2026-08-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har mest reagerat på att svarta (runtomkring mig i vardagen) verkar ofta så långsamma och inte minst är i vägen. Åtminstone kvinnorna. De utgör endast några procent av befolkningen där jag bor, men om någon blockerar min väg, så är det med 99% sannolikhet en svart person (och i regel kvinna). De där med långsamheten känns ju lite lustigt, då svarta ju dominerar inom vissa sporter och dessa idrottare lär ju i stället vara snabba utav bara tusan.

Har aldrig haft bra erfarenhet av svarta kvinnor, medan en hel del svarta män är vettiga. Tydlig könsskillnad. För mig kan kvinnorna utvisas till Afrika igen.
Citera
2026-08-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är detta verkligen sant?
Var en bekant som pratade om hur lata afrikanerna var på hans restaurang där han arbetar.
Hur dom skyller ifrån sig, tar cred för andras jobb, smörar för chefer, skapar drama, är lättkränkta, men framför allt gör så lite som möjligt och så långsamt som möjligt.

Då började jag tänka igenom de få gånger jag själv jobbat med afrikaner, och kom på att för mig själv så har det stämt också. Varenda gång. Jag har med över 25 år i arbetsbranchen inget personligt exempel där en afrikan har arbetat flitigt och varit väldigt duktig. Men jag har inte varit med om så många heller.

Hade en afrikan i plugget, han var extremt lat, klarade inte skolan, försökte våldta en brud senare.
Första afrikanen jag jobbade med var för kanske snart 20 år sedan, i bygg branchen. Så fort chefen åkt iväg så satte han sig och rökte cigarett. Han försökte rida på andras jobb, upptäcktes ju ganska Direkt och han fick kicken.

Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner. Så jag har svårt att se att han blir långvarig. Dessutom klär han sig lite som någon slags skejtare (pösiga kläder) fast han är 35+ och alla andra går i chinos och skjortor. Han verkar ha noll intresse av att försöka ge ett seriöst intryck.

Är det verkligen såhär? Är en märkbart stor klick av alla afrikaner väldigt lata eller kanske inte så smarta?
Vad är era erfarenheter? Och om inte lata, vad är dom duktiga på då? Vad har ni sett dom brinna för, och vad har ni sett dom vara väldigt motiverade att göra?
Och nu menar jag alltså afrikaner som är 100% afrikaner, invandrade hit.

Afrikaner, typ negrer förstår inte västerländska ideal.
Så enkelt är det.
Citera
2026-08-14, 18:27
Medlem
Spotlifes avatar
kan problemet bero på att negrerna upplever sig behandlade som Niggers och därför har tappat incitamenten till att gå för fullt?
Citera
2026-08-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tage Danielsson om (korkade) generaliseringar:

Vissa människor är lata.
Vissa negrer är lata.
Vissa vita är inte lata.
Vissa negrer är mycket lata.
Vissa vita är lite lata.
Negrer är i allmänhet lata.
Vita är sällan lata.
Det finns lättingar här i världen, mest negrer.
Negrer är lata.
Vad du verkar lat. Är du neger?
Det var mig en flitig neger. Han måste vara vit.

Tage var en briljant underhållare och komiker.

Men kulturarbetare ska hålla sig långt borta från politik. De är ofta förvirrade och naiva.

För att svara tråden. Ja negrer är generellt väldigt lata. Även i fattiga Afrika där de inte får något gratis. Har delvis bott i Afrika. Har arbetat med oljeföretag i bl.a. Uganda, Kongo och i Europa med afrikanska anställda. Även varit i några andra länder i olika projekt.

Har alltså arbetat med otalet Sub-Sahara afrikaner från mer än ett land. Utbildade, obildade, gamla, äldre, i Afrika, i Europa, kvinnor och män, från toppchefer till verkstadsfolk. Från olika länder, oberoende av varandra. Hållit kurser, deltagit i projekt osv osv.

De är helt hopplösa och jag förstår varför Afrika ser ut som de gör.

På möten är det mer en regel än undantag att max hälften dyker upp. Hur viktiga de än är. Att hålla tider finns inte. Hälften av de som deltar på något ramlar in efter en timme eller mer.

Vid uppstart av projekt när jag varit med är det inte ovanligt att hitta sovande montörer eller t.o.m. ingenjörer. De smiter iväg och lägger sig i skuggan. Sen när de ertappas visar de noll skuld eller ånger. Mitt under ett brinnande projekt med tidspress. Även många som avviker i mitt i tjänst och sen blir helt spårlösa. Alkohol- och drogproblem är vanligt förekommande. Noll ansvar och lojalitet generellt.

Visst finns det fåtal som verkligen är arbetsamma och flitiga, men de är ytterst få.

Jag gav upp efter ett par år bestämmer aldrig mer.
Senast redigerad av Seasons15 2026-08-14 kl. 18:30.
Citera
2026-08-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
kan problemet bero på att negrerna upplever sig behandlade som Niggers och därför har tappat incitamenten till att gå för fullt?

Läs mitt inlägg ovanför. Uppenbarligen inte.
Citera
2026-08-14, 19:00
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Men sedan länge nu har jag arbetat inom IT. Har haft in TVÅ afrikaner på många år där, den ena ljög i sitt CV. Visade sig inte kunna ett skit. Drog fötterna efter sig i 2-3 månader tills han fick kicken. Och nu har vi en relativt ny afrikan in bland kollegorna. Vet inte så mycket om han än annat än att han går långsamt med huvudet högt i korridorerna där man ser honom, lite gangsta walk varför han nu tror att det ska vara bra i kontorsmiljö, och att han tydligen har svårt att förstå enkla instruktioner.

Ja och då får du tänka på att det du såg var deras absoluta elit. Det kommer inga bättre exemplar än så. De som inte dyker upp och sitter hemma med bidrag är ännu värre.

Generellt är svaret ja. Afrikaner är betydligt mer primitiva och har många tillkortakommanden. De trivs naturligtvis betydligt bättre i sin hemmiljö, afrikas mörka djungler. Där kan de klättra i träd, äta frukt begå en gruppvåldtäkt mellan varven varefter de letar efter mer frukt etc etc
Senast redigerad av RomernasKung 2026-08-14 kl. 19:03.
Citera
2026-08-14, 19:06
Medlem
Afrika är en stor världsdel. Det bor ca 1,5 miljarder människor där. Att argumentera för att alla "afrikaner" gemensamt skulle bete sig på samma sätt är absurt.
Citera
2026-08-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Berätta gärna mer om den homogena folkgruppen ”afrikaner”. Är det ättlingar till de europeiska nybyggarna i Sydafrika som avses? Eller blandar ni egyptier, somalier och pygméer som om de vore nån slags kuckelimuckras?

Pygmeer?
Dom har bantu stammarna ätit upp.
Citera
2026-08-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostwithme
Afrika är en stor världsdel. Det bor ca 1,5 miljarder människor där. Att argumentera för att alla "afrikaner" gemensamt skulle bete sig på samma sätt är absurt.

Idiotresonemang.
Man får i te generalisera!

Så, varför screenar vi alla kvinnor för bröstcancer?
Etc
Citera
2026-08-14, 19:23
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Därför att Afrika var koloniserat av den onda vita mannen. Att Japan blev atombombat två gånger och enda lyckades bygga upp sitt land relativt fort ska vi dock inte prata om.
Enda?
Citera
2026-08-14, 19:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Enda?
Autocorrect från ändå till enda.
Citera
2026-08-14, 19:26
Medlem