen när skolan lärde ut Värdegrunden.
Citera
2026-08-22, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Inte seriöst"? Nähä, men i juridisk mening är det ett dödshot om det har potential att uppfattas som ett. Förberedelse till mord behöver sålunda inte föreligga för att mordhot ska kunna föreligga.

Ja jag var sjuk den dagen när skolan lärde ut Värdegrunden.

Återstår att se iom att det är polisanmält.

Häftig du är, edgelord.
Citera
2026-08-22, 04:32
Medlem
Citat:

Du kan tolka det hur du vill men jag tror inte det var ett ärligt dödshot. Idiotiskt var det däremot och jag förstår att hon får skit för det men att tolka det så som nötterna här inne gör är bara skenheligt trams enligt mig.

"Det är nån statsvetare tydligen", yeah right. Du har varit vaken 2 dygn i sträck och försvarat människan 24/7 i raseri.
Om du fick reda på vem Ghanem var igår så är det något annat som gör detta jävligt personligt för dig, du har ju också skrivit att du ofta ser "Må X brännas" i text, samt tycker det är ett vanligt sätt att uttrycka sig på, och då rör man sig på islsmistiska forum/kretsar.

Man skriver inte vad som helst i affekt. Dödshotar man och önskar att andra torteras till döds för att de bär en Davidsstjärna så är man en farlig och sjuk människa.

Sedan har vi faktorn att Sverige haft en statsminister som mördats efter hatkampanjer, samt en minister som knivskurits till döds.
Att hetsa som Ghanem gjorde mot en riksdagspolitiker (och hur hon försvaras i det) är mycket allvarligt.
Citera
2026-08-22, 04:36
Medlem
Citat:
Återstår att se iom att det är polisanmält.

Häftig du är, edgelord.

Det är ett allvarligt brott att försöka skrämma en riksdagspolitiker till tystnad med skrivningar om tortyr till döds med en metod som IS använder. Det var ju en lång harang hat som skrevs.
Det är ett brott mot demokratin.
Citera
2026-08-22, 04:47
Medlem
doncroces avatar
Det goda hatet ™

Sen är det väl så att vi grillar olika!
Citera
2026-08-22, 07:25
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det goda hatet ™

Sen är det väl så att vi grillar olika!

Jag tycker det är tråkigt att terrorister står på statens avlöningslista. Räcker det inte med utländska krigsministrar?

Kräv tillbaka pengarna!
Citera
2026-08-22, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Hehe, högern förnekar sig inte i sin gaslightning. En statsvetare som är muslim skrev alltså något styggt angående Mohamsson. Nu blir detta sprängstoff för högern. Har ni sett kommentarsfälten och vad som skrivs om politiker, politiska debattörer osv på vänstersidan?

Om vi stannar upp och reflekterar och problematiserar över hur Davidsstjärnan finns på Israels flagga, på IDFs uniformer. Samma IDF som nu alltså dödat nära 100 000. Det är svårt att inte få ont i hjärtat av alla barn som strukit med precis som det var svårt att inte få ont i hjärtat vid Hamas terrorattack.

Tyvärr saknar alldeles för många förmågan att fördöma vidrigheter "egna" sidan gör. Lite som en ishockeymatch, man skriker på utvisning på motståndarna men egna spelarna gör sällan fel.

Israels försvarare får gärna försvara bombandet med alla sina argument, terrorism, självförsvar etc. Men det kan inte vara kontroversiellt att ifrågasätta Israel för den död och destruktion de orsakar, även om man gärna speglar över det på Hamas. För Palestinier som lever under förtryck , bombningar, har blivit amputerade fått familjen utplånad så är davidsstjärnans innebörd fruktansvärd som syns på uniformer och på staten som orsakat lidandet genom sitt val att fälla bomber.

Väl värt att reflektera över innan man gör det till ett politiskt slagträ i en valdebatt. Men provokation var självklart målet. Det bästa man kan göra är att inte bry sig. Det behöver vänstern lära sig, annars utnyttjas man som valarbetare åt högern.

Det är inte riktigt bra att en symbol för en religion nu blir associerad med en stat som uppvisar sådan indifferens för andras mänskliga liv. De eskalering är enda vägen fram, hatet kommer dröja sig kvar.

Hela ditt inlägg bygger på antagandet att Mohamsson har försvarat Israel. Du kan inte, eller du vill inte, försöka tänka tanken att Mohamsson ville försvara den lilla utsatta judiska minoriteten i Sverige.

Ja, palestinska barn mördas i stora skaror av ockupationsmakten i Israel. Därför måste goda och rättfärdiga svenskar, såna som du själv, få lov att hata de judar som bor i Sverige? För om någon försöker försvara de judar som bor i Sverige, så försvarar de samtidigt Netanyahus blodiga regim i Israel? Det är väl så du menar?

Så om du inte kan göra något åt Netanyahus fruktansvärda krigsbrott i Palestina, så kan du i alla fall ösa hat och förakt över de judar som bor i Sverige? För då tycker du att du har hjälpt barnen i Gaza?

Det blir snart riksdagsval i Sverige. Varför kan inte en svensk politiker få bära ett smycke för att försvara en utsatt minoritet i Sverige?

Varför ska allt handla om Gaza? Våra politiker är satta att styra Sverige.

Varför ska Gaza vara vårt fel och våra politikers ansvarsområde?
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-08-22 kl. 07:30.
Citera
2026-08-22, 08:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur menar du att de är priviligierade? Jag har den uppfattningen att judar är en utsatt grupp. Formellt finns inga diskriminerande lagar såklart. Men det är en väldigt liten grupp sett till antal. Många vågar inte visa öppet att de är judar, det är skottsäkert glas på judiska förskolor, folk är öppet antisemitiska utan att blinka och oftast utan att någon protesterar. När någon faktiskt gör det, som nu Mohamsson, så blir folk så chockade att det utlöser en flodvåg av hatiska reaktioner.

Men det är inte min sak att säga egentligen. Du får väl göra som Mohamsson och i någon mån gå en dag i deras skor, om du vill bilda dig en uppfattning om hur utsatta du tycker att judar är. T ex ta på dig Davidsstjärna för en dag. Ta på en när du ska besöka sjukvården. Eller säg på jobbet att du har släkt i Israel som du snart ska hälsa på.

Har du hört talas om något våldsdåd mot judar i Sverige? Har judar i Sverige blivit rånade, misshandlade, våldtagna, mördade pga att de är judar?
Citera
2026-08-22, 08:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har du någonsin testat att gå runt med en kippa och davidsstjärna i Sverige? Har du någonsin ens funderat över att göra det innan du påstår hur judar upplever Sverige? Är du autist eller något?

Jag har aldrig hört talas om att judar är attackerade i Sverige. Däremot blir svenskar attackerade pga att de är just svenskar och detta i sitt eget hemland. Judar har ett eget land dit de kan resa till och de får all beskydd de kan få. Något sådant har inte svenskarna. Som svensk får man stå ut med att bli attackerad i sitt eget land av främmande folk.

Om judar nu på något sätt attackeras, vad beror då detta i så fall på? Självklart Israels hänsynslösa agerande och många sionister i Sverige som stödjer denna stat. Och så att många judar i Sverige har jobbat mycket hårt för att Sverige ska ha en mycket generös migrationspolitik och släppa in just palestinier, araber och andra muslimska grupper.
Senast redigerad av DeValera 2026-08-22 kl. 08:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in