2014-01-13, 16:17
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
Är det bara jag eller gör swe_lease tjack att kroppen luktar illa? jag duschade 2 gånger på raken men jag kan fortfarande lukta något äcklig kemikalier lukt som kommer ut av min kropp!
Dessutom behöver jag ofta vädra rummet i detta kalla väder.

edit:
Jag har precis svept golvet med chlorine och sprejade luftfräschare, det hjälper ju mycket
Det är ditt svett som luktar tjack. Fullt normalt och beror inte på att det just är swe_lease tjack.
Citera
2014-01-13, 16:25
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jo, men ville ha fler svar

Men fan också... Miss Lips tjack är inte heller nå bra o det är snart slut :/

Vad kan det bero på, ifall rushen kommer nästan 20 sekunder _efter_ man har dragit ut nålen från armen?
Tjacket jag sitter på just nu är likadant. Rushen kommer efteråt i "vågor" liksom, vilket är ganska irriterande imo. Masserade även min överarm säkert 20-30min efter jag skjutit (eftersom det bokstavligen kändes som att venen "stelnat" lite) och fick då en liten rush + smak i munnen av det, precis som att blodflödet i venen inte riktigt fått med allt. Prova därför att massera precis efter du skjutit i dig allt, ska själv prova när tillfälle ges.

Ber om ursäkt för dubbelpost.
Citera
2014-01-13, 16:44
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Tjacket jag sitter på just nu är likadant. Rushen kommer efteråt i "vågor" liksom, vilket är ganska irriterande imo. Masserade även min överarm säkert 20-30min efter jag skjutit (eftersom det bokstavligen kändes som att venen "stelnat" lite) och fick då en liten rush + smak i munnen av det, precis som att blodflödet i venen inte riktigt fått med allt. Prova därför att massera precis efter du skjutit i dig allt, ska själv prova när tillfälle ges.

Ber om ursäkt för dubbelpost.
Enligt min uppfattning är det bättre med ett svag/mild lugnt rus utan något märkvärdigt rush än ett rushigt rus som blir stissigt i slutet, fast jag inte är en IVare.
Citera
2014-01-13, 16:54
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Enligt min uppfattning är det bättre med ett svag/mild lugnt rus utan något märkvärdigt rush än ett rushigt rus som blir stissigt i slutet, fast jag inte är en IVare.

Bra tjack ska ha en fet rush, mycket smak i halsen, för att sedan lugna ut sig o bli ett fint o milt tjackrus. En rush är inte rus. Rushen varar i ca 1min, för att sedan övergå i ett rus.
Citera
2014-01-13, 17:44
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det är lite annorlunda för oss IVare. Vi får en skön rush precis när tjacket slår medan/efter injicering som gör att vi ibland kan ligga på golvet och flåsa i ett par minuter innan vi hämtat oss och blir kontaktbara igen. Det är här rushen kan slå för hårt och bli för mycket, vilket resulterar i en inte så skön rush.
Citera
2014-01-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Så 24 timmar är verkligen tillräckligt lång tid för att man ska få hallucinogen-liknande hallisar när allt står rätt till med psyket? Det låter lite konstigt tycker jag. Mitt senaste race var jag vaken i runt 59 timmar, och visst fick jag hallisar, men inte i närheten av lika intensiva och de var dessutom av en helt annan karaktär, gick inte alls att jämföra med hallisarna man får av hallucinogener.

Visst att vi alla är olika, men det känns ju som att något inte står riktigt rätt till när man får så grova hallisar efter endast 24 timmar. Men du har kanske rätt.

Förr kunde jag köra race på tre dygn utan problem med hallucinationer och liknande, men efter ett race på kring 100 timmar vid ett tillfälle slutade dessa möjligheter och numera blir jag slut redan efter 25-30 timmar och har därför som regel att aldrig vara vaken mycket längre än två dygn. Oftast mindre än så. Faktum är att jag lagt av med race till större delen.

Det har inte att göra med något liknande? Att du kört något intensivt race som gjort dig känslig menar jag. I vilket fall är det inte nyttigt alltså, därav att jag personligen är försiktig med det numera. I och för sig är det lite olika substanser jag kört race på vid olika tillfällen, så det kan vara vad som helst i mitt fall.
Citera
2014-01-13, 18:55
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Förr kunde jag köra race på tre dygn utan problem med hallucinationer och liknande, men efter ett race på kring 100 timmar vid ett tillfälle slutade dessa möjligheter och numera blir jag slut redan efter 25-30 timmar och har därför som regel att aldrig vara vaken mycket längre än två dygn. Oftast mindre än så. Faktum är att jag lagt av med race till större delen.

Det har inte att göra med något liknande? Att du kört något intensivt race som gjort dig känslig menar jag. I vilket fall är det inte nyttigt alltså, därav att jag personligen är försiktig med det numera. I och för sig är det lite olika substanser jag kört race på vid olika tillfällen, så det kan vara vad som helst i mitt fall.
Det är inte mig det handlar om, utan en vän till mig!

