2026-08-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Dvs bokstavligen islamisera staden. Det är vad muslimer gör. De islamiserar de områden de tar över.
Muslimerna fick en stad, Socialdemokraterna får deras röster som tack och stärker sin makt (tror dem). Men återigen så vet alla vi normala att muslimer låter sig inte kontrolleras eller styras av våra lagar eller moraliska kompasser. Rätt som det är så kommer vi behöva pass och särskilda tillstånd för att vi ska få komma in i Malmö om vi vill. Det enda som kommer att flöda fritt utan restriktioner är svenska skatte och bidragspengar.
Citera
2026-08-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Din satans plebej, svenskar har bott i Finland sedan 1100-talet, lärde du dig ingenting i skolan? Svenska är ett officiellt nationalspråk, som medborgare fås all myndighetsservice på svenska, det finns flera svenskspråkiga universitet. Långt in på 1900-talet kunde inte finnarna göra karriär, varken inom staten eller näringslivet om de inte lärde sig svenska. I staden jag bor i har över 90% svenska som modersmål, säkert högre än i många svenska städer eller förorter. Jag behöver inte tala finska i min vardag.
Finlandssvenska är som ljuv musik i mina öron, speciellt om det kommer ifrån en tjej/kvinna.
Citera
2026-08-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Simona Mohamsson bar en Davidsstjärna i Expressens partiledardebatt. Då svarade en muslimsk statsvetare, som har arbetat med att ta fram Malmö stads handlingsplan mor islamofobi, att Mohamsson borde brännas.

Tror ni att det kommer att bli någon större skandal av det här uttalandet?
Nej det är ingen skandal. Hans jobb var ju inte att ta fram en handlingsplan mot antisemitism.

Att skapandet av ett ett judefritt Malmö ingår i en handlingsplan för mer islamism i Malmö är inte förvånande. Inte heller kan uttalandet ses som politiskt kontroversiellt då det är en uppfattning som delas av de som står till vänster i svensk politik.
Citera
2026-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Må du brännas!🔥 Ja må du brännas uti hundrade år…

Hoppsan uttryckte mig lite klumpigt, sorry.

Förlåt att jag skrattar, men det där var faktiskt lite roligt. Och det var ju ett klockrent exempel på ett hot som faktiskt inte var ett hot.

Det var ett roligt exempel på att allt inte måste tas dödsallvarligt. Tack för det!
Citera
2026-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det handlar förstås om att låtsas tro. Man vet att det inte är ett allvarligt menat dödshot, men man låtsas det, därför att det främjar en själv och ens agenda. Det hemska och allvarliga är att inte bara anonyma debattörer på nätet medvetet ljuger om att det handlar om hot, utan att sådana som Mohamsson, våra domstolar och diverse journalister gör det. Man utnyttjar människor som medel att uppnå politiska mål, som även om denna människa verkligen agerat klandervärt som i det här fallet är ett avskyvärt beteende, inte minst för att man gör sig till drivande i ett drev.

En sådan människa är uppenbarligen Mohamsson, och precis som andra som henne suddar hon också ut den viktig linjen mellan ”hat” , dvs ogillande - något som är viktigt och tillåtet i ett demokratiskt samhälle och regelrätta hot.

Låt mig se om jag har fattat dig rätt. Du menar att Simona Mohamsson gjorde sig skyldig till ett avskyvärt beteende och var drivande i ett drev? Med andra ord, du menar att Mohamssons enda egentliga syfte med att bära en liten Davidsstjärna som ett smycke var att hänga ut muslimer och få dem att se dåliga ut?

Ja, men om åtminstone en muslim väljer att hugga på betet och svara på ett hotfullt, rasistiskt och troligen straffbart sätt - även om straffet inte kan bli mer än högst lite böter eller ett mycket litet skadestånd - ska man då se det som att det är Simona Mohamssons fel att muslimen bär sig åt på det sättet?

