Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Jag har hittills inte trott att du förstått någonting.
Jo, jag vet det. De på plattjordforumen tror inte heller att jag förstår något. Men nu är det inte mitt förstånd vi diskuterar i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Att veta är inte detsamma som att något är bevisat (allmänt acceptetat).
Om du påstår att du vet något, så är det ditt jobb att kunna påvisa att det stämmer. Svårare än så är det inte.
Kan du inte göra det så är diskussionen egentligen död där, om du inte ändrar dig och säger att du tror eller att du spekulerar...
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Nu vet inte jag att Gud finns men jag är övertygad Jesus sa sanningen.
Då får du väl bevisa att det var så.
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Jesus, som kom från Gud och kände honom, vet förstås att Gud finns.
Då får du väl bevisa det då.
Hur svårt kan det vara? Antingen är det vad du tror, eller så bevisar du det för oss.
Den här tråden börjar bli lika fånig som plattjordtråden. Det går inte att diskutera påståenden som att Gud finns eller konspiratoriska övertygelser som att jorden är platt vetenskapligt.
Och det borde jag såklart veta, men jag har ändå svårt för att inte käfta emot när det kommer knaspåståenden som att Gud är bevisad, och att de som inte fattat det inte kan tänka logiskt eller att vi som ifrågasätter inte har förstått någonting. Sedan att de jag försöker diskutera med helt saknar kunskap inom vetenskap, jaja...
Varför kan du inte bara köpa att det du har är en tro, personliga bevis för att det finns en Gud, men att det inte är detsamma som att det är vetenskapliga bevis?