Hon har bara tagit tjack kanske 4-5 gånger tidigare. Och hon har aldrig kört något ordentligt "race", som mest har hon suttit uppe kanske 30-40 timmar. Hon har alltså aldrig suttit uppe flera dygn på rad eller något sådant. Tycker det är riktigt skumt att hon helt plötsligt börjar få grova hallisar efter att ha varit vaken i bara 24 timmar (varav hon bara varit tjackad under 8 timmar) när hon aldrig fått minsta lilla hallis förut med större doser och längre tid vaken. En annan grej jag tycker är konstig är att hon gick från att inte ha några hallisar alls till att mer eller mindre trippa under loppet av cirka 30 minuter.

Får väl hoppas på att det försvinner helt när hon fått sova lite till, även om jag tycker att det redan borde ha löst sig när hon redan fått en hel natts sömn.
Citera
2014-01-13, 19:32
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det är inte mig det handlar om, utan en vän till mig!

Hon har bara tagit tjack kanske 4-5 gånger tidigare. Och hon har aldrig kört något ordentligt "race", som mest har hon suttit uppe kanske 30-40 timmar. Hon har alltså aldrig suttit uppe flera dygn på rad eller något sådant. Tycker det är riktigt skumt att hon helt plötsligt börjar få grova hallisar efter att ha varit vaken i bara 24 timmar (varav hon bara varit tjackad under 8 timmar) när hon aldrig fått minsta lilla hallis förut med större doser och längre tid vaken. En annan grej jag tycker är konstig är att hon gick från att inte ha några hallisar alls till att mer eller mindre trippa under loppet av cirka 30 minuter.

Får väl hoppas på att det försvinner helt när hon fått sova lite till, även om jag tycker att det redan borde ha löst sig när hon redan fått en hel natts sömn.
Grejen är den att ditt psykes stabilitet och välmående är inte alltid detsamma varje dag så bara för att hon en dag kunnat göra si utan att märka av något, betyder det inte att hon kan göra så en annan dag och tro att det ska gå precis lika bra som förra gången. Hennes kropp och framförallt hjärna är slutkörd och det hoppas jag att hon förstår eftersom hon ett helt dygn senare fortfarande sitter med hallisar.
Citera
2014-01-13, 22:04
Bannlyst
Tänkte om någon hade ett bra svar kring min fråga även fast jag har mina egna misstankar om var det hela failar.

Jag har prövat amfetamin och krabba ett flertal gånger och jag har inte fått någon effekt alls. Nu senast hos en polare i helgen som hade fest. Han hade ett gulfärgat amfetamin som luktade lite botaniskt. Tog ett par linor. Känner ingenting.

Morgonen därför så tar jag den där jävla påsen. Häller ut säkert ett gram på köksbrädan. Gör fem riktigt kraftiga linor och drar i mig det. Men jag kände fan ingenting. Somnade som ett barn en stund efteråt.

Jag sa det precis när vi kom dit att jag inte borde ta affe för det funkar inte för mig. Och då frågade han direkt om jag har ADHD. Kan det vara så att jag har det och att det är därför jag inte får något rus av amfetamin?
Citera
2014-01-13, 22:19
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Tänkte om någon hade ett bra svar kring min fråga även fast jag har mina egna misstankar om var det hela failar.

Jag har prövat amfetamin och krabba ett flertal gånger och jag har inte fått någon effekt alls. Nu senast hos en polare i helgen som hade fest. Han hade ett gulfärgat amfetamin som luktade lite botaniskt. Tog ett par linor. Känner ingenting.

Morgonen därför så tar jag den där jävla påsen. Häller ut säkert ett gram på köksbrädan. Gör fem riktigt kraftiga linor och drar i mig det. Men jag kände fan ingenting. Somnade som ett barn en stund efteråt.

Jag sa det precis när vi kom dit att jag inte borde ta affe för det funkar inte för mig. Och då frågade han direkt om jag har ADHD. Kan det vara så att jag har det och att det är därför jag inte får något rus av amfetamin?
Jag har ingen aning varför du inte får något rus av amfetamin, men det är i alla fall en myt att man inte får ett rus av amfetamin bara för att man har ADHD, så det är inte anledningen i alla fall.

Men du går inte på någon medicin? Anti-depressiva kanske?
Citera
2014-01-14, 04:51
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd

Det är en gammal myt serru I värsta fall kan det vara så att folk med ADHD får ta lite större doser för att känna sig / uppfattas som lika tjackade som folk utan ADHD gör!

Du använder dig inte av någon medicin, SSRI eller Benzodiazepin?

Citat:
Jag har ingen aning varför du inte får något rus av amfetamin, men det är i alla fall en myt att man inte får ett rus av amfetamin bara för att man har ADHD, så det är inte anledningen i alla fall.

Snubben kanske är imun !?
Citera
2014-01-14, 11:58
Bannlyst
Citat:

Jo, jag äter cipralex och stesolid. Kan det vara därför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in