2026-08-01, 10:05
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ha ha den var bra. Att "intersektionell" feminism (dvs "jag är både kvinna och tillhör ytterligare en annan minoritet, så lyssna mer på mig!") skulle vara den dominerande formen av feminism, ja det är väl din våta dröm kanske.

Det finns en video där en taleskvinna (HBTQ-Berlin) står på en scen strax efter en bil körde in i folkmassan och blev besviken att attentatsmannen inte var en vit kristen man utan en muslimsk IS sympatisör , men det passade ju in i intersektionaliteten (vilket hon faktiskt också sa på scenen) Det finns alltså i dagsläget en djup kognitiv dissonans hos regnbågsfolket som inte vågar adressera radikal Islam som ett fundamentalt hot mot dem själva , utan lägger allt krut på en nykonservativ höger

https://www.youtube.com/watch?v=35dK2FP-92o
Senast redigerad av Upplyften 2026-08-01 kl. 10:09.
Citera
2026-08-01, 10:17
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det finns en video där en taleskvinna (HBTQ-Berlin) står på en scen strax efter en bil körde in i folkmassan och blev besviken att attentatsmannen inte var en vit kristen man utan en muslimsk IS sympatisör , men det passade ju in i intersektionaliteten (vilket hon faktiskt också sa på scenen) Det finns alltså i dagsläget en djup kognitiv dissonans hos regnbågsfolket som inte vågar adressera Islam som ett fundamentalt hot mot dem själva

Hahah, hon ser verkligen besviken ut på riktigt!

Jo, men det verkar ganska naturligt i mina ögon, att såväl feminist-. som HBTQP-patrasket, har lite svårt med resonansen i sin samtidsanalys och framtidsspaningar .

Hela vårat moderna mediesammhälle är ju en gigantisk fabrik för propaganda och kognitiv dissonans, så det är väl inte konstigt att dom som suger girigast på tutten också blir desto mera vilseledda.
Citera
2026-08-02, 03:58
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skulle säga det handlar helt om i vilket kontext som kvinnliga artister uppträder halvnakna.

Har de total kontroll över sitt artistskap
eller står de under nått skivbolag?
Vidare är det ett uttryck för egen sexualitet som individ/ kön eller handlar det om att tillfredsställa nån annan/ andra och deras ideer.

70 talet är lite för tidigt för mig så känner inte till Runaways. För mig är Madonna en av de artister som gjorde detta till ett eget uttryck.
Det är power move.

Och jag har svårt se nån skillnad på när hon ser ut att onanera på scen tillsammans med ett gäng halvnakna manliga dansare än när nån manlig artist utan skjorta tar sig i skrevet med 30 dito avklädda kvinnliga dansare.

Ja, om musiken inte är tillräckligt bra får man ta till andra knep.
Citera
2026-08-02, 09:17
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Ett liknande "power move" av prästen som står på scen i bikini och stilettklackar:

Citat:
Kristin Knutsson jobbar som studentpräst i Umeå – och tävlar samtidigt som bikini fitness-atlet.

– Jag tycker inte världarna krockar. Många kollegor tycker det jag gör är befriande, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/umeaprasten-satsar-pa-bikini-fitness-mer-skort-att-sta-och-predika
Citera
2026-08-02, 09:32
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ett liknande "power move" av prästen som står på scen i bikini och stilettklackar:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/umeaprasten-satsar-pa-bikini-fitness-mer-skort-att-sta-och-predika
' Att unga bombarderas så mycket av trender för hur man ska se ut gör mig orolig. Det gör mig också ledsen.' säger hon. Samtidigt som hon tävlar i att vara snygg i bikini. Kollar man på klippet verkar hon inte ha så mycket muskler att prata om.
Citera
2026-08-02, 12:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det finns en video där en taleskvinna (HBTQ-Berlin) står på en scen strax efter en bil körde in i folkmassan och blev besviken att attentatsmannen inte var en vit kristen man utan en muslimsk IS sympatisör , men det passade ju in i intersektionaliteten (vilket hon faktiskt också sa på scenen) Det finns alltså i dagsläget en djup kognitiv dissonans hos regnbågsfolket som inte vågar adressera radikal Islam som ett fundamentalt hot mot dem själva , utan lägger allt krut på en nykonservativ höger

Tyskhora sa man till de norskor som träffade tyska män. Vi kanske bör införa islamisthora för feminister som hatar vita och förlåter islamister. HBTQ och feminism är inte lojal mot landet.
Citera
2026-08-02, 15:16
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tyskhora sa man till de norskor som träffade tyska män. Vi kanske bör införa islamisthora för feminister som hatar vita och förlåter islamister. HBTQ och feminism är inte lojal mot landet.
Problemet är att dagens kids känner ingen skam och kamratuppfostran finns inte då dom flesta sitter i grupprunkande ekokammare.

