2014-09-08, 05:10
Medlem
Haha, det luktar troll men det kan ju lika väl sant så jag ger dig min gissning, att ni fick tag på tjack.

Första gången så kan det vara lite svårt att känna av ruset till en början då om man har nån slags förväntning på nåt som man aldrig provat, dock så kommer såklart en ca halvgubbe ok tjack ge märkbar effekt och det tycks de ju tydligt göra när ni åker hem.
Bomb tar längre tid att komma igång än många andra sätt att ta amfetamin och bombar man dessutom med plastfolie som det påstås så är jag inte ett dugg förvånad ifall du sitter runkandes vid burken, lika klarvaken fortfarande
Citera
2014-09-08, 11:09
Medlem
Guaranteeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyken
Haha, det luktar troll men det kan ju lika väl sant så jag ger dig min gissning, att ni fick tag på tjack.

Första gången så kan det vara lite svårt att känna av ruset till en början då om man har nån slags förväntning på nåt som man aldrig provat, dock så kommer såklart en ca halvgubbe ok tjack ge märkbar effekt och det tycks de ju tydligt göra när ni åker hem.
Bomb tar längre tid att komma igång än många andra sätt att ta amfetamin och bombar man dessutom med plastfolie som det påstås så är jag inte ett dugg förvånad ifall du sitter runkandes vid burken, lika klarvaken fortfarande

Haha spot on med den gissningen
Var igång hela dagen igår, lyckades somnade vid 3 inatt vilket betyder att jag var uppe i 40 timmar.
Det var ruskigt nice att blanda med CB dessutom, trodde inte att den blandningen skulle resultera i något då det var ett stort mellanrum mellan intagen. Men jag vart proven wrong, blev riktigt skevt Fick till och med en del hallisar som fick en ur balans på en gött sätt. Kändes som att varje gång jag rökte så boostades Affen upp dessutom. Inte pjåkigt!

Och angående plastfolien: Ja, det var så klart korkat. Men efter ha gått 1h för att komma fram till ravet och sen på plats spendera ytterligare 1h för att hooka medan en var riktigt packad, så ville vi bara att det skulle kicka igång så vi svalde direkt efter köpet utan att tänka igenom det...
Citera
2014-09-08, 23:15
Medlem
Om man jämför amfetamin med ritalin/concerta.. Vad föredrar ni när det gäller studier? Fördelar /nackdelar med dem olika preparaten?
Citera
2014-09-09, 17:47
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av root2ohm
Om man jämför amfetamin med ritalin/concerta.. Vad föredrar ni när det gäller studier? Fördelar /nackdelar med dem olika preparaten?

Amfetamin. Fördelar med Amfetamin, du får mer gjort och det blir mer strukturerat. Ritalin/Concerta har kortare rus och är mer svettigt och vidrigt efter den initiala kicken blir man lätt vimsig och skev och det är inget bra tillstånd att plugga i.
Citera
2014-09-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Amfetamin. Fördelar med Amfetamin, du får mer gjort och det blir mer strukturerat. Ritalin/Concerta har kortare rus och är mer svettigt och vidrigt efter den initiala kicken blir man lätt vimsig och skev och det är inget bra tillstånd att plugga i.

Hur fungerar det för individer som har preparaten utskrivna, fyller dem på när det börjar dala?? Måste vara jobbigt att gå på ritalin en hel skolvecka även om det handlar om små doser?
Citera
2014-09-09, 21:03
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Hur fungerar det för individer som har preparaten utskrivna, fyller dem på när det börjar dala?? Måste vara jobbigt att gå på ritalin en hel skolvecka även om det handlar om små doser?

Japp dom fyller på när det börjar dala. Dom får tabletter utskrivna individuellt anpassat från läkaren. Brukar vara 1 tab på morgonen, en vid lunch och några timmar innan man ska lägga sig tror jag.
Citera
2014-09-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Japp dom fyller på när det börjar dala. Dom får tabletter utskrivna individuellt anpassat från läkaren. Brukar vara 1 tab på morgonen, en vid lunch och några timmar innan man ska lägga sig tror jag.