Du kan väl ändå inte mena att muslimer måste behandlas som autistiska barn i Sverige, och att de aldrig får ifrågasättas eller möta åsikter som är obehagliga för dem? Menar du att hela Sverige bör inrättas som ett "tryggt rum" där överkänsliga muslimer kan vistas?

Du kanske till och med tycker att det är Mohamsson och inte muslimen som borde ställas inför rätta? För att Mohamsson har provocerat muslimen så fruktansvärt och närmast tvingat muslimen att bära sig illa åt?

Du svarar troligen nej på mina sista frågor, men oavsett vilket, så håller jag absolut inte med dig när du lägger ens en del av skulden för Valley Ghanems orimliga utbrott på Simona Mohamsson. Ifall muslimen väljer att ösa hat och uttala ett (rätt säkert inte bokstavligt menat) hot mot Mohamsson, så är det väl muslimens fel? I synnerhet om Mohamssons enda "brott" är att hon bar ett litet smycke i form av en Davidsstjärna?

Jag förstår mycket väl vreden och hatet mot staten Israel. Jag förstår över huvud taget inte vreden och hatet mot judar i Sverige. Och jag förstår över huvud taget inte varför en liten Davidsstjärna buren av en svensk politiker i Sverige ska ses som en uppbackning eller hyllning av den brutala ockupationsmakten Israel och inte som ett stöd till en mycket utsatt minoritet i Sverige.
Citera
2026-08-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hm... Jag hade tänkt rösta på Örebropartiet, men helt klart. Jag är i grunden liberal men har känt att det inte finns något liberalt parti att rösta på, har sett Liberalerna som auktoritära och C som enbart nyliberala. Men det Mohamsson gjorde nu var väldigt modigt och HELT och hållet socialliberalt.

Du är rasist och nazist. Syns i dina övriga inlägg som jag bland annat citerat nedan. Det är talande att det just är rasister som hoppat av SD för att de är besvikna att SD inte är nynazister som stöttar Valley Ghanem.
Ditt rasbiologiska tänkande passar inte in i ett modernt och demokratiskt land. Simona är för helvete SVENSK. Hon identifierar sig som SVENSK, västgöte och europé. Hon är inte Palestinsk av "ras", Palestinier är inte hennes folk, VI är hennes folk.
Du som nazist tänker ju precis som vänsterpartister, socialdemokrater och islamister i form av "blod och jord", ni attackerar ALLTID svenskar med invandrarpåbrå om de inte är lydiga och bara upprepar som papegojor det ni bestämt att icke-vita ska tycka och tänka i Sverige, och alltid kommer det

Du är inte ensam om detta. Förutom Valley Ghanem så har tex nättrollet Annika Strandhäll (S) uttryckt samma sak.
Du är ju öppet nazist men Valley och Annika låtsas att de är antirasister, trots att de liksom du går in på rasbiologi och menar att Simona inte kan vara svensk pga sin "ras", trots att det är så hon själv känner och lever.
Hon är uppväxt här, talar flytande svenska, har liberala värderingar, är fullt integrerad osv. Klart att hon är SVENSK och inte Palestinier. Hon har bara biologiska rötter där. Många svenskar har rötter i åtminstone delvis andra länder.
Det är bara du och nazistpacket som snackar om "100% svensk", "den ariska rasen" osv.

Absolut. Fick lära mig när jag växte upp att vänstern var den goda och toleranta sidan.

Som sagt, ultrarasisten Merwinna som lämnat SD för att de inte är rasistiska nog stöttar Valley Ghanem och är Pro-Palestinier.

Nu är det så att judar i Sverige (liksom araber i Sverige som VILL vara det) är svenskar.
Och Simona uttryckte modigt empati och solidaritet med judar i Sverige. Samt med det judiska folket som idag är lika förföljda som på medeltiden och under andra världskriget.

Nej för det gick ju bra för Salman Rushdie, Charlie Hebdo och Lars Vilks när de fått dessa reaktioner...

