2015-04-23, 03:01
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur gammal är din morfar? I "morfar"-ålder? Har inte var och varannan morfar och mormor antingen hjärnblödningar, hjärtinfartkter, högt blodtryck och gud vet allt. Det var absolut inte menat på något respektlöst sätt mot just din morfar, no offence, hoppas det inte var otydligt.

Jag gillar vanligtvis inte att uppmuntra nervösa nybörjare på flashback till att löpa linan ut (hehe ) men med "bara" bakgrund av att din morfar haft hjärnblödning borde det nog vara lugnt att dra en liten lina.

Exakt sånt här typ av svar jag var ute efter, tack. Och jag hade som sagt testat oavsett förr eller senare hehe. Hade faktiskt inte tänkt på det sättet, att bara för att någon i släkten åker på något så behöver det inte vara super ärligt. Så tack Blir nog att prova nästa vecka, återkommer om jag överlever
Citera
2015-04-23, 13:15
Medlem
pill.patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Exakt sånt här typ av svar jag var ute efter, tack. Och jag hade som sagt testat oavsett förr eller senare hehe. Hade faktiskt inte tänkt på det sättet, att bara för att någon i släkten åker på något så behöver det inte vara super ärligt. Så tack Blir nog att prova nästa vecka, återkommer om jag överlever

Och får du en stroke är det bara dra en lina till, i rent medicinskt syfte! Ok, riktigt så enkelt är det så klart inte, men fler och fler studier talar för att amfetamin har en positiv inverkan på strokepatienters återhämtning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/am...oke_128408.svd

http://www.sciencedirect.com/science...78584615000469

Ett utdrag ur konklusionen i sista studien: "In all of our studies using low dose methamphetamine we have not found any evidence of neuropathology caused by the drug treatment. To the contrary, we have observed a reduction in neuronal loss, apoptotic cell death, and neuromotor/cognitive impairment after acute brain injury. In light of the fact that low dose methamphetamine is FDA approved for use in juveniles and adults, we see no valid reason why it cannot be utilized in human clinical trials for stroke and TBI. We propose that low dose methamphetamine has significant potential as a neuroprotective agent when the dosing is kept within safe, previously established guidelines."
Citera
2015-04-23, 13:16
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pill.patrol
Och får du en stroke är det bara dra en lina till, i rent medicinskt syfte! Ok, riktigt så enkelt är det så klart inte, men fler och fler studier talar för att amfetamin har en positiv inverkan på strokepatienters återhämtning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/am...oke_128408.svd

http://www.sciencedirect.com/science...78584615000469

Ett utdrag ur konklusionen i sista studien: "In all of our studies using low dose methamphetamine we have not found any evidence of neuropathology caused by the drug treatment. To the contrary, we have observed a reduction in neuronal loss, apoptotic cell death, and neuromotor/cognitive impairment after acute brain injury. In light of the fact that low dose methamphetamine is FDA approved for use in juveniles and adults, we see no valid reason why it cannot be utilized in human clinical trials for stroke and TBI. We propose that low dose methamphetamine has significant potential as a neuroprotective agent when the dosing is kept within safe, previously established guidelines."

Hur ska amfetamin kunna hjälpa strokepatienter? fattar inte
Citera
2015-04-23, 13:59
Medlem
pill.patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Hur ska amfetamin kunna hjälpa strokepatienter? fattar inte

Det snabbar på rehabiliteringen. Det behövs mer forskning på området men det har att göra med amfetamins inverkan på neurotransmittorer, och då främst noradrenalin. Man har kunnat observera ett samband mellan ökad utsöndring av noradrenalin och en snabbare återhämtning efter hjärnskador. Det har med plasticiteten i hjärnan att göra. Mycket tyder på att bl.a. noradrenalin hjälper hjärnan att skapa nya nervbanor som tar över de funktioner som de skadade delarna av hjärnan tidigare hade. Amfetamin förebygger inte stroke, men kan alltså i terapeutiska doser stimulera återhämtningen.
Citera
2015-04-23, 14:53
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pill.patrol
Det snabbar på rehabiliteringen. Det behövs mer forskning på området men det har att göra med amfetamins inverkan på neurotransmittorer, och då främst noradrenalin. Man har kunnat observera ett samband mellan ökad utsöndring av noradrenalin och en snabbare återhämtning efter hjärnskador. Det har med plasticiteten i hjärnan att göra. Mycket tyder på att bl.a. noradrenalin hjälper hjärnan att skapa nya nervbanor som tar över de funktioner som de skadade delarna av hjärnan tidigare hade. Amfetamin förebygger inte stroke, men kan alltså i terapeutiska doser stimulera återhämtningen.

Lät ju onekligen intressant
Citera
2015-04-24, 16:30
Medlem
suprorets avatar
Går det att ta typ 2mg xanor före tjacket eller förstör det? Första gången jag ska prova.
Citera
2015-04-24, 16:41
Medlem
Citat:
Går det att ta typ 2mg xanor före tjacket eller förstör det? Första gången jag ska prova.

Fungerar utmärkt, men beror ju på vad du är ute efter, själv skulle jag aldrig blanda med annat första gången jag provar en drog. Rekommenderar att du tar en lina först och ser vad som händer, går alltid att ta pillren senare.
Citera
2015-04-24, 17:07
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Fungerar utmärkt, men beror ju på vad du är ute efter, själv skulle jag aldrig blanda med annat första gången jag provar en drog. Rekommenderar att du tar en lina först och ser vad som händer, går alltid att ta pillren senare.

Okej, har tyvärr redan tagit xanoren.. Men men, får se hur det går.

Edit: hmm.. tagit en liten liten lina för några minuter sen och har redan 120 puls.. normalt?
Senast redigerad av suproret 2015-04-24 kl. 17:48.
Citera
2015-04-24, 18:12
Medlem
Hur lång tid tar det för tjacket att bli gammalt i rumstemperatur? Har förvarat det bakom en list i över en månad och vill ha förvara det där till dess att jag tar studenten. Finns det någon risk att kvaliteten försämras?
Citera
2015-04-24, 18:42
Medlem
Citat:
Okej, har tyvärr redan tagit xanoren.. Men men, får se hur det går.

Edit: hmm.. tagit en liten liten lina för några minuter sen och har redan 120 puls.. normalt?

Du tror inte att pulsen är lite högre än den egentligen skulle vara då du verkar lite orolig? Lätt hänt att pulsen stiger om du oroar dig över att pulsen är för hög. Sen är 120 i puls inget att oroa sig över om allt känns bra i övrigt så är det bara att ta det lugnt och njuta.
Citera
2015-04-24, 18:57
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBystrom
Du tror inte att pulsen är lite högre än den egentligen skulle vara då du verkar lite orolig? Lätt hänt att pulsen stiger om du oroar dig över att pulsen är för hög. Sen är 120 i puls inget att oroa sig över om allt känns bra i övrigt så är det bara att ta det lugnt och njuta.

Känner mig inte det minsta nojig faktiskt, så det är skönt.. drar väldigt små linor i taget Så allt bra hittills!
Citera
2015-04-24, 21:04
Medlem
suprorets avatar
Alltså något måste vara väldigt fel, dragit flera linor nu och de enda effekter jag hittils fått är att jag är lite piggare, något högre puls.. men inte alls något "rus". Fan vad besviken jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in