2026-08-08, 18:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Ingen är förvånad. Detta sker med alla kvinnor i den sk. nationella rörelsen (som inte gifter sig och blir goda hustrur och mödrar dvs och dom finns också i betydande andel men syns inte utåt eftersom de inte horar ut sig på evenemang av olika slag). Varför? Kvinnor är opportunister i sin jakt på bäst man. Sanna är en av många kvinnor som varit Drottning™ bara genom att existera (läs ung snygg kvinna) dessutom med texter skrivna av någon av gubbarna i bakgrunden. När skönheten avtar till följd av ökande ålder minskar uppmärksamhetem och hon blir en vanlig dödlig och den behandlingen uppskattar hon inte. Hon har varit gift två gånger och har en unge och är vadå, 40, hon får helt enkelt inte allt serverat på silverfat längre (kanske kommer en bricka från IKEA istället) och här kommer hämnden mot alla karlar hon haft och inte haft - utvik i DN, fiendens blaska, kan också ha varit strategiskt viktigt i hennes nuvarande vårdnadstvist (att ta avstånd från dödsknarksnazism osv). Hon medger själv indirekt att männen hon har runt sig är av bristande kvalitet. Som kvinnor i alla tider så jämför hon såklart med männen hon hade eller hade chans på när hon var 20 - nu vid 40 är det inte ledarna för olika organisationer som flockas kring henne utan de svärmar för kvinnor halva hennes ålder. Männen som svansar efter henne är inga hon uppskattar. Detta är ett trauma för kvinnor särskilt sådana som varit vackra och vant sig vid all tänkbar uppmärksamhet och bekräftelse bara genom att existera. Och de har vant sig vid de bästa männen. Hon skulle tagit en sån man när hon hade chansen. Chansen är nu förbi. Läs och ta lärdom unga damer på Riks och andra motsvarande miljöer.

Så det farligaste för en nationell kvinna är att slå in väggen, dvs nå en ålder då man inte längre är så attraktiv, vilket händer alla kvinnor. Menar du att hon borde ha blivit en god hustru och moder? Men hon är ju moder, och var hon gift också, fast med en dålig man?
Citera
2026-08-08, 18:52
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Får i övrigt tillägga att jag hade kunnat bo på skyddat boende om jag hade sådana idéer, räcker med att vara kvinna med barn och uppge att mannen sysslar med förslagsvis psykisk misshandel (fula ord, nedvärderande etc) så får man skydd och hjälp. Det är inte svårt att svartmåla en man. Knuffar och lätta slag lämnar inga märken. Ord mot ord om hot och fula ord. Jag tycker inte att skyddade boenden är fel men det är inte svårt att komma dit särskilt inte om man har en dysfunktionell relation.

Sedan så bor man ju knappast heller i 5 år på skyddat boende. Så S Hill har väl bott där kanske att halvår max. Kanske bara några veckor efter att ha strulat till det extra med sin självvalda strulpelle. Och nu bor hon tydligen i Orchistan. Förlåt, menade Malmö.
Citera
2026-08-08, 18:56
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Återigen: denna tråd handlar inte om Centern utan om högernationalism.
Varför är du så rädd för att svara på frågan?

Det handlar nog mer om att jag inte bryr mig så mycket .

En perifer snart medelålders knappt normsnygg kvinna har haft som mönster att ha ihop det med våldsamma män.

Borde du inte rikta din energi mot pedofilälskare som öppet kandiderar för C i valet 2026 i stället?
Citera
2026-08-08, 18:56
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Och där fick vi ännu ett bevis på den nationella rörelsens unkna kvinnosyn. Nog fan gjorde hon rätt som hoppade av.

Vore klädsamt om Christian Peterson hade lite självinsikt och rannsakade sig själv. Han borde göra upp med sin bakgrund i terrorklassade NMR.

Tycker man att kvinnor ska vara madrasser åt allehanda karlar för att nå frigörelse så förstår jag att du tycker att det är "unken kvinnosyn" men du har varken tolkningsföreträde här eller någon som helst insyn. Männen Sanna Hill umgåtts med har varit de främsta företrädarna för någon slags runkfantasi om frigjorda valkyrior, kvinnors sexuella fri- och rättigheter (kräks lite av detta begrepp) osv. Männen som faktiskt står för en konservativ kvinnosyn är män som tidigt valt bort henne och som valt att inte lyfta fram henne. Konsekvent har hon därför (by choice observera... hon har 100% valt bort rollen som god hustru och mor i alla år) varit i den värsta av nationell subkultur för det är där kåta gubbar som hatar islam frodas typ hela den Sverigedummokratiska bakgården. Vi vanliga hederliga nazister gillar inte Sex and the city-kvinnor som är i miljön för att få uppmärksamhet snarare än av ren ideologisk övertygelse.
Citera
2026-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Sedan så bor man ju knappast heller i 5 år på skyddat boende. Så S Hill har väl bott där kanske att halvår max. Kanske bara några veckor efter att ha strulat till det extra med sin självvalda strulpelle. Och nu bor hon tydligen i Orchistan. Förlåt, menade Malmö.
Under nio månaders tid ska hon tydligen ha bott i skyddade boenden. Alltså i flera stycken.
Nu bor hon alltså helt öppet enligt alla sökmotorer och med en ny man?
Barnet ska då vara högst fem år gammalt?
Först skyddat boende och sedan därifrån direkt till ett öppet boende med en styvpappa till sitt barn?
Det är väl nu om någon gång främst hon själv behöver skydd mot den farliga rörelse hon lämnat?
Hon är väl att anse som en avhoppare, eller?
Citera
2026-08-08, 19:00
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Hon har en rätt gedigen bakgrund i den nationella rörelsen. Fast det brukar alltid tonas ner när någon hoppar av.