Tusen tack för ditt inlägg. Jag håller med om allt, utom det sista stycket där jag tyckte att du gick för hårt åt Undermedvetenh3t. Jag tog bort den delen av ditt inlägg när jag kopierade vad du hade sagt.

Men annars, som sagt, tusen tack!
Citera
2026-08-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Ber om ursäkt om det är så jag fått fram det, blev missförstådd tidigare så kopierar in det jag försökte förmedla.

Det jag försökte resonera kring (kanske inte blev så tydligt) handlade mer om att försöka förstå hennes perspektiv på det hela. Det jag menade var att om en människa blir utsatt för X så är det inte så konstigt om människan reagerar med Y, dvs agerar mänskligt. Att agera mänskligt behöver inte automatiskt betyda att den agerat "rätt".

Jag tycker att det är viktigt att kunna diskutera hur andra tänker, vad tycker du?

Ska göra mitt yttersta för att hålla mig saklig (håller med om att tidigare inlägg blev lite färgat). Nej jag röstar inte på Socialdemokraterna. Är faktiskt ganska osäker på hur jag ska rösta i detta val.

Ber förövrigt om ursäkt om detta kanske blir hoppigt. Belys gärna om det är något jag tidigare skrivit som jag missade i detta inlägg.

Tusen tack för ditt fina inlägg. En del personer har verkligen gått över gränsen i den här tråden, men du har inte gjort det. Jag har absolut inte hållit med om allt som du har skrivit, men alla dina inlägg och åsikter har varit rimliga.

Tack ska du ha!
Citera
2026-08-21, 15:25
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag är saklig, tack så mycket. Du argumenterar emot alla som tycker Valleys attack var hårresande just för att hon förutom allt hat och hatiska angrepp på henne som människa skrev "Må hon brännas". Jag svarar på det. Det är sakligt, även om jag inte skriver lika lågaffektivt som du. Det är inte det lågaffektiva som gör det sakligt, utan innehållet, argumenten.

Jodå, självfallet gör du det. Samtidigt så blir det mer utmanande för mig att hålla lugnet när du skriver som du gör. Du hjälper mig att förstå dig lättare genom att få bort affekten och istället fokusera på kärnan.

Försök till tillbaka-kaka:

Du beskriver att du inte skriver på samma lågaffektiva sätt som jag, jag tolkar det som att du skriver i affekt. Det var kanske så som Valley kände när hon skrev ”må hon brännas”?
Citera
2026-08-21, 15:30
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Majoriteten av alla muslimer gör det bakom lyckta dörrar eftersom det är vad som förväntas av dem enligt religionen, och Valley gör det garanterat eftersom hon påstår att Hamas inte är en terrororganisation.

Tror du att majoriteten av alla muslimer gör det?
Citera
2026-08-21, 15:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Tror du verkligen att majoriteten av alla muslimer gör det?

Enligt många exmuslimer ja, som Apostate Prophet. Han blev uppfostrad så av turkiska muslimer i Tyskland.
Citera
2026-08-21, 15:33
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tusen tack för ditt fina inlägg. En del personer har verkligen gått över gränsen i den här tråden, men du har inte gjort det. Jag har absolut inte hållit med om allt som du har skrivit, men alla dina inlägg och åsikter har varit rimliga.

Tack ska du ha!

Fan vad fint av dig att skriva detta, tack själv! Jag gick igenom massvis med inlägg bara för att säkerställa att jag inte råkat missa att svara på något du skrivit, detta av respekt för det du just skrev <3
Citera
2026-08-21, 15:36
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Enligt många exmuslimer ja, som Apostate Prophet. Han blev uppfostrad så av turkiska muslimer i Tyskland.

Det finns säkerligen en del som gör det, men helt ärligt, jag har väldigt svårt att se att majoriteten av musliner skulle göra det. Enligt en snabb sökning så verkar det finns cirka 2 miljarder muslimer, det ska jävligt mycket till för att jag på riktigt ska tro att 1 miljard tycker detta. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in