Citat:
Ursprungligen postat av
healthyasfuck
Finner detta ytterst skumt, jag har i mina yngre dagar provat de mesta i drogväg. Numera är jag relativt drogfri med ett bra jobb, sambo osv men har då och då börjat tagit små små doser vaket när det är som mest på jobbet. Dock väldigt sällan max 2-3 gånger i månaden.
Jag vet att det är bra grejor då det är knappens senaste han hade på FS. Det skumma är att jag får
helt olika rus ofta. Ena gången slår det som det ska dvs. jag blir alert social jobbar på som fan musik blir mycket bättre osv. Medans nästa gång blir jag mest som nervös i kroppen och alla de positiva effekterna uteblir i stort sett. Då pratar vi alltid doser i 100-200mg klassen tar aldrig mer och nästan alltid oralt (har tillgång till våg).
Har noll tolerans och har nu suttit på denna tvågrams påse i över en månad. Vad beror detta på? Försöker alltid ta på tom mage också.
Lite jobbigt att behöva "hoppas" på rätt effekt varje gång.
Jag använder amfetamin precis som du, tar 0.2g oralt, dock betydligt mer frekvent än du (ca 2-3ggr i veckan) på morgonen innan jobbet, mina resultat blir bättre och bättre, min chef berömmer mig hela tiden och vår omsättning ökar. Har brukat (missbrukat?) amfetamin på detta sätt i två år.
Upplevde precis som du att kroppen kan bli nervös, ungefär som att man inte "lyfter" ordentligt, kroppen förväntar sig mer och får inte den effekten som den vill ha och svarar med att bli nervös, eller ja, det är iaf min teori. Mitt sätt att bota det på var att äta en ordentlig frukost och mjölk innan jag tog mitt dos, sedan lunch och middag, och dricka mycket vatten precis innan jag går och lägger mig för att sen sova 6-8h per natt. Nu har jag accepterat att det händer ibland och tänker inte så mycket på det. Får ut samma resultat som tidigare även om jag kanske inte pratar lika mycket med mina kollegor. Kom ihåg, du tar det inte för att du ska ha en skön stund utan för att göra ett jävligt bra jobb, lite som doping.
Knarka lugnt, ta inte mer för att du inte får det du vill ha utan accepterat dagens rus och gör det bästa utav det, du blir ändå mer kvicktänkt och kan jobba på precis som tidigare även om kroppen kanske saknar det där speciella tjackruset som får en att bli kung.
Får se hur det går för mig, lever än så länge väldigt stabilt och mitt sociala liv har aldrig varit bättre.
De ända gångerna jag tar mer är vid enstaka fester men då dricker jag knappt någon alkohol så jag gör inte bort mig som en del miffon lyckas med varje firmafest eller AW.