2026-07-11, 20:38
Medlem
Sluta matcha med svenska beta män så märker du hur konversationerna förändras
Citera
2026-07-11, 20:40
Medlem
Har själv, som man, blivit kallad för "trevlig prick". Naturligtvis blev det ghostning direkt. Låter bara så sjukt oromantiskt.
Citera
2026-07-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
OK, isf vill jag inte ha en normal kille eller rättare sagt gubbe i 95% av fallen.
Skulle liksom fanten säga att du överanalyserar.

Personligen drar jag öronen åt mig direkt när folk tar upp jättefåniga deal breakers. Att någon använder snap säger inte direkt något om personen. När någon frågar mig om det så säger jag bara nej, men att jag gärna kommunicerar på någon annan tjänst.
Citera
2026-07-11, 20:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Skulle liksom fanten säga att du överanalyserar.

Personligen drar jag öronen åt mig direkt när folk tar upp jättefåniga deal breakers. Att någon använder snap säger inte direkt något om personen. När någon frågar mig om det så säger jag bara nej, men att jag gärna kommunicerar på någon annan tjänst.
Att ha fåniga deal breakers är en av mina största röda flaggor. Spelar ingen om det sägs på allvar eller inte.
Citera
2026-07-11, 20:47
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Min anti-ick är väl att bete sig som en normal människa.
Och det begär du av oss män? Hur skulle det gå till?
Citera
2026-07-11, 20:49
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Har själv, som man, blivit kallad för "trevlig prick". Naturligtvis blev det ghostning direkt. Låter bara så sjukt oromantiskt.
En trevlig prick är någon som man ringer om man har blivit av med en deltagare i ordinarie laget i pubquiz.
Citera
2026-07-11, 20:49
Medlem
Norrbagg79s avatar
Beror väl på hur man använder snap, många vuxna har det väl för att kålla kontakt med sina eventuella barn t.ex.
F.ö. är största icket folk med icks!
Citera
2026-07-11, 20:54
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Jag känner folk i lite olika åldrar så frågan om snap är inte speciellt anmärkningsvärd för min del i något sammanhang (det gäller ju oxå att hänga med i tiden!!! haha).

"Trevlig prick" - liite märkligt uttryck måste jag säga oxå. Dom får fan skärpa sig - "jädra trevligt fruntimmer" kanske skulle passa bättre?

Har mest sociala medier som snap för skojs skull och för att vissa vänner befinner sig där (ovana vid sms-kulturen som numera anses "för gammal och alltför personlig"). Aktiv dejting på nätet slutade jag med typ 2010 å har inga som helst planer att nånsin återgå till det. Läste på flb häromdagen att tel-linjer åter igen blivit smått populära - för "bara" typ 5 spänn i minuten. Heta Linjen på 90-talet var ju helt rimliga med sina priser. Nä, jag stannar hellre i min lilla cell. ("I've been in this room for eight years now, Clarice, and I know they will never, ever let me out while I'm alive")
Citera
2026-07-11, 20:58
Medlem
halaltarzans avatar
Trevlig prick.

Nej, här tror jag bestämt att du måste jobba på din sexighet, och dessutom bli lite bitchig. Trevlig prick är inget man kallar en kärring som man vill sätta på.
Citera
2026-07-11, 21:02
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jaa Berit, alltså fy för att bli kallad en trevlig prick. Där går ändå gränsen!
Faktiskt
Friendzonens morsa typ
Citera
2026-07-11, 21:13
Medlem
Zoologens avatar
Jag tycker kanske att en kvinna 40+ inte borde slänga sig med termen "icks". Den förknippar jag med influencers i 25-årsåldern som vräker ur sig en massa dumheter.

För övrigt har jag inget att säga om Snap för det känner jag inte till. Men jag kan tycka att det låter som något mycket unga personer håller på med.

Vad gäller "trevlig prick" tar jag mig för pannan. Så benämner man absolut inte en kvinna.
Citera
2026-07-11, 21:23
Medlem
KonungHonungs avatar
Vad är poängen med att dejta när man är för gammal för att få barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in