2026-08-11, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Har du själv några vetenskapliga bevis på hur din jävla gud skapades? Bibeln är bara en saga.

Jag önskar mig inte vetenskap. Tänkandet är fortfarande bättre.
Citera
2026-08-11, 23:02
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Säger vem?
Baserat på vad?
Var du med?

Lika tungt argument som om jag säger Kalle Anka fanns före Universum.
Bibeln säger så. Om du vill kritisera den kristna guden så får du göra det utifrån den kristna förståelsen av gud, du kan inte hitta på en gud med dina egna attribut och sen argumentera emot den.
Citera
2026-08-11, 23:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Jesus var enbart en profet.
Gud finns men Jesus är inte den Gud jag och många tror på.
Nej du har inga bevis för något annat.
Citera
2026-08-11, 23:09
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Jag vill inte vara taskig, men det låter som att du har knarkat sönder hjärnan. Det är något som inte stämmer med din "logik".
Citera
2026-08-11, 23:09
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Sagoboken menar du?

Själv slutade jag tro på både tandfen och jultomten när jag inte längre var ett litet barn.
Så du har lite svårt att skilja på verklighet och föreställningar alltså.
Citera
2026-08-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jesus var enbart en profet.
Gud finns men Jesus är inte den Gud jag och många tror på.
Nej du har inga bevis för något annat.
Hur vet du gud finns?
Jesus fanns iaf, enligt forskningen!

Och du har inte nåt att komma med i den här diskussionen!
Citera
2026-08-11, 23:15
Medlem
Hermi-Tages avatar
Det som inte är bevisat finns inte än.
Då återstår tro.
Du får ha din tro - jag väntar på bevis.

Undertiden får du gärna förklara barncancer om du tror på att din gud är allsmäktig.
Citera
2026-08-11, 23:15
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Så du har lite svårt att skilja på verklighet och föreställningar alltså.

Tvärt om. Inte det minsta.
Jag lever helt utan föreställningar om gå på vattnet, palestinier som återuppstår och blir över 2000 år, tandfen och jultomten.
Citera
2026-08-11, 23:18
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Tvärt om. Inte det minsta.
Jag lever helt utan föreställningar om gå på vattnet, palestinier som återuppstår och blir över 2000 år, tandfen och jultomten.
Jag menar eftersom du blandar ihop verkliga saker med tandfen och jultomten. Tror du känguruer och pirater också är påhittade kanske?
Citera
2026-08-11, 23:20
Medlem
KaptenPaddocks avatar
Citat:

Frågor:

Tror du på jungfrufödsel?
Citera
2026-08-11, 23:21
Medlem
Citat:
Specificera gärna att gardinerna är osynliga så går din trovärdighet upp från 0.0 till 0.00000001 åtminstone. Men du har inga bevis för osynliga djävulsgardiner, så sammantaget inte särskilt trovärdigt
Det är upp till dig att bevisa att de inte finns. Du vill se med egna ögon att djävulsgardinerna finns! Samtidigt kan du inte bevisa att de inte finns! Du argumenterar som en dum ateist.

Logiken är tagen direkt från din egen trådstart, och jag måste säga att jag uppskattar den.
Citera
2026-08-11, 23:22
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Så klart inte.
Men din ”gud” är lika påhittad som Pippi Långstrump!
Min Gud med ett stort G är bortom vad du ens kan föreställa dig och låter sig inte hånas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in