Då får man se till att inte glömma det, annars blir det småjobbigt
Citera
2014-09-10, 10:35
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Yes, tar man XR (Concerta) brukar det oftast vara 1 tab. per morgon, men har man IR (Ritalin) tar man det vid behov, ungefär var 4:e timme. Att missa en dag är inte så värst farligt, man blir typ "nyvaken" hela dygnet, kan inte tänka eller se ordentligt, det blir suddigt.
Men tjack för enstaka studerings tillfällen, annars MPH för lite mer strukturerat bruk.
Citera
2014-09-10, 10:36
Medlem
getbusys avatar
Citat:

En inbiten Ritalinist/Concertainist glömmer aldrig sin medicin skämt å sido, ja det blir jobbigt att glömma sin medicin.
Citera
2014-09-10, 17:11
Medlem
Komyteas avatar
Finner tjack så svårt att dosera och vågar inte experimentera hur som helst, vet liksom inte hur mycket jag ska ta, så det blir att jag tar massor med små linor hela tiden. Är det dumt? Borde jag snoka upp mycket en gång och låta ruset gå än att tanka på med mer hela tiden? Vad ligger en lina på i mg om vi utgår från att jag har standard+? Vagt men vafan, vad brukar folk ta?
Vad är mest ekonomiskt? Nasalt eller oralt? Försöker helt enkelt lära mig hur man avnjuter denna substans på det optimala sättet, (Inget IV förfan, är spruträdd.) Även rädd för att stoppa upp saker i rumpan. Känns som att dra en lina stup i kvarten som jag gör nu måste vara sjukt vanebildande.

Är själv och utan någon experienced vän i närheten :P
Senast redigerad av Komytea 2014-09-10 kl. 18:06.
Citera
2014-09-10, 18:47
Medlem
Skinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komytea
Finner tjack så svårt att dosera och vågar inte experimentera hur som helst, vet liksom inte hur mycket jag ska ta, så det blir att jag tar massor med små linor hela tiden. Är det dumt? Borde jag snoka upp mycket en gång och låta ruset gå än att tanka på med mer hela tiden? Vad ligger en lina på i mg om vi utgår från att jag har standard+? Vagt men vafan, vad brukar folk ta?
Vad är mest ekonomiskt? Nasalt eller oralt? Försöker helt enkelt lära mig hur man avnjuter denna substans på det optimala sättet, (Inget IV förfan, är spruträdd.) Även rädd för att stoppa upp saker i rumpan. Känns som att dra en lina stup i kvarten som jag gör nu måste vara sjukt vanebildande.

Är själv och utan någon experienced vän i närheten :P

Alla har olika "sätt" att köra tjack, jag har provat ta typ 30-50mglinor en gång i timmen och visst det kan vara nice ibland men helst kör jag någonstans runt 100-150 och fyller på kanske var tredje, var fjärde timme. Medan vissa kan köra den dosen och vara igång i 12 timmar. Jag är dock mycket av en "toppsökare", så fort jag känner att det dalar lite vill jag ha en ny skjuts. Beror lite på vad jag gör också förstås. Ska du plugga på tjack anser jag det bättre att ta små linor oftare. Vill du bara tjacka och snöa in på saker kan du ta större linor.

Amfetamin är relativt svårt att överdosera på så oroa dig inte över att ta för mycket så länge du inte sitter och drar 2-300linor varje timme. Du märker om det är annalkande överdos.

Mest ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag föredrar nasalt för det snabbare och intensivare påslaget. Oralt är bra för ett mer stabilt och längre rus.
Citera
2014-09-11, 01:01
Medlem
Jaggermeisters avatar
Vitt torrt tjack, luktar som tjack brukar lukta med lite stenar/klumpar i. Men det reagerar konstigt med vatten... Det liksom förvandlas till klet på ca 1min och vattnet bah försvinner.. Dom första sekunderna när jag kör i vatten i korken så lägger en viss del av pulvret till botten. Sen kan du bokstavligen se vattnet sugas in i "kletet"
Vad fan kan de va bankat med???

Får va jävligt snabb iaf om jag ska få ut nått öht av det... ner med pulver, ner med vatten, röra om 2varv snabbt, hälla lösningen till en annan kork... Men satan vad jag förlorar tjack på de viset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in