2026-08-08, 07:54
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Hon var valobservatör åt Kreml, skrev åt nazister och kämpade för ett vitt Sverige.

Nu hoppar Nya Tider-grundaren Sanna Hill av efter 18 år i extremhögerns tjänst. Hon skäms för sin tid som nationalistmännens drömtjej, och vill varna:

– De är besatta av att kontrollera kvinnor och vill se vita barn födas.

Citat:
”Jag har bidragit till att sprida de här skadliga nationalistiska idéerna. Absolut hade jag kunnat försvinna iväg lite mer diskret och det hade nog varit ganska skönt. Men samtidigt känner jag att jag har ett ansvar att varna andra”, säger Sanna Hill.

Citat:
Sanna Hill har drabbats konkret av kvinnohat från män i svensk extremhöger, även i privata relationer. Det är ett skäl till varför hon hoppar av – och varför hon inte vill göra det i tysthet.

https://www.dn.se/sverige/kvinnohat-far-sanna-hill-att-hoppa-av-efter-18-ar-inom-extremhogern/

Vad tycker ni om det här då? Oväntat?

Hon ska ha flyttat med sin son till skyddat boende och har nu ensam vårdnad om sonen. Vem är den våldsamma nationella mannen?
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-08-08 kl. 07:59.
Citera
2026-08-08, 08:11
Medlem
Galejans avatar
Tja, vill man se hur nationella behandlar sina kvinnor så är det bara att kika i tråden om Björn Björkqvist.

Man blir inte nationalist om man inte är en ganska misslyckad figur som inte hittar andra närmare sammanhang än att man har samma pass. Bara det är liksom ett kraftigt personligt misslyckande. Att några pick me-tjejer går in i den här världen för att få bekräftelse är visserligen tragiskt men inte märkligt. Det som är tragiskt är att det ofta tar så lång tid att hitta ut igen. Den här ”Sanna Hill” (som säkert heter något helt annat, det brukar vara så bland brunhögern, ex Jalle Horn/Conrad osv) är säkert en bra bit över fyrtio nu. Hon har slängt bort hela sitt produktiva liv på att vara en samhällelig paria. Det är tragiskt.
Citera
2026-08-08, 08:15
Medlem
Aldrig hört det namnet förut.
Citera
2026-08-08, 08:17
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Aldrig hört det namnet förut.
Hon har en rätt gedigen bakgrund i den nationella rörelsen. Fast det brukar alltid tonas ner när någon hoppar av.

Citat:
2007 Går med i SDU, Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Hängs ut som nazist på sin skola, Bäckängsgymnasiet.

2009 Hoppar av gymnasiet och flyttar till Stockholm. Går med i Nationaldemokraterna (ND), som står för en mer radikal nationalism än SD.

2010 Blir folkvald politiker för ND. Ersättare i kommunfullmäktige i Södertälje samt nämndeman. Blir även chefredaktör för partiets tidning Nationell Idag.

2011 Skriver en text åt nazistiska Svenska motståndsrörelsens tidning, om vitas utsatthet i Sydafrika

2012 Är med och grundar Nya Tider och blir vice chefredaktör och skribent för tidningen.

2013 Nya Tider beviljas för första gången presstöd, 1.9 miljoner kronor. Tidningen får sedan årligen flera miljoner. Sanna Hill och hennes kolleger kan få lön och leva på sitt arbete.

2018 Reser till Moskva som valobservatör, inbjuden av Kreml.

2019 Grundar videosajten Exakt24 och blir ansvarig utgivare där.

2021 Blir mamma.

2023 Arbetar fortsatt på Exakt24, och gör spektakulära filmklipp med de konfrontativa medieaktivisterna Nick Alinia och Christian Peterson.

2025 Slutar i augusti jobbet på FrihetsNytt, en högerextrem och konspirationsteoretisk tidning. Flyttar med sin son till skyddat boende.

2026 Lämnar officiellt den svenska nationaliströrelsen efter 18 år genom den här intervjun i DN. Vill skriva en bok om sina erfarenheter.
Citera
2026-08-08, 08:23
Medlem
Så hon har nu insett att hon inte längre kan tjäna pengar på nationalister och ska istället tjäna pengar på att skriva om sin upplevelse för kultureliten? Grifters gonna grift.
Citera
2026-08-08, 08:26
Medlem
OliverCromwells avatar
Att hon tar kontakt med Niklas Orrenius av alla säger väl mer än tillräckligt.

Har försvarat henne i många trådar.

Men det påminner om Ashton Birdie-fallet. När hon gick på collage blev hon diskad för att hon stöttade MAGA. När blev äldre har hon övergett högern och börjat med OnlyFans istället.

Inte för att Sanna Hill skulle börja med OF. Men nu är det väldigt många fall med tjejer i högern som sedan överger rörelsen. Lauren Southern ytterligare ett fall.
Citera
2026-08-08, 08:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Så Sanna Hill lämnar, ja det var som fan. Men ja detta är inget som förvånar mig direkt för kvinnohat är inte helt ovanligt bland nationalistbruna, jag undrar varför egentligen, vad gjortde kvinnan till ett sådant enormt hot mot manliga brunskjortor?
Citera
2026-08-08, 08:28
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Så hon har nu insett att hon inte längre kan tjäna pengar på nationalister och ska istället tjäna pengar på att skriva om sin upplevelse för kultureliten? Grifters gonna grift.
Varför skulle hon inte kunna tjäna pengar på nationalister? Är väl lättare än någonsin att göra det. Var betydligt svårare att tjäna några pengar som nationell när hon blev aktiv 2007.

Nej det här med kvinnohatet är anledningen att hon nu väljer att lämna.
Citera
2026-08-08, 08:32
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Att hon tar kontakt med Niklas Orrenius av alla säger väl mer än tillräckligt.

Har försvarat henne i många trådar.

Men det påminner om Ashton Birdie-fallet. När hon gick på collage blev hon diskad för att hon stöttade MAGA. När blev äldre har hon övergett högern och börjat med OnlyFans istället.

Inte för att Sanna Hill skulle börja med OF. Men nu är det väldigt många fall med tjejer i högern som sedan överger rörelsen. Lauren Southern ytterligare ett fall.
Jag såg i artikeln att hon hade samarbete med Nick Alinia, han ska visst vara en högerextremist också. Men gud vad snygg Sanna är, vilken jävla pangsnäcka!! Nu har brunhögern verkligen förlorat en diamant.
Citera
2026-08-08, 08:40
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Varför skulle hon inte kunna tjäna pengar på nationalister? Är väl lättare än någonsin att göra det. Var betydligt svårare att tjäna några pengar som nationell när hon blev aktiv 2007.

Nej det här med kvinnohatet är anledningen att hon nu väljer att lämna.

Och då söker hon alltså sig till DN och Niklas Orrenius? Är du dum på riktigt?

Jag kan förstå om folk tycker vissa grupper kan bli sekteristiska. Men att helt överge sin övertygelse och tala ut om det med fienden, det är något helt annat.
Citera
2026-08-08, 08:45
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Och då söker hon alltså sig till DN och Niklas Orrenius? Är du dum på riktigt?

Jag kan förstå om folk tycker vissa grupper kan bli sekteristiska. Men att helt överge sin övertygelse och tala ut om det med fienden, det är något helt annat.
Va? Du får nog läsa mitt inlägg och speciellt inlägget jag svarade på igen. Personen påstår att Sanna inte skulle kunna tjäna pengar på nationella. Det har ju knappast varit hennes problem då hon fått helt ok löner och fått resa världen runt tack vare pengar från den nationella rörelsen.
Citera
2026-08-08, 08:50
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Va? Du får nog läsa mitt inlägg och speciellt inlägget jag svarade på igen. Personen påstår att Sanna inte skulle kunna tjäna pengar på nationella. Det har ju knappast varit hennes problem då hon fått helt ok löner och fått resa världen runt tack vare pengar från den nationella rörelsen.

Du sa att det berodde på kvinnohatet. Det är inte sant när hon nu kommer ut som någon som inte har nationalistiska värderingar. Det är ju uppenbart nu. + att hon söker sig till Orrenius som sagt. Då har man avsagt sig allt vad nationalism heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in