2009-02-15, 04:04
Medlem
Nymils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Hmm, jag fick ingen AT första gången jag testade tjack. Dock fick det väl kanske inte direkt någon helt utflippad effekt, men ändå. Jag var uppe i över 50 timmar i sträck på ungefär 400mg.

Jag fick däremot fedting ATNNN på ~5-7 timmars tjack rus. Iofs, så va det mer än en gubbe som gled upp i snoken vid det tillfället!
Citera
2009-02-18, 19:40
Medlem
SilentBullets avatar
Någon som vet ifall intag av tjack är farligt om man har högt blodtryck? Det handlar om en kväll och inget race då. Inte tänkt på det förr men nu när man fick sitt blodtryck svart på vitt vill jag gärna ha koll på läget, man blir ju inte yngre.
Citera
2009-02-18, 20:25
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentBullet
Någon som vet ifall intag av tjack är farligt om man har högt blodtryck? Det handlar om en kväll och inget race då. Inte tänkt på det förr men nu när man fick sitt blodtryck svart på vitt vill jag gärna ha koll på läget, man blir ju inte yngre.
Det förhöjjer blodtrycket så mycket är säkert, detta kan väl vara farligt i ditt fall då. Om högt blodtryck inte är bra. Sen drar det ihop de yttre blodkärlen också(tjack-balle) som också inte kanske är så bra om man har blodproblem?
Citera
2009-02-18, 22:08
Medlem
youngsoulrebelss avatar
hur högt tryck har du?
Citera
2009-02-19, 13:34
Medlem
SilentBullets avatar
Har inte infon framför mig nu men tror det låg på 150/100.
Citera
2009-02-19, 16:28
Bannlyst
Lånar tråden lite då jag inte anser min fråga att vara i behov av en egen trådstart.

Om en person på 70kg som aldrig tagit amfetamin förut drar sin första en måndag eftermiddag för att sedan dygna första natten (men ändå tvinga i sig vatten/mat). Totalt en hel gubbe innan tisdagens slut. Sover natten till onsdag och tar inget på onsdagen. Spenderar totalt en gubbe över torsdag/fredag men får ändå bra med sömn på natten.

Kommande vecka ingenting alls för att den här veckan förbruka 0.5-0.8g per dag och även nu se till att få i sig mat och vatten. Missade en natts sömn då jag inte lyckades somna (tror det var lite hjärt nojja där). Två doser per dag, tidig morgon och efter lunchtid. Eftermiddagarna har bestått av styrketräning.

Nu till frågeställningen: Har inte upplevt någon somhelst AT än mer än väldiga svettningar i sömnen, inga psykiska. Två senaste dagarna har jag dock inom loppet av 1-3timmar efter intag känt mig febrig och gravt illamående. Detta har sedan mer eller mindre gått över efter ytterliggare ett par timmar.

Är detta AT en helt vanlig AT eller helt enkelt någonting annat? Avtändningen borde ju komma när det går ur inte nån timma efter snort.
Citera
2009-02-19, 21:38
Medlem
charliies avatar
Jag har ett par frågor som jag skulle behöva få svar på relativt fort. Hittade ingen annan passande tråd att posta dem i, så jag hoppas att detta duger.

1. Vad får man för symptom om man råkat ta en överdos?

2. Vad gör man för att må bättre om man tagit en eventuell överdos?

3. Är det farligt att ta benso direkt (alt. en kort tid) efter att man tagit tjack?

Vore hemskt tacksam för några bra svar
Citera
2009-02-19, 21:58
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliie
Jag har ett par frågor som jag skulle behöva få svar på relativt fort. Hittade ingen annan passande tråd att posta dem i, så jag hoppas att detta duger.

3. Är det farligt att ta benso direkt (alt. en kort tid) efter att man tagit tjack?

Vore hemskt tacksam för några bra svar

1. Huvudvärk, stark sådan. En eventuell motsatt effekt kan uppträda och man känner sig trött.

2. Drick vatten, drick vatten och drick vatten.

3. Nej det är det inte. Sen så är jag ingen förespråkare av benso överhuvudtaget men men.

Hur stor mängd benso rör det sig om? Vilken substans och vilken styrka?
Citera
2009-02-19, 22:08
Medlem
hydrochlorides avatar
[quote=charliie]

[quote]

1. Stark huvudvärk alt. tung seg känsla typ tung i kroppen, andfådd, hängande tunga ögonlock, andningssvårigheter, muskelkramper, hjärtklappning, yrsel, domningar, skakningar, ångest samt stark nojja.

2. Lindrig OD = drick och ät. Och vad du än gör - lusläs inte OD-trådar under drogakuten
Citera
2009-02-19, 23:52
Medlem
sinder15s avatar
jag har tagit Tjack i ca 1 och ett halvt år
men nu börjar effekterna och bli omvändt
jag kan sova 2 timmar efter jag har tagit en lina
jag kjänner mig fortfarandre hungrig
kan jag ha fått ADHD?
eller har jag bara fått nått dårlig Tjack? Kjöper på gatorna av olika personer Varje gång
Citera
2009-02-19, 23:55
Medlem
SilentBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinder15
kan jag ha fått ADHD?
eller har jag bara fått nått dårlig Tjack? Kjöper på gatorna av olika personer Varje gång

Din tolerans har nog ökat, du får höja dosen för att få samma rus du fick i början. Detta är vad jag tror iallafall.
Citera
2009-02-20, 00:03
Medlem
rebelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinder15
kan jag ha fått ADHD?

ADHD är inget man bara utvecklar sådär. Om du hade haft det hade du märkt det redan första dan du gick på tjacket. Precis som SilentBullet tror, tror även jag att din tolerans har ökat. Eller jag kan faktiskt säga att jag vet det.

Tar du ditt tjack enbart nasalt eller slår du även i dig ett par meter nån gång ibland?

Har du någon kran som du kan lita på mer än de andra som du kan fråga om styrkan på bumset?

Jag menar naturligtvis inte att han/hon ska komma med en procent på hur rent det är, mer troligt att kranen kanske kan säga i förhållande till det du köpte sist vilken kvalité det har. Och såklart säger väl inte kranen att det är skit i jämförelse men däremot lovar jag att du snabbt kommer få veta om det är bättre.

Btw, hur stor dos ligger du på om du ska säga mellan tummen o pekfingret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in