Men ja, det borde det.
Citera
2026-08-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juniebugs
Sex säljer, så de måste hitta en bra förklaring till sitt beteende trots att de vet att det går emot allt de påstår sig stå för. Hyckleri kallas det också för. Verkar funka hur bra som helst.

Sant. Och så sexualiseras nästa generation flickor, har pågått sen 80-talet minst. Pedofiler och andra emotionellt störda män styr världen.

Och ja jag vet, vuxna män tänder på könsmogna flickor, så från 11-12 års åldern börjar män bli kåta på barn (flickor). Man ser det överallt, inte minst på flickorna själva. Tänk att unga flickor blir medvetna om vad vuxna män vill ha så tidigt.

Jag stör mig mest på att duktiga idrottskvinnor ska hålla på att hora ut sig för att bli omskrivna och lättare få sponsorer. Räcker inte att de har offrat allt för sporten..... Så jävla förnedrande
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-02 kl. 18:44.
Citera
2026-08-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Sant. Och så sexualiseras nästa generation flickor, har pågått sen 80-talet minst. Pedofiler och andra emotionellt störda män styr världen.

Och ja jag vet, vuxna män tänder på könsmogna flickor, så från 11-12 års åldern börjar män bli kåta på barn (flickor). Man ser det överallt, inte minst på flickorna själva. Tänk att unga flickor blir medvetna om vad vuxna män vill ha så tidigt.

Jag stör mig mest på att duktiga idrottskvinnor ska hålla på att hora ut sig för att bli omskrivna och lättare få sponsorer. Räcker inte att de har offrat allt för sporten..... Så jävla förnedrande

Nej, världen styrs inte av pedofiler och störda män. Nej, män är i regel inte kåta på 11-åriga barn.

Ta dina foliehattsteorier i konspirationsforumet istället. Har inget med feminism att göra.

Vad gäller sexualisering så är det kvinnor som sexualiserar sig själva. Inga män tvingar kvinnor att gå till stranden i stringbikini, eller till gymmet i endast bh och trosor. Ska du skylla på någon så skyll på t ex Sabrina Carpenter, Taylor Swift eller på alla otaliga instagram-horor. Eller på kvinnorna själva.
Citera
2026-08-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, världen styrs inte av pedofiler och störda män. Nej, män är i regel inte kåta på 11-åriga barn.

Ta dina foliehattsteorier i konspirationsforumet istället. Har inget med feminism att göra.

Vad gäller sexualisering så är det kvinnor som sexualiserar sig själva. Inga män tvingar kvinnor att gå till stranden i stringbikini, eller till gymmet i endast bh och trosor. Ska du skylla på någon så skyll på t ex Sabrina Carpenter, Taylor Swift eller på alla otaliga instagram-horor. Eller på kvinnorna själva.

Men de moderna feministerna tycker ju att det är ett "power move" att hon alltid uppträder i baddräkt.
Citera
2026-08-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Det vanliga skitsnacket. Du är inget vidare på några djupare analyser.

Flickor sexualiserar förfan inte sig själva, de satte inte upp spelets regler. Din avsky mot att vissa kvinnor tjänar pengar på mäns outsinliga sug efter tuttar, röv och hora/oskuld säger mer om dig än du vill.

Ni har ju fått precis det ni ville, ett oändligt hav av unga tjejer som blir förnedrade, hårt knullade i röven och spottade på. Buhu att nån skulle tjäna pengar på ert förhorande av samhället. Eller hur var det nu med att kvinnan är underställd och undergiven mannen?
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-03 kl. 16:38.
Citera
2026-08-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Men de moderna feministerna tycker ju att det är ett "power move" att hon alltid uppträder i baddräkt.

Nä det gör de inte. Det är så normaliserat att ingen ser det längre. Det är en hel evighet sen mamma-grupperna i USA fick varningsstämplar för "explicit language" på rapskivorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in