Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Dragit tjack sen eftermiddagen i går. Det är inte det bästa jag har tagit, men absolut inte dåligt. Jag bjöd över en vän, en väldigt smal, kort tjej utan någon erfarenhet och har bjudit på en hel del. Skulle väl gissa på att hon dragit runt 0.5 gram, och har knappt känt något. Lite rysningar, käkspänningar och stora pupiller, men inget direkt rus. Dåligt tjack tänker ni nu, men jag har varit hyfsat nöjd med det. Var duktigt påtänd där ett tag men har tagit det lugnt med smålinor i några timmar. Brorsan blev också påtänd, men inte denna lilla tjej. Hon äter inga mediciner heller. Vi tycker det är skitskumt, vad kan det bero på? Naturlig skithög tolerans?
Hon kanske har överdrivet hög förväntningar över ruset? Ibland kan jag nästan föreställa mig ett E-liknande stadie när jag vill ha min första dos, vilket ju inte inträffar, blir jätte påtänd men ganska ofta märker man ju inte av det så mycket.
Annars hur intar hon det? Snortar hon för hårt? Hade/har hon ätit, sovit, druckit bra? Spelar stor roll. Inga ADD/ADHD mediciner eller något heller?
Annars så kan det slå så på mig ibland också, jag kan liksom bli introvert istället, hur mycket jag än tar, någon oro och tomhet som tjacket brukar fylla som inte vill visa sig. Men mat spelar väldigt stor roll tycker jag.
Sedan är det mycket bättre att ta större doser med längre tid mellan påfyllning, annars sitter man och tar 50-100mg, känner inte så mycket, och upprepar var 30-60e minut och då skjuter ju tolerans i höjden, rus blir kortare och ATn värre.
Sen rekommenderar jag som alltid näskanna/nässköljare med koksaltlösning för att verkligen rensa ut all skit så att tjacket kan ta plats.