Citat:
Ursprungligen postat av
Baliser
Jag förstår att du använder dåtid om att du anställde folk. Till slut fungerade det inte.

Jag förstår att det är främmande koncept för dig att byta karriär och avancera i arbetslivet.
Den där bitterheten brukar gro hos de som fastnar.
Nu hade chefen ifråga ansvarat över en rekryteringsprocess anställt en person som den senare väljer att sparka innan första passet börjar med konstaterandet "det fungerar inte". Man kan vända på det hela rörande vem som är olämplig och har misslyckats med sina arbetsuppgifter.
Personligen kan jag tycka att man inte behandlar människor på det viset, har man anställt någon så får man i alla fall låta dem bevisa vad de går eller inte går för. Har verksamheten råd att rekrytera så har den råd att även om det känns fel på dag ett låta en ny få jobba en vecka. Den värsta faktorn med en nyanställd är attitydproblem och det verkar inte föreligga i det här fallet, tvärtom har den anställda varit transparent och öppen till dennes nackdel för verksamhetens bästa. Det är ett gott tecken.
Jag anställde bla två personer med psykisk ohälsa, en med ångestproblematik som idag avancerat högt inom annan bransch med säkerhetsansvar. Den andre var lite egen men driver eget företag idag som dubblat sin avkastning varje år sedan start.
Jag gjorde misstag också, med anställda som till det yttre verkade tiptop men som presterade uselt och ställde till med problem, allting lät bra och såg fint ut men det var bara lögner och ögontjäneri.
Och så var det med det, vad har du själv för erfarenheter och kvalifikationer inom ämnet?