Inklusive Frihetsnytt alltså?

Hade inte SWEBBTV-Mikael Willgert någon sorts problem med att hans
dotter skulle gifta in sig i Frihetsnytt-sfären eller något sådant för ett tag sedan?
Vad var det, och vad blev det av det?
Citera
2026-08-08, 19:01
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Under nio månaders tid ska hon tydligen ha bott i skyddade boenden. Alltså i flera stycken.
Nu bor hon alltså helt öppet enligt alla sökmotorer och med en ny man?
Barnet ska då vara högst fem år gammalt?
Först skyddat boende och sedan därifrån direkt till ett öppet boende med en styvpappa till sitt barn?
Det är väl nu om någon gång främst hon själv behöver skydd mot den farliga rörelse hon lämnat?
Hon är väl att anse som en avhoppare, eller?

En avhoppare från vad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Inklusive Frihetsnytt alltså?

Hade inte SWEBBTV-Mikael Willgert någon sorts problem med att hans
dotter skulle gifta in sig i Frihetsnytt-sfären eller något sådant för ett tag sedan?
Vad var det, och vad blev det av det?
Gifte inte hon sig med kvinnoboxaren Tobbe?
Citera
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så det farligaste för en nationell kvinna är att slå in väggen, dvs nå en ålder då man inte längre är så attraktiv, vilket händer alla kvinnor. Menar du att hon borde ha blivit en god hustru och moder? Men hon är ju moder, och var hon gift också, fast med en dålig man?

Farligt vet jag inte men det mest traumatiska för en vacker kvinna som i alla år ridit på en våg av uppmärksamhet i en mansdominerad miljö är absolut att bli GAMMAL. Uppmärksamheten avtar. Detta gäller alltså kvinnor överlag överallt. Uppmärksamheten av kvalitetsmän minskar drastiskt. Särskilt i en miljö där kvinnorollen är tydligt förankrad i moderskap/vara en god hustru. Hon har blivit gammal/avdankad/kan inte längre föda så många barn osv sånt som är viktigt för många män. Dessutom antar hon en roll som inte uppskattas i den miljö hon varit i dvs hon beter sig som en karl. I en annan miljö hade hon kanske kunnat fortsätta 10-20 år till vem vet. Hon är ju inte ful utan helt normalsnygg och kan förmodligen stava hyfsat även om hennes texter uppenbarligen är skrivna av en gubbe i kretsen. Hon kan fortfarande få män men de män som hon hade eller hade chansen på när hon var 20-25 är inte längre intresserade. De är gifta familjeföreställning själva alt intresserade av de nya stjärnorna på himlen. Detta är är universalt kvinnligt. Hennes hämnd också. Typiskt kvinnor. Observera att jag inte lägger mig i hennes nuvarande förhållande eller försvarar om hon blivit utsatt för grovt våld eller liknande men i grund och botten är hennes avhopp en hämnd mot "rörelsens" män.
Citera
2026-08-08, 19:05
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag frågade pga alla inlägg som menar att Sanna Hill enbart blivit ihop med ”notoriska kvinnoboxare” istället för ”normala nationalister”. Det verkar dock inte vara nåt större problem att ingå i den nationella rörelsen för dessa notoriska kvinnoboxare.

Ingå? Att tillhöra den nationella rörelsen innebär inte att du måste bli godkänd av någon specifik person. Det beror helt på vilket umgänge du söker dig till.

Vem som helst kan vara en del av den nationella rörelsen.

Annie Lööf kan just nu vara en del av den nationella rörelsen utan att vi har en aning om det och kanske aldrig kommer få reda på det heller. Allt handlar om vad du gör och tänker.
Man måste inte vara med i någon organisation.
Senast redigerad av Steinarr 2026-08-08 kl. 19:09.
Citera
2026-08-08, 19:07
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om du tycker att hon är vettig så vet man att hon inte är det

Bra iakttagelse.
Citera
2026-08-08, 19:07
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Framkommer det varför hon fick ensam vårdnad? Det är rätt ovanligt!

Nej, man får dra sina egna slutsatser:

Har du dåligt samvete för att du varit en del av den högerextrema rörelsen?

– Ja. Framför allt för hur jag har pratat om kvinnor som är utsatta för våld i hemmet. Jag har inte alls varit förstående. Jag har själv haft den här grova jargongen om kvinnor.

Sanna Hill vill inte vara en hycklare, säger hon.

– Jag har fått enorm hjälp av just det här jämställda, feministiska samhället som rörelsen som jag tillhört vill rasera. Jag har fått hjälp av socialtjänsten, kvinnojouren och det skyddade boendet.

Sanna Hill har drabbats konkret av kvinnohat från män i svensk extremhöger, även i privata relationer. Det är ett skäl till varför hon hoppar av – och varför hon inte vill göra det i tysthet.

– Jag känner ett ansvar att varna andra. Efter 18 år vet jag vad som hade hänt om den nationalistiska och konspirationsteoretiska rörelsen hade fått makten i morgon.

Vad hade hänt?

– Jag tror socialtjänsten och kvinnojourerna hade avvecklats. Det skulle bli ett enormt hat och en enorm kvinnofientlighet. Ett hemskt samhälle enligt mig.

Hon kopplar det hon upplevt privat till politiken:

Många så kallade incelmän söker sig till den nationella rörelsen. Missnöjda män som inte kan behålla tjejer eller inte får de tjejer de vill ha. Och i stället för att se inåt tänker de att det här beror på feminismen. Det är kvinnornas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in