2026-07-31, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Leta citat kan du göra själv. Jag jobbar inte åt dig när du ändå inte vill att det ska vara så. Minns att hon jämförde Madonna på scen med en hora, så var det. Det gillar du inte. Synd.

Jag har inga åsikter hur gärna du än vill att jag ska ha det. Jag är intresserad av musik. Att en artist uppträder porrigt kan göra att jag avstår ifrån att gå på konsert. Det har inget att göra med om det är kvinnor eller män. Jag tycker tex att Rammstein är bland det vidrigaste som finns. Det handlar inte om huruvida jag begriper eller inte. Jag betalar inte för porr i falsk kostym. Jag betalar hellre för snabba gitarrsolon!!

Madonna var bara 11 år gammal när Iggy Pop skivdebuterade. Är vi klara med det nu?

varför ska jag leta upp bevis för något som du påstått?

De är samtida artister....med 11 års mellanrum i ålder, att påstå att de skulle tillhöra helt olika artistgenerationer blir löjligt.
Citera
2026-07-31, 18:25
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Currie var både hög och förvirrad när hon skrev boken och ännu mer väck den tiden hon beskriver i den. Ingen tillförlitlig källa. Men tillsammans med Kim Fowleys bok och andra röster kan man få en lite mer samlad bild om vad som hände.

Vad gäller filmen så borde den hetat The Currie/Jett Story. Det är en filmatisering med viss inspiration av verkligheten...
Fowley, som var ökänd i branschen för att vara ett creep menar du? Den Fowley är din nyktra källa?

Och du påstår att Currie var så hög och förvirrad på den tiden så att hon inte vet vad hon pratar om, men nykter nog för att klä sig i raffset som ett feministiskt power-move? Det går inte riktigt ihop.

Jag misstänker att du tror att Sex Pistols bildades helt organiskt.
Citera
2026-07-31, 18:51
Avstängd
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Japp i nationer som sverige ja, men verkligen inte globalt sett.

? skulle hävda att 100% av feminister världen över begriper och erkänner iranska kvinnors revolt, den är trots allt feminism i sitt första stadium.

Gråskalan värt namnet här är väl mer din oförmåga respektera kvinnors rätt att uttrycka sexualitet på div. scener....men väl mäns utan att själv begripa att du just gör en åtskillnad i sociala "rättigheter" mellan könen.

Kvinnor borde ha slöjor på sig på div. scener....men inte män, för att uttrycka mig något sarkastiskt övertydligt.

Bara skit i vad folk har på sig på div. scener...det är konst och uttryck och inte nått som man behöver ställa sig kritisk till överhuvudtaget.
Om en manlig artist uppträdde i en minimal mankini skulle jag inte bry mig ett skit....skulle du?
och om du svarar nej, varför klarar du inte göra samma om det gäller en kvinna?

Om du anser att sexköp ska vara förbjudet för det innefattar betalt samtycke, varför klarar du inte av att då medge att detta också bör i sådana fall sträcka sig till köp av massagetjänster, som också innefattar betalt samtycke?

Att resonera på ett vattentätt sätt är inte av intresse när dina ideologiska åsikter stöter på motstånd.

Citat:

De är samtida artister....med 11 års mellanrum i ålder, att påstå att de skulle tillhöra helt olika artistgenerationer blir löjligt.

Dubbelmoralsdrottningen är igång nu igen.

Så du har andra regler för andra än för dig själv? Dubbla måttstockar med andra ord?

Exempel 1 där Merapi flyr sin bevisbörda:
Citat:
Nej jag vägrar överhuvudtaget gå in på någon av hans YouTube klipp...får du göra själv.

han står anklagad för både våldtäkt på minderårig samt sextrafficking och...han är känd för att syssla med detta och skryta om det.....så räcker för mig.

Exempel 2 där Merapi flyr sin bevisbörda:
Citat:
Det är inte mitt jobb att agera sökmotor till andra för fullständiga självklarheter.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-07-31 kl. 19:04.
Citera
2026-07-31, 19:46
Medlem
Imnshos avatar
Mera av den varan tack!

Bara inte fläskberg typ Lisa Nilsson och Cyndee Peters klär av sig. I want my bitches anorectic!
Citera
2026-07-31, 19:50
Avstängd
Fantens avatar
Iggy Pop uppträder inte i bar överkropp för att vara sexig, lika lite som RHCP med strumpor på dicksen gör det. Det är liksom det som är skillnaden.
Citera
2026-07-31, 20:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Men, i min enfald trodde jag att IF var nåt som bara svarta tokflator i USA höll på med.

Liksom alla andra som i den försystrade föreningen av kroniskt kränkta narcissister som har noll självkänsla och integritet och vill bli uppgraderade till en unik orkidée bland alla andra vanliga förtyckande maskrosor i den mänskliga faunan. (läs : en vit man i alla åldrar som blivit helt riskfritt att spotta på samtidigt som div. kulturer och ordentliga manosfärer där det finns riktiga kvinnooffer får frisedel för att de har en annan hudfärg) Vilket det i grund och botten har blivit till. Den feminina versionen av det eviga mänskliga egotrippandet upphöjt till vetenskap och följt av ett expanderande självskadebeteende och low brow självhat
Senast redigerad av Upplyften 2026-07-31 kl. 21:51.
Citera
2026-07-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fowley, som var ökänd i branschen för att vara ett creep menar du? Den Fowley är din nyktra källa?

Och du påstår att Currie var så hög och förvirrad på den tiden så att hon inte vet vad hon pratar om, men nykter nog för att klä sig i raffset som ett feministiskt power-move? Det går inte riktigt ihop.

Jag misstänker att du tror att Sex Pistols bildades helt organiskt.

Nu får du läsa bättre. Vad skrev jag? Att det blir en samlad bild med flera olika källor?

Du är helt förvirrad du också. Det är dagens feminister som pratar om "power moves".
Citera
2026-07-31, 22:00
Medlem
Citat:

För att du är intresserad av sanningen?

Jo visst, för 60-talet och 80-talet är samma sak. Flane...
Citera
2026-08-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Iggy Pop uppträder inte i bar överkropp för att vara sexig, lika lite som RHCP med strumpor på dicksen gör det. Det är liksom det som är skillnaden.

Aldrig slagit dig att kanske uppträder inte kvinnor med naken hud, för att vara sexiga?
Citera
2026-08-01, 02:14
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Nu får du läsa bättre. Vad skrev jag? Att det blir en samlad bild med flera olika källor?

Du är helt förvirrad du också. Det är dagens feminister som pratar om "power moves".
Vilka andra källor?
Citera
2026-08-01, 02:16
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Aldrig slagit dig att kanske uppträder inte kvinnor med naken hud, för att vara sexiga?
Absolut. Men inte när dom klär sig stripperiffic.
Citera
2026-08-01, 10:01
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Liksom alla andra som i den försystrade föreningen av kroniskt kränkta narcissister som har noll självkänsla och integritet och vill bli uppgraderade till en unik orkidée bland alla andra vanliga förtyckande maskrosor i den mänskliga faunan. (läs : en vit man i alla åldrar som blivit helt riskfritt att spotta på samtidigt som div. kulturer och ordentliga manosfärer där det finns riktiga kvinnooffer får frisedel för att de har en annan hudfärg) Vilket det i grund och botten har blivit till. Den feminina versionen av det eviga mänskliga egotrippandet upphöjt till vetenskap och följt av ett expanderande självskadebeteende och low brow självhat

Underbar analys, tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in