2026-07-11, 21:24
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Att ha fåniga deal breakers är en av mina största röda flaggor. Spelar ingen om det sägs på allvar eller inte.
Du är fortfarande sur för det där med matlådan.
Citera
2026-07-11, 21:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Vad är poängen med att dejta när man är för gammal för att få barn?

Tja, de flesta tycker väl om att göka, gör inte du det?
Citera
2026-07-11, 21:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Du får ge dom lite rep. Särskilt nummer två, förstår du hur nervösa dom är? Många män kämpar med det skrivna ordet. Men sen kan dom bygga bastu, köra bil, grilla, ligga i soffan och jämra sig, osv.
Citera
2026-07-11, 21:58
Medlem
svampdamps avatar
För mig ringer det omvända varningsklockor när äldre och vuxna använder uttryck som "ick". Dvs. alla födda före 2000.
Citera
2026-07-11, 22:03
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?
En kvinna ringer man upp och pratar med. Jag träffade min fru på Mirc chat 2002 och vi klickade direkt. Jag bad om hennes nummer och ringde upp. En seriös man visar intresse och tar initiativ. Så jävla mesigt att skicka mess. Det säger att du är för feg att prata och inte mogen.

Kräv ett hederligt samtal, det säger mer om en person som kan föra ett samtal än en som bara kan messa bakom en skärm.
Senast redigerad av Vespasianus 2026-07-11 kl. 22:06.
Citera
2026-07-11, 22:10
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:

Du missar helt poängen att männen som säger det förmodligen inte ens försöker få dig att gå igång! De attraheras inte av dig.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-11 kl. 22:17.
Citera
2026-07-11, 22:10
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är normalt att säga att nån är en trevlig prick.

Citat:
OK, isf vill jag inte ha en normal kille eller rättare sagt gubbe i 95% av fallen.

Det är inte normalt. Förutom möjligen i pilsnerfilmer från femtiotalet.
Citera
2026-07-11, 22:14
Medlem
"Trevlig prick" är ju en skitbra komplimang när det kommer från en man. Det betyder ju att han verkligen gillar dig för din personlighet.
Citera
2026-07-11, 22:23
Medlem
lagfrukts avatar
Vafan är en ick? Varför är särskilt svenskor så dyrkande och avgudande av just anglofoners språkbruk. USA? Varför ger ni sken av att ni skämms så pass för er egna kultur och måste lyfta in anglofona länders ord och uttryck?
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-11 kl. 22:29.
Citera
2026-07-11, 22:26
Medlem
Åh neeej en stackars kvinna på tinder som kan välja och vraka bland alla matchningar men ändå är putt. Ingenting är bra nog för Berit. Berit förtjänar bara det bästa. Komma ner på jorden och dejta en femma eller sexa är inte aktuellt för Berit. Att den manliga versionen av Berit får en matchning varannat år bryr hon sig inte om. Hon är ju en kvinna och ska minsann ha mer!

Herregud. Bortskämda kvinnor på tinder är verkligen en "ick"
Citera
2026-07-11, 22:33
Medlem
Många män som passerat typ 60 år brukar ju ofta bli lite clownaktiga. Det är flams och trams hela tiden. Men det kanske börjar redan i 50 års åldern?

Är det äldre män som har kallat dig " en trevlig prick" ? Det där med att framkalla en sexig stämning har äldre män tappat, de vet inte vad det är längre. Eller har tröttnat på det. De vill bara vara glada och skratta i stället, så du därför blir en "trevlig prick'" ! 😊
Citera
2026-07-11, 22:33
Medlem
Citat:

1. "Har du snap?"

För bara några år sedan använde i stort sett alla Snapchat. Den nuvarande trenden att rata appen för att ”verka vuxen” är ganska ironisk, om du känner ett behov av att spela vuxen, då är du uppenbarligen inte det. Det är säkert någon TikTok-trend som har dragit igång det här beteendet (och hur vuxet är det egentligen att hämta sina livsstilsråd därifrån?).

Man kan inte fastna i appchatten på dejtingsajterna för länge om det ska leda till något konkret. Konversationen behöver flyttas vidare till ett mer personligt plan så snart som möjligt, och där fungerar Snapchat alldeles utmärkt.

Jag förstår inte varför en tjejer nuförtiden absolut ska fråga efter telefonnumret direkt. Jag har ingen lust att dela med mig av mitt nummer eller min Instagram till främlingar innan jag har fått ett grepp om vad det är för typer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in