2020-06-30, 12:58
Medlem
Behöver man torka tjoet innan man renar det?
Citera
2020-06-30, 22:48
Medlem
Vad fan är det med allt gult jävla vax-tjack som finns inne på fs nu för tiden?
Så sjukt irriterande när man enbart kör IV och skiten blir antingen bomull, eller är oerhört svår att lösa upp..

Saknar den pastan (Ja, den som tappade 30% vid tork) då den löste sig med kristallklara lösninar och kickade med eufori istället för stiss.
Citera
2020-07-01, 01:42
Medlem
Hållt på ett år ganska exakt fram och tillbaka. Föregående hösten i princip varjde dag, nu under våren lugnare efter ett 3 veckors uppehåll under julledigheten.
Längsta uppehållet hade jag precis och det var knappt 1 månad långt uppehåller. Lite mer förmodligen inte direkt räknat 100%. Självvilligt återfall om man vill kalla det så gjorde jag efter 1g togs emot häromdagen.

De jag vill komma till är hur det kommer sig att efter varje uppehåll (3 veckor i julas & nudå 1 månad ren har jag som grund att utgå från) så blir effekten vid första intaget precis som när man debuterade på tjacket. Ni vet, okontrollerat tjötande, råka berätta/prata för mycket till folk man kanske inte borde etc etc. Hoppas ni hajjar.
Hur kmr de sig att jag upplever^^ efter bägge uppehållen? Är jag fortfarande färsking på det guldiga pulvret eller vafan ska man tro

MvH
Citera
2020-07-01, 08:17
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Normala pupiller under ruset, men när de börjar avta och lämna kroppen så kmr ufo ögonen fram
helt bäck svarta. Hur kommer det sig? Tror det har besvarats / diskuterats några gånger här
men hittar ej.
Citera
2020-07-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Normala pupiller under ruset, men när de börjar avta och lämna kroppen så kmr ufo ögonen fram
helt bäck svarta. Hur kommer det sig? Tror det har besvarats / diskuterats några gånger här
men hittar ej.

Har varit med och lärt ''känna'' amfetamin under en längre tid nu trots dess lömska krokben som kommer när man börjar hantera pulvret utan respekt.
Men den fråga som ställs här av dig har jag frågat mig men till skillnad från andra frågor har jag aldrig fått det på svart vitt, någon utbildad läkare/kunnig om kroppen & psyket?

Har ofta små pupiller på amfetamin, eller normala ska jag säga. Men så fort en natt genom-härjats ballar pupillerna ur.
Citera
2020-07-01, 10:27
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
men hittar ej.

Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Har varit med och lärt ''känna'' amfetamin under en längre tid nu trots dess lömska krokben som kommer när man börjar hantera pulvret utan respekt.
Men den fråga som ställs här av dig har jag frågat mig men till skillnad från andra frågor har jag aldrig fått det på svart vitt, någon utbildad läkare/kunnig om kroppen & psyket?

Har ofta små pupiller på amfetamin, eller normala ska jag säga. Men så fort en natt genom-härjats ballar pupillerna ur.
Är väl för att tjack triggar flykt- och kamprespons. Då vidgas pupillerna.
Citera
2020-07-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Är väl för att tjack triggar flykt- och kamprespons. Då vidgas pupillerna.
Om det du skriver inte är ett fastställt faktum så har jag svårt att köpa den teorin. Tänker så simpel som att då borde dem ju vidgas under själva ruset. Spökandet (hehe) i denna fråga är att pupillerna blir tefat efter första natten vaken.
Alltså inte efter/under intag.
Citera
2020-07-01, 17:33
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Hållt på ett år ganska exakt fram och tillbaka. Föregående hösten i princip varjde dag, nu under våren lugnare efter ett 3 veckors uppehåll under julledigheten.
Längsta uppehållet hade jag precis och det var knappt 1 månad långt uppehåller. Lite mer förmodligen inte direkt räknat 100%. Självvilligt återfall om man vill kalla det så gjorde jag efter 1g togs emot häromdagen.

