2016-08-21, 15:17
Medlem
krillepilles avatar
Jag använder tjack ibland, oftast på helger i samband med festligheter. Men har märkt att jag nästan får noll tjackballe nu för tiden, förut blev den som ett jävla russin men nu krymper den bara lite, typ som om man stod ute näck i 10 grader. Men har även märkt att mycket av det som är nice med tjacket försvunnit mer och mer, blir inte lika pratglad längre, inte lika självsäker osv osv.

Kan det vara tolerans även om jag inte använder regelbundet eller måste jag börja skjuta det för att få effekt? Skulle dock aldrig få för mig att använda sprutor eller rövpumpa så det är uteslutet, jag snortar alltid.
Citera
2016-08-21, 16:06
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Jag använder tjack ibland, oftast på helger i samband med festligheter. Men har märkt att jag nästan får noll tjackballe nu för tiden, förut blev den som ett jävla russin men nu krymper den bara lite, typ som om man stod ute näck i 10 grader. Men har även märkt att mycket av det som är nice med tjacket försvunnit mer och mer, blir inte lika pratglad längre, inte lika självsäker osv osv.

Kan det vara tolerans även om jag inte använder regelbundet eller måste jag börja skjuta det för att få effekt? Skulle dock aldrig få för mig att använda sprutor eller rövpumpa så det är uteslutet, jag snortar alltid.
Tolerans och att "magin" är lite försvunnen. I början blir man ju som i extas på tjack, piggheten, pratar som en galning, biter sönder munnen osv... osv... Både du och kroppen har vant sig vid att få amfetaminet ibland. Tänk dig att du går och äter en godis nu, jävligt gott, men tar du 5 kommer den 5:e inte vara särskilt speciell.
Du kan ta ett litet tjackuppehåll, eller ta mer vid varje tillfälle..
En annan sak jag kom på: det kanske är annat tjack vid de senare tillfällena du kört? Det brukar vara lite skillnad på olika tjack nämligen, små skillnaded men ändå nämnvärda. Ibland blir jag kåt som ett djur och ibland är det omöjligt att bli kåt.
Citera
2016-08-21, 16:09
Medlem
Citat:

Klart det är tolerans, jag upplever precis det du gör. Men tror även kvalitén på tjacket kan spela roll? Senaste jag fick tag i så har jag märkt en jävla skillnad i både klarhet i huvvet och självförtroende jämfört med tidigare batchar jag köpt. Riktigt bra grejer.
Citera
2016-08-21, 16:11
Medlem
Citat:

Kan ju vara vad som helst egentligen, testa om bomba ger mer effekt?
Men om du ändå inte får ut det positiva så är det väl lika bra att ta ett break på en månad eller två, då borde toleransen vara nollställd.
Citera
2016-08-21, 16:18
Medlem
om man tar amfetamin på fest, vad anser ni om att ta en stor dos i början av kvällen vs att ta flera, mindre doser utspritt över hela kvällen?
Citera
2016-08-21, 16:42
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyB
om man tar amfetamin på fest, vad anser ni om att ta en stor dos i början av kvällen vs att ta flera, mindre doser utspritt över hela kvällen?
Fungerar bra. Bäst att börja med en rejäl dos så man kommer igång. Bara det inte blir alldeles för små doser senare under kvällen med för stort mellanrum så att man börjar bli seg.
Citera
2016-08-23, 01:28
Medlem
wasabi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Jag får extremt lätt hallucinationer när jag tar amfetamin, räcker med att vara vaken 24 timmar så är insekterna där och drar omkring.
Efter 48 timmar så kommer människorna, ser de på avstånd, väldigt realistiska men håller sig alltid en bit bort.
60 timmar och människorna har bestämt sig för att bosätta sig vart jag än befinner mig. De är överallt och extremt närgångna, de ropar även mitt namn och säger diverse mindre trevliga saker till och om mig. Det är också väldigt svårt att se skillnad på vad som är en hallucination och verklighet.

Längre kan jag ej vara vaken, då 60 timmar räcker för att jag ska vara på bristningsgränsen till en riktig psykos.

Känner ingen annan som får hallucinationer så tidigt in i racet.

Vad kan detta bero på?
Kan jag göra något för att lindra det här om jag vill vara vaken en längre stund?

Varför vara vaken längre? Jag e daglig brukare och mina ljud-hallisar kan börja efter ett dygn, max 2, tredje natten så pratar och dansar allt. Höll på att hamna i psykos dag nr 3 utan sömn.... det e inte värt det...man måste sova lite här och var, sömnbrist leder till såna här biverkningar vad jag förstått
Citera
2016-08-23, 17:10
Medlem
Spelar det någon roll om man 1; använder papper eller inte, och 2; om man gör pulver eller sväljer en lika stor mängd i ett flarn eller en klump? När man bombar alltså.
Citera
2016-08-23, 17:25
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Spelar det någon roll om man 1; använder papper eller inte, och 2; om man gör pulver eller sväljer en lika stor mängd i ett flarn eller en klump? När man bombar alltså.
Fattar inte, om du inte använder papper vad ska du packa in det in det då?
Vad är ett flarn?
Om du menar att bara dricka tjacket upplöst i lite vätska så går nog det fortare än en bomb. Men inte märkbart!

Vill du att det ska gå FORT? Ja då har du bara ett alternativ...
Skjuta. Det tar 1 sekund ungefär.

Mvh
Citera
2016-08-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Fattar inte, om du inte använder papper vad ska du packa in det in det då?
Vad är ett flarn?
Om du menar att bara dricka tjacket upplöst i lite vätska så går nog det fortare än en bomb. Men inte märkbart!

Vill du att det ska gå FORT? Ja då har du bara ett alternativ...
Skjuta. Det tar 1 sekund ungefär.

Mvh

Att man bara tar en klump och lägger under tungan och sväljer med vatten. Flarn är en platt klump.
Citera
2016-08-24, 08:00
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Att man bara tar en klump och lägger under tungan och sväljer med vatten. Flarn är en platt klump.
Tror inte du märker någon större skillnad öht hur du än äter ditt tjack.
Mvh
Citera
2016-08-24, 19:07
Medlem
Tjo! skall tjacka för första gången på fredag och jag undrar hur jag ska ladda upp kroppen innan,mycket mat,vila och vätska,är det något mer som behövs för att göra at så skonsam som möjligt? (nej har inte tillgång till benzo eller andra droger,så det är uteslutet )

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in