Citat:
Ursprungligen postat av
Baliser
Att du har utfört misslyckade rekryteringar visar att du inte har några kvalifikationer, särskilt inte i att kritisera andra utifrån detta, du har bara haft detta till uppgift. Vilket är något helt annat. Man får nog se din upprördhet som en bitterhet över att du misslyckades med ”rätt” personer men inte med ”fel”. Att andra ska anställa folk med ångest blir därför en slags reparation av din självbild.
Du är aningslös om vad min uppgift var och anställningarna var just mycket lyckade utom den som tycktes mest polerad och minst problematisk, ganska likt din attityd visade det sig, elitisk utan substans.
Att du förväntar dig perfektion och ser misslyckanden som nederlag utan utveckling säger mer om dig än någonting annat. Men jag ska avstå från att hoppa ner i leran med dig, du tycks mer än redo att kladda runt där. Tack men nej tack. Håll dig till topic nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Jag har haft säkert 20 olika anställningar i livet
aldrig haft "planerat mottagande första dagen på jobbet"
Kommun, staten, regionen , privat, militärt
Jag vet minst 100 verksamheter som inte accepterat enstaka minuters marginal i början på skiftet
utan att på något vis vara usel arbetsmiljö.
Busschauförer, butiksanställda, Lokförare, Piloter m.m. Noll tolerans.
Nej Samhall är rätt plats om man har särskilda behov.
Einstein borde också arbetat på Samhall då. Beklagar dina dåliga erfarenheter. Jag har också varit på sådana arbetsplatser och det är utbrett tyvärr, somliga av oss försöker bättre istället för att önska andra samma skit.
Vi håller helt enkelt inte med varandra, det är okej för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
NeX12
Det mest märkliga är hur så många chefer kan ha så dålig koll på rättigheter?
Man säger inte upp någon på det sättet om man inte vill ha problem.
Exakt, oavsett åsikt om arbetstagaren så är chefen inkompetent samt olämplig för personalansvar. Vi får se vad DO tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av
BaronAfTrosa
Ställer mig inte på någons sida, tycker båda ha gjort fel.
Snorungen: Skulle givetvis varit på plats i god tid första dagen, säger inte att man ska jobba gratis, utan det ligger ett egenintresse i det hela.
Arbetsgivaren: Skulle naturligtvis ha välkomnat honom vid entrén första dagen, inte nödvändigtvis hans chef, men det ligger på chefens bord att delegera. Man kan som chef inte kräva att någon ska hitta omklädningsrummet innan ens arbetsdagen har börjat. Kan hända snorungen fått beskrivning över telefon men då inte Google maps funkar inomhus, misslyckades snorungen hitta.
Men "ungen" var i tid, före passet skulle börja, på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Många i tråden som inte vet vad ångest är. Och vad som triggar ångest. Istället ska de håna och mobba.
För övrigt borde den det gäller ha ett jobb, där vederbörande känner sig trygg.
Visst är det sorgligt. Utmärkande drag för de som är mest ynkliga på insidan, slår aldrig fel.