De jag vill komma till är hur det kommer sig att efter varje uppehåll (3 veckor i julas & nudå 1 månad ren har jag som grund att utgå från) så blir effekten vid första intaget precis som när man debuterade på tjacket. Ni vet, okontrollerat tjötande, råka berätta/prata för mycket till folk man kanske inte borde etc etc. Hoppas ni hajjar.
Hur kmr de sig att jag upplever^^ efter bägge uppehållen? Är jag fortfarande färsking på det guldiga pulvret eller vafan ska man tro

MvH

Därför att du vilat hjärnan och återställt nivåerna av dopamin som gör att du blir igång på ruset.
Så du får sån där bra effekt igen första gången efter avbrottet. Dock töms dopaminnivåerna nästan omedelbart till den nivå du hade innan avbrottet tycker jag. Enligt min erfarenhet då.
Citera
2020-07-01, 19:30
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Om det du skriver inte är ett fastställt faktum så har jag svårt att köpa den teorin. Tänker så simpel som att då borde dem ju vidgas under själva ruset. Spökandet (hehe) i denna fråga är att pupillerna blir tefat efter första natten vaken.
Alltså inte efter/under intag.
Otydligt från min sida.. Ja, det är ett fastställt faktum men det självklart ingen absolut konsekvens utan nyanser. Amfetamin har, framför allt i höga doser, alla de komponenter en flykt- kamprespons förutsätter, t.ex. noradrenalin som bland annat vidgar pupiller. Triggas av rädsla/ångest/stress där bland annat varierande dopaminnivåer har betydelse på flera plan.

Ju högre dos, desto högre potential för stora pupiller.
Citera
2020-07-01, 20:47
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Därför att du vilat hjärnan och återställt nivåerna av dopamin som gör att du blir igång på ruset.
Så du får sån där bra effekt igen första gången efter avbrottet. Dock töms dopaminnivåerna nästan omedelbart till den nivå du hade innan avbrottet tycker jag. Enligt min erfarenhet då.
Det handlar om att periodvis användning av amfetamin förstärker individens känslighet för drogen och ger ett i teorin starkare starkare rus efter ett uppehåll. Även den första dosen orsakar en större frisättning av endorfiner och ger ökat välbehag i kombination med dopamin.
Citera
2020-07-02, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Koffein/efedrin-överdos.

Men det är ju även jävligt varmt för tillfället

Jo det är sant haha men när man känner direkt efter en snort hur varenda svettkörtel öppnar sig 110% då måste det vara nåt annat.

Förresten, har ni några bra tips på hur man kan få pissat när man är igång? Testade att sätta mig ner alldeles nyss men det funkade inte mkt bättre än när man står upp. Blir liksom att lämna toa med halva blåsan otömd känns det som haha.
Citera
2020-07-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Jo det är sant haha men när man känner direkt efter en snort hur varenda svettkörtel öppnar sig 110% då måste det vara nåt annat.

Förresten, har ni några bra tips på hur man kan få pissat när man är igång? Testade att sätta mig ner alldeles nyss men det funkade inte mkt bättre än när man står upp. Blir liksom att lämna toa med halva blåsan otömd känns det som haha.

Tryck där det tar emot (på kuken) och spänn vid magen, annars är ju uppenbara att dricka mer vatten.

En vårdare vid st:görans psykakut bad mig att daska kuken mot magen för att få ut piss för att lämna pissprov...... Han påstod att en tjackis gav han tipset men tror nog mer att han hade en annorlunda sexualitet.

edit: tror fortfarande på att dick jag menar ditt tjack innehåller efedrin/koffein i ohälsosamma mängder som får dig svettas som om du satt i en finsk bastu.
Senast redigerad av egenvilja 2020-07